2001 Sharan 1,9 tdi - mootor jäi tühikäigul seisma vinguva ja kriipiva helina saatel. Peale karteri mahavõtmist sain aru et õlipump oli selle põhjustajaks. Samuti oli vaatlusel näha et kolmanda silindri kepsusaaled on kuuma saanud. Kepsu alumine osa oli kuiv ja lillakat tooni. Kõik teised vända- ja kepsusaale alumised osad olid õlised ja sellist kuumasaamise märki neil ei olnud. Võtsin selle kolmanda siis lahti, saale päris kahjustunud. Leidsin õlikanalist metallisodi mis väntvõllist selle saale peale jooksis. Nõrgad kriipimisjäljed on ka väntvõllil. Kas on võimalik et remont piirduks ainult selle ühe, kahjustada saanud kepsu saalede ja õlipumba vahetamise ja mootori läbipesemisega? Kas on mõtekas keerata lahti ja kontrollida üle kõik saaled?
Uurisin saalede maksumust ja neid müüakse komplektis, seega vist ka vahetamine selliselt et kõik korraga. Kas ehk on mõte muretseda kasutatud ja töötav mootoriplokk ning sellele ülejäänud siis külge laduda praeguselt mootorilt? Praeguses plokis võib olla ju vigu veelgi. Sada küsimust ja endal kogemust pole. Targad pead, palun andke nõu, jagage valgust
