DIY: VW Passat B5 esimeste piduriketaste/klotside vahetus!

Do It Yourself, ehk siis tee ise ja õpeta teisi.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
Mflowy
Huviline
Postitusi: 45
Liitunud: 18 Veebr 2009, 18:12
Auto: VW Passat B5 97.a. 1.8T 110kW (müüa)
Asukoht: Harjumaa, Saue vald

DIY: VW Passat B5 esimeste piduriketaste/klotside vahetus!

Lugemata postitus Postitas Mflowy »

Tere,

sai siis ette võetud VW Passat B5 esimeste piduriklotside ja -ketaste vahetus ning otsustasin, et teen sellest väikese kokkuvõtte, ehk on sellest kellelgi tulevikus ka kasu! Vahetus peaks vist olema üsna analoogne ka Audi A4'l ja vb veel mõnel VW'l. Igatahes midagi kontimurdvat selle asja juures ei olnud, kui mutrivõti peos seisab, siis miks mitte see töö ise ette võtta! Pildid on tehtud küll telefoniga, kuid loodan et ei ole väga udused.

HOIATUS!!! Kui te seda õpetust järgite, siis teete seda omal vastutusel. Mina ei anna omalt poolt mingisugust garantiid ega vastuta piduriprobleemide ,õnnetuste jms eest!

Vaja minevad asjad/tööriistad:

-Rattavõti
-Tungraud (soovitatavalt ka tugijalg või mõni muu asi, mille peale auto nurk kindlalt toetada, kasvõi laiem puupakk).
-17mm padrun ja padrunivõti(üldiselt peaks see olema momendimõõtevõti, et kinnitada kõik poldid vastava jõuga, aga ise kasutasin tavalisi võtmeid)
-7mm kuuskantvõti (üldjuhul ei ole seda standart komplektiga kaasas, ise pidin poest eraldi ostma. Momendimõõtevõtme olemasolul võiks ka see olla padrunina.)
-Uued kettad/klotsid
-Soovitatavalt ka uued klambrid ja poldid(esimeste pidurite vahetus/remondikomplektid)
-Suurem pitskruvi(või spetsiaalne tööriist piduri töösilindri sissesurumiseks)
-Lapiku peaga kruvikeeraja
-Soovitatavalt kalts
-Liivapaber/traathari puhastamiseks

1. Eemalda autolt üks esimestest ratastest, keerates eelnevalt poldid natuke lahti, seejärel tõstes auto nurk tungrauale ja eemaldades poldid ning ratas täielikult:

Pilt Pilt Pilt

2. Eemalda kruvikeerjaga traadist klamber(tee seda ettevaatlikult, kui sa plaanid vanu klambreid uuesti kasutada):

Pilt Pilt

3. -Soovitatavalt eemalda ABS anduri juhe pidurisadula küljes oleva klambri küljest, et vältida pinget juhtmele, kui sadul on eemaldatud:
-Eemalda kummist "torude" sees olevad plastikust korgid kasutades lapikut kruvikeerajat. Üks "toru" asub üleval pool, teine all pool. Need korgid katavad 7mm'se kuuskantpeaga polte:

Pilt

4. Keera lahti 7mm'se kuuskantpeaga poldid ning eemalda sadul koos klotsidega ja aseta see hoolikalt mõnele esemele(puuklots), et vältida pinget pidurivoolikule või siis sadula rippumist vooliku otsas:

Pilt Pilt Pilt

5. Kasuta 17mm'st padrunit ja padrunivõtit, et eemaldada kaks polti, mis hoiavad kinni klambrit, et vabastada piduriketas. Padrunivõti võiks olla küllaltki kvaliteetne, pildil nähtava võtme keerasin katki, tegemist siis mingisuguse odava komplekti võtmega Hiinast :) :

Pilt Pilt

6. Järgnevaks tuleb sisse suruda piduri töösilinder, et uus piduriketas mahuks uute klotside vahele tagasi, selleks ava kapoti all olev pidurivedeliku mahuti/paak. Ümber mahuti võid keerata kaltsu, sest piduri töösilindri sissesurumisel võib pidurivedeliku tase paagis tõusta ning hakata üle ajama. Silindri sissesurumiseks saab spetsiaalse tööriista puudumisel edukalt kasutada pitskruvi. Pildil on näha, et sissesurumise ajaks asetasin külge ka vana piduriklotsi:

Pilt Pilt Pilt

7. Aseta oma kohale uus piduriketas ja kinnita tagasi ka eelnevalt eemaldatud metallklamber(2 x 17mm polti):

Pilt

8. Aseta sadula külge klotsid. Välimisel klotsil oli küljes väikene liimiriba, seega tuleks puhastada sadula välimise klotsi taha jääv pind, et liimist ka mingisugust kasu oleks:

Pilt

9. Aseta sadul koos uute klotsidega oma kohale tagasi ning kinnita see poltidega( 2 x 7mm kuuskant polti). Aseta tagasi poldi päit kaitsvad plastikust korgid. Seejärel kinnita oma kohale eelnevalt ära võetud ABS anduri juhe. Lõpuks pane külge tagasi eelnevalt eemaldatud traadist pingutusklamber:

Pilt Pilt

10. Lõpuks mõtle veel kõik punktid läbi, kas kõik sai ikka korralikult kinni, kahtluse korral kontrolli võtmega kõik üle. Midagi ei tohiks jääda kahe silma vahele, kuna tegemist on ikkagi olulise asjaga auto juures. Kui oled veendunud, et kõik on korras, siis pane autole ratas alla tagasi, kinnita poltidega, lase auto tungraua/tugijala pealt maha, pinguta rattapoldid üle ja kui aega saad, võid ka juba veljed puhtaks pesta :).

Pilt

PANE TÄHELE: Enne sõitmist tuleks piduripedaali mõned korrad pumbata/vajutada, esimesel vajutamisel peaks pedaal täiesti tühjalt alla minema, pärast paari vajutust peaks pedaal aga juba normaalselt käima!

Loodan, et kokkuvõte liiga pikaks ei läinud. Võin veel öelda, et tegin seda ise esimest korda, aega kulus umbes 2,5 tundi mõlema ratta jaoks kokku siis. Kui keegi näeb, et midagi on valesti, siis võiks sellest ka teada anda. Ja...mis siin ikka, edu proovimisel!

Sellel teemal on 4 vastust

Vastuste nägemiseks peate olema registreeritud liige ja sisse logitud.


Registreeru Logi sisse
 
Vasta

Mine “DIY”