Oskab keegi öelda kas mitte töökorras lambda anduri soojenduselement võib põhjustada kere raputavat tühikäiku?. Loetlen oma kommenteeritud tähelepanekud mootori tööst alates käivitamisest, sõitmisest, seiskamist kuni väljasuretamiseni:
* Igahommikune külmkäivitus on OK, ei raputa tühikäigul ega käivitades. Ma arvan, et see tuleneb sellest, et mootor toimetab aju etteantud fikseeritud mapi alusel ehk siis open-loop (ilma lambda tagasisideta).
* Mootori töö tühikäigul halveneb järkjärgult mootori soojenemise ajal. Kui jahutusvedelik on soojenenud 48c-ni, hakkavad juba värinad sisse tulema. Mootor peaks toimetama nüüd lambda tagasisidega ehk closed-loop. Kaabliga vaadates tulevad misfire´d sisse koos soojenemisega töösoojani.
* Saavutanud töösooja, tühikäigul tiksuv mootor raputab keret olenevalt päevast muutuva jõuga ja ebaregulaarsel moel. Kaabliga vaadates on kõigil silindritel eri arv misfire´d.
* Sõitma hakates on igasugused mured kui maa pealt pühitud. Mootor toimetab nagu peab. Misfire´sid ei esine kaabli järgi. Kui lambda soojendus tühikäigul ei päde ja mootor väriseb valest segust, siis sõites ilmselt annavad heitgaasid piisavalt sooja, et lambda toimetaks nagu peab? Või mis teised arvavad?
* Auto seisates läheb umbes sekund enne kui tühikäigule langenud mootor värisema hakkab.
* Külma mootorit välja suretades mootor ei raputa, soe mootor raputab. Soe mootor käivitub nö. poolest pöördest aga raputamise saatel.
Misfire´d ei tohiks kohe kindlasti tuleneda süütesüsteemist, kommutaator ja küünlajuhtmed on vahetatud ning küünlad on puhtad. Lisaks pihustite osa on üle käidud ja korras. Ühtegi veakoodi talletunud pole. Lambda soojenduse kohta tuli veakood aga see võeti maha ning tagasi pole tulnud.
B-osa lambda vahetati Forsis august 2010 ning september 2011 leiti Truumus Boschi diagnostikaga, et lambda soojenduselement ei toimi korralikult. Forsis tegin nimetatud asjaolu teatavaks aga siis tuldi välja jutuga, et B osadele on garantii pool aastat. Tuleb veel uurida sealtmaalt kas saab kuidagi garantii all lambda vahetatud. Antud lambda maksis 2000 kopikatega vana raha ehk ~120€. Läksin uurisin palju Saksa Autos uus A-osa on - 178€, lisaks paigaldus ja kaasneb 3a garantii. Ei tea kas on üldse mõtet Forsis vaielda vaid lasta panna kohe A-osa ja loodetavasti nautida tasasemat sõitu (paigal seistes)?
Ühe sõnaga, võib selline jama tulla lambda soojendusest ja/või lambdast üldisemalt? On kellegil kogemusi kas sellistel puhkudel võidakse vastu tulla või saadetakse pikalt, eriti arvestades, et parandamas olen ainult Forsis käinud?

