ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

bora24
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 12 Okt 2012, 20:44
Asukoht:

ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Lugemata postitus Postitas bora24 »

ALH tähisega 66 kW 99 a disla sai soojuvahetisse kogunenud õlist hüdrolöögi nii, et 2. ja 3. silindri kolvi silmad vigased (käisid vastu väntvõlli) ja kõik kepsud lühemad.

Kuna täpselt selle mootori juppe on tülikas hankida, siis küsin, mille kolbe ja kepse sinna võiks sinna veel vaadata? Varuosakataloog miskipärast näitab, et ALH mudelile sobivad vaid tema jaoks tehtud kolvid. Kepsude kohta pole seal midagi, ju VW kepse eraldi neile ei paku.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Lugemata postitus Postitas copilot »

bora24 kirjutas:ALH tähisega 66 kW 99 a disla sai soojuvahetisse kogunenud õlist hüdrolöögi nii, et 2. ja 3. silindri kolvi silmad vigased (käisid vastu väntvõlli) ja kõik kepsud lühemad.
Soojusvaheti? Ja hüdrolöök? :problem:
Diesel Power KEEPS ME GOING

bora24
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 12 Okt 2012, 20:44
Asukoht:

Re: ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Lugemata postitus Postitas bora24 »

Jep, õhu soojusvahetisse kogunenud õlist sai järsku lahmaka õli sislindritesse ja laks käis ära nii, et 2. ja 3. kepsud kõvasti kõverad nii, et kolvid käisid vastu vända vastukaale, 1. ja 4. kepsud ka ligi 2 mm lühemad.
Viimati muutis GTI, 25 Apr 2013, 19:05, muudetud 2 korda kokku.
Põhjus: teemaväline jutt eemaldatud

mix17
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 24 Jaan 2007, 16:40
Auto: VW Mk3 1,9Tdi 81kw
Asukoht: Lääne rajoon

Re: ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Lugemata postitus Postitas mix17 »

Suure tõenäosusega on väntvõll üpris kõver omadega.Kui nii suure löögi sai ülevalt.Võibt annab päästa vaid plokki kaane ja kõik.Alumine osa suht happu arvan mina.Sealt võimalik vist päästa ainult õlipump koos abi võlliga ja nippet näppet veel aga vänt ja kepsud on kindlalt looja karjas. :clap: Järeldus turbo on juba õhtul olnud juba väga amma.Vedas lihtsalt ennem sellega,et turbo võll ei ole pooleks läinud ja mootori sõidu aeg lõhkuma läinud õlist.
Ah mida ka mina autodest tean, ;) aga ikkagi nii palju tean et naisi ja pidureid ei tohi kunagi usaldada

bora24
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 12 Okt 2012, 20:44
Asukoht:

Re: ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Lugemata postitus Postitas bora24 »

Õli sai läbi karteri ventilatsiooni, sealt on õli lahmamise jäljed järgi, vänt käib ilusti ringi, raamlaagrite poldid on kinni, kepsude saaled ei saanud kannatada, st raamsaaled ammugi mitte. Turbovõllil olulist pikiloksu pole. Kolvirõngaste lukupilu ligi 0,5 mm , piirkulum on 1,0 mm, st võib tagasi panna.
Viimati muutis GTI, 25 Apr 2013, 18:46, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: teemaväline jutt eemaldatud

ivohi
Huviline
Postitusi: 839
Liitunud: 24 Sept 2008, 14:51
Auto: Passat '00 Passat '92 Transporter '86 Polo '78
Asukoht: Tallinn/Põlvamaa
Tänatud: 6 korda

Re: ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Lugemata postitus Postitas ivohi »

Varuosa kataloog näitab täpselt samu kepse AGR, ALH, AHF, ASV ja mingi aastani ka AGP. 028 198 401 F

Kolvid aga on küll jah ainult ALH'il omad. Mis aga reaalselt teistega vahet on, ei oska öelda.

bora24
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 12 Okt 2012, 20:44
Asukoht:

Re: ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Lugemata postitus Postitas bora24 »

Tänud kepsude info eest, täiendasin ostukuulutust.

Kolbide teema jääb veel lahtiseks. Kannatada said 2 kolbi. Mõned B-osade kataloogid näitavad sellele ka samu kolbe, mis AGR-ile, mõned määravad veelgi lõdvemalt.

mix17
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 24 Jaan 2007, 16:40
Auto: VW Mk3 1,9Tdi 81kw
Asukoht: Lääne rajoon

Re: ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Lugemata postitus Postitas mix17 »

Sorry kui targutamisena tundus ,aga eks iga üks proovib oma rahakotti pealt kõik järgi.Ise läbi elatud teema.. Kõvera vändaga saad kõvasti vibreeriva mootori ja ülima max 10k km sõita ja siis ka mingi saale lendab jälle.kepsud kui ma uurisin maksid uuest peast mingi 600euri vist.Mul on olemas AFN moto kolvid terve ring ja kindlasti leian ka mingi kepsud.kui loomulikult oled nii lahke ja ütled mis nr sul kepsu pakkul on all.Olemas on mul nii 55 ja 65 ka vist.aaga no lõppuks võin öelda et odavam oleks ikkagi olnud sul lammerist kuskilt moto osta ja edasi sõita õntsuses kui seda motot üles teha.ei taha oma nina võõrase raha kotti pista aga kui ma enda oma kokku ladusin siin mõni aeg tagasi siis mõtlesin ka et teen nii odavalt kui saan lõppes kõik sellega et lahmasin pea 1000euri sinna mootori sisse.Kolvide erinevuse koha pealt kasuta otsingut siin foorumis.Pikk teema mis vahe on 66kw moto kolvil ja 81kw kolvil.
Viimati muutis mix17, 21 Apr 2013, 01:59, muudetud 1 kord kokku.
Ah mida ka mina autodest tean, ;) aga ikkagi nii palju tean et naisi ja pidureid ei tohi kunagi usaldada

bora24
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 12 Okt 2012, 20:44
Asukoht:

Re: ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Lugemata postitus Postitas bora24 »

Need vist ALH-sse ei sobi, kuigi mul on kepsudel number 55?

Hea oleks saada viide kolbide teemale, ise olen küll juba otsinud, pole selle teema otsa veel komistanud.
Viimati muutis bora24, 21 Apr 2013, 07:42, muudetud 1 kord kokku.

mix17
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 24 Jaan 2007, 16:40
Auto: VW Mk3 1,9Tdi 81kw
Asukoht: Lääne rajoon

Re: ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Lugemata postitus Postitas mix17 »

bora24 kirjutas:Need vist ALH-sse ei sobi, kuigi mul on kepsudel number 55?

Hea oleks saada viide kolbide teemale, ise olen küll juba otsinud, pole selle teema otsa veel komistanud.
http://foorum.vwklubi.eu/viewtopic.php? ... id#p552821" onclick="window.open(this.href);return false; aaga palun , :thumbup:
Viimati muutis argo, 21 Apr 2013, 09:42, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: Ebavajalikud urlid
Ah mida ka mina autodest tean, ;) aga ikkagi nii palju tean et naisi ja pidureid ei tohi kunagi usaldada

bora24
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 12 Okt 2012, 20:44
Asukoht:

Re: ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Lugemata postitus Postitas bora24 »

Vabandust, mul jäi sellest teemast selline mulje, et piltidel oli 1Z ja teiste 66 KW, mitte 81 kW kolbide erinevused välja toodud.

Pikk jutt, vilets jutt, kui väidad, et su kolvid ja kepsud mu mootorisse sobivad, siis viska privasse hinnapakkumine. Eks siis hiljem hakkan sellest mootorist 81 kW-st punnitama, kui 10 tuhandega laiali ei lähe, :).

GTI
Moderaator
Postitusi: 7850
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 159 korda

Re: ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Lugemata postitus Postitas GTI »

Mis seisus silindri hülsid on? Kui endal kepsud kõveraks sain, kaasnes iga kõvera kepsuga ka vigane silindrihülss nii et plokk puuriti üle. Väntvõllist võib veel asja saada - see kontrollitakse prismade peal üle kas ja kuipalju ta viskab.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

bora24
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 12 Okt 2012, 20:44
Asukoht:

Re: ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Lugemata postitus Postitas bora24 »

Silmaga vaadates ei pane midagi halba tähele ja rõngast silindrisse toppides näitas piluks ca 0,5.

Käisin eile ühte remonditud mootrit vaatamas, 1. sil kolb 4 mm allpool, kui peaks, ülejäänute omad 0,5 kuni 1 mm allpool. Kolvid pealt põlenud, 3. eriti rängalt nii, et ülemine rõngas näha. Kolbe välja võttes näha, et kepsud kõverad. See oli siis alles remonditud mootor. :roll:

Ligi viiele kuuutusele helistadaes kuulsin, et mootorist pole palju alles, kuna kepsud kõverad. :crazy:
Viimati muutis bora24, 22 Apr 2013, 07:53, muudetud 1 kord kokku.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Lugemata postitus Postitas copilot »

Kui kolvid pealt põlenud, siis ehk oli hoopis põhjuseks kusevad pihustid vms, mis lõpuks kogu sellele kremplile paugu pani? Alles üks tuttav elas läbi sama asja PD 2.0 motoga ja 1 kusev pihusti.
Aga et siis muidu moto läks lõhkuma? See esimese postituse kirjeldus mootoriga juhtunust ikkagi päris segane minu jaoks...just sõna "hüdrolöök"!
Viimati muutis copilot, 22 Apr 2013, 20:59, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

bora24
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 12 Okt 2012, 20:44
Asukoht:

Re: ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Lugemata postitus Postitas bora24 »

Sa loe hoolikalt, ma otsisn juppe ja käisin selleks 1-e just remonditud mootorit kaemas, mis osutus nö remondituks.

Kui hüdrolöögi asi jääb sulle arusaamatuks, siis oleks viimane aeg hakata end sells vallas harima. Esimene, mida tee, kuna sul on diisel Bora: puuri õhu radika alumisse ossa auk ja lase sealt õli välja. Auk sulge sobiliku lühikese kruviga. Kui saad sealt 100 ml õli, siis saada mulle privasse teade, annan sulle oma arve numbri, kanna sinna tagasihoidlik 50 Euri, et ma säästsin samalaadsest mootori remondist. Korda tulevikus seda protseduuri iga õlivahetuse ajal või sagedamini- sõltuvalt, palju õli sealt tuleb. Aint palun ära tekita sel teemal diskussiooni, eriti siin, ma ei viitsi volkari inseneride lolluste üle jahuda.

Mainin teemasse ka, et sain 81 kW mootori kolvid ja kepsud, kepsud mõõtsin hoolega üle, et oleksid sirged ja õige pikkusega (1 sattus 0,3 mm lühem ja veidi kõver, selle prakeerisin ja otsisin järgmise- ei ole kerge see volkari mootori remont). Kaalusin ka kolvid, kepsud ning panin kokku komplektid nii, et kergem kolb raskema kepsu otsa jne kaalu erinevusega 3 gr. Külge ka uued GoetZe rõngad ja klappidele uued sääretihendid.

Küsimus suurele ringile:
Kas keegi teab öelda, mida tähendavad kepsu alumise kaane peale graveeritud numbrid- olen neid seal kohanud vahemikus 45 kuni 65?
Viimati muutis bora24, 22 Apr 2013, 21:24, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7869
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 172 korda
Kontakt:

Re: ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Lugemata postitus Postitas R36 »

Pigem on asja nimi Intercooler või vahejahuti. See selleks.

Kui on vaja juba vahejahutist õli välja lasta näitab see seda, et kuskilt satub meeletu kogus õli sisselaskesse, ilmselt turbost. Olen ka ühel Leonil seda pesnud ja oma 2 tundi panin tallele selle töö jaoks, aga nüüdseks on teada ka, et tolle masina turbo ei pea enam.
Ja hüdrolöögi all mõistetakse õli sattumist silindrisse ja teadupärast vedelikke kokku ei anna suruda ;)
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

bora24
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 12 Okt 2012, 20:44
Asukoht:

Re: ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Lugemata postitus Postitas bora24 »

Karteri tuulutussest tuleb sinna nii, et soriseb. Sa ikkagi ärgitad mind volkari insenere vanduma. Ok, karterigaasid saavad plokkaande läbi suht peenikeste aukude, mille kaudu peaks õli kaanest alla voolama ja õli ei eraldu gaasidest. Karteri ventilatsioon oleksa pidanud olema lahendatud ploki alaosast, mitte plokikaanest. Mootritel, mille see nii on, ei ole erilist probleemi õli sattumisega sisselaskesse.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5298
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 58 korda

Re: ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

Kui on ainult probleem selles, et karterituulutusest õli tuleb, tee õlipüüdja vahele.
Viimati muutis J.Aru, 22 Apr 2013, 22:12, muudetud 1 kord kokku.

bora24
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 12 Okt 2012, 20:44
Asukoht:

Re: ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Lugemata postitus Postitas bora24 »

Olen siit lugenud seda munadest pinge peale keeramisest küll ja küll. Korra sai isegi rats välja pakutud, et õhu radika alt suunata peenikene voolik plokki tagasi, kuid siis materdati see mõte maha. Kuid nüüd nähes ja kuuldes kõverate kepsude massilisest probleemist, mis on tekkinud järsku sõidu ajal, siis tundub, et teema tuleks üle kaevata ja koguni kleepsuks teha.

Kasutaja avatar
NOTFAST
Tunnustatud
Postitusi: 1406
Liitunud: 27 Mär 2010, 15:19
Telefon: 5141947
Skype: kollerimees
Auto: Hunnik erinevaid Volkse, MB ja BMW
Asukoht: Saverna
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Lugemata postitus Postitas NOTFAST »

Mis asi on ALH-i puhul MASSILINE PROBLEEM. Jah neid inimesi võib olla kuid kindlasti pole see massiline probleem. Ka selle mootori ehitusel pole midagi häda. Lihtsalt tuleb turbo remontida või vahetada. Kakarteri tuulutus on mõistlik talvel lühikesi otsi sõites kriitilisema pilguga üle vaadata. Saage aru, et õli täis cooleri radikas pole normaalne asi ja seal ei peaks üldse õli olema. Lisaks ei saa ma aru, et misasjad on karterigaasid? Lihtsalt antud juhul on tekkinud selline olukord kus õli suruti rõhuga sisselaske kollektorisse ja sealt edasi kolbidele. Kuna õli tuli korraga paju, siis polnud enam silindris ruumi ja lõi kepsud kõveraks. Ja sellel puhul pole tegu hüdrolöögiga ( http://et.wikipedia.org/wiki/H%C3%BCdrol%C3%B6%C3%B6k" onclick="window.open(this.href);return false; )
Tartu ja Võru vahel. Tel 5141947
VAG autode remont ja enamus autode diagnostika. Sportautod ja nendega seonduv. Autoabi ja lammutus. karol@kolleriauto.ee Küsi kindlustust. Ametlik koostööpartner.

bora24
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 12 Okt 2012, 20:44
Asukoht:

Re: ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Lugemata postitus Postitas bora24 »

Turbos ei ole probleem. Aga aitab sellest jutust siin küll, mind huvitab hetkel see, mida tähendavad graveeritud numbrid kepu alaosas nagu ennist küsisin? Targad, auu?

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Lugemata postitus Postitas copilot »

NOTFAST kirjutas:Mis asi on ALH-i puhul MASSILINE PROBLEEM. Jah neid inimesi võib olla kuid kindlasti pole see massiline probleem. Ka selle mootori ehitusel pole midagi häda. Lihtsalt tuleb turbo remontida või vahetada. Ka karteri tuulutus on mõistlik talvel lühikesi otsi sõites kriitilisema pilguga üle vaadata. Saage aru, et õli täis cooleri radikas pole normaalne asi ja seal ei peaks üldse õli olema. Lisaks ei saa ma aru, et misasjad on karterigaasid? Lihtsalt antud juhul on tekkinud selline olukord kus õli suruti rõhuga sisselaske kollektorisse ja sealt edasi kolbidele. Kuna õli tuli korraga paju, siis polnud enam silindris ruumi ja lõi kepsud kõveraks. Ja sellel puhul pole tegu hüdrolöögiga ( http://et.wikipedia.org/wiki/H%C3%BCdrol%C3%B6%C3%B6k" onclick="window.open(this.href);return false; )
Tore, et ka keegi targem sõna võttis.

To Bora24: Sinu teemat lugeda on veidi koom...pole veel õli sisselaskesse sattumise puhul lugenud/kuulnud hüdrolöögist. Materdad maha seda 1.9 mootorit nagu ma ei tea mida. Mis sa siis seda üldse remondid ja sinna seda raha matad? Ja oma coolerisse ma auku puurima ei hakka....kui sinna nii palju õli satub, siis kas on surve karteris (lisaks muudele aukudele surub õli läbi tuulutuse sisselaskesse) v turbo lekib....üldjuhul on probleemiks just viimane...ja sellisel juhul tuleb tegeleda PROBLEEMIGA, mitte pseudoprobleemiga v nende välja mõtlemisega. Hea, et sa veel mootori aju ei taha välja vahetada, nagu ühes teemas ühel alles soovitasid.

Jõudu ja jaksu jalgratta leiutamisel :wave:
Viimati muutis GTI, 25 Apr 2013, 19:00, muudetud 2 korda kokku.
Põhjus: teemaväline jutt eemaldatud

Kasutaja avatar
NOTFAST
Tunnustatud
Postitusi: 1406
Liitunud: 27 Mär 2010, 15:19
Telefon: 5141947
Skype: kollerimees
Auto: Hunnik erinevaid Volkse, MB ja BMW
Asukoht: Saverna
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Lugemata postitus Postitas NOTFAST »

bora24 kirjutas:Turbos ei ole probleem. Aga aitab sellest jutust siin küll, mind huvitab hetkel see, mida tähendavad graveeritud numbrid kepu alaosas nagu ennist küsisin? Targad, auu?
Numbrid on seal tasakaalu komplekti jaoks, et nad kaalult ei erineks.
Tartu ja Võru vahel. Tel 5141947
VAG autode remont ja enamus autode diagnostika. Sportautod ja nendega seonduv. Autoabi ja lammutus. karol@kolleriauto.ee Küsi kindlustust. Ametlik koostööpartner.

bora24
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 12 Okt 2012, 20:44
Asukoht:

Re: ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Lugemata postitus Postitas bora24 »

Notfastile tänud. Mul "läheb" mootor vaikselt kokku- näis, mis sealt siis tuleb.
Viimati muutis GTI, 25 Apr 2013, 18:45, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: teemaväline jutt eemaldatud

bora24
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 12 Okt 2012, 20:44
Asukoht:

Re: ALH mootorisse mille kolvid ja kepsud?

Lugemata postitus Postitas bora24 »

Mootor kokku pandud ja töötab. Mingit ülemäärast vibrat pole, kõik on nii nagu peab. Saatuse irooniana, siis kui enam otseselt vaja ei ole, tõsteti mulle päeval hoovi peale ALH mootori alumine osa, milles äralagunenud klapi tõttu oli 1 kolb katki, kuid silinder ja muu värk korras. Kuid 81 kW mootori kolvid ja kepsud toimetavad 66 kW mootoris väga ilusti.

Suletud

Mine “Diislid”