DIY: Kuumapüss ja muud vahendid plastikosade värskendamiseks
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
- Corra
- Huviline
- Postitusi: 967
- Liitunud: 13 Juul 2007, 16:55
- Auto: VW Passat B5 1,9TDI 4motion, Golf 2 16v
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 4 korda
DIY: Kuumapüss ja muud vahendid plastikosade värskendamiseks
Kuna on n?ha, et inimestel on huvi selle asja j?rgi, siis m?tlesin, et v?iks mingisuguse ?petuse teha. Alustan kohe sellega, et asi ei ole raske, ei pea stangesid v?i liiste k?ljest v?tma ning aega kulub maksimum ?ks tund.
1) Puhastage kuumap?ssiga tehtavad osad, kuivatage kas siis r?tikuga v?i millega iganes, fakt see, et mingi vesi j??b ikka kuskile, aga selle aurustab p?ss ?ra.
2)Hakake vaikselt kuumutamisega pihta, liigutage ?htlase tempoga p?ssi, hiljeb v?ivad laigud tekkida kui m?ni koht v?hem/rohkem kuuma saanud, aga ?ldiselt pole hullu, sest saab uuesti kuumaga ?le lasta, ning isegi kui j??b natuke eba?htlane, siis kompenseerib selle hiljem silikoon.
3)Kui kuumap?ssiga k?ik tehtud, siis lasta osade peale sellist asja nagu Silicone spray(motip'i oma) prismas ja automaailmas m??gil, v?ibolla m?nes kohas veel. Lasta k?ik osad sellega ?le ning k?ik. Spreid v?ib ka teistele kummi ja plast detailidele peale lasta, sest see annab neile nii ?elda m?rja efekti. Vaadake, et seda ainult akna peale ei lase, p?rast on paras jamamine klaasi puhtaks saada.
Mida tuleks ette vaadata on see, et te liiga kaua ?hte kohta ei kuumutaks, sest siis hakkab plastikosa sulama ning kui auto v?rvi peal liiga kaua lasta, siis hakkab v?rv mullitama. . Teiseks liiste ja kaari ?ritage vaheaegadega kuumutada, sest ?huke plast on kerge kuju muutma ning kui j?rjest lasete, siis v?ib detail lainetama hakata.
Pidage meeles ka seda, et igat plastikut ei saa kuumap?ssiga ?le k?ia, mk2 mudelitel saab kuuma p?ssiga n?iteks ?le k?ia stanged, kaared, liistud(m?nel juhul mitte). K?iksugu plast/kumm spoilerid/tiivad laske silikooniga ?le. Ning neil kellel on mingit punased v?i kroom liistud stangede k?ljes, ?ritage mitte neid kuumutada, sest need hakkavad lainetama ning neid sirgeks saada on suht v?imatu.
Pilt, sellest millega v?imalik stanget ''v?rskendada''
esimene on siis kontroll pind, siis tuleb v?rv, siis mingisugune stange v?rskendaja kemikaal, siis tuleb Kiwi leather dye(annab parema kontrasti, kui kuumap?ss) ning kuumap?ss
L?hike video kuumutamisest.
Siin n?ide toodud kuidas kiwi asja muudab, kuumap?ssiga umbes sama tulemus.
Enne
P?rast
?ks v?rdlus veel, kuumap?ssiga tehtud:
Kui kellelgi on midagi lisada, siis andke teada.
[Muudetud: 20-11-2009 Corra]
1) Puhastage kuumap?ssiga tehtavad osad, kuivatage kas siis r?tikuga v?i millega iganes, fakt see, et mingi vesi j??b ikka kuskile, aga selle aurustab p?ss ?ra.
2)Hakake vaikselt kuumutamisega pihta, liigutage ?htlase tempoga p?ssi, hiljeb v?ivad laigud tekkida kui m?ni koht v?hem/rohkem kuuma saanud, aga ?ldiselt pole hullu, sest saab uuesti kuumaga ?le lasta, ning isegi kui j??b natuke eba?htlane, siis kompenseerib selle hiljem silikoon.
3)Kui kuumap?ssiga k?ik tehtud, siis lasta osade peale sellist asja nagu Silicone spray(motip'i oma) prismas ja automaailmas m??gil, v?ibolla m?nes kohas veel. Lasta k?ik osad sellega ?le ning k?ik. Spreid v?ib ka teistele kummi ja plast detailidele peale lasta, sest see annab neile nii ?elda m?rja efekti. Vaadake, et seda ainult akna peale ei lase, p?rast on paras jamamine klaasi puhtaks saada.
Mida tuleks ette vaadata on see, et te liiga kaua ?hte kohta ei kuumutaks, sest siis hakkab plastikosa sulama ning kui auto v?rvi peal liiga kaua lasta, siis hakkab v?rv mullitama. . Teiseks liiste ja kaari ?ritage vaheaegadega kuumutada, sest ?huke plast on kerge kuju muutma ning kui j?rjest lasete, siis v?ib detail lainetama hakata.
Pidage meeles ka seda, et igat plastikut ei saa kuumap?ssiga ?le k?ia, mk2 mudelitel saab kuuma p?ssiga n?iteks ?le k?ia stanged, kaared, liistud(m?nel juhul mitte). K?iksugu plast/kumm spoilerid/tiivad laske silikooniga ?le. Ning neil kellel on mingit punased v?i kroom liistud stangede k?ljes, ?ritage mitte neid kuumutada, sest need hakkavad lainetama ning neid sirgeks saada on suht v?imatu.
Pilt, sellest millega v?imalik stanget ''v?rskendada''
esimene on siis kontroll pind, siis tuleb v?rv, siis mingisugune stange v?rskendaja kemikaal, siis tuleb Kiwi leather dye(annab parema kontrasti, kui kuumap?ss) ning kuumap?ss
L?hike video kuumutamisest.
Siin n?ide toodud kuidas kiwi asja muudab, kuumap?ssiga umbes sama tulemus.
Enne
P?rast
?ks v?rdlus veel, kuumap?ssiga tehtud:
Kui kellelgi on midagi lisada, siis andke teada.
[Muudetud: 20-11-2009 Corra]
-
- Huviline
- Postitusi: 919
- Liitunud: 24 Juun 2006, 19:29
- Auto: Volkswagen Golf III 1,6 55kW 1993, Golf 6 90kW TSI 2012
- Asukoht: Keila
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
-
- Huviline
- Postitusi: 1426
- Liitunud: 08 Veebr 2007, 17:25
- Telefon: 56248247
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 56 korda
- Tänatud: 99 korda
- Kontakt:
t?iesti tavalise t??stusliku f??niga tehakse seda, spetsiaalset vahendit pole veel n?inud.Algselt postitas: EliteSoldier
kas sellist kuumap?stolit saab osta ka ja mismoodi see fungib
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee
-
- Huviline
- Postitusi: 919
- Liitunud: 24 Juun 2006, 19:29
- Auto: Volkswagen Golf III 1,6 55kW 1993, Golf 6 90kW TSI 2012
- Asukoht: Keila
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
- Corra
- Huviline
- Postitusi: 967
- Liitunud: 13 Juul 2007, 16:55
- Auto: VW Passat B5 1,9TDI 4motion, Golf 2 16v
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 4 korda
No mina tegin mingisuguse makita p?ssiga, millel on 2 aset(?ks aeglane, teine kiire, selle kiire astmega teengi neid osi ?le, kuna toimib kiiremini), ma arvan, et temperatuur on sobiv siis, kui n?ed et midagi sulama ei hakka ning plast l?heb ilusti mustaks vms. V?ite ju enne ka proovida mingi v?hem olulise kohal stangel v?i m?ne muu osa peal.
Neid p?sse saab igast korralikust ehituspoest.
[Muudetud: 27-11-2008 Corra]
Neid p?sse saab igast korralikust ehituspoest.
[Muudetud: 27-11-2008 Corra]
-
- Huviline
- Postitusi: 682
- Liitunud: 27 Juun 2008, 09:07
- Auto: T4
- Asukoht: Tartumaa
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
T?iesti tavalised kuuma?hup?stolid isegi ajavad asja ?ra, v?id leida ka m?nest marketistki kui mujalt aega otsida ei ole. tavaliselt nad 2-astmelised on. nt. 300 kraadi C ja 600 kraadi C.Algselt postitas: stoky78
k?simus ka,et vanaisal on mul selline asjake olemas,aga tal on seal palju erinevaid kraade peal,et kui kuumalt laseb.. mis see temp. peaks olema?
-
- Huviline
- Postitusi: 1426
- Liitunud: 08 Veebr 2007, 17:25
- Telefon: 56248247
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 56 korda
- Tänatud: 99 korda
- Kontakt:
T??stuslik f??n on kuumap?ssi ametlik nimetusAlgselt postitas: EliteSoldier
defineeri t??stuslik f??n, see pole ju see millega juukseid kuivatatakse, vaid ikk aspetsiaalne t??riist, eks
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee
-
- Huviline
- Postitusi: 439
- Liitunud: 12 Juun 2006, 23:12
- Asukoht: Ida-Virumaa - Tallinn
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Mul kodus on selline, millel 2 kiirusastet ja pealt saab reguleerida veel kraade. Maksimum oli kuskil 600 ringis vist? Ma tavaliselt selle suurimaga lasengi, siis saab ruttu asjad tehtud. Aga ei tohi liiga kaua ?he koha peale lasta ja ei tohi liiga l?hedalt lasta. Kuid kuumap?ss v?ib m?ned pamprite ??red v?i servad, kuidas neid nimetada, lainesse ka ajada, kui liigse kuumusega teha.Algselt postitas: stoky78
k?simus ka,et vanaisal on mul selline asjake olemas,aga tal on seal palju erinevaid kraade peal,et kui kuumalt laseb.. mis see temp. peaks olema?
Aga kasu on sellest f??nist k?ll. Mu Jetta pamprid olid p?him?tteliselt helehallid juba, kuid f??niga said nad taas tumehalliks.
[Muudetud: 28-11-2008 -Rotu-]
Jetta '80, Accord Aerodeck '89, Civic '98, 318iS '93, 328i '98, Passat '95
- Pikksilm
- Veteran
- Postitusi: 2260
- Liitunud: 10 Apr 2004, 12:37
- Auto: G2, T2b
- Asukoht:
- Tänanud: 0
- Tänatud: 7 korda
Investeeri ?kskord see 1h auto stangedele ja sa tahad juba kingi ka j?rgmine kord kuumapuhuriga ilusaks saada ;D;)Algselt postitas: fg11
ise olen plastikosade v?rskendamisel j??nud vana hea kingaviksi juurde, kestab oma 3 pesu ikka ja v?hem vaeva, kui f??niga tehes, ning tulemus j??b parem IMO
Olen teinud kahel Golf 2.Algselt postitas: cooler
Aga on kellegil pikaajalisi kogemusi, et kaua see kuumap?ssiga tehtud plast must p?sib, endal on paar kuud vist olnud ja ikka nagu uus.
Esimesest on m??das 8 kuud ja teisest kuu. V?lja n?evad siiani ?htemoodi !
Miks l?hevad stanged halliks ? P?ikese valguses olev UV-valgus teatavasti pleegitab (Sellep?rast on ka teil kodudes tapeedid ?ra pleekinud aastate jooksul). Arvestades, et n?iteks Golf 2 on miinimum 20 aastat vana siis p?ikest on nad saanud korralikult, sellep?rast on ka stanged halliks t?mmanud. Mina ennustaks selle p?sivuseks rohkem kui aasta
Update :
1) Golf 2 Gti taguakna tiiba saab ka teha.
2)Golf kroom liistuga stangede puhul tuleb ettevaatlikum olla, rutates l?heb kroom "p?lema" ehk siis t?mbub 3cm ulatuses kollaseks, ?nneks mingi osa tahmast tuleb n?puga maha, kuid silmaga j??b n?ha.
3)Golf 2 punase triibuga stangedel ei juhtunud kleepsuga mitte midagi, loomulikult ei hakanud ma katsetama kas ta kunagi ?ldse sulab, kuid pidas sulamism?rke andmata vastu kuniks sain k?ik nurgatagused l?puni viimistletud.
4)Parim tulemus j??b a-varuosadel. Osad b-osad on teisest plastikust ning kaotavad oma nn. reljeefsuse sulatamise juures, ehk siis on plastsmad.
Minu meetod tegemisel:
Kuumapuhur max'i peale ja siis vaikselt hakkad l?hemale minema, ootad kuni kuumapuhur oma temperatuuri on saavutanud ja siis lased sama kaugusega. Kehtib kuldne reegel: Rahulikult ja ettevaatlikult. Midagi peeti keerates seda enam kohe ?le tehes korda ei saa.
[Muudetud: 8-12-08 pikksilm]
-
- Huviline
- Postitusi: 1426
- Liitunud: 08 Veebr 2007, 17:25
- Telefon: 56248247
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 56 korda
- Tänatud: 99 korda
- Kontakt:
ei v?ta.Algselt postitas: crister
Nagu ma aru saan,ei v?ta te neid liiste auto k?ljest ?ra?
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee
-
- Huviline
- Postitusi: 193
- Liitunud: 05 Mär 2003, 21:48
- Telefon: 5282357
- Auto: Passat B8 Alltrack BiTDI, Renault Megane 3 RS 265CUP
- Asukoht: Haabneeme
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 10 korda
- --keit--
- Huviline
- Postitusi: 3244
- Liitunud: 01 Juul 2008, 06:43
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 0
Re: DIY: Kuumapüss ja muud vahendid plastikosade värskendamiseks
Keegi oskab öelda kas eestis ka pakutakse kusagil seda nn kiwit(Kiwi leather dye)? Ja mis hinnaga vms:)
Viimati muutis --keit--, 28 Veebr 2010, 13:15, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 89
- Liitunud: 03 Juul 2008, 12:30
- Auto: VW Passat CL 1984 1.6
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
- Kontakt:
Re: DIY: Kuumapüss ja muud vahendid plastikosade värskendamiseks
Seda konkreetset toodet pole küll õnnestunud kuskilt leida. Muid Kiwi tooteid võib küll kasvõi Rimi kingapuhastusletist leida.--keit-- kirjutas:Keegi oskab öelda kas eestis ka pakutakse kusagil seda nn kiwit(Kiwi leather dye)? Ja mis hinnaga vms:)
-
- Huviline
- Postitusi: 100
- Liitunud: 20 Dets 2006, 19:30
- Auto: VW G2 1.6 51kW -91a.
- Asukoht: Tallinn/Kaja
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: DIY: Kuumapüss ja muud vahendid plastikosade värskenda
Peaks ka ära proovima. Päris head veljed tulevad alla, suunatuled vahetuvad jneCorra kirjutas:Enne
P?rast
Viimati muutis KRANTS, 12 Mär 2010, 09:20, muudetud 2 korda kokku.
Pole enam volkarit... pole... 13.07.2010
-
- Huviline
- Postitusi: 62
- Liitunud: 17 Nov 2003, 21:50
- Auto: B6 TFSI
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: DIY: Kuumapüss ja muud vahendid plastikosade värskendami
Suvel tegin enda masina plastikosad kuumapuhuriga üle ja auto mul koguaeg väljas olnud, pole tuhmiks tõmmanud.