DIY: Koopa äärte "rullimise" tegemise abinõu.
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 286
- Liitunud: 24 Juul 2006, 12:45
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
DIY: Koopa äärte "rullimise" tegemise abinõu.
Olete kunagi soovinud, et 17 tolli veljed ei käiks vastu koopa servi või, et saaksid autot lasta madalaks ilma, et rehv käiks koopa ääre vastu ? Siin on lihtne lahendus- tee ise tööriist millega saad rullida koopa servi. Lihtsalt vii tehnilised joonised kohalikku töökotta juppide tegemiseks ja seejärel pane asjad kokku nagu näidatud. Enne kui Sa arugi saad rullid juba koopa servi ise.
Elus on vaid mõni asi häirivam kui see, et auto ei sõida õigesti ja üks levinuim probleemidest on see, et rehvid käivad vastu koopa servi. Kui Sa tahad madalat autot ja uhkeid velgi on ainus võimalus rullida koopa sisemine äär vastu tiibasid. Neile, kes ei tea, siis "rullima" on lihtsalt uhke termin voltimaks tagasi tööstuslikult tagasi keeratud metallservi. Just sinna vastu üldjuhul rehv käibki, kuid kui rehv puutub ka teisi detaile on see lihtsalt liiga lai.
Oskustega autolukksepp võib ka taguda selle ääre haamriga ära, kuid samas võib niiviisi tekitada suuri kahjustusi tiivale juhul kui Sa ei tea, mida Sa teed. Parem viis on siiski seadistatav rull, mis õrnalt pressib ise ääre tagasi. See on küll aeanõudvam, kuid niimoodi tekitad kõige vähem kahju. Olles ettevaatlik ja õnnetähe all sündinud võid ka pääseda teistest metallitöödest ja värvimisest, mis võib selle tööga kaasneda. Sellegipoolest tuleks tööd alustades igaks juhuks arvesse võtta, et peale koopa äärte rullimist on vaja minna ka värvimisse kuna vastasel juhul olete aidanud kaasa rooste levimisele-asi, mida Volkswagen ei vaja.
Samal ajal kui on võimalik osta spetsiaalseid tööriistu selle töö jaoks, võid ka selle ise teha nagu Danny Allen seda tõestas. See nõuab küll teatud määral püsivust ja keevitamist, kuid kui Sa arvad, et selle tegemine on tüütu, siis m?tle teisiti- Sa valmistad vaid ühe tööriista, mitte tosinat. Kui oled oma autoga valmis saanud seda tööriista kasutades, siis võid ka juba sõpradele teeneid osutada, seda enam, et oled siis juba seda varem teinud.
Esimene samm:
Esmalt vajad VW-tüüpi tungrauda ja tee sellel muudatused, mis on näidatud pildil 7. Esmalt lõika tungraua jalg 45 kraadise nurga all ära, seejärel eemalda lõks tungraua ülemisest osast ja lõika ära väikesed konksud, mis seda hoiavad.
Teine samm:
Siin läheb vaja M10 polti, mis tuleb keevitada osa 4 keskossa nagu näidatud pildil 5.
Kolmas samm:
Nüüd tuleb keevitada tungraua ülaossa osa 4 ja jalaossa osa 1 nagu näidatud pildil 8.
Neljas samm:
Osa 2(painuta nagu pildil) ja osa 3 tuleb keevitada kokku nagu pildil 6 ja puurida augud vastavalt sellele, millist võlli kasutad. Meie kasutasime pikka M8 polti ja mutrit ning rula ratast kuna see sobib perfektselt ja on vastupidav.
Viies samm:
Kui osad 2 ja 3 on kokku keevitatud ja ratas sobitatud, siis seejärel tuleb nad ühendada poldiga osa neljaga, mis peaks nüüdseks olema juba keevitaud ülejäänud tööriista külge. Jätke need poltliidesega osad omavahel natukene lahti, et oleks seadistamise ruumi kuna see on vajalik tööriista liigutamisel koopa äärel.
Nipid koopa äärte rullimisel:
*Enne katset rullida eemalda logar. Eemalda ka mustus kuna rullides võib see oma jäljed jätta tiiva välisküljele.
*Kui võimalik harjuta mõne vana auto peal, tööriist nõuab harjumist.
*Varuge aega! ära painuta liiga palju korraga kuna siis võivad ääred loperdama hakata. halvemal juhul peate poritiivad välja vahetama.
*Kui te tahate teha tervet koopa äärt, siis jäävad ilmselt piduri supportid ette, kuid kogemus on näidanud, et tervet äärt pole vaja rullida kuna ratas käib vaid teatud piirkona vastu.
*Kuna värv kipub rullimisel murduma, siis võite värvi elastsemaks muuta soojapuhuriga seda soendades(mitte liiga palju kuumutada!) kuna nii jäävad värvikahjustused väikesemad.
NB! proovi enne rattaid alla veendumaks, et kõik sobib ja seejärel viimistle!
Tõlkinud: Neegripoiss
Algallikas: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2435165" onclick="window.open(this.href);return false;
Kui märkate vigu või teil on objektiivset kriitikat siis ps.
[Muudetud: 3-10-2008 Neegripoiss]
[Muudetud: 22-2-10 pikksilm]
Elus on vaid mõni asi häirivam kui see, et auto ei sõida õigesti ja üks levinuim probleemidest on see, et rehvid käivad vastu koopa servi. Kui Sa tahad madalat autot ja uhkeid velgi on ainus võimalus rullida koopa sisemine äär vastu tiibasid. Neile, kes ei tea, siis "rullima" on lihtsalt uhke termin voltimaks tagasi tööstuslikult tagasi keeratud metallservi. Just sinna vastu üldjuhul rehv käibki, kuid kui rehv puutub ka teisi detaile on see lihtsalt liiga lai.
Oskustega autolukksepp võib ka taguda selle ääre haamriga ära, kuid samas võib niiviisi tekitada suuri kahjustusi tiivale juhul kui Sa ei tea, mida Sa teed. Parem viis on siiski seadistatav rull, mis õrnalt pressib ise ääre tagasi. See on küll aeanõudvam, kuid niimoodi tekitad kõige vähem kahju. Olles ettevaatlik ja õnnetähe all sündinud võid ka pääseda teistest metallitöödest ja värvimisest, mis võib selle tööga kaasneda. Sellegipoolest tuleks tööd alustades igaks juhuks arvesse võtta, et peale koopa äärte rullimist on vaja minna ka värvimisse kuna vastasel juhul olete aidanud kaasa rooste levimisele-asi, mida Volkswagen ei vaja.
Samal ajal kui on võimalik osta spetsiaalseid tööriistu selle töö jaoks, võid ka selle ise teha nagu Danny Allen seda tõestas. See nõuab küll teatud määral püsivust ja keevitamist, kuid kui Sa arvad, et selle tegemine on tüütu, siis m?tle teisiti- Sa valmistad vaid ühe tööriista, mitte tosinat. Kui oled oma autoga valmis saanud seda tööriista kasutades, siis võid ka juba sõpradele teeneid osutada, seda enam, et oled siis juba seda varem teinud.
Esimene samm:
Esmalt vajad VW-tüüpi tungrauda ja tee sellel muudatused, mis on näidatud pildil 7. Esmalt lõika tungraua jalg 45 kraadise nurga all ära, seejärel eemalda lõks tungraua ülemisest osast ja lõika ära väikesed konksud, mis seda hoiavad.
Teine samm:
Siin läheb vaja M10 polti, mis tuleb keevitada osa 4 keskossa nagu näidatud pildil 5.
Kolmas samm:
Nüüd tuleb keevitada tungraua ülaossa osa 4 ja jalaossa osa 1 nagu näidatud pildil 8.
Neljas samm:
Osa 2(painuta nagu pildil) ja osa 3 tuleb keevitada kokku nagu pildil 6 ja puurida augud vastavalt sellele, millist võlli kasutad. Meie kasutasime pikka M8 polti ja mutrit ning rula ratast kuna see sobib perfektselt ja on vastupidav.
Viies samm:
Kui osad 2 ja 3 on kokku keevitatud ja ratas sobitatud, siis seejärel tuleb nad ühendada poldiga osa neljaga, mis peaks nüüdseks olema juba keevitaud ülejäänud tööriista külge. Jätke need poltliidesega osad omavahel natukene lahti, et oleks seadistamise ruumi kuna see on vajalik tööriista liigutamisel koopa äärel.
Nipid koopa äärte rullimisel:
*Enne katset rullida eemalda logar. Eemalda ka mustus kuna rullides võib see oma jäljed jätta tiiva välisküljele.
*Kui võimalik harjuta mõne vana auto peal, tööriist nõuab harjumist.
*Varuge aega! ära painuta liiga palju korraga kuna siis võivad ääred loperdama hakata. halvemal juhul peate poritiivad välja vahetama.
*Kui te tahate teha tervet koopa äärt, siis jäävad ilmselt piduri supportid ette, kuid kogemus on näidanud, et tervet äärt pole vaja rullida kuna ratas käib vaid teatud piirkona vastu.
*Kuna värv kipub rullimisel murduma, siis võite värvi elastsemaks muuta soojapuhuriga seda soendades(mitte liiga palju kuumutada!) kuna nii jäävad värvikahjustused väikesemad.
NB! proovi enne rattaid alla veendumaks, et kõik sobib ja seejärel viimistle!
Tõlkinud: Neegripoiss
Algallikas: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2435165" onclick="window.open(this.href);return false;
Kui märkate vigu või teil on objektiivset kriitikat siis ps.
[Muudetud: 3-10-2008 Neegripoiss]
[Muudetud: 22-2-10 pikksilm]
proovisin selle toru värgi ära ja ingel [VW Bot: "Keel korda!"] päris hea sai. rehv igatahes enam koopase ei käinud ja tiivad laineliseks ega midagi ei muutund, alt poolt lasin mastiksiga üle kuna selle serva pealt murdus värv maha aga pealtpool ei juhtund midagi
[Muudetud: 15-6-2009 ummi99]
[Muudetud: 15-6-2009 ummi99]
ostan ja müün romusi ja müün erinevaid varuosasi
-
- Huviline
- Postitusi: 1277
- Liitunud: 21 Mär 2007, 11:01
- Auto: 4.2/1.8T/2.0T
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: DIY: Koopa äärte "rullimise" tegemise abinõu.
Tegin hiljuti veljevõtmega, kuna sõita ei saanud ja kõrgemaks keerata ei viitsinud
Roolide nahatamine/polsterdustööd.
-
- Huviline
- Postitusi: 1426
- Liitunud: 08 Veebr 2007, 17:25
- Telefon: 56248247
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 56 korda
- Tänatud: 99 korda
- Kontakt:
Re: DIY: Koopa äärte "rullimise" tegemise abinõu.
http://www.streetrace.org/foorum/viewto ... 5a7389299d
Siit teemast võta ühendust kasutajaga Jaanus.
Siit teemast võta ühendust kasutajaga Jaanus.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee
-
- Huviline
- Postitusi: 177
- Liitunud: 30 Mär 2010, 21:53
- Auto: Golf MK1 81'
- Asukoht: Tallinn&Ida-viru
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: DIY: Koopa äärte "rullimise" tegemise abinõu.
http://www.vaglinks.com/Docs/Misc/TheGo ... Roller.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Huviline
- Postitusi: 177
- Liitunud: 30 Mär 2010, 21:53
- Auto: Golf MK1 81'
- Asukoht: Tallinn&Ida-viru
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: DIY: Koopa äärte "rullimise" tegemise abinõu.
http://www.youtube.com/watch?v=1BRBe9jo ... r_embedded[/video]
Saab ka nii. Tiiba tuleb enne natuke kuumutada, pehmete kaantega raamat vahele ja siis vaikselt tungrauda allapoole.
Saab ka nii. Tiiba tuleb enne natuke kuumutada, pehmete kaantega raamat vahele ja siis vaikselt tungrauda allapoole.
-
- Huviline
- Postitusi: 820
- Liitunud: 04 Apr 2011, 14:17
- Telefon: +37256998301
- Auto: Golf II GTI
- Asukoht:
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: DIY: Koopa äärte "rullimise" tegemise abinõu.
Keegi teab kuidas kiirelt ja kergelt esimesi koopaääri rullida saaks kasvõi 5 mm?
Või siis keegi teab kedagi kes tallinnas teeks seda mingi summa eest?
Või siis keegi teab kedagi kes tallinnas teeks seda mingi summa eest?
-
- Huviline
- Postitusi: 478
- Liitunud: 07 Jaan 2010, 16:00
- Telefon: 5299411
- Auto: Vw B5.5 4motion 2002
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: DIY: Koopa äärte "rullimise" tegemise abinõu.
Oleks ka küsimus. Kes Rakvere kandis oskab kasvõi käepäraste vahenditega koopaid tagumisi rullida. Ei saa muidu ennem madaldus vedrusid alla panna. ET liiga karm.
Wagen B5.5 2002 4motion - 1,9TDI (96KW+)
-
- Huviline
- Postitusi: 2
- Liitunud: 10 Mai 2009, 19:02
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
- Kontakt:
Re: DIY: Koopa äärte "rullimise" tegemise abinõu.
Keegi tallinnas teenust ei paku? Oleks vaja Lupol tagumised ära rullida.
-
- Huviline
- Postitusi: 977
- Liitunud: 10 Sept 2010, 15:38
- Auto: VW Passat B7
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: DIY: Koopa äärte "rullimise" tegemise abinõu.
Minu arust kõige lihtsam ja kena tulemus tuleb kui kasutada kuumapuhurit ja rattaristi. Vaikselt ja tasapisi tehes ei lõhu midagi ära ja jääb ilus sujuv ka.
-
- Huviline
- Postitusi: 478
- Liitunud: 07 Jaan 2010, 16:00
- Telefon: 5299411
- Auto: Vw B5.5 4motion 2002
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: DIY: Koopa äärte "rullimise" tegemise abinõu.
Toru ja lihtsalt rullimine lõppes minul kerge mõlgiga.Hapnik kirjutas:Minu arust kõige lihtsam ja kena tulemus tuleb kui kasutada kuumapuhurit ja rattaristi. Vaikselt ja tasapisi tehes ei lõhu midagi ära ja jääb ilus sujuv ka.
Järgmiseks proovin selle Vwvortexi skeemi järgi tehtud vw tungraud ja rull otsa. Treial peaks mul pm olemas olema. Minul jah Teadmised ja kogemused puuduvad et suudaks selle rullimise ära teha.
Wagen B5.5 2002 4motion - 1,9TDI (96KW+)
-
- Veteran
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 24 Apr 2005, 21:49
- Telefon: Kellel vaja see küsib!
- Skype: -
- Auto: Vw Bora
- Asukoht: Paide
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: DIY: Koopa äärte "rullimise" tegemise abinõu.
Kuna omalgi vaja mingi aeg esi tiibasi rullida siis antke teada kellel need ime leiutised valmis tehtud!
*Ise ei viitsi nikerdama hakata!
*Ise ei viitsi nikerdama hakata!
-
- Huviline
- Postitusi: 691
- Liitunud: 04 Jaan 2006, 19:15
- Auto: MK III
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: DIY: Koopa äärte "rullimise" tegemise abinõu.
sellega on nii, et kui viitsid ja närvikava hea siis saab kõigega ilusti rullitud.
Ise rullisin õige asjaga ja ikka lõpuks tampisin seal kõik segamini
Ise rullisin õige asjaga ja ikka lõpuks tampisin seal kõik segamini
Incomplete Stylz |
Leevikese Kastoms
Leevikese Kastoms
-
- Veteran
- Postitusi: 698
- Liitunud: 20 Veebr 2009, 01:35
- Telefon: +3725204426
- Auto: VW Polo 82/VW Caravelle 86
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
- Kontakt:
Re: DIY: Koopa äärte "rullimise" tegemise abinõu.
Täitsa olemas õige koopa rull ja kui keegi soovib võib seda minult rentida.
Lowlifer@FB | "I'm starting to think my cars enjoy my money more than I do... "
Kermo - tel. 5204426 | Meeldivad vanad autod ja noored naised!
Kermo - tel. 5204426 | Meeldivad vanad autod ja noored naised!