K: Kuidas tuvastada kere aasta ja mootor ?

Küsimused, probleemid ja arutelud plekitöödest vilkuvate täringuteni.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Viltz
Huviline
Postitusi: 116
Liitunud: 10 Sept 2005, 15:56
Auto: Mazda 6
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Viltz »

Ma ka ikka ootan...:D
5666 6668

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Kutsun mootori tagasi Kood onEZ. See näitab et tegemist 1,6-ese mootoriga 55 KW, Ku.at küll ega 95-endal aastal osanud sellist pettust mõelda. Oli ju passis 1,8 55 kw. Tuttav tuleb puhkuselt tagasi,siis saan oma endiselt mootorilt siiski õiged andmed.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Nii. Kood EZ jääb jõusse. Kuid plokil on väljatõstetult kirjas 1,8. Tean et lb. on 81. Kolvi käiguks mõõtis omanik90. Kuid see vast väike viga mõõtmisel,kuid 77,4-ja ütles et kuidagi ei tule. Karbussiga Pieburg. Millega siiski tegu? Kus on andmetes viga?

pppp
Veteran
Postitusi: 2245
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 67 korda
Tänatud: 16 korda

Lugemata postitus Postitas pppp »

90 on nagu 1,8-liitrise kolvikäigust - 86,4 mm - kah pisut palju möödas, kui vähegi adekvaatse mõõteriistaga toimetada.

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas 100avant »

T6nis2 kirjutas:Nii. Kood EZ jääb jõusse. Kuid plokil on väljatõstetult kirjas 1,8. Tean et lb. on 81. Kolvi käiguks mõõtis omanik90. Kuid see vast väike viga mõõtmisel,kuid 77,4-ja ütles et kuidagi ei tule. Karbussiga Pieburg. Millega siiski tegu? Kus on andmetes viga?
Kas see mõõdetud küünlaaugust? Sealt mingi vardaga mõõtes (sai kunagi ka sarnase küsimusega tegeldud) kipubki mõõt mälu järgi ca 10-15mm suuremaks tegelikust. Nendel mootoritel küünlaaugu asend silindri suhtes selline, et mõõtmine sel viisil saab toimuda ainult nurga all, mis paraku tegelikkust moonutab.
Täpne mõõtmine võimalik ainult siis, kui kas karteripõhi või kaas on maas.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Täna käisin isiklikult kohapeal mõõtmas peene(4mm)vardaga.Saab panna varrast vabalt kolvi peale otse,mitte nurga all. Tulemus---86,4. Niisiis ette antud tabel valetab töö mahu kohta. Mootoril on käigukast 4T. Ehk tuleb teistsugu tabeleid ka. Mida näitab k kasti tabel 4T kasti sobivuse kohta,ehk,mis mootorit nõuab?

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas 100avant »

T6nis2 kirjutas:Täna käisin isiklikult kohapeal mõõtmas peene(4mm)vardaga.Saab panna varrast vabalt kolvi peale otse,mitte nurga all. Tulemus---86,4. Niisiis ette antud tabel valetab töö mahu kohta. Mootoril on käigukast 4T. Ehk tuleb teistsugu tabeleid ka. Mida näitab k kasti tabel 4T kasti sobivuse kohta,ehk,mis mootorit nõuab?
Sellest asjast pluss paarist õllest inspireerituna käisin ka nüüd huvi mõttes oma mootorivarudes kontrollmõõtmisi tegemas. Mõõtevahendina küünlaavast kasutasin küll piduritoru juppi, aga see selleks.

Tulemused; GU koodiga 1,8l 66Kw mootor- küünlaavast mõõdetuna ca 94mm. Teine sama koodiga mootor, mõõdetuna silindrist(kaas maas)- 86,4. Mõlema selle mootoriga auto pagassis oleva kleebise järgi ja ka praegu all kast 4T.

RF koodiga mootor 1,6l 53Kw mõõdetuna küünlaavast tõepoolest 86 kanti. Komakohta fikseerima ei hakanud...
Sellel autol oli all(ja kleepsul kirjas) samuti 4T, mis küll praeguseks pisut lühemate ülekannetega 4S-i vastu vahetatud.
Eelmise sama mootoriga masina all oli algselt hoopis 4R, ehk põhimõtteliselt 5-ndata 4T. Seda mootorit lahtisel kujul oma valdustest ei leidnud...
4T kasti kohanud ka 44, 51 ja 59Kw diislitega paaris.

Kui ma neid mõõte nüüd võrdlen, siis jääb mulle küll mulje, et päris 100% otse see mõõtmine siiski ei õnnestu ja antud teemas on ikkagi tegu 1,6l mootoriga.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Ma sain tõesti koma täpsuse kätte. Eksida kolvi käiguga 9 mm on välistatud. Ega sina kasutaja 100 avant selles süüdi ole et sellise kirjaga tabelid tulid,kuid kasutada tehase poolt kasti koodiga 4T nii mootoril 44 kw kui 59 kw. on küll väike vastuolu asjas, ,,kasti universaalsuses,, . RF mootoril on ju käik 77,4. GU mootoril näitab samat karbussi(vergaser) nagu EZ-il. Minu (kõrval)teemas on tegu 1,8 EZ55 kw. kk 4T mida tabel ei näita. Pole hullu,küll aeg asja lahendab.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5386
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Peetri
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 516 korda

Lugemata postitus Postitas jussike »

Kas EZ polnud mitte 1,8 ploki sise topidud 1,6. Endalgi oli sellise motoga Jetta automaat. Igal pool paberites oli kirjas EZ 1,6 55KW, plokil aga ilutses suurelt 1,8, olen ka sama kooslust ühe sõbra G2-l näinud.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas 100avant »

jussike kirjutas:Kas EZ polnud mitte 1,8 ploki sise topidud 1,6. Endalgi oli sellise motoga Jetta automaat. Igal pool paberites oli kirjas EZ 1,6 55KW, plokil aga ilutses suurelt 1,8, olen ka sama kooslust ühe sõbra G2-l näinud.
1,8 kirjad plokil ilutsevad kõigil selle ajajärgu 1,6 ja 1,8 töömahuga masinatel. Silindri läbimõõt sama, erineb kolvikäik ehk siis mootoriploki sisu.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Kuna ma ju ütlesin et täna käisin (tänu foorumile,kuid tõde vaja tuua päevavalgele)ise üle mõõtmas kolvi käiku ja sain 1,8-se käigu. 1,6-se plokk on madalam. Nii lihtsalt see ,,toppimine,, ei käi. 9 mm on kõrguste erinevus.

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas 100avant »

T6nis2 kirjutas:Kuna ma ju ütlesin et täna käisin (tänu foorumile,kuid tõde vaja tuua päevavalgele)ise üle mõõtmas kolvi käiku ja sain 1,8-se käigu. 1,6-se plokk on madalam. Nii lihtsalt see ,,toppimine,, ei käi. 9 mm on kõrguste erinevus.
Ei ole mulle küll ette sattunud erineva kõrgusega 1,6 ja 1,8 tolle aja VAGi plokke. :lol: Kui näiteks RFi (1,6) ja GU (1,8) kõrvuti lauale panna, pole vähemalt ploki kõrguses küll mingit vahet. Muidu oleks ju ka siin foorumis teemaks olnud 1,6 ja 1,8 väliste tunnuste põhjal identifitseerimine ülilihtne.:cool:
Kui ma usuks VAGi 1,6/1,8 mootori kolvikäigu täpse mõõtmise võimalikkusse läbi küünlaava (mille tulemus paraku tänu plokikaane kujule/küünla asetusele silindri suhtes ei ole 1;1le võetav) pakuks, et Tõnis2-l tegu kirja järgi 1,6l ploki sisse pistetud 1,8 vända ja muude pudinatega. Paraku ei usu sellesse ei mina ega ükski mu tutvusringkonnas VAGi mootoritega sina peal olev inimene.:mad:
Kui ühele härrasele ei sobi kogu maailma VW-i huvilistele sobivad tabelid (mida samal kujul kohtab veel nii mitmeski allikas, teisel kujul aga mitte) mootorite andmetega, siis see on juba puhtalt tema enda probleem.:grind:
Siin teemas enam vaidelda ei viitsi, kuna teatud kodanik absoluutselt ei püüagi asjasse süveneda...:yes:

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Mis umbluu jutt nüüd tuli. ,,ei püüagi asjasse süveneda,, . Konkreetsemat juttu ju ei saa ollagi,mida rääkisin mootori sisu kohta. Ütlen uuesti. Küünla august mõõdetuna sain ka koma täpsuse kätte. Kui ka 1,6 plokk on sama kõrge kui 1,8 plokk ei tee se4e olematuks et minu kasutuses (kunagi oli)on mootor koodiga EZ Silindri läbimõõt 81mm. kolvi käiguga 86,4mm.See on kah täiesti loll juttet kui plokil on kirjas valatult(ees pool väiksemalt)1,8 et siis seal sees võib olla ka 1,6-ne. sisu. 1,6D. JA 1,9 D.plokid erinevad küll kõrgustes,kuid see selleks.

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas 100avant »

T6nis2 kirjutas:Mis umbluu jutt nüüd tuli. ,,ei püüagi asjasse süveneda,, . Konkreetsemat juttu ju ei saa ollagi,mida rääkisin mootori sisu kohta. Ütlen uuesti. Küünla august mõõdetuna sain ka koma täpsuse kätte. Kui ka 1,6 plokk on sama kõrge kui 1,8 plokk ei tee se4e olematuks et minu kasutuses (kunagi oli)on mootor koodiga EZ Silindri läbimõõt 81mm. kolvi käiguga 86,4mm.See on kah täiesti loll juttet kui plokil on kirjas valatult(ees pool väiksemalt)1,8 et siis seal sees võib olla ka 1,6-ne. sisu. 1,6D. JA 1,9 D.plokid erinevad küll kõrgustes,kuid see selleks.
Pole siin mingit umbluud...
Esiteks ei ole sel mootoritüübil võimalik täpselt mõõta läbi küünlaaugu(proovisin nii ise kui küsisin vanematelt mootorimeestelt kindluse mõttes) Saad küll kolvile pihta, aga mõõtevahendi liikumistee jääb silindriga nurga alla ja mõõt läheb suuremaks tegelikkusest.
Kirjutasin sellest ka üleelmises postituses ja tegin ka ise katseid. Tulemused sellised;Tulemused; GU koodiga 1,8l 66Kw mootor- küünlaavast mõõdetuna ca 94mm. Teine sama koodiga mootor, mõõdetuna silindrist(kaas maas)- 86,4.
Peaksin nüüd hakkama otsima mootorit kolvikäiguga 93,8 või?
Diiselmootorid pole praegu teemaks. Olen omanud mitut 1,6 või 1,8 VAGi mootoriga tolle ajajärgu masinat(garaazis veel mitme mootori juppe vedelemas, mida sai hoolega takseeritud), samuti näinud korralikus koguses tuttavate omi ka kapoti alt. Ei meenu ühtegi, millel oleks seal kirjas 1,6 olnud. Ikka 1,8.
Ja ära küsi, miks tehase insenerid just nii tegid, sellele siin vaevalt keegi vastata oskab.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Kus on loogika? Kui ühes plokis on kaks erinevat sisu(1,6 vs. 1,8),kas siis mootori kood jääb mõlemil samaks? Lähen nt. väntatellima ja müügimees küsib,kumb su mootoris on-1,6 või 1,8 käiguga vänt. Näe meil kataloog näitab küll erinevaid väntasi,kuid kood mootoril on sama. Absurd ju kuubis sel juhul. Kellel lugejatest on 1,6 vöi 1,8 b, proovige küünla eemaldamisega mõõta kolvi käik.Ca. 4mm.läbimõõduga vardaga. Veendute,et mingit probleemi mõõtmisel pole.

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas 100avant »

T6nis2 kirjutas:Kus on loogika? Kui ühes plokis on kaks erinevat sisu(1,6 vs. 1,8),kas siis mootori kood jääb mõlemil samaks? Lähen nt. väntatellima ja müügimees küsib,kumb su mootoris on-1,6 või 1,8 käiguga vänt. Näe meil kataloog näitab küll erinevaid väntasi,kuid kood mootoril on sama. Absurd ju kuubis sel juhul. Kellel lugejatest on 1,6 vöi 1,8 b, proovige küünla eemaldamisega mõõta kolvi käik.Ca. 4mm.läbimõõduga vardaga. Veendute,et mingit probleemi mõõtmisel pole.
Ei no mida...
Igale motole on tehasest löödud kood, mis vastab vastava mootori tehnoandmetele, kaasa arvatud töömahule. Kui keegi isetegevust teeb siis asi enam nii ei pruugi olla. Ära hakka asja keerulisemaks ajama kui asi on!

Vasta

Mine “Kere & Sisu”