Kiire! ÕLI valik

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
Keyyo
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 23 Mai 2010, 20:58
Telefon: 56767240
Auto: VW Golf III 1.8 66KW
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Kiire! ÕLI valik

Lugemata postitus Postitas Keyyo »

Mul on selline küsimus, et mul Golf III 1.8, 66 KW . praegu on mul sees õli CARLUBE 10W- 40 (poolsünt) , aga mis õli oleks sinna kõige parem?
Kas vöin sisse panna valvoline turbo SAE 10W -40 ? http://www.osta.ee/i/objects/resized/y0 ... 023268.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: Kiire! ÕLI valik

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Minu teadmine on selline,et õli tootja firma on köki möki(garanteerima õli kvakiteeti peavad kõik õli firmad).Kuidas saab olla erinevatel õli firmadel sama aegselt,et nemad müüvad õli 10w.40.ja et minul on parem kui sinul.Ühesõnaga,kui on nõuetele vastav 10 w. 40 ,peaks ju siis olema nõuetele vastav 10w.40. Kuidas saab ühel firmal olla parem 10w,40 kui teisel?.

Monah
Huviline
Postitusi: 343
Liitunud: 20 Jaan 2007, 20:22
Auto: VW Vento VR6
Asukoht: Tartu

Re: Kiire! ÕLI valik

Lugemata postitus Postitas Monah »

Valvoline on yks parimaid olisid, julgelt voi selle mootorisse kallata.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: Kiire! ÕLI valik

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Aleksei,kas väidad et 10w. 40. õlil on kvaliteedi erinevust vastavalt tootja firmal.

KuldarA
Huviline
Postitusi: 1426
Liitunud: 08 Veebr 2007, 17:25
Telefon: 56248247
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 78 korda
Kontakt:

Re: Kiire! ÕLI valik

Lugemata postitus Postitas KuldarA »

Õlil ja ÕLIL on väga suur vahe, mida näitavad ka mitmed testid.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Kasutaja avatar
Markko
Klubiline
Postitusi: 194
Liitunud: 05 Sept 2005, 13:18
Auto: G3 1,9 TD, Golf 2 Syncro, Passat B5 1.8T, Tiguan 2.0 TSI 4Motion R-Line
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Kiire! ÕLI valik

Lugemata postitus Postitas Markko »

see 10W40 näitab seal ainult õli viskoosust, või kui täpsem olla, siis mis temperatuuride vahemikus on õli nõutava viskoosusega, kõik ülejäänud omadused sõltuvad õli tootjast, ehk mis lisandeid sinna on lisatud. Lisandid on teadupärast õlitootja välja töötatud ja firma saladused, seega jah, õli kvaliteet sõltub õli tootnud firmast ja paraku ka hinnast. Hinna ja kvaliteedi suhe ei ole muidugi lineaarne, st et kõige kallim õli ei pruugi alati kõige parem olla, kuna õlitootjate hinnapoliitika on erinev, aga selge on see, et odavast õlist ei tasu eriti kõrget kvaliteeti oodata.
You know what conrods are in it? No. Wanna find out? - "Tuning Fork"

MrAnre
Huviline
Postitusi: 108
Liitunud: 15 Dets 2009, 17:38
Telefon: 53733202
Auto: Audi A4 1.8T Quattro
Asukoht: Tallinn

Re: Kiire! ÕLI valik

Lugemata postitus Postitas MrAnre »

Mind huvitaks, kas täissünt õli on 1.8 66kw bensule hea sisse toppida, kui eelnevalt on poolsünt olnud?

Kasutaja avatar
Markko
Klubiline
Postitusi: 194
Liitunud: 05 Sept 2005, 13:18
Auto: G3 1,9 TD, Golf 2 Syncro, Passat B5 1.8T, Tiguan 2.0 TSI 4Motion R-Line
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Kiire! ÕLI valik

Lugemata postitus Postitas Markko »

Kiire otsingu tulemusena leidsin, et su auto mootori õli peab vastama VW501.01 spetsifikatsioonile. Et kui see õli sellele vastab, siis võid küll seda sinna mootorisse valada. Spetsifikatsiooni saad vaadata õli kanistri/pudeli peal olevalt infosildilt, mis on tavaliselt anuma taga või küljel.

Edit: kui sul on olemas auto manuaal või mootori peal mingi kleeps, kus kirjas mis spetsifikatsioonile peab õli vastama, siis vaata seda, sest selle internetiavarustest leitud info tõepärasusega on nagu ta on...
Viimati muutis Markko, 23 Mai 2010, 23:03, muudetud 1 kord kokku.
You know what conrods are in it? No. Wanna find out? - "Tuning Fork"

MrAnre
Huviline
Postitusi: 108
Liitunud: 15 Dets 2009, 17:38
Telefon: 53733202
Auto: Audi A4 1.8T Quattro
Asukoht: Tallinn

Re: Kiire! ÕLI valik

Lugemata postitus Postitas MrAnre »

Selge pilt. Pean siis vaatama :)
Suured tänud.

.coZy
Huviline
Postitusi: 223
Liitunud: 24 Mär 2010, 16:50
Asukoht:

Re: Kiire! ÕLI valik

Lugemata postitus Postitas .coZy »


Keyyo
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 23 Mai 2010, 20:58
Telefon: 56767240
Auto: VW Golf III 1.8 66KW
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Kiire! ÕLI valik

Lugemata postitus Postitas Keyyo »

Kas golfil peab olema poolsünt sees või võib ka olla mineraal?
Kui mul on õli peal VW 505.00 (11/92), kas see tähendab et ma siis ei tohigi seda panna?
Viimati muutis Keyyo, 24 Mai 2010, 12:29, muudetud 1 kord kokku.

Raiq
Huviline
Postitusi: 129
Liitunud: 14 Dets 2008, 17:12
Auto: Golf3
Asukoht: Pärnu

Re: Kiire! ÕLI valik

Lugemata postitus Postitas Raiq »

Toksi auto andmed sisse: http://www.valvoline.ee/lubricantsadvisor/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kihlevere
Huviline
Postitusi: 111
Liitunud: 18 Juul 2008, 17:12
Telefon: 58171382
Auto: Passat 1.9tdi
Asukoht: Tallinn

Re: Kiire! ÕLI valik

Lugemata postitus Postitas Kihlevere »

T6nis2 kirjutas:Minu teadmine on selline,et õli tootja firma on köki möki(garanteerima õli kvakiteeti peavad kõik õli firmad).Kuidas saab olla erinevatel õli firmadel sama aegselt,et nemad müüvad õli 10w.40.ja et minul on parem kui sinul.Ühesõnaga,kui on nõuetele vastav 10 w. 40 ,peaks ju siis olema nõuetele vastav 10w.40. Kuidas saab ühel firmal olla parem 10w,40 kui teisel?.
võin siia lisada mõned punktid mille järgi hinnatakse õlide kvaliteeti.


1. Viskoossused
2. Viskoossusindeks, VI
3. Viskoossuse sõltuvus rõhust ja kiirusest
4. Määrimisvõime
5. Stabiilsus (oksüdeeritavus, termooksüdeerimisstabiilsus)
6. Aurustuvusomadused (leekpunkt, hangumispunkt)
7. Tuhasus ja sulfaatne tuhasus
8. Metallisisaldus, selle sõltuvus õli ekspluatatsiooniajast
9. Korrodeeruvad omadused
10. Pesemisvõime
11. Mehhaaniliste lisandite ja veesisaldus.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Kiire! ÕLI valik

Lugemata postitus Postitas copilot »

Kui õli vastab autotootja normidele (uuri järgi mis normidele peab vastama sinu auto moto õli) ja osta ka selline õli mis vastab neile normidele...minu arust ei ole seal vahet kas tegu 1000 eeku 4L või 5L maksev õli või 500 eeku maksev sama koguse eest kui mõlemad vastavad tootja normidele ja sa vahetad õli iga 10tkm tagant. jah ei vaidle et eks iga tootja õlidel erinevad omadused olenevalt nende lisanditele mis siis tootja poolne saladus kuid selle 2 korda kallima õli raha eest saaks teha sama intervalli sees 2 õlivahetust mis kindlasti motole tervislikum kui sõita 10 tkm selle kirve hinnaga õliga. siinkohal räägin kui inimene kes ikka loeb oma raha mitte ei ürita osta mingit õhku suure raha eest tuginedes juttudele et üks külamees ütles et Valvoline kimmes õli, teine kiidab taevani Mobil 1 õli, kolmas Castrol õlisid jne jne...see pigem ajab segadusse.
Et eelpool kõneleja, kes mainis mingitest testidest kus tõestatud, et õlil ja õlil vahe, siis paluks mõnda testi ka näha, kus konkreetselt välja toodud õlitootjate kaupa sarnaste või pmt samadele normidele vastavate õlide erinevused ehk milline siis kulutab rohkem mootorit. muidugi ei tasu siinkohal rääkida mingitest imeodavatest säästumarketis müüdavatest õlidest aga kui ikka vähegi tuntud tootjaga tegu siis ma ei näe põhjust raha raista teab mis mobil 1 ESP forumula või Castrol i peale eriti kui tegu pea 20 aastat vana masinaga.
näiteks minu eelmine masin(G2 1,6 D 40kw 89.a.) sõitnud juba 4 aastat addinoli poolsündiga(5 litra maksab alla 400 kulli), õli vahetatud alati 10 tkm kandis(+- mõnisada km siia sinna) ja viimasel pakaselisel talvel pmt paugupill ja õli tarbimine intervalli jooksul pmt olematu(healjuhul klaasitäie jagu vaja juurde kallata), lõbisõit preaguseks üle 400 tkm(täpselt ei tea sest mingi aeg oli spidoka tross katki jupp aega) Nende erinevate õlide kiitmiste kohta võiks öelda et eks iga *its kiidab ikka oma *erset. :wink:
Viimati muutis copilot, 24 Mai 2010, 19:10, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
Markko
Klubiline
Postitusi: 194
Liitunud: 05 Sept 2005, 13:18
Auto: G3 1,9 TD, Golf 2 Syncro, Passat B5 1.8T, Tiguan 2.0 TSI 4Motion R-Line
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Kiire! ÕLI valik

Lugemata postitus Postitas Markko »

Vaidleks sulle vastu Copilot, selles osas et ei ole vahet. on küll, kas õli napilt täidab neid norme, või ületab tunduvalt, võrdluseks võiks tuua autode crashtesitd, et kas auto sai sealt napilt läbi, et saada tüübikinnitus või sai NCAP testil 5 tärni. Kumma autoga sa ennast turvalisemalt tunneks? Aga selles osas olen suga täiesti nõus, et ei ole mõtet mingit üüber õli 20 aastat vanasse igapäeva autosse panna, mõttetu raiskamine on maksta õli omaduste eest, mida sa nagunii kunagi ei kasuta. Õlide ja muude määrdeainete ja ka kütuste kohta on võimalik poest, tanklast või maaletooja käest küsida vastavussertifikaat, kus peal kirjas kõik normi järgi nõutavad omadused (miinimumnõuded ja vastava õli omadused).
Viimati muutis Markko, 24 Mai 2010, 21:42, muudetud 1 kord kokku.
You know what conrods are in it? No. Wanna find out? - "Tuning Fork"

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Kiire! ÕLI valik

Lugemata postitus Postitas copilot »

Markko kirjutas:Vaidleks sulle vastu Copilot, selles osas et ei ole vahet. on küll, kas õli napilt täidab neid norme, või ületab tunduvalt, võrdluseks võiks tuua autode crashtesitd, et kas auto sai sealt napilt läbi, et saada tüübikinnitus või sai NCAP testil 5 tärni. Kumma autoga sa ennast turvalisemalt tunneks? Aga selles osas olen suga täiesti nõus, et ei ole mõtet mingit üüber õli 20 aastat vanasse igapäeva autosse panna, mõttetu raiskamine on maksta õli omaduste eest, mida sa nagunii kunagi ei kasuta. Õlide ja muude määrdeainete ja ka kütuste kohta on võimalik poest, tanklast või maaletooja käest küsida vastavussertifikaat, kus peal kirjas kõik normi järgi nõutavad omadused (miinimumnõuded ja vastava õli omadused).
rääkisin ennist et sooviks näha testi kus testitud samade omadustega õlisid kus peal kirjas samad spesificatsioonid, kuid kus tootja ja hind erinev. loomulikult kui sa võtad mingi kasvõi näiteks PD motodele mõeldud õli siis see õli vastab juba teistele ja kõrgematele normidele. see loomulik et ei saa võrrelda õli mis vastab näiteks ainult vw 501.01 normile või VW 507.00 ja hinnavahe ka sellest neil üsna suur. vb väljendasin end ennist ebatäpselt....lihsalt see kus üks tegelane ütleb et valvoline väga kõva õli, teine mees aga et castrol, kolmas motul jne jne see on BS ja ei anna küsijale/lugejale mingit adekvaatset infot. üks räägib vb poolsündist ja teine täissündist esiteks. et ikkagi jah järgi uurida mis normi su mootor nõuab ja sellel ka vastav õli osta, pole mõtet motosse näiteks mingit longlife normidele vastavat ja mõeldud õli kah kallata. Kui kasutada ikka uut masinat siis neil ka normid kõrgemad ja loomulik et sinna ei saa sa osta odavamat õli mis normidele ei vasta(sellest ka hinnavahe loomulikult).

ja rääkides autode turvalisuse tüübikinnitusest, siis ei mõtle selle peale, peaasi et viib sinna kuhu vaja, ei midagi enamat :wink: sõitsin ka aasta aega põleva airbagi tulega :bigsmile:
tuua aga paraleele õliga siis kasutan just sellist õli mis vastab auto tootja nõudmistele(kraad vist isegi oli üle võttes arvesse API ja ACEA norme), üsnagi tuntud tootja(kuid mitte need enim kõlavad)...viskoosusega 5W40 täissünt. ja usun et vahetades seda õli 10tkm ja 15tkm vahel, ei juhtu motoga õlist tulenevalt miskit. pole vaja seda 507.00 normile vastavat õli, selle hinnavahe eest saab juba uued vajalikud filtrid osta ja sellise hinnaklassi juures raatsin vähemalt õli vahetada 10 tkm juures mitte ei venita just sinna 15tkm kanti ja süda kah rahulikum teades et motos jälle uus märjuke voolab. arvan et 10tkm ja 15tkm vahe üsnagi suur ja vaevalt 700 kulli maksev õli 15tkm tagant vahetades paremat tööd teeb kui 400 ringi maksev õli 10tkm tagant vahetades.
Diesel Power KEEPS ME GOING

KuldarA
Huviline
Postitusi: 1426
Liitunud: 08 Veebr 2007, 17:25
Telefon: 56248247
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 78 korda
Kontakt:

Re: Kiire! ÕLI valik

Lugemata postitus Postitas KuldarA »

Otsisin testi, aga seda ei ole kahjuks internetis üleval. Otsi kuskilt Tehnikamaailma 2007 veebruari number. Seal on korralik test.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

2.5vw
Huviline
Postitusi: 253
Liitunud: 01 Nov 2009, 15:10
Telefon: 123456
Auto: vw2.5tdi
Asukoht: Tln
Kontakt:

Re: Kiire! ÕLI valik

Lugemata postitus Postitas 2.5vw »

Selline jutt et osta mingit prisma õli või siis Motul või Castrol ja vahet pole siis võix samaästi jala käia :) edasi saab ju nagu nii :)
http://tibbudmed.ru/ecfda

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Kiire! ÕLI valik

Lugemata postitus Postitas copilot »

2.5vw kirjutas:Selline jutt et osta mingit prisma õli või siis Motul või Castrol ja vahet pole siis võix samaästi jala käia :) edasi saab ju nagu nii :)
pole kellelegi midagi konkreetset soovitanud ja veel vähem on juttu olnud prisma õlide soovitamisest(ei teagi millised need prisma õlid üldse on?), vaid avaldasin enda arvamust...nimi pudeli peal ei pane paika midagi vaid ikka spesificatsioonid pudeli peal millele see lake seal pudelis vastab. kõik jahuvad lihtsalt mingitest testidest jne jne aga mina pole seni ühtegi teaduslilkku sõltumatut mitte kommertslikku võrdlust/testi näinud, kus tehakse ka laboratoorsed testid nii ennem mootorisse kallamist kui ka näiteks välba täis saades et milline õli siis kulutab rohkem mootorit ja millised omadused siis igal õlil on jne jne.
eks selge on see, et igaüks muidugi osta seda mida rahakott lubab ja millist külamehe juttu keegi uskuma on jäänud...(seda kõike juhul kui ise ei mõika veidi uurida enda auto mootoris kasutatavale õlile pandud norme)
Diesel Power KEEPS ME GOING

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: Kiire! ÕLI valik

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Õli erinevate firmade kiitmisest,või laitmisest on teil ka ,foorumlastel oma kogemus? Kes ütleb,et tema auto mootor kasutas X õli ja sõitis ainult 370 000. Sõideti autoga taksot läbisõiduga ca.600 000. Mootor veel OK. kuid kere väsis. Õli kvaliteet on küll tähtis,kuid ärge minge reklaami õnge.Teie ei jõua seda mootorit kulutada ,kui just ei ole tegemist 1,4-se. mootoriga.

Kasutaja avatar
HMP
Huviline
Postitusi: 103
Liitunud: 15 Nov 2006, 12:32
Auto: VW Golf -1.9TDI-81kw-97.a. ning VW Phaeton - 3.0TDI-176kw-09.a.
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Kiire! ÕLI valik

Lugemata postitus Postitas HMP »

T6nis2 kirjutas:Õli erinevate firmade kiitmisest,või laitmisest on teil ka ,foorumlastel oma kogemus? Kes ütleb,et tema auto mootor kasutas X õli ja sõitis ainult 370 000. Sõideti autoga taksot läbisõiduga ca.600 000. Mootor veel OK. kuid kere väsis. Õli kvaliteet on küll tähtis,kuid ärge minge reklaami õnge.Teie ei jõua seda mootorit kulutada ,kui just ei ole tegemist 1,4-se. mootoriga.
Mul on oma kogemus. Kasutasin odavat õli ,,Mannol,, 10W40 poolsünti. Poolsünteetilise õliga laias laastus peaks 10 000km läbi sõita saama.... aga ei midagi. Juba 6000-7000 km juures hakkas mootor (1.9 D -94.a.),, häälekamalt,, töötama. Õli vardalt näppude vahel lüdides oli tunda, et määrdeomadused on muutunud olematuks.
Nüüd kasutan ,,Morrise,, toodangut ja 10 000km õlivahetusvälb ei ole probleem.
Olen täielikult ühel meelel nagu eelpool kommija oli väitnud: osad õlid venitavad vaevu nõuetekohastele kriteeriumiteni välja, teised ületavad neid. Seda põhjustab odavate õlide valmistamise spetsiifilisus. Baasaineks on juba varem kasutuses olnud õlid.
Igaüks otsustab ise, kas ostab odavama õli ja sõidab näiteks poolsündiga 6000km või kvaliteetse õliga 10 000km.
Keretööd, värvimine, projektiautode ehitamine ja vanasõidukite renoveerimine.
Tartu, mob.56 90 10 90

wax
Huviline
Postitusi: 105
Liitunud: 13 Okt 2005, 11:09
Asukoht: Tln
Kontakt:

Re: Kiire! ÕLI valik

Lugemata postitus Postitas wax »

Keyyo kirjutas:Mul on selline küsimus, et mul Golf III 1.8, 66 KW . praegu on mul sees õli CARLUBE 10W- 40 (poolsünt) , aga mis õli oleks sinna kõige parem?
Kas vöin sisse panna valvoline turbo SAE 10W -40 ? http://www.osta.ee/i/objects/resized/y0 ... 023268.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Turbo 10W40 on mineraal. Kui praegu on sees poolsünt, siis võiks ka edasi poolsündiga sõita. Valvoline valikust on sinu autole kõige parem just vanematele autodele mõeldud MaxLife 10W40. Kui on huvi, saada PS, teen poehinnast parema pakkumise :)

Keyyo
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 23 Mai 2010, 20:58
Telefon: 56767240
Auto: VW Golf III 1.8 66KW
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Kiire! ÕLI valik

Lugemata postitus Postitas Keyyo »

Tänan, just sellist vastust ma ootasingi. Kui võimalik, siis soovik teada palju teil see hind oleks Maxlife õlil?

Vasta

Mine “Mootor”