DIY: Koopa äärte "rullimise" tegemise abinõu.

Do It Yourself, ehk siis tee ise ja õpeta teisi.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
Neegripoiss
Huviline
Postitusi: 286
Liitunud: 24 Juul 2006, 12:45
Asukoht: Tallinn

DIY: Koopa äärte "rullimise" tegemise abinõu.

Lugemata postitus Postitas Neegripoiss »

Olete kunagi soovinud, et 17 tolli veljed ei käiks vastu koopa servi või, et saaksid autot lasta madalaks ilma, et rehv käiks koopa ääre vastu ? Siin on lihtne lahendus- tee ise tööriist millega saad rullida koopa servi. Lihtsalt vii tehnilised joonised kohalikku töökotta juppide tegemiseks ja seejärel pane asjad kokku nagu näidatud. Enne kui Sa arugi saad rullid juba koopa servi ise.
Elus on vaid mõni asi häirivam kui see, et auto ei sõida õigesti ja üks levinuim probleemidest on see, et rehvid käivad vastu koopa servi. Kui Sa tahad madalat autot ja uhkeid velgi on ainus võimalus rullida koopa sisemine äär vastu tiibasid. Neile, kes ei tea, siis "rullima" on lihtsalt uhke termin voltimaks tagasi tööstuslikult tagasi keeratud metallservi. Just sinna vastu üldjuhul rehv käibki, kuid kui rehv puutub ka teisi detaile on see lihtsalt liiga lai.
Oskustega autolukksepp võib ka taguda selle ääre haamriga ära, kuid samas võib niiviisi tekitada suuri kahjustusi tiivale juhul kui Sa ei tea, mida Sa teed. Parem viis on siiski seadistatav rull, mis õrnalt pressib ise ääre tagasi. See on küll aeanõudvam, kuid niimoodi tekitad kõige vähem kahju. Olles ettevaatlik ja õnnetähe all sündinud võid ka pääseda teistest metallitöödest ja värvimisest, mis võib selle tööga kaasneda. Sellegipoolest tuleks tööd alustades igaks juhuks arvesse võtta, et peale koopa äärte rullimist on vaja minna ka värvimisse kuna vastasel juhul olete aidanud kaasa rooste levimisele-asi, mida Volkswagen ei vaja.
Samal ajal kui on võimalik osta spetsiaalseid tööriistu selle töö jaoks, võid ka selle ise teha nagu Danny Allen seda tõestas. See nõuab küll teatud määral püsivust ja keevitamist, kuid kui Sa arvad, et selle tegemine on tüütu, siis m?tle teisiti- Sa valmistad vaid ühe tööriista, mitte tosinat. Kui oled oma autoga valmis saanud seda tööriista kasutades, siis võid ka juba sõpradele teeneid osutada, seda enam, et oled siis juba seda varem teinud.


Esimene samm:

Esmalt vajad VW-tüüpi tungrauda ja tee sellel muudatused, mis on näidatud pildil 7. Esmalt lõika tungraua jalg 45 kraadise nurga all ära, seejärel eemalda lõks tungraua ülemisest osast ja lõika ära väikesed konksud, mis seda hoiavad.

Teine samm:

Siin läheb vaja M10 polti, mis tuleb keevitada osa 4 keskossa nagu näidatud pildil 5.


Kolmas samm:

Nüüd tuleb keevitada tungraua ülaossa osa 4 ja jalaossa osa 1 nagu näidatud pildil 8.


Neljas samm:

Osa 2(painuta nagu pildil) ja osa 3 tuleb keevitada kokku nagu pildil 6 ja puurida augud vastavalt sellele, millist võlli kasutad. Meie kasutasime pikka M8 polti ja mutrit ning rula ratast kuna see sobib perfektselt ja on vastupidav.


Viies samm:

Kui osad 2 ja 3 on kokku keevitatud ja ratas sobitatud, siis seejärel tuleb nad ühendada poldiga osa neljaga, mis peaks nüüdseks olema juba keevitaud ülejäänud tööriista külge. Jätke need poltliidesega osad omavahel natukene lahti, et oleks seadistamise ruumi kuna see on vajalik tööriista liigutamisel koopa äärel.


Nipid koopa äärte rullimisel:

*Enne katset rullida eemalda logar. Eemalda ka mustus kuna rullides võib see oma jäljed jätta tiiva välisküljele.

*Kui võimalik harjuta mõne vana auto peal, tööriist nõuab harjumist.

*Varuge aega! ära painuta liiga palju korraga kuna siis võivad ääred loperdama hakata. halvemal juhul peate poritiivad välja vahetama.

*Kui te tahate teha tervet koopa äärt, siis jäävad ilmselt piduri supportid ette, kuid kogemus on näidanud, et tervet äärt pole vaja rullida kuna ratas käib vaid teatud piirkona vastu.

*Kuna värv kipub rullimisel murduma, siis võite värvi elastsemaks muuta soojapuhuriga seda soendades(mitte liiga palju kuumutada!) kuna nii jäävad värvikahjustused väikesemad.


NB! proovi enne rattaid alla veendumaks, et kõik sobib ja seejärel viimistle!
Pilt

Pilt


Tõlkinud: Neegripoiss
Algallikas: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2435165" onclick="window.open(this.href);return false;

Kui märkate vigu või teil on objektiivset kriitikat siis ps.


[Muudetud: 3-10-2008 Neegripoiss]

[Muudetud: 22-2-10 pikksilm]

Sellel teemal on 31 vastust

Vastuste nägemiseks peate olema registreeritud liige ja sisse logitud.


Registreeru Logi sisse
 
Vasta

Mine “DIY”