eels??te k??nlad

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
breakable1
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 29 Nov 2008, 21:42
Asukoht:

eels??te k??nlad

Lugemata postitus Postitas breakable1 »

hommikuti k?ivitades hoiab p?leb eels??tek??nale tuli max 1s
K?ivitus on hommikuti kah vaevaline kui eels??tek??nlaid mitu korda ei lase.
K??nlad lastud alles vahetada.
autoks golf IV TDI 66KW 2000a

romeoD

Lugemata postitus Postitas romeoD »

Mul ka, autoks g3 variant 1,9D, eelsyytekyynalde m?rgutuli kuidas kunagi. Juhindun enamasti selle j?rgi, et millal vee tempi m?rgutuli l?petab vilkumise, sest samal ajal umbes kustub ka eelsyytekyynalde tuli:)

breakable1
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 29 Nov 2008, 21:42
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas breakable1 »

lasin hommikul k??nlaid pikemalt, aga ei midagi- k?ivitus ikka v?ga vaevaline ja mingit releekl?psu kah ei kostu.
Kus asub eels??tek??nalde relee?

Wizard
Huviline
Postitusi: 1129
Liitunud: 01 Mär 2005, 13:30
Auto: g4 variant `05
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Wizard »

kontrolli siis k??nalde juurest kaua sinna voolu tuleb

breakable1
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 29 Nov 2008, 21:42
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas breakable1 »

voolu tuleb umbes 3 sekundit

breakable1
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 29 Nov 2008, 21:42
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas breakable1 »

kus asub eels??te k??nalde relee?

4ratast
Huviline
Postitusi: 428
Liitunud: 27 Juun 2006, 14:41
Auto: BMW i4 M50
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 18 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas 4ratast »

Kurvastuseks m?nele, ?tlen et 2000. aasta TDI mootoril ei ole nende k??nalde t?? nii ?heselt v?etav midagi. Annavad nad sooja ka peale mootori k?ivitust kuni on saavutatud teatud temperatuurid ... ja t??tavad k??nlad sellel reshiimil vaid teatud p??rete vahemikul (kuni 2500 rpm kui ma ?igesti m?letan). T?psed detailid on m?lust vaikselt kaduma hakanud, kuna teemat uurisin suht ammu :(

Ei ole see TDI mootor samasugune nagu oli 1950 aastatel toodetud saksa sassii 2 p?tane mootor, millel oli ka elektri eels??de olemas (vot selle kohta v?ib ?telda, et oli lihtne) :P
▇ ▅ █ ▅ ▇ ▂ ▃ ▁ ▁ ▅ ▃ ▅ ▅ ▄

breakable1
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 29 Nov 2008, 21:42
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas breakable1 »

Algselt postitas: 4ratast
Kurvastuseks m?nele, ?tlen et 2000. aasta TDI mootoril ei ole nende k??nalde t?? nii ?heselt v?etav midagi. Annavad nad sooja ka peale mootori k?ivitust kuni on saavutatud teatud temperatuurid ... ja t??tavad k??nlad sellel reshiimil vaid teatud p??rete vahemikul (kuni 2500 rpm kui ma ?igesti m?letan). T?psed detailid on m?lust vaikselt kaduma hakanud, kuna teemat uurisin suht ammu :(

Ei ole see TDI mootor samasugune nagu oli 1950 aastatel toodetud saksa sassii 2 p?tane mootor, millel oli ka elektri eels??de olemas (vot selle kohta v?ib ?telda, et oli lihtne) :P

Ei saa aru mida siin kurvastada. Probleem on selles, k?lmalt peab k?iama k?ima,voolu tuleb eels??tek??naldele peale 3-4 sek.

4ratast
Huviline
Postitusi: 428
Liitunud: 27 Juun 2006, 14:41
Auto: BMW i4 M50
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 18 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas 4ratast »

Alustame siis sellest, et mida diagnostika k??nalde ja temp. andurite kohta ?tleb?
▇ ▅ █ ▅ ▇ ▂ ▃ ▁ ▁ ▅ ▃ ▅ ▅ ▄

breakable1
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 29 Nov 2008, 21:42
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas breakable1 »

diagnostika ?tleb et korras, k?ik k??nlad l?hevad ?htlaselt otsast umbes 1cm punaseks. relee hoiab k??nlaid taga umbes 6s ja siis l?litab v?lja.

undusk22
Huviline
Postitusi: 22
Liitunud: 06 Juul 2008, 17:38
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas undusk22 »

mul selline k?simus, et automees kontrollis eels??tek??nlaid ja v?idab, et k?ik neli l?bi. masin on mul juuni algul ostetud (1,9tdi 66kw ahh), k?ivitamisega siiani mingeid probleeme pole olnud, t?si, hoian autot 90% ajast garaa?is (talvel temp alla 0 ei lange). paar korda vast on sel talvel -5 juures k?ivitamist olnud, k?ivitus raskemalt, aga siiski kohe esimesel korral. m?rguandetuli t??tab suht loogiliselt, mida k?lmem, seda kauemaks j??b p?lema. on t?esti v?imalik, et k?ik l?bi?

tants
Huviline
Postitusi: 419
Liitunud: 22 Sept 2007, 10:54
Auto: Caddy, Civic
Asukoht: setomaa

Lugemata postitus Postitas tants »

kontrolli nad ise ?le...sellel tdi`l on nendele ligip??seda ka v?ga hea v?rreldes tavalisel td (55kw nt.). otsid ?he juhtmejupi ning paned k??nla enda miinus klemmi peale ning juhtmega annad pluss klemmilt otsale voolu...kui t??tab siis t??tab ja kui ei siis mis seal ikka.

[Muudetud: 2-1-2009 tants]

Diislikeskus
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 10 Dets 2006, 17:08
Asukoht:
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Diislikeskus »

6 sek on minu meelest v?he lihtsaim v?imalus on minu meelest 3-4 korda s??det sisse keerata. Teine v?imalus on autoelektriku juurde minna.
Diiselmootorite toitesüsteemide remont, hooldus, varuosad. Diagnostika Bosch testriga KTS520 http://www.diislikeskus.ee" onclick="window.open(this.href);return false; 55673701

alts20
Huviline
Postitusi: 580
Liitunud: 01 Sept 2005, 16:03
Asukoht: Jõgeva-Tartu

Lugemata postitus Postitas alts20 »

eels??tek??nalde kontrollimiseks ei ole m?tet neid maha v?tta, maha tuleb v?tta k??nalde otsast juhtmed siis indikaatoriga n?iteks juhe aku + peale ja indikaatoriga k?id k?ik k??nlad ?le. Kus indikaator p?lem on korras, kus ei p?le on l?bi. Sageli on k??nal alt poolt keere ?ra tahmanud ja v?lja keerates korduvalt v?ib keeret kahjustada plokikaane sees, selleks ei ole neid m?tet niisama maha kruttida kui kohe uusi ei taha asemele panna

Krisss
Huviline
Postitusi: 254
Liitunud: 13 Aug 2008, 18:16
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Krisss »

Ise tegin endal nii: piibud maha ning aku plus klemmi pealt ?ks juhe ning k??nla pluss klemmile, kui s?riseb on k??nal korras. Kui mitte, siis v?id omad j?reldused teha.
Ennem seda m??tsin ka testriga takistust... kolmel oli 0.18 ning ?hel 0.28.
Ostsin uued k??nlad, panin paika ning m??tsin siis takistust... 1.08 kui ?igesti m?letan. Samas ka s?risesid.
Proovimiseks siis ?ks juhtmejupp akult ning kontrollimine ?lilihtne.

[Muudetud: 4-1-2009 Krisss]
Anna mehele vabad käed ja sa tead, kust neid leida...

undusk22
Huviline
Postitusi: 22
Liitunud: 06 Juul 2008, 17:38
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas undusk22 »

proovisin j?rgi, ongi k?ik 4 kutud. huvitav, et mootor siis probleemidevabalt k?ivitus. aga selline lugu n??d kah, eespoolt vaadates esimene eel??tek??nal oli ?line. klapis??retihend?

ounou
Huviline
Postitusi: 388
Liitunud: 10 Nov 2008, 11:21
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas ounou »

mis see takistus eels??tek??nlal olema peaks?

Krisss
Huviline
Postitusi: 254
Liitunud: 13 Aug 2008, 18:16
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Krisss »

Algselt postitas: ounou
mis see takistus eels??tek??nlal olema peaks?
Autodata n?itas 99.a passati 1.9 tdi kohta sellist inffi:
Pilt
pildil ?lemise otsa kinnitus keeratav, kuigi mul endal oli piibuga. (l?katav)

[Muudetud: 9-1-2009 Krisss]
Anna mehele vabad käed ja sa tead, kust neid leida...

autopliks
Huviline
Postitusi: 45
Liitunud: 27 Jaan 2009, 14:26
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas autopliks »

minu autol otsustasid ka eels??tek??nlad l?bi minna..sest eile ei tahtnud ?ldse k?ima minna(l?puks ikka l?ks)t?na aga sama jama...:(...muus ei saa viga arvatavasti olla...aga kahjuks ma ise ei oska seda asja ajada,pean j??ma targemat inimest ootama :D

alts20
Huviline
Postitusi: 580
Liitunud: 01 Sept 2005, 16:03
Asukoht: Jõgeva-Tartu

Lugemata postitus Postitas alts20 »

Algselt postitas: Krisss
Algselt postitas: ounou
mis see takistus eels??tek??nlal olema peaks?
Autodata n?itas 99.a passati 1.9 tdi kohta sellist inffi:
Pilt
pildil ?lemise otsa kinnitus keeratav, kuigi mul endal oli piibuga. (l?katav)

[Muudetud: 9-1-2009 Krisss]
eks ta ole jah piibuga nagu r??kisid ja on ka.
Pildil on ?ra toondud k??nal mis k?ib vees?rki ja aitab jahutusvedelikku elektriga soojendada. Neid on tavaliselt 3 tk ja on keermega nagu pildilgi n?ha.
Ehituselt on nad sarnased ja ka m??tmine k?ib samamoodi

[Muudetud: 27-1-2009 alts20]

krss
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 06 Mär 2007, 03:52
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas krss »

Algselt postitas: Krisss
Ennem seda m??tsin ka testriga takistust... kolmel oli 0.18 ning ?hel 0.28. Ostsin uued k??nlad, panin paika ning m??tsin siis takistust... 1.08 kui ?igesti m?letan.
Mul olid viimane kord m??tes umbes samad numbrid. Kusjuures takisus s?ltus ka sellest, kui soe on hetkel k??nal (kas ?hendasid voolu taha v?i mitte). Varem tundus see meetod loogiline, n??d on minu jaoks asjad natuke sassis :(

Krisss
Huviline
Postitusi: 254
Liitunud: 13 Aug 2008, 18:16
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Krisss »

No ei oska ?elda kui soojad nad olid, kui ?kski pm t??korras polnud. Voolu lasin sisse. Lausa 3x tegin seda ja k?ima l?ks mootor alles kolmanda korraga, kui starterit andsin.
Uusi m??tsin aga t?iesti k?lmalt, panin peale m??tsin ?ra, ning proovisin ka aku 'plus' klemmilt toodud juhtmega, kas s?riseb(kui k??nla + klemmi puudutasin)
Usun, et neid peab siiski k?lmalt m??tma.
Anna mehele vabad käed ja sa tead, kust neid leida...

Gee60
Huviline
Postitusi: 351
Liitunud: 12 Apr 2005, 20:19
Telefon: 555 3 444 3
Auto: B5.5 ja A6C5 ja Kollane Leon
Asukoht: Raplamaa

Lugemata postitus Postitas Gee60 »

ei tea kas pd 85kw peaks -30 kraadiga ka k?ima minema?

Krisss
Huviline
Postitusi: 254
Liitunud: 13 Aug 2008, 18:16
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Krisss »

Kui sul k?te kinni k?lmund pole ja k??nlad korras, siis ei n?e p?hjust miks mitte k?ima minna. (Korraliku t?iss?nt ?li puhul)
Anna mehele vabad käed ja sa tead, kust neid leida...

krss
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 06 Mär 2007, 03:52
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas krss »

Algselt postitas: Gee60
ei tea kas pd 85kw peaks -30 kraadiga ka k?ima minema?
Miks ei peaks minema? Elasin 7a Soomes piirkonnas, kus iga talv oli temperatuur m?nda aega -40 kandis, s?itsin siis ainult erinevate diislitega ja l?ksid nad peaaegu k?ik k?ima ka ilma plokisoojenduseta (ma ise harjunud selliste odomeetri n?itudega, millega Eestis autot eriti keegi m??a ei julge, ikka keritakse v?iksemaks - st r??gin vanadest, originaalkorras, palju s?itnud ja hooldatud diiselautodest, mitte uutest). Ja mitte lihtsalt minul, vaid ka k?ik kohalikud s?itsid talvel oma autodega:). K?ivitumisprobleemide taga on reeglina suht lihtsad ja odavad vead (harva on mootor nii h?re, sel juhul on ka karteris juba surve nagu kompressoril), aga ka need lihtsad vead tuleb ?les leida ja siis k?rvaldada.

Ei pea olema sugugi t?iss?nteetiline ?li (PD mootorisse vist mineraali ei pandagi), lihtsalt ?li kvaliteediklass peab vastama mootori n?uetele ja viskoossusklass tagama selle, et ?li p?ris tahkes olekus ei oleks. Minu m?letamist m??da oli Lapis mingi 0W30 mineraal?li, mis oli soodsaima hinnaga ja mida kannatas panna enamikku vanematest autodest, aga seda muidugi ainult talvisel perioodil

[Muudetud: 28-1-2009 krss]

Vasta

Mine “Diislid”