Golf IV TDI 81KW suri sõidu ajal ära ja enam ei käivitu.

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
tobimarg
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8.5 Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 39 korda

Golf IV TDI 81KW suri sõidu ajal ära ja enam ei käivitu.

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Nädalavahetusel sain sellise ebameeldiva üllatuse osaliseks, et mu Golf otsustas keset teed lihtsalt välja surra ja mitte enam käivituda. Juhtus see siis rahulikult umbes 30km/h ühel metsateel sõites. Väiksemast tõusust üles minnes tundsin äkitselt, et mootor ei vea enam ja siis nägin, et tahhokal kukuvad pöörded nulli. Lükkasin käigukasti neutralisse ja veeresin teepervele. Üritasin autot uuesti käivitada- starter vedas kenasti mootorit ringi aga mootor isegi ei lubanud. Sai siis auto nööri otsas koju veetud. Vaatasin hommikul hammasrihma katte alla, rihm on pingul ja terve (kuigi kogu rihma ei näinud, seega ei saa garanteerida, et mõni hammas puudu ei ole), kütus oli ka pealevoolus olemas, õli ja jahutusvedelik normis. Eelsüüte tuli läheb süüte sissekeeramisel põlema, kõik muud vajalikud lambid ka, aga auto ei käivitu, starter veab lihtsalt mootorit ringi.
Külma oli -12c, paagis värske Neste kütus, seega filtri külmumist ei kahtlustaks ja ei taha uskuda, et see nii hetkeliselt auto välja suretab ja rohkem piuksugi ei tee. Kuigi filter vähemalt aasta vahetamata.
On kellelgi sarnast probleemi olnud või on kellelgi ideid kust otsast mida kontrollima hakata? PS. Panin kaabli ka sappa ja imekombel ei näita see mitte kui midagi, mootori veamälu on puhas.
Autoks Golf IV TDI 81KW, automaat, 2000.a.

teritaja
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 10 Mär 2003, 10:49
Asukoht: tartu-võru

Lugemata postitus Postitas teritaja »

alustuseks vaheta ikkagi filter ära, ta võib külmaga lihtsalt kinni jääda, endal mitu korda nii juhtunud. või siis soojenda fööniga filtrit ja pumpa mõni aeg ja proovi uuesti käivitada.

[Edited on 4-1-2010 by teritaja]
vihane traktorist

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8.5 Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 39 korda

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Esialgu lasin hommikul vana filtri alt tühjaks (ei saanudki aru mis sealt välja tuli, valge ja läbipaistev ta oli, võibolla osaliselt ka vesi) ja üritasin seda uuesti täita, aga eriti palju sinna millegipärast sisse ei mahtunud. Osten pigem jah uue filtri ja üritan selle küttega ära täita, et pump kuivale ei jääks. Aga mõtlen siiski, et kas filter jääb niimoodi hetkeliselt kinni, et üks hetk liigub auto nii nagu peab, ei mingeid probleeme ja teine hetk- surnud. Aga tasub siiski proovimist.

mix17
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 24 Jaan 2007, 16:40
Auto: VW Mk3 1,9Tdi 81kw
Asukoht: Lääne rajoon

Lugemata postitus Postitas mix17 »

Võid proovida pihusteid lahti keerata, vaata kas küttet tuleb peale.Nii kõige kindlam . või siis vana kooli kohaselt eetrit väheke. saab silindrid puhtaks köhida,aga ära palju lase muidu saab uut moodi pauku :)Ja loomulikult võime siin kohe edasi möelda äkki tõmbas alumise hammasrihma käbi paigast ära ja sellest ei käivitu või siis pumba küljes andis solenoidkapp otsad mis küttuse peale jooksu kinni paneb (seda lihdne kontrollida kas testeriga või kuulata süüte sisse keeramisel klõpsu pumba juurest),aga jahm pane uus filter külge põks eetrit ja vaata mis selle peale arvab
Ah mida ka mina autodest tean, ;) aga ikkagi nii palju tean et naisi ja pidureid ei tohi kunagi usaldada

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8.5 Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 39 korda

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Ok, esiteks teen siis kindlaks kütuse jõudmise silindritesse. Diisli puhul on asi konkreetne- kui on olemas õhk ja diisel ning kompressioon, siis peab toimuma põlemine. Ja kui ei toimu, siis väga palju variante nagu polegi- kas ikka kuidagi süüde paigast saanud ja pritse ajastus on väga vale või muu mehhaanilist laadi viga.

mix17
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 24 Jaan 2007, 16:40
Auto: VW Mk3 1,9Tdi 81kw
Asukoht: Lääne rajoon

Lugemata postitus Postitas mix17 »

ei no kui käiates ebatavlisi kolkse ei tee siis vast jah pole hullu juhtunud.
Ah mida ka mina autodest tean, ;) aga ikkagi nii palju tean et naisi ja pidureid ei tohi kunagi usaldada

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8.5 Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 39 korda

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Ei mingeid kõrvalisi helisid,lihtsalt käiab mootorit ringi. Laupäeval olen taas auto ligi siis annan teada kas õnnestus viga likvideerida või mitte.

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8.5 Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 39 korda

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Vahetasin filtri ära, üritasin sinna niipalju kütet sisse kallata kui võimalik, keerais 3nda pihusti pealt multri lahti ja käivitades tuli toru ja mutri vahelt kütet küll. Ei tea palju seda sealt tulema peab, mingit purskamist küll ei olnud, pigem selline mehine leke. Samuti vaatasin, et pump imes pealevoolu toru enamvähem täis. Auto ei läind aga ikkagi käima ja ei teind piuksugi. Keerasin süüte sisse, võtsin kõrgsurvepumpa mineva pistiku lahti ja kui taas ühendasin siis pumba sees midagi plõksus küll, järelikult sinna ikka elekter jõuab. Siis kui pumba pistiku lahti võtsin lõi eelsüüte tule vilkuma ja WORKSHOP kiri tuli ette, seega ilmus kohe ajusse eeldatavasti veateade ka mis näitab, et aju suhtleb pumbaga vist. Muud tarka küll peale ei oska hakata, tuleb ikka kuhugi asjapulkade (mitte et neid eriti oleks) juurde auto ära vedada ja põhjalikult viga otsima hakata.

[Muudetud: 9-1-2010 tobimarg]

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas copilot »

lugesin just ühest teisest foorumist midagi taolise jama kohta

LINK

Loodetavasti ei ole sul selline jama, et pump omadega õhtal, sest sümtomid samad, lisaks leidsin veel teise lehekülje, kus samuti aitas lõpuks pumba vahetus.

[Muudetud: 9-1-2010 copilot]
Diesel Power KEEPS ME GOING

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8.5 Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 39 korda

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Tuli välja, et viga siiski peitus/peitub kütusesüsteemis. Peale seda kui auto oli 3-4 tundi soojas ruumis seisnud käivitus jälle probleemideta. Aga kahjuks sellega asi korda siiski ei saanud. Külmaga väljas sõites tõmbas jälle peale 10 km läbimist jõu kinni ja auto suri välja kui olin teise käiguga kiirendamas. Auto käivitus peale pikka käiamist ja pealevoolutorus oli ohtralt mulle näha. Peale kilomeetri läbimist kordus sama. Peale soojast ruumist väljasõitmist jõudsin lisada Karla Auto diislilisandit ja mahutada paaki veel 5l Neste kütust. Alati olen Nestest tankinud, lisandeid ei ole kasutanud, ei tea mis klimp seal süsteemis siis ringi ujub. Kütusefilter on vahetatud. Auto läks sooja ruumi tagasi ja viga otsitakse. Kevad võiks juba tulla:mad:

[Muudetud: 12-1-2010 tobimarg]

karel87
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 01 Nov 2009, 20:34
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas karel87 »

Kas paagis ei või probleem peituda? Omal audi 80-nel paikneb paagi väljavoolu ees sõel ja selle korjas parafiini täis. Sümptomid samad, et filter korras, voolikud timmis, aga kütet peale ei tule. Sinu mootoril paikneb paagis etteandepump, mille ees samamoodi paikneb sõel.

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8.5 Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 39 korda

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Pumpa mul siiski paagis ei ole, selle töö teeb ära kõrgsurvepump, aga paagi ja ja selle sõela puhastus võetakse ette küll, samuti ka paagist tuleva kütusetoru puhastamine, mujal see jama peituda ei saa.

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8.5 Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 39 korda

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Hetkel auto jälle korras. Ei teagi kus viga täpselt peitus, aga lasin välja puurida paagis kütusesaatja sees olevas torus asuva väljajooksu kontollklapi. See on kuni 2002 aasta autodel suht tihe veakoht külmemas kliimas. Alates 2002 seda klappi sinna enam ei topitud ja ongi otseläbi toru. Siiamaani ei ole ühtki probleemi, küte voolab vabalt ja õhumulle on pealejooksus vähem kui varasemal ajal seega selle klapi elimineerist soovitaks soojalt. Kütus ka tagasi vajuma ei hakka, sest uutel ju ka ei vaju millel seda klappi ei ole, seega ta seal üks mõtetu julkar on.
Kui kütusesaatja peal on detaili koodi sees tähed C või D, siis on tegemist vea alti kuni 2002 detailiga, kui koodis on H siis on tegemist Kanadasse ja mujale külmemasse kliimasse toodetud vaiandiga. Ma endal küll ei vaadanud, aga ju ta D oli.

Klapp millest jutt käib siin teemas allpool:

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=68872" onclick="window.open(this.href);return false;

Vasta

Mine “Diislid”