kui võimas aku osta

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

alvar12
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 26 Nov 2005, 08:45
Telefon: 53016625
Auto: vw passat 1,9tdi 95a,vw golf3 1,9d
Asukoht: põlvamaa

kui võimas aku osta

Lugemata postitus Postitas alvar12 »

oleks tarvis osta uus aku aga iga kataloog näitab eri võimsusega aku sobivust 80ah ja 100ah.peal on praegu 80ah.auto siis sharan 1,9tdi 85 kw 2002a.oskab keegi soovitada kumb aku osta.

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3327
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 75 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

80 või 100Ah näitab ikka aku mahtuvust mitte võimsust. Lisaks on väga oluline näitaja aku käivitusvool eriti diiselmootori puhul kuna see määrab ära kui aktiivselt jõuab starter mootori ringi tõmmata käivitusel.

Kopeerisin Maalehest järgneva teksti mis natuke selgitab mida valida.

Autoaku valikul on kindlad kriteeriumid

Hommikurutus külmast kohmetanud sõrmede vahel süütevõtit mudides võite leida end olukorrast, mis mõnel juhul võib esialgu tunduda lootusetu. Senini tublilt käitunud auto oskab vaid vaevaliselt jõurata või ei köhata üldse.
Kui energiapakendi päevad loetud, tuleb siiski hakata uut muretsema.
Aku tuleks valida võimalikult lähedane valmistajatehase seatud tingimustele.
Paraku on olemas ka teine tõde: autol on juba tehases paigaldatud Eesti tingimustele (kliimaoludele) mittevastav aku ning selle eluiga meil jääb lühikeseks. Huupi samalaadset osta pole mõtet.

Kuidas mootor, nõnda aku
Üldreeglid on võrdlemisi lihtsad. Neljasilindrilise, kuni 2000cm3 töömahuga bensiinimootoriga autole peaks piisama akust mahutavusega kuni 60 Ah.
Mootoreile kubatuuriga üle 2200 cm3 tuleks valida aku mahutavusega alates 65 Ah.
Diiselmootoriga autodel on käivitusvoolutarvidus suurem ning kuni 1600cm3 töömahuga jõuallikale piisab akust mahutavusega 65 Ah.

Suurema töömahuga mootoreile tuleb valida võimalikult suure mahutavuse ja käivitusvooluga aku.

Käivitusvoolustandardeid on mitmeid ning üldjuhul arvab ostja, et mida suurem number, seda võimsam aku. Müüja peaks oskama teavitada, kas tegemist on EN- (euronorm), DIN- või SAE-tähistega markeeritava normiga.

Üldlevinud arvamus, et põhjamaades toodetud aku on pakasega vastupidavam, ei pea paika. Aku külmakindluse määrab ära elektrolüüdi tihedus, mida aku formeerimisel kasutatud. Euroopa juhtivad akutootjad kasutavadki meie tingimustele sobivat tihedust 1,28 kg/l.

Miks jätab hätta
Esimesed külmad toovad murelikud autoomanikud hooldekoja ukse taha. Lihtsaim põhjus, miks auto ei käivitu, on liiga napp sõiduaeg. Kui auto on sõidus vaid lühikest aega – hommikul veidi maad tööle ja õhtul tagasi –, peaks ka uuemal autol akut kontrollima ja vajadusel laadima.

Madal elektrolüüdi tase veel töökõlblikus akus on lahendatav probleem: lisatakse destilleeritud vett ja laetakse akut korralikult. Vanemad sohvrid on miskipärast veendunud, et kolmetunnisest tsüklist piisab. Et saada elektrolüüdi tiheduseks vähemalt 1,27kg/l, tuleb täiesti alalaetud akut vahel laadida kolm päeva!

Probleem võib olla ka ülelaadimises või väheses laadimises sõidu ajal (generaator pole korras). Aku päevakesi veeretavad õhtusse ka päevinäinud küünlad või kulunud starteripuksid, sest siis nõuab mootor käivitumiseks hoopis rohkem voolu.

Kui aku asub tagaistme all ja auto kestva starterikasutuse ajal ei käivitu (näiteks vigase hammasvöö tõttu vuristab starter tühja), hakkavad akuklemmid sulama ja auto võib põlema minna.


Niiet kui tuleb valida 80Ah või 100Ah aku vahel mingil põhjusel siis tuleks vaadata ka käivitusvoolu nendel akudel.



Natuke veel autodel kasutatavateakude kohta:

Pliiaku. Üsnagi kohmakad pliiakud on praeguseni jäänud eelistatuks mootorsõidukitel, samuti statsionaarsete avariienergiaallikatena. Elektrolüüdiks on väga sööbiv väävelhappe lahus, plusselektroodiks pliidioksiid PbO2 ja negatiivseks ehe plii. Tühjendamise käigus tekib mõlemale pliisulfaat PbSO4.
Elektrolüüdi tihedus muutub koos laetusega ja sellest oleneb ka külmumistemperatuur. Täislaetud aku elektrolüüt (tihedus 1,28 g/cm3) jäätub temperatuuril –68 ºC, kuid tühjenenu (1,12 g/cm3) napilt –11 ºC juures. Nii võibki näiteks autoaku kasutamisel talvel ja lühemate sõitude puhul (sage ja tõrksam käivitamine, samuti kabiini kütteventilaatori, istmesoojendi jne kasutamine) juhtuda, et elektrit kulub rohkem kui generaator suudab laadimiseks pakkuda. Kui siis auto ööseks pakasesse jätta, võib tulemus olla üsna täbar – kolmveerandtühja aku korpus lõheneb ja elektrolüüt voolab ülessulamisel välja.
Pliiaku ei talu süvatühjendamist, mis võib selle kõlbmatuks muuta või vähemalt reaalset mahtuvust oluliselt atakeerida. Laadimist pole raske kontrollida, ülelaadimisele viitab elektrolüüdi intensiivistunud "keemine". Odavad laadurid ei lülitu paraku ise välja ja omapead jäänud aku võib kuivaks keeda. Elektrolüüdi nivoo alanemisel tuleb lisada ainult destilleeritud vett ja mitte mingil juhul väävelhapet.

Akude info

Ampertund (AH) on voolutugevus amprites (A) korrutatud ajaga tundides(H). Näiteks kui 100AH akud tühjaks laadida 5 amprise vooluga nii, et pinge klemmidel langeb 10,5 voldini, kestab tühjakslaadimine 20 tundi. (5A*20H=100AH). Tühjaks laadimine sõltub ka temperatuurist. Temperatuur mõjutab mahalaadimist umbes 1% kraadi kohta. (Madalamal temperatuuril mahutavus langeb)
Võimsus (W) on voolutugevuse(A) ja pinge(V) korrutis. Kui näiteks kaugtule võimsus on 60W , siis 12 V pinge juures võtab tuli 5 amprit voolu.
Külmkäivitusvool on voolutugevus, mida aku peab välja andma -18 c° juures. Ehk aku võime anda tugevat voolu lühikese aja jooksul. Külmkäivitusvoolu mõõdetakse erinevate standardite puhul erinevalt. EN (Euronorm) nõuab 7,5 voldist lõpp-pinget 10 sek. Pärast. ja 6,0 voldist lõpppinget 90 sek. pärast.

DIN (Saksa standard) nõuab 9,0 voldist lõpp-pinget 30 sek. pärast ja 6,0 voldist lõpp-pinget 150 sek. pärast.
SAE Nõuab 7,2 voldist lõpp-pinget 30 sek. pärast.
Kõige rangemad nõuded esitab DIN. Seepärast on ka näitaja madalam .
Külm käivitusvool erinevate standardite järgi.
EN SAE ICE DIN
280 300 195 170
330 350 225 200
360 400 360 225
420 250 290 225
480 500 325 280
520 550 355 310
540 600 390 335
600 650 420 365
640 700 450 395
Viimati muutis HawkHill, 14 Veebr 2011, 00:56, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3327
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 75 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Re: kui võimas aku osta

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

Sobiva Varta firma aku autole mudeli järgi saab otsida siit:
http://www.varta-automotive.com/index.p ... =en&range=" onclick="window.open(this.href);return false;

Praegu tuli akuvalik omal päevakorrale kuna 2,5 päevase seismise järel ei viitsinud enam aku mootorit vedada piisavalt aktiivselt ja käima ei läinud enne kui juhtmega voolu mujalt sai.
Nüüd siis natuke netis kammitud ja uuritud eri tootjate akusi. Lõpuks jõudsingi Varta juurde ja plaanis osta oma Passatile Varta Silver Dynamic 12V 85Ah 800A. Hinna vist peaks saama interneti järgi alla 122EURi.
Kui kellelgi kogemust nende Varta Silver Dynamic akudega võiks siin siis kiita või laita neid...
Siis ehk ka mu valik muutuks...
Viimati muutis HawkHill, 14 Veebr 2011, 00:56, muudetud 3 korda kokku.

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3327
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 75 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Re: kui võimas aku osta

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

Tänaseks siis eespool mainitud aku peal ja peab ütlema, et ega Passatile enam suurem aku ka ei mahuks. See 85Ah läks peale nii, et aku otsa kinnitusklambrit panna ei saanud.

J2germeister
Huviline
Postitusi: 281
Liitunud: 08 Sept 2010, 23:03
Telefon: 53067590
Auto: Vento TD
Asukoht: Ida-Virumaa

Re: kui võimas aku osta

Lugemata postitus Postitas J2germeister »

Endale soetasin nädala kaks tagasi uue Exide aku 100AH 800A. Aku on hetkel Ventol peal, mahtus vahele küll :D. Algselt, kui ilmad olid mõistlikumad, siis vurras auto tööle muretult(vajas käiamist, et kütte üles lööks). Nüüd läheb auto ilusti tööle, kuid 3 päeva seisis auto(aku peal) kui õues mahedalt -20 ja ülegi. Peale seda vedas vaevu tööle. Nüüd teen nii, et toon ööseks aku tuppa, hommikul peale, ja käima veab ilusti.

EDIT: Valisin 100AH, kuna 100AH ja 80AH aku hinnavahe oli ca 3 eurot... Mootoriks on 1,9TD
Viimati muutis J2germeister, 17 Veebr 2011, 15:25, muudetud 1 kord kokku.

dellu
Moderaator
Postitusi: 4429
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 60 korda
Kontakt:

Re: kui võimas aku osta

Lugemata postitus Postitas dellu »

Ega siis suurus ja aku näitajad alati vastavuses pole. Sõltub tootjast ikka ka ju.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3327
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 75 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Re: kui võimas aku osta

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

Täitsa huvitav. Exide 100 Ah peab olema siis väiksem või on 1,9 mootoriga ruumi rohkem akule. See et ma saaks aku tuppa viia oleks paras utoopia. Selleks peaksin maha kiskuma akukatte ja lisaks veel lahti krvuvima 5 polti ning eemaldama aku küljepealt mingi pika metallkolaka, et siis aku jubeda napikaga nurga all välja tirida. Ilmselt on 1,9 mootoriga aku paremini ligipääsetav?

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3327
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 75 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Re: kui võimas aku osta

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

Muide varsti tahan järgi proovida kuipalju siis laadimisvool kukub kui kõik mõeldavad tarbijad sisse lülitada. Autol peal 120A genekas, eks siis näeb kuidas laadimise võhma jätkub suure koormuse all ja kas juttudel tõepõhi all, et laadimine võib nii talvel nõrgaks jääda.
Viimati muutis HawkHill, 17 Veebr 2011, 16:44, muudetud 1 kord kokku.

J2germeister
Huviline
Postitusi: 281
Liitunud: 08 Sept 2010, 23:03
Telefon: 53067590
Auto: Vento TD
Asukoht: Ida-Virumaa

Re: kui võimas aku osta

Lugemata postitus Postitas J2germeister »

Mis ulmet ikka 92a ventol olla saab? Sama alus, kinnitused nagu Golf 3-el. Akut hoiab ühel pool väike rant, teisel pool väike metall plaadike mis 1 poldiga kinni, see 1 polt lahti, klemmid samuti ja viola. aku on plaadist üle, aga all on kummimatist paras tükk alla pandud, et ei hõõruks vms ja oleks paremini paigal.
Pilt sai tehtud kui tosoolilõdvik lõhkes, kuid akut näha ilusti.
Pilt

J2germeister
Huviline
Postitusi: 281
Liitunud: 08 Sept 2010, 23:03
Telefon: 53067590
Auto: Vento TD
Asukoht: Ida-Virumaa

Re: kui võimas aku osta

Lugemata postitus Postitas J2germeister »

dellu kirjutas:Ega siis suurus ja aku näitajad alati vastavuses pole. Sõltub tootjast ikka ka ju.
Seda kindlasti, ma vaatasin Exide sama seeriat, kuna sellel hind sobivaim.

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3327
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 75 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Re: kui võimas aku osta

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

Palju selle Exide lõpphind tuli? Mul oli Varta 114€.
Viimati muutis HawkHill, 17 Veebr 2011, 16:43, muudetud 1 kord kokku.

spoon
Huviline
Postitusi: 498
Liitunud: 16 Mai 2004, 19:50
Auto: Passat VR5 4Motion / Golf Plus 1,6FSI
Asukoht: Kuusalu
Kontakt:

Re: kui võimas aku osta

Lugemata postitus Postitas spoon »

HawkHill kirjutas:Muide varsti tahan järgi proovida kuipalju siis laadimisvool kukub kui kõik mõeldavad tarbijad sisse lülitada. Autol peal 120A genekas, eks siis näeb kuidas laadimise võhma jätkub suure koormuse all ja kas juttudel tõepõhi all, et laadimine võib nii talvel nõrgaks jääda.
Arvata, et seda peaks ka ikka aku muretsemisel jälgima, milline genekas peal on.
Sul ei peaks 120A genekaga 100Ah aku täislaadimisega probleeme olema.
Kui aga teine mees ostab ka endale "võimsama" 100Ah aku, autol aga heal juhul 80A genekas. Tihti võib genekas olla ka 65A, kui elektrivarustus lahja autol.
Siis jääbki aku täis laadimata korralikult, ja võib jälle varsti poodi uue järele marssida.
kuramuse volkar on nagu pereliige, sööb vaikselt pappi hamstri moodi

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3327
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 75 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Re: kui võimas aku osta

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

spoon kirjutas:
HawkHill kirjutas:Muide varsti tahan järgi proovida kuipalju siis laadimisvool kukub kui kõik mõeldavad tarbijad sisse lülitada. Autol peal 120A genekas, eks siis näeb kuidas laadimise võhma jätkub suure koormuse all ja kas juttudel tõepõhi all, et laadimine võib nii talvel nõrgaks jääda.
Arvata, et seda peaks ka ikka aku muretsemisel jälgima, milline genekas peal on.
Sul ei peaks 120A genekaga 100Ah aku täislaadimisega probleeme olema.
Kui aga teine mees ostab ka endale "võimsama" 100Ah aku, autol aga heal juhul 80A genekas. Tihti võib genekas olla ka 65A, kui elektrivarustus lahja autol.
Siis jääbki aku täis laadimata korralikult, ja võib jälle varsti poodi uue järele marssida.

Täitsa huvitav loogika ja ilmselt ka õige. Selle peale polegi mõelnud, et ostes liiga suure mahtuvusega aku mida genekas ei suuda koormuse all piisavalt laadida, võib olla tagajärjeks lihtsalt aku lõhkikülmumine kuna aku pole piisavalt laetud.
Seljuhul peaks siis sama käivitusvooluga aga väiksema mahtuvusega aku rasketes tingimustes paremini vastu pidama...

J2germeister
Huviline
Postitusi: 281
Liitunud: 08 Sept 2010, 23:03
Telefon: 53067590
Auto: Vento TD
Asukoht: Ida-Virumaa

Re: kui võimas aku osta

Lugemata postitus Postitas J2germeister »

HawkHill- aku omahind oli 101 eur kopikatega, kliendikaardiga sain veel natu alla, lõpphinnaks sain 95-96eur. (80AH oli 98eur kopikatega) Selle raha eest akut üksjagu.
spoon- Olen teadlik sellest, hetkel 70A genekas, kuid varsti plaanin soetada 120A(või võimsama, kui sobib). Kuid see selleks. Vahepeal tuleb ette pikemaid sõite(paar tundi nonstop) ja iga nädalavahetus või paar korda kuus(sõltub palju akut kulub) laadida, siis pole hullu. Sest kui lühikesed otsad siis tugev laadimine pole samuti kasulik, parem on tuppa sooja ja korralikult täis laadida.

olc
Huviline
Postitusi: 59
Liitunud: 12 Mär 2007, 15:45
Auto: Golf6 TSI DSG 2012
Asukoht: Põlva - Tartu

Re: kui võimas aku osta

Lugemata postitus Postitas olc »

See 100Ah on ikka selge overkill sellele autole. Jah, saan aru et hinnavahe olematu, aga seda mahtu ikka annab laadida generaatoriga. Ise kasutame 100Ah akut elektrilise paadimootori käiamiseks. Ja peale kalaretke annab seda laadijagagi täis pumbata. Mis siis veel generaatorist rääkida. Lihtsam on muidugi akut mitte tühjaks lasta, siis laeb ka väike genekas ilusti ära. Laadimispinget oled ka mõõtnud? Loodetavasti ei ole see alla 14V, pigem võiks 14,5V isegi olla.
Viimati muutis olc, 20 Veebr 2011, 11:18, muudetud 1 kord kokku.

J2germeister
Huviline
Postitusi: 281
Liitunud: 08 Sept 2010, 23:03
Telefon: 53067590
Auto: Vento TD
Asukoht: Ida-Virumaa

Re: kui võimas aku osta

Lugemata postitus Postitas J2germeister »

olc kirjutas:See 100Ah on ikka selge overkill sellele autole. Jah, saan aru et hinnavahe olematu, aga seda mahtu ikka annab laadida generaatoriga. Ise kasutame 100Ah akut elektrilise paadimootori käiamiseks. Ja peale kalaretke annab seda laadijagagi täis pumbata. Mis siis veel generaatorist rääkida. Lihtsam on muidugi akut mitte tühjaks lasta, siis laeb ka väike genekas ilusti ära. Laadimispinget oled ka mõõtnud? Loodetavasti ei ole see alla 14V, pigem võiks 14,5V isegi olla.
Tühjaks lasta ei plaani, pärast ei võta teine voolu enam sisse. Külmadega on aku toas soojas(ei "jookse" tühjaks), enne sõitu plokisoendus taha, aku peale ja läheb tööle ilusti, see ainuke hetk, kus tarbimine akult, seisva mootoriga diskosi jms ei pea. Loogilises mõttes kulutan akut vähe :D

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3327
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 75 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Re: kui võimas aku osta

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

Täna siis natuke eksperimenteerisin testriga auto kallal ja vaatasin kuidas aku pinge muutub koormuse all.
Kui hommikul auto juurde läksin oli 13 kraadi külma ja aku näitas koormuseta 12,28V peale siis 24 tunnist kohapeal seismist üle öö. Keerasin siis eelsüüte peale ja koormuse all kukkus näit 11,7 voldi peale. Siis auto käima ja tühikäigul ilma tarbijateta näit 14,59V. Ja siis lülitasin sisse esiistmete soojendused, maki poole heli peale, sisevalgustuse, lähituled, ääretuled, kaugtuled ning ees ja taga udutuled ja tulemus kohapeal seistes ja tühikäigul 800 mootori pöörde juures pinge akuklemmidel 13,75V. Sellepeale ütleks niikui Villu et "pole paha" vist. Lõpuks kui sõidust tagasi tulin, mis kestis umbes tund ja mootori seiskasin oli aku näit koormusteta 13,14V.

Ilmselt peaks 120A genekas olema piisav, et tagada korralik aku laadimine ka kogu autol olevate kõigi võimalike tarbjate koormuse all...
Viimati muutis HawkHill, 20 Veebr 2011, 15:55, muudetud 1 kord kokku.

ounou
Huviline
Postitusi: 388
Liitunud: 10 Nov 2008, 11:21
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: kui võimas aku osta

Lugemata postitus Postitas ounou »

HawkHill kirjutas:Täna siis natuke eksperimenteerisin testriga auto kallal ja vaatasin kuidas aku pinge muutub koormuse all.
Kui hommikul auto juurde läksin oli 13 kraadi külma ja aku näitas koormuseta 12,28V peale siis 24 tunnist kohapeal seismist üle öö. Keerasin siis eelsüüte peale ja koormuse all kukkus näit 11,7 voldi peale. Siis auto käima ja tühikäigul ilma tarbijateta näit 14,59V. Ja siis lülitasin sisse esiistmete soojendused, maki poole heli peale, sisevalgustuse, lähituled, ääretuled, kaugtuled ning ees ja taga udutuled ja tulemus kohapeal seistes ja tühikäigul 800 mootori pöörde juures pinge akuklemmidel 13,75V. Sellepeale ütleks niikui Villu et "pole paha" vist. Lõpuks kui sõidust tagasi tulin, mis kestis umbes tund ja mootori seiskasin oli aku näit koormusteta 13,14V.

Ilmselt peaks 120A genekas olema piisav, et tagada korralik aku laadimine ka kogu autol olevate kõigi võimalike tarbjate koormuse all...
ma ütleks selle pole paha asemel, et sul pingeregulaator ei tööta korralikult või on genekas ikkagi liiga lahja. pinge ei tohiks niivõrd langeda, pinge regulaatori ülesanne on hoida see kogu aeg ühel tasemel, seda nii pöörete tõustes kui ka koormuse kasvades/langedes. kui pöördeid andsid kas siis pinge tõusis? ilma tarbijateta kas pöörete andmisel pinge tõusis?

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3327
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 75 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Re: kui võimas aku osta

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

Kahjuks tegin seda kohapeal ja üksi, niiet ei saanud seda vaadata. Loogiliselt võttes peaks ju ka pinge tõusma kui pöörded tõusevad kuni pingeregulaator hakkab piirama? Palju peaks siis olema parim laadimispinge?

Ma tegelikult hästi ei usu, et tühikäigul koos maksimum tarbijate arvuga peaks olema pinge muutumatu ja mingit pingelangu ei tohi tekkida. Kui see oleks 1500-2000 pöörde juures siis veel saaks aru.
Viimati muutis HawkHill, 20 Veebr 2011, 17:05, muudetud 1 kord kokku.

olc
Huviline
Postitusi: 59
Liitunud: 12 Mär 2007, 15:45
Auto: Golf6 TSI DSG 2012
Asukoht: Põlva - Tartu

Re: kui võimas aku osta

Lugemata postitus Postitas olc »

ounou kirjutas:ma ütleks selle pole paha asemel, et sul pingeregulaator ei tööta korralikult või on genekas ikkagi liiga lahja. pinge ei tohiks niivõrd langeda, pinge regulaatori ülesanne on hoida see kogu aeg ühel tasemel, seda nii pöörete tõustes kui ka koormuse kasvades/langedes. kui pöördeid andsid kas siis pinge tõusis? ilma tarbijateta kas pöörete andmisel pinge tõusis?
Vara veel selliseid järeldusi teha et miskit ei tööta. PIngeregulaatori poolt lubatav pinge sõltub temperatuurist. Külmast peast mõõdetud 14,59V on väga hea. Kui masin soe, kapotialune soojem, genekas ka soe siis pinge langeb. Kui palju, sõltub nüüd juba genekast, pinge regulaatorist ja tarbijatest mis taga on.

J2germeister
Huviline
Postitusi: 281
Liitunud: 08 Sept 2010, 23:03
Telefon: 53067590
Auto: Vento TD
Asukoht: Ida-Virumaa

Re: kui võimas aku osta

Lugemata postitus Postitas J2germeister »

Mootsin ka enda oma. Öö seisis, sai enne mõõtmist 2x käivitatud ja mootor töötas korraga max 10 min. Mõõtmistulemus: 14,52v tühikäigupööretel. Ütleks ka et "Pole paha" :D Genekas veel 70A ja aku ajutiselt 110AH.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: kui võimas aku osta

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Miks rõhutate generaatori ampreid(70-120). Generaator annab siiski välja etteantud laadimis voolu(nt.14,2 v ). Võimsust on siis vaja,kui on palju tarbijaid(elektri lisad).,kuid pinge regulaatori väljastatud voldid(V). jäävad siiski samaks. Mida rohkem tarbijaid ,seda võimsam (A). generaator,kuid pinge jääb ju samaks. Aku laadimise kohapealt. Väike ämber saab kiiremini tühjaks,kuid saab ka kiiremini täis. Suurema (80 ah.) aku korral on alati positiivne see käivitus ,,efekt,, . Generaatorist- 70A. ja palju tarbijaid= generaatori ülekuumenemine. Sellegipoolest väljund pinge on kõigil gen. mudelitel sama.

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3327
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 75 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Re: kui võimas aku osta

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

Isiklikult mina uurisin pingekõikumisi kuna vana aku jõudis mootori ringi vedada aga käima tõmmata ei suutnud. Sellest tekkiski küsimus, et kas koormuse all ei suuda ehk genekas piisavalt laadida. See aga ostus valeks ehk siis vana aku oligi lihtsalt "küpse".

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: kui võimas aku osta

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Korras pingeregulaator ei luba pinge kõikumisi mis tahes reziimis (klaasi puhastid töötavad,salongi soojendus mootor töötab max. asendis jne.) 14,2 V peab olema garanteeritud laadimis pinge.

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3327
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 75 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Re: kui võimas aku osta

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

Pigem peaks ikka nii olema, et pingeregulaator saab piirata laadimispinget? Aga kui generaator nõrk ja tarbijaid panna ülearu (kasvõi mingi võimas helivõimendi autosse lisaks) siis ei saa ka see regulaator kusagilt voolu juurde (peale aku) ja toimubki hoopis aku tühjenemine laadimise asemel.

Vasta

Mine “Elektroonika”