Istmete katted, puhastamine, istmesoojendus e parandus

Do It Yourself, ehk siis tee ise ja õpeta teisi.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
Kasutaja avatar
Igor
Veteran
Postitusi: 2109
Liitunud: 08 Nov 2005, 10:49
Asukoht: Eesti/Tallinn
Tänatud: 10 korda

Istmete katted, puhastamine, istmesoojendus e parandus

Lugemata postitus Postitas Igor »

TEST VERSION
Suvine aeg on tulemas, ning nii mõnigi klubiline/huviline on mõelnud istmete korrastamise peale. Mina olen üks nendest. Selles teemas ma räägin, kuidas võta maha esi istmete katted G3/Ventol/Passatil (1988-1996) ja ilmselt vanematel autodel ja selle järgi saab ka aru, kuidas teistel mudelitel need maha käivad. Räägin ka kuidas paigaldada või parandada/taastada istmesojendus.
Piltide copyright on enamjaolt vene Moskva vw klubi foorumist (Volkswagen Technical Site). Kasutan sealt pilte kui ka enda poolt tulnud erinevad tähelepanekud.
Eelkõige mõelge, mida te tahate sellest tööst saada või saavutada. Minul oli eesmärk taastada juhipoolset istet, ning ma ei kavatsenud kasutada õmbleja teenused, kui te aga kavatsete seda teha, siis enne tööle asumist tuleb kokkuleppida aega. Mina aga sain kahe istme ning kolmanda doonoriks. Kõrvaistuja katte sobib juhiistmele ja vastupidi kuna porolooni osad on samasugused(juhul kui tegemist sama mudeliga!). Enne kui asute tööle, tahaks öelda, et palun, kui töö on planeeritud lugege hoolega läbi, see aitab teile varuda need osad, mis võivad teile vajalikuks osuta.
Töö võttis oma jagu aega, aga tasus ära. Nüüd mõistan ja saan aru, raske on sadulseppa EVENSI töö ja käe surumisel arvestan tohutu jõudu käes.

PEATÜKKID, mida käsitleme
1. ISTME MAHAVÕTMINE
2. ERALDAME SELJATUGI ALUMISEST TOEST
3. ALUMISE OSA LAHTIVÕTMINE (kergem, kiirem lahtivõtmise osa)
4. ÜLEMISE OSA LAHTIVÕTMINE (raskem, aeglasem lahtivõtmise osa)
5. PEATUGI LAHTIVÕTMINE
6. PESEMINE
7. JUHUL kui
8. TAGUMISTE ISTMETE KATTE LAHTIVÕTMINE
9. ENDA PILDID
10. ISTME SOOJENDUSE PARANDUS (tulemas)


Instrumendid:
Lapik kruvikeeraja
Ristpea kruvikeeraja
Gaasivõti (võimalusel Contr+F siin lehel, saab teada, kus kasutakse)
Näpitsad (soovitan ühed tavalised ja ühed peenema otsaga)
Mõnedel piltidel on nuga. Seda ei soovita mina üldse kasutada kuna libisemises rikub ta nii katte kui ka porolooni.
Pilt

1. ISTME MAHAVÕTMINE
1.1 Iste tuleb täielikult ette lükata, ning näeb plastmass katte reelingute juures.
Pilt
Pilt

1.2 Siis aga tuleb see katte tagaistmete suunas lükata ja tõmmata eemale
Pilt

1.3 Teisel pool on väike kate istme reelingu lõpus, kate saab lihtsalt tagasi tõmmata ning ongi asi käes
Pilt
Pilt
Pilt

1.4 Nüüd aga tuleb tõmmata iste tahapoole.
Pilt

1.5 Nüüd tuleb urgitseda ees, keskel üks kruvi/polt välja keerata
Pilt

1.6 Võtame iste välja
Pilt

1.7 Tulemus – iste maas
Pilt
Pilt

2. ERALDAME SELJATUGI ALUMISEST TOEST

2.1 Paneme iste küljele nii, et saaks sellist pilti näha
Pilt
2.2 Regulaatorite nupp tuleb ettevaatlikult maha saada, soovitan mitte kasutada kruvikeerajat. Kolm kinnitust hoiavad selle regulaatori nuppu.
Pilt
Pilt
Pilt

2.3 Istme kate saab maha siis, kui saab väiksed tapid sisse lükatud, juhul, kui te olete lükkanud need sisse aga kate ei tule maha, siis painutage poroloni osa ja vajutage uuesti, igatähes, selleks, et seda maha saada peab need välja lükkama nende väljakukkumiseni. Kui tunnete, et katte ei lähe küljest ära - veenduge, et tapp on välja läinud, vastasel juhul rebide tappi pesa kateplaadi küljest ära.
Pilt
Pilt
Pilt

2.4 Saame ühelt poolt selle maha
Pilt

2.5 Näeme sellist pilti
Pilt

2.6 Selle nö seibi saab kruvikeerajaga maha lihtsalt eemale tõmmates
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

2.7 Tule keerata viimast takistus, mis hoiab ühe poole kinni. Gaasi võti saab kasutada siin, kui keerate see mutter küljest ära.
Pilt
Pilt
Selle osa peale pöörake tähelepanu, võib arvestada, et 3-door autodel see on katki 90%, ning selle tellimiseks läheb väga palju aega, seega uurige selle osa olemasolu varakult.
Pilt

2.8 Siis aga regulaatori varras tuleb välja tõmmata, kruuvikeeraja või näpitsatega tuleb otsad kokku tõmmata.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

2.9 Käega (soovitavalt) tõmbame ühe poole maha
Pilt
Pilt

2.10 Mõlemad osad käes
Pilt
Pilt
Pilt

3. ALUMISE OSA LAHTIVÕTMINE (kergem, kiirem lahtivõtmise poolepealt osa)

3.1 Lisa plastikud teiselpool tuleb ka maha võtta.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
3.2 Nüüd aga võtame tagant oleva lisakate ühe otsa ära ning tuleb leida peenike traat, mis tuleb kate äärest ja kinnitub istme raami külge. Arutage lahti mõlemal pool.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

3.3 Mõned takistused, mis hoiavad alumise istme katte iste küljes.
Pilt
Pilt

3.4 Te avastate, et iste tagumises osas on mingisugune plastik riba, mis läheb raami külge ja mille küljes on ka kunstnahk. Selle väljasaamiseks on vaja kõigest õige nurga alt seda väljasikutada, võite kasutada kruvikeeraja, kuid äärest ja vaikselt, kogu väljatõmbamist saab käsitsi ka teha.
Pilt
Pilt

3.5 Nüüd katte maha, maha ta tuleb porolooni osaga.
Pilt
Pilt

3.6 Nüüd aga võtame katte maha järgmiselt
Pilt
Mina võtsin peenikse otsaga näpitsad ja väänasin otsa eemale, ning seejärel tõmbasin selle välja.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt



4. ÜLEMISE OSA LAHTIVÕTMINE (raskem, aeglasem lahtivõtmise osa)

4.1 Nendes plastik osades on stoprid, enne lammutamist vaadake kuhu selle tuleb suunata
Pilt
Pilt
Pilt

4.2 Keerake teistpidi ja
Pilt
neli teravat osa tuleb lahti arutada, ärge need katki tehke!
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

4.3 Nüüd aga hakkake sikutama katte rullimisega ülespoole, traat tuleb ka ettevaatlikult rullida
Pilt
Pilt

4.4 Olete jõudnud sellise hetkeni, keerake iste teistpidi ja vaadake, kuidas see viimane tross hoiab seda kate ja kaks juht trossi.
Pilt
Sellest ma olen rääkinud, keerake teistpidi ja arutamine on palju lihtsam
Pilt

4.5 Nüüd aga võtame peatoe kinnitused, mis kinnituvad raami külge
Pilt
Pilt
Kruvikeeraja sisse ning sikutades edasi tagasi saab selle välja.
Pilt
Pilt
või
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

4.5 Traatide lahtiarutamine
Mõned on lihtsalt käivad sisse välja – mõned liimitud riie külge
Pilt
Pilt

Veel tahaks mainida, et 3-door autodel esimeste istmete ülemised osad on lahti käiva, kui trossid on katki, käige mõne normaalse jalgrattapoes, ostke käiguvahetuse trossi, too peab olema vähemalt 100 cm pikk, ning ostke ka kodara otsa, mis saate hiljem suruda kokku.

5. PEATUGI LAHTIVÕTMINE

5.1
Pilt
Enne näpimist vaadake pilti ja ütlen nii, et tõmmata saab välja isegi kättega juhul, kui seda veidi ette/taga painutada siis näeb et üks osa on "isane" mis liigub vabalt sees, ning loksutades saab selle välja. Kui muu ei aita - kruvikeerajaga abiks.
Pilt
Pilt
Pilt



6. PESEMINE

6.1 Sõltumatu, et teil on pesumasin, soojalt soovitan kasutada ennem kausi külma veega kuhu on visatud mõõdukalt pesupulbrit, lasta sellele kupatusele leotada mõnda aega, ning seda samat leotatud elemendi visata pesumasinasse käsipesu/külm vesi mitte üle 30-40 minuti (pesumasina näidikute järgi). EI MINGIT 400/800 pöörete nuppu!Teisisõnu ärge kuivatage pesumasinas trumli abil - kunstnahale see ei meeldi :D
Ise olen pestnud ülemised osad käsitsi kaks korda. Alumised osad olen pestnud kaks korda käsitsi ja üks kord pesumasinas. Alumiste istmetest ei võtnud traadid välja, keerasin otsad kumeraks ja sai pesta, kuid ülemine osa ei mahtunud sisse, kõik oli tingitud sellega, et traadid ja muu oli liimitud riie/kunstnaha külge.


7.JUHUL midagi läks meelest ära – juppide loetelu.
Pilt
iste katki - kasutate õmbleja teenused aga poroloon on katki.
Pilt
Pilt

8. TAGUMISTE ISTMETE LAHTIVÕTMINE
8.1 Alumine osa
Juba tuttavaks saanud plastik osad on testpidi keeratud metallraami külge
Pilt
Pilt
Pilt
Nüüd saate katte üles keerata ja oh jaa - tuttavad traadid, mida te saate juba vabalt ise lahti kasutades selle teema materjali.
Pilt

8.2 Ülemine osa - praktiliselt sama, mis alumine, ainuke erinevus - pildil.
Pilt

9. ENDA PILDID
Et ei oleks lihtsalt mingi copy-pastija minu materjal, nende piltide järgi saate aru, et erilist viitsimist enda piltide materjali teha polnud - kiire oli.
Iste peale teist pesu ja kuivatamist. Nätsu plekk jäi maha kraapimata/märkamata, seega üks osa läks osaliselt uuesti pessu.
Pilt
Muu korralagedus
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

10. Istmesojendus
Mul läks 5m - montaaži juhet takisusega 1 Om. (arvestage, et istmete juhtmed sobivad need, mis suure takistusega)
Materjalidest olen väljalugenud, et nii ülemise kui ka alumise osa takistus on 2-2,5 om.
Spetsriie, mille üks osa on kaetud liimiga. On erinevad variandid, saab küsida Abakanist/kanga dzunglist muu. On variandid mida on vaja triikrauaga ülekäia ja on, mis lihtsalt kleepuvad kinni.

Võib ka uue osta - nt kasutaja dellu pakub e-bay kaudu ca 70- 4 osaline kahe istmete jaoks komplekt + ca 20 transporditasu.
Aga me räägime ikkagi väljakutsest.
Probleem iseennesest.
Pilt
Selle probleemi lahendamiseks olen kasutanud pildil taolist riiet mida ostsin Abakanist (saab ka teistes poodides) mis on ühelt poolt kergelt liimiga ülekäidud. Küsige müüjatelt, nimetust ei mäleta.
Pilt
Lõikasin ka kahepoolseks
Pilt
Tegin selle joonise järgi
Pilt
Kanga peal joonistasin samamoodi skeemi markeriga
Pilt
Juhe ots - otsa saab peaaegu samasuguse oomi poest.
Pilt
ning kindlasti midagi taolist, mis ühendaks selle otsa teise kaabliga läbi riie
Pilt
Paigaldame
Pilt
Pilt
Veidike jootimistööd
Pilt
Kuidas panna need juhtmed nii, et nad ei hüppaks ja jääks kohale? Lihtne, väikeste ehitusnaelte abil, samal ajal keerates teise poole kangast peale
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis Igor, 03 Mär 2012, 21:38, muudetud 3 korda kokku.
Daodejing §70-71
http://vw-life.lv/

Vasta

Mine “DIY”