Õlirõhu andurid

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
lawrence
Huviline
Postitusi: 89
Liitunud: 18 Juul 2005, 10:29
Auto: G1 '83
Asukoht: Tartu
Tänatud: 1 kord

Õlirõhu andurid

Lugemata postitus Postitas lawrence »

Mootor on DX, ehk 1.8 täispritse ja 82kw.
Milleks on vajalikud kaks õlirõhu andurit? Üks on plokikaanes (pruun), teine õlifiltri jala küljes (must). Üks „teeb midagi” 1,8 bari juures, teine 0,25 juures. Elektriskeemi järgi lähevad mõlemad mingisse „oil pressure control... kohta” ja ainuke õli märgulamp on ka selle „control-värgiga” ühendatud. Küsimus selles, et õlirõhu näidiku andur käib ETKA järgi selle filtri jalas oleva anduri asemele, aga mis siis sellest asendatavast andurist saab?

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Kas mitte ei ole filtri jalas oleva anduri kõrval veel üks kork. Sealt saab väljavõtte õlirõhu näidikule. Kui õli rõhk jääb pikemalt alla 1,8 kuid siiski rohkem kui 0,25(õlikannu märgutuli on ju kustunud) hakkab armatuuris piiksuma. ST. et tööks on ebapiisav surve.Selleks on see must andur.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7962
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 177 korda

Lugemata postitus Postitas GTI »

Arvatavasti on mootori(-te) omapära et õlirõhu veidi langedes võib plokikaas kuivale jääda siis on tehas sellega juba eos arvestanud ja taolise süsteemi peale ehitanud.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

lawrence
Huviline
Postitusi: 89
Liitunud: 18 Juul 2005, 10:29
Auto: G1 '83
Asukoht: Tartu
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas lawrence »

Üks abivalmis inimene saatis ps, aga panen siia ka, et ehk on kellelegi veel abiks.
Üks andur töötab klassikaliselt, teine lülitub rõhuga ja on ühendatud läbi pööretelugeja. Kui 2500 (vist) pöörde/minutis juures ei ole õlisurve piisav, siis hakkab summer pinisema.
Aga seoses sellega...
Kas mitte ei ole filtri jalas oleva anduri kõrval veel üks kork.
Filtri jalas on jah kaks auku, aga teine on täidetud juba õlitemperatuuri anduriga. Nii et ainuke variant on vist mõnda auku mingi kolmik keerata ja näidiku andur sinna ühendada.
Kas neid kolmikuid võiks leida enam-vähem igast autotarvete/tuuningu kauplusest?

dislamees1.9
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 18 Sept 2009, 09:31
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas dislamees1.9 »

ülemine on ülerõhu andur ja alumine alarõhu andur.

Vasta

Mine “Mootor”