DIY: Golf II odomeetri parandamine

Do It Yourself, ehk siis tee ise ja õpeta teisi.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
KuldarA
Huviline
Postitusi: 1426
Liitunud: 08 Veebr 2007, 17:25
Telefon: 56248247
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 99 korda
Kontakt:

DIY: Golf II odomeetri parandamine

Lugemata postitus Postitas KuldarA » 18 Aug 2009, 18:22

Golf II-del ja Jettadel on üks tüüpviga milleks on mittetöötav odomeeter. Kuna enda Golfil juhtus sama probleem olema, siis mõtlesin, et kuna endal sai asi tehtud siis õpetaks teisigi ;) Pildid pole küll minu tehtud vaid USA DIY lehelt "laenatud", aga vast pole hullu.

1. Kõigepeal tuleb spidoplokk autost kätte saada:

1) Eemalda spidoploki ümber olevalt paneelit kõik lülitid(need tulevad ära lihtsalt tõmmates)
Pilt

2) Keera lahti kruvid, mis hoiavad spidoplokki paneeli küljes kinni
Pilt

3) Samuti on kruvi ka lülitite taga
Pilt

4) ...soojenduse juhtlüliti/kangide taga, et paneeli eemaldada tõmba küljest kangid ning lõpuks ülevalt poolt tõmmates ka paneel ise
Pilt

5) Ning muidugi raadio taga(loodame, et igaüks oskab enda raadiot eemaldada)
Pilt

6) Kui kõik lülitid on eemaldatud, siis tõmba lihtsalt paneel eest ära, kuid kui lülitid külge jäid, siis keera lihsalt paneel parema nurga üles ja käes ta ongi ;)
Pilt

7) Nüüd keera lahti kaks kruvi mis hoiavad spidoplokki küljepealt kinni.
Pilt

8) Tõmba spidoplokki enda poole, et käsi vahele mahuks
Pilt

9) Vabasta spidotross ploki küljest
Pilt

10) Kui sul juhtub MFA olema siis tõmba sealt küljest ära ka vaakumvoolik
Pilt

11) Kui see tehtud, siis saad spidplokki nii palju välja tõmmata, et lülitid(või lüliti, sõltuvalt sellest, mis aasta masinaga tegu(-88 on kaks lülitit ja sealt edasi üks lüliti)
Pilt

12) Ja käes ta ongi ning kui takistusi ei teki peaks sellega kuskil 10-15 min hakkama saama
Pilt

2. Nüüd on aeg vaatata mis karul kõhus on ehk siis spiplokk lahti võtta:

1) Kui spidoplokk tagurpidi pöörata, siis näed sa seal 8-t ristpea kruvi, mis tuleb lahti keerata. Peale nende tuleks eemaldada spidovalgustuse pirinid(eemalduvad pool ringi keerates).
Pilt

2) Kui eelnev tehtud, siis voldi ettevaatlikult spidoplokk laiali.
Pilt

3) Nüüd liiguta ettevaatlikult spiomeetri nõel üle stopperi(jäta see meelde, kui nõela tagasi paned)
Pilt

4) Nüüd oled valmis nõela eemaldama, see on tegelikult väga lihtne. Mina kasutasin selleks kahte lauanuga, pannes üks ühele poole ja teine teisele poole nõela ja ettevaatlikult keerates kuni nõel sealt ära hüppab.
Pilt

5) Kasutades väikes kruvikeerajat(äärmisel juhul ka noa otsa) keera lahti spiomeetri plaat.
Pilt

3. Odomeetrit parandamine

1) Selleks, et saada spidomeetrit eraldi kätte, tuleb teha veel paar asja, esmalt keera lahti see kruvi
Pilt

2) Kui sul on MFA, siis keera lahti see sensor, mis on kinni kahe kruviga
Pilt

3) Nüüd eemalda ette vaatlikult trükiplaat odomeetri ümbrusest, alustades ülevalt paremast nurgast. Seda tee ettevaatlikult sest kui see ebaõnnestub hakkab su õlirõhu andur koguaeg pinisema ja põlema, kuigi õlirõhk on täiesti korras.
Pilt

4) Ja ongi odomeeter käes. Nii palju kui ma tean on kaks kohta, mis võivad põhjustada odomeetri mittetöötamist, mõlemad on seotud võlliga mis jookseb läbi odomeetri. Seal on ühes otsas plastik hammasratas(pildil punane, kuid minu odomeetril oli roheline) ja teises otsas metall hammasratas.
Pilt

5) Siin on näha 3-me hammasratast: Roheline mis veab valget, valge mis veab punast hammasratast ja punane mis on selle võlli otsas, mis odomeetri numbreid pöörab.
Pilt

6) Ja siin pildil on metallhammasratas, natuke "9"-st paremale. Ka see on samal võllil. Kui punane või metallhammasratas saab võllil libiseda, siis on tegu mittetöötava odomeetriga. Seda on üsna lihtne välja selgitada, kui proovid näpuga metall hammasratast keerata ja see pöörleb ilma, et punane kaasa keerleks siis on viga selles. Terve odomeetri puhul ei jaksaks sa näpuga neid hammasrattaid keerata.
Pilt

7) Mul libises metallhammasratas. Parandasin selle järgnevalt: eemaldasin 4 kruvi mis hoidsid plastikraami kinni, seda tehes saab punase hammasrata valgest eemaldada, et võll saaks vabalt liikuda. Siis tõmbasin punasest hammasrattast võlli ja see libises metallhammasrattast välja. Seejärel võtsin metallhammasratta sealt välja, puhastasin nii ära kui suutsin, tegin selle superliimiga kokku ja panin selle ruttu võlli otsa tagasi.
Pilt


Sellega DIY lõppebki, liimimise osa soovitaks teha kahekesi kui väga osav pole sest superliim kipub väga kiiresti kuivama ja seetõttu võib see enne ära kuivada kui võlli plastikraami sisse paika saad. Loodan, et kellelgil on sellest kasu. ;)
Viimati muutis KuldarA, 03 Juun 2012, 12:55, muudetud 1 kord kokku.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

pppp
Veteran
Postitusi: 2245
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 64 korda
Tänatud: 16 korda

Lugemata postitus Postitas pppp » 19 Aug 2009, 10:13

Mina olen näidikuploki alati rooli maha võtmata kätte saanud. Veidi ebamugavam võib-olla on, aga ei midagi hullu.
Pilte vast hotlinkida ei tasuks, viska need kuhugi tinypic.com vms kohta üles.

KuldarA
Huviline
Postitusi: 1426
Liitunud: 08 Veebr 2007, 17:25
Telefon: 56248247
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 99 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas KuldarA » 19 Aug 2009, 17:38

Isegi olen ilma rooli äravõtmata hakkama saanud, aga mõnele on nii mugavam :)
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

VolkswagenGTD
Huviline
Postitusi: 455
Liitunud: 25 Dets 2008, 13:07
Asukoht: Valgamaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: DIY: Golf II odomeetri parandamine

Lugemata postitus Postitas VolkswagenGTD » 06 Juul 2011, 19:51

Mismoodi selle vasekarva vedru kätte saab, mis seierit sujuvalt tagastab?
Sõidukite keretööd ja värvimine
Tel. 56843300

fronogy
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 26 Apr 2012, 20:57
Auto: B5
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: DIY: Golf II odomeetri parandamine

Lugemata postitus Postitas fronogy » 03 Juun 2012, 09:15

Mismoodi pärast spido nõela õigesse asendisse saab?

Jaan
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 17 Sept 2010, 08:12
Auto: VW transporter, SEAT toledo
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: DIY: Golf II odomeetri parandamine

Lugemata postitus Postitas Jaan » 12 Juun 2013, 21:23

vaata kolmandat punkti, seal on üks peenike jooneke, see on nn 0 kiirus sinna panedki

Vasta

Mine “DIY”