Kas Eestis on saada R134a täitepudeleid?
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 7866
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 48 korda
- Tänatud: 229 korda
- Kontakt:
Kas Eestis on saada R134a täitepudeleid?
Ei, sest R134a käsitlemiseks peab läbima koolituse ja omama vastavat tunnistust.
Tegelikult peab Ameerikas ka kliimaseadme hooldamiseks tunnistus olema, kuid aine müümine 200g pudelites seda ei nõua.
Kui tuttavaid Ukrainas, siis sealt saad ka täitepudeleid.
Tegelikult peab Ameerikas ka kliimaseadme hooldamiseks tunnistus olema, kuid aine müümine 200g pudelites seda ei nõua.
Kui tuttavaid Ukrainas, siis sealt saad ka täitepudeleid.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
- jussike
- Tunnustatud
- Postitusi: 5358
- Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
- Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
- Asukoht: Tallinn. Peetri
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 609 korda
Kas Eestis on saada R134a täitepudeleid?
Mis ime nipiga sa enne süsteemi vaakumisse saad?
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 7866
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 48 korda
- Tänatud: 229 korda
- Kontakt:
Kas Eestis on saada R134a täitepudeleid?
Kuna täidetakse töötava mootoriga ja pudelis endas on rõhk sees täitmiseks madalarõhu poole pealt siis mingit vaakumit polegi vaja. Niiskus muidugi süsteemist ei eemaldu, kuid vähemalt saab ajutiselt/igaveselt süsteemi aine ja külma puhuma.
Viimati muutis argo, 17 Juun 2020, 08:46, muudetud 1 kord kokku.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
- Pikksilm
- Veteran
- Postitusi: 2260
- Liitunud: 10 Apr 2004, 12:37
- Auto: G2, T2b
- Asukoht:
- Tänanud: 0
- Tänatud: 7 korda
Kas Eestis on saada R134a täitepudeleid?
Kui torusid just lahti ei ole võetud tekib küsimus miks hermeetiliselt suletud süsteemist freoon otsa on saanud ehk välja lekkinud ?R36 kirjutas: ↑13 Mai 2018, 16:30Kuna täidetakse töötava mootoriga ja pudelis endas on rõhk sees täitmiseks madalarõhu poole pealt siis mingit vaakumit polegi vaja. Niiskus muidugi süsteemist ei eemaldu, kuid vähemalt saab ajutiselt/igaveselt süsteemi aine ja külma puhuma.
[BBvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=WzghLYVLFqU[/BBvideo]
Süsteemi uuesti täites lekib freoon uuesti välja ja olete endiselt vanas olukorras tagasi.
Töötava mootoriga, kui madalrõhu poolepeal on madalam rõhk kui balloonis ja süsteemi täidate, keerate Te endale samuti vaid karuteene kuna külmasüsteem töötab korrektselt juhul kui seal on õige kogus külmaainet (autode puhul on selleks aineks freoon) sees. Kuidas Te teate palju seal eelnevalt sees oli ja palju balloonist juurde olete lasknud ?
Enne külmasüsteemi täitmist on väga oluline süsteemi vakumeerida (Seda ei saa kunagi liiga palju teha), seda tehakse mitte ainult selleks et eelnevalt teades et süsteemis peab sees olema kindel kogus ainet, mis on arvutatud kompressori-aurusti-kondensaatori suuruste ja torustiku pikkuste järgi et süsteemis ei oleks segu õhust ja freoonist vaid ainult freoonist.
Kuid mängus on ka üks niiöelda pahalane, nimega vesi. Nimelt ükskõik kui korraks-hetkeks lahti võetud süsteemis on 100% tõenäosusega vett, sest õhus lihtsalt on seda. Vakumeerimisega saab selle aga sealt kätte, sest vaakumis vesi aurustub.
Eks oodata oli millal hakkab autofoorumites otsing freoon R134a üle, sest selle turult eemaldamise tõttu on viimase aastaga hinnad kerkinud üle kuue korra ning ka asendusaine maksab üle kümne korra rohkem.
- Pikksilm
- Veteran
- Postitusi: 2260
- Liitunud: 10 Apr 2004, 12:37
- Auto: G2, T2b
- Asukoht:
- Tänanud: 0
- Tänatud: 7 korda
Kas Eestis on saada R134a täitepudeleid?
Eestlasele kui igipõlisele talurahvale on sellist lauset lihtne maha müüa sest oleme ju sajandeid teiste vägevamate ja suuremate poolt maha tehtud.
Aga et see teema/positus ei läheks suvaliseks tatiloopimiseks siis selgitan võimalikult lühidalt ja külmatehnikaga mitte sinapeal olevatele ka miks see “EL poolt maksustati”.
Nimelt igal freoonil on oma GWP näitaja ehk Globaalse Soojenemise Potensiaali tegur.
1997 aastal (Tuletagem meelde et alates 2004a on Eesti selle “õela ja halva” Euroopa Liidu liige milles saab ju kõike süüdistada) võeti Gyoto protokolliga vastu et aastaks 2020 saab R134a näitaja oma piiri kui teda enam uutesse seadmetesse panna ei tohi, taasväärtustatud ja ühe firma omanduses olevast ühest seadmest teise paneku kohta ei mäleta peast.
Õppisin 4aastat koolis puhtalt seda eriala ja veel 7aastat töötasin sama ala peal.
* Tundub et aastatega pole siin foorumis suurt midagi muutunud, öeldakse mida külapealt kuuldud või internetis “kindlatest” allikatest loetud, peaasi et saaks midagi kirjutada. Selleasemel et oodata või küsida asjaga kursis oleva inimese arvamust.
- tito
- Klubiline
- Postitusi: 5174
- Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
- Asukoht:
- Tänanud: 232 korda
- Tänatud: 273 korda
Kas Eestis on saada R134a täitepudeleid?
Kes Pikksilma tänasid tahavad rahulikku lugemist, ca post kuus?
Või et tasuks küsida asjaga kursis olevalt inimeselt- noh nii 55 aasta pärast saab raamatust lugeda kuidas eestlased rahvareferendumiga EU sse tahtsid. See kaalukauss 60:40 on euroopale valesti tõlgitud vms.
Mis puutub “Suzudesse” siis valdav enamus rohelisi mõtteid ei olegi nii rohelised aastaid hiljem. Nagu siin maailmas kombeks saab keegi ropprikkaks, inseneridel on mille kallal töötada ja PR mida jälle demoda, paarikümmne aasta pärast raiskame pisaralappe mis osooniaugu vastandeid me teinud oleme.... Tegelt ei oleks tohtind neandertaal koopast väljudagi, ju led tehnoloogial sirav evakuatsoonivalgusti ajas hulluks.
Või et tasuks küsida asjaga kursis olevalt inimeselt- noh nii 55 aasta pärast saab raamatust lugeda kuidas eestlased rahvareferendumiga EU sse tahtsid. See kaalukauss 60:40 on euroopale valesti tõlgitud vms.
Mis puutub “Suzudesse” siis valdav enamus rohelisi mõtteid ei olegi nii rohelised aastaid hiljem. Nagu siin maailmas kombeks saab keegi ropprikkaks, inseneridel on mille kallal töötada ja PR mida jälle demoda, paarikümmne aasta pärast raiskame pisaralappe mis osooniaugu vastandeid me teinud oleme.... Tegelt ei oleks tohtind neandertaal koopast väljudagi, ju led tehnoloogial sirav evakuatsoonivalgusti ajas hulluks.
Nägin esimest korda elus CC oli tagatuleks olevõiolegLED tuli- mine pekki mida valgus ja värvide mäng!
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 7866
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 48 korda
- Tänatud: 229 korda
- Kontakt:
Kas Eestis on saada R134a täitepudeleid?
Peab ikka pime olema, et mitte näha antud olukorras raha teenimise kunstliku tekitamist.
R134a keelustatakse etapiliselt, kuna tõesti GWP on liiga suur, kuid samas alternatiiv R1234yf on toodetud USA firmade Honeywell ja DuPont koostöös. Vaadake antud gaasi hinda. See on METSIK võrreldes R134a-ga.
Alternatiive ei jäeta, kuna see suruti läbi "rahvusvaheliseks standardiks".
Daimler tundis muret R1234yf isesüttivuse kohta ja Saksamaa valitsus toetas, samuti VW uuris asja. Seejärel töötas EU juriidiliste võtetega Saksamaa vastu, kuna Honeywell ja DuPont "kinnitasid" antud gaasi ohutuses. Seetõttu ei jäänud Daimleril muud üle kui R1234yf adopteerida, samas ise nad kinnitavad on võtnud kasutusele ekstra meetmeid, et isesüttivust ei toimuks avarii korral.
Tippmudelid E- ja S-Klass kasutavad Daimleri poolt disainitud R744/CO2 lahendus, mis paneb muidugi koormuse ka osadele, kuna CO2 süsteemid töötavad 10x suurema rõhu all kui seda on R134a/R1234yf(10bar vs. 100BAR)
VAG-dest kasutab R744 süsteemi näiteks uus A8.
R134a keelustatakse etapiliselt, kuna tõesti GWP on liiga suur, kuid samas alternatiiv R1234yf on toodetud USA firmade Honeywell ja DuPont koostöös. Vaadake antud gaasi hinda. See on METSIK võrreldes R134a-ga.
Alternatiive ei jäeta, kuna see suruti läbi "rahvusvaheliseks standardiks".
Daimler tundis muret R1234yf isesüttivuse kohta ja Saksamaa valitsus toetas, samuti VW uuris asja. Seejärel töötas EU juriidiliste võtetega Saksamaa vastu, kuna Honeywell ja DuPont "kinnitasid" antud gaasi ohutuses. Seetõttu ei jäänud Daimleril muud üle kui R1234yf adopteerida, samas ise nad kinnitavad on võtnud kasutusele ekstra meetmeid, et isesüttivust ei toimuks avarii korral.
Tippmudelid E- ja S-Klass kasutavad Daimleri poolt disainitud R744/CO2 lahendus, mis paneb muidugi koormuse ka osadele, kuna CO2 süsteemid töötavad 10x suurema rõhu all kui seda on R134a/R1234yf(10bar vs. 100BAR)
VAG-dest kasutab R744 süsteemi näiteks uus A8.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
-
- Veteran
- Postitusi: 3377
- Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
- Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
- Tänanud: 812 korda
- Tänatud: 131 korda
Kas Eestis on saada R134a täitepudeleid?
Pikksilma postitust loed üle mitme aasta ju!tito kirjutas: ↑28 Sept 2018, 23:12Kes Pikksilma tänasid tahavad rahulikku lugemist, ca post kuus?
Või et tasuks küsida asjaga kursis olevalt inimeselt- noh nii 55 aasta pärast saab raamatust lugeda kuidas eestlased rahvareferendumiga EU sse tahtsid. See kaalukauss 60:40 on euroopale valesti tõlgitud vms.
Mis puutub “Suzudesse” siis valdav enamus rohelisi mõtteid ei olegi nii rohelised aastaid hiljem. Nagu siin maailmas kombeks saab keegi ropprikkaks, inseneridel on mille kallal töötada ja PR mida jälle demoda, paarikümmne aasta pärast raiskame pisaralappe mis osooniaugu vastandeid me teinud oleme.... Tegelt ei oleks tohtind neandertaal koopast väljudagi, ju led tehnoloogial sirav evakuatsoonivalgusti ajas hulluks.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
-
- Klubiline
- Postitusi: 219
- Liitunud: 20 Okt 2003, 22:15
- Auto: Touareg ja Passat
- Asukoht: eesti
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
Kas Eestis on saada R134a täitepudeleid?
[/quote]
Kui torusid just lahti ei ole võetud tekib küsimus miks hermeetiliselt suletud süsteemist freoon otsa on saanud ehk välja lekkinud ?
Süsteemi uuesti täites lekib freoon uuesti välja ja olete endiselt vanas olukorras tagasi.
[/quote]
Valgustan sind Pikksilm selles küsimuses. Autodel kasutatakse nn suletud külmaaine süsteemis kummivoolikuid millel on selline omadus nagu diffusioon ehk maakeeli külmaaine molekulid poevad tasapisi läbi kummivoolikute seinte ikkagi õue. Mida rohkem on süsteemis torude asemel voolikut seda kiiremini. Tähendab ka täiesti töötav ja korras süsteem vajab tegelikult aegajalt hooldust.
Kui torusid just lahti ei ole võetud tekib küsimus miks hermeetiliselt suletud süsteemist freoon otsa on saanud ehk välja lekkinud ?
Süsteemi uuesti täites lekib freoon uuesti välja ja olete endiselt vanas olukorras tagasi.
[/quote]
Valgustan sind Pikksilm selles küsimuses. Autodel kasutatakse nn suletud külmaaine süsteemis kummivoolikuid millel on selline omadus nagu diffusioon ehk maakeeli külmaaine molekulid poevad tasapisi läbi kummivoolikute seinte ikkagi õue. Mida rohkem on süsteemis torude asemel voolikut seda kiiremini. Tähendab ka täiesti töötav ja korras süsteem vajab tegelikult aegajalt hooldust.