Turbo geomeetria tahmumine
Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI
- snakey
- Veteran
- Postitusi: 495
- Liitunud: 06 Mär 2005, 13:38
- Telefon: +372 53 4II 937
- Auto: Passat B8 Var. 4Motion
- Asukoht: Eesti, Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 15 korda
- Kontakt:
Turbo geomeetria tahmumine
Väike teema diisli turbode tahmamisest, tööpõhimõttest.
Endal kogemus kolmest turbost, mida olen lahti võtnud ja ära puhastanud, kuna aktuaatori hoob on nii kinni kiilunud, et kiirendusel kaob jõud.
Teemasi on läbi jooksud foorumites mitmeid:
Tööpõhimõttest tehase artikkel lugemiseks:
http://www.tondi.planet.ee/myyadetailid ... SP_190.pdf
või
http://telectroboy.free.fr/docs/SSP%20G ... GE%20R.pdf
Endal kogemus kolmest turbost, mida olen lahti võtnud ja ära puhastanud, kuna aktuaatori hoob on nii kinni kiilunud, et kiirendusel kaob jõud.
Teemasi on läbi jooksud foorumites mitmeid:
Tööpõhimõttest tehase artikkel lugemiseks:
http://www.tondi.planet.ee/myyadetailid ... SP_190.pdf
või
http://telectroboy.free.fr/docs/SSP%20G ... GE%20R.pdf
Küsi, küsi julgelt +372 53 4II 937
-
- Huviline
- Postitusi: 629
- Liitunud: 27 Veebr 2009, 21:46
- Telefon: 5182668
- Auto: Vw Polo Coupe
- Asukoht: Tartust 18 Km Viljandi poole
Re: Turbo geomeetria tahmumine
Täna tegin sama tööd 1.9 81 KW diisli puhul samamoodi geomeetria kinni. Kuna liivapaberiga nühkida ei viitsinud siis võtsin appi keemia Chilllit bangi ja puhasatamine ülilihtne. Olgugi et malmpoolt pidi ikkkagi nühkima liivakaga natukene. ISeenesest hea töö kui turbo väga kehvalt maha ei käi.
-
- Huviline
- Postitusi: 391
- Liitunud: 20 Sept 2008, 17:20
- Telefon: 56565512
- Auto: Vento 2.o Cadillac STS
- Asukoht: Tartumaa Tõrvandi
- Tänatud: 2 korda
Re: Turbo geomeetria tahmumine
Liivapaberiga peab teadma mida teed. Kriimulisele pinnale jääb tahm hästi kinni.Nähtud asi.helari kirjutas:Täna tegin sama tööd 1.9 81 KW diisli puhul samamoodi geomeetria kinni. Kuna liivapaberiga nühkida ei viitsinud siis võtsin appi keemia Chilllit bangi ja puhasatamine ülilihtne. Olgugi et malmpoolt pidi ikkkagi nühkima liivakaga natukene. ISeenesest hea töö kui turbo väga kehvalt maha ei käi.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Turbo geomeetria tahmumine
Hea teema. Kui kergelt muidu kuumakoda lahti tulnud ja just diislitel? Endal plaanis vahetada turbo CHRA koos geomeetria puhastamisega(kuigi hetkel liigub), kuid nagu lugenud, siis pidi kuumakoha lahti saamine olema teinekord paras jama. Ehk jagate ka nippe, mis vahendeid v töövõtteid kasutate a la mingid nn roostesurmad, kuumutamine jne jne?
Et kui saaks lisaks ka piltidele(neid netis küll ja küll) ka nippe, kuidas üht v teist asja teha paremini/kiiremini, siis peaks see teema DIY alafoorumi alla sobima küll.
Et kui saaks lisaks ka piltidele(neid netis küll ja küll) ka nippe, kuidas üht v teist asja teha paremini/kiiremini, siis peaks see teema DIY alafoorumi alla sobima küll.
Viimati muutis copilot, 04 Mai 2013, 22:17, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 839
- Liitunud: 24 Sept 2008, 14:51
- Auto: Passat '00 Passat '92 Transporter '86 Polo '78
- Asukoht: Tallinn/Põlvamaa
- Tänatud: 6 korda
Re: Turbo geomeetria tahmumine
Enda 85kw PD mootori turbot sai lammutatud, siis näiteks külmalt tundus asi täiesti lootusetu. Natuke aga väikse leegiheitjaga kuuma andes, tuli haamriga vaikselt koputades lahti.
Lisaks kokkupannes tasub jälgida hoolikalt geomeetria hoova õigesse kohta saamist. Endal käis mitu korda lahti veel, sest geomeetria ei hakanud liikuma.
Aa ja nende kolme väikeste torx poltide jaoks tasub korralik võti ligi võtta, need olid seal vist M4 keermega ja väga kõvasti kinni.
Lisaks kokkupannes tasub jälgida hoolikalt geomeetria hoova õigesse kohta saamist. Endal käis mitu korda lahti veel, sest geomeetria ei hakanud liikuma.
Aa ja nende kolme väikeste torx poltide jaoks tasub korralik võti ligi võtta, need olid seal vist M4 keermega ja väga kõvasti kinni.
Re: Turbo geomeetria tahmumine
Piltide järgi on turbo kõvasti tahmunud, mootri tööga tundub midagi valesti olevat. Ehk turbo kinnijäämine paistab olema tagajärg.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Turbo geomeetria tahmumine
Tavaliselt on sellise tahmamise põhjuseks vanaemalik sõidustiil. Edasi rõhulekked,geomeetria mitte juhtimine v vale juhtimine,õhufiltri ummistus ja veel nipet näpet asju.bora24 kirjutas:Piltide järgi on turbo kõvasti tahmunud, mootri tööga tundub midagi valesti olevat. Ehk turbo kinnijäämine paistab olema tagajärg.
Diesel Power KEEPS ME GOING
- snakey
- Veteran
- Postitusi: 495
- Liitunud: 06 Mär 2005, 13:38
- Telefon: +372 53 4II 937
- Auto: Passat B8 Var. 4Motion
- Asukoht: Eesti, Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 15 korda
- Kontakt:
Re: Turbo geomeetria tahmumine
Jah ega need poldid külmalt eriti lahti ei tule, olen ise neid ka puru keeranud, aga no eks tegijal ikka juhtub. Kuuma anda ja haamriga pihta on mõistlik tegevus. Kas nüüd just vanaema stiilis sõitmine on peamine põhjus seda ma kahtlen, pigem meie diisel kütuse kvaliteet on see mis määravaks saab. pedaal põhja ja siis turbo särab, ei ole vist kõige mõistlikum tegevus.
Küsi, küsi julgelt +372 53 4II 937
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Turbo geomeetria tahmumine
Aega ajalt ikka pöördeid/koormust mootorile anda vägagi mõistlik tegevus. Koorumusega kuni 4000rpm ei ole selline lammutamine nagu tahma test ülevaatusel. Ja probleem ei ole ainult eesti küttega sõitvatel masinatel. Välismaised(UK,USA,Kanada jne) foorumid on selle teema koha pealt teemasid täis. Või ise öelda,et kui vahepeal näiteks minu 81kw paar kuud ainult naisterahvad sõitnud,siis ise sõites ja lastes pöördeid 3000 ja veidi peale paar kiirendust,siis seda tahma tuleb tagant omajagu.Peale paari sellist torud tühjaks paugutamist asi jälle korras st tahm välja köhitud. Mootorile tuleb anda koormust,et väljalaske gaasid oleksid piisavalt kõrged ja seda veidi pikema aja vältel,et see tahm saaks effektiivselt välja puhutud.
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: Turbo geomeetria tahmumine
Sellisel tegevusel on oht vahejahutisse kogunenud õli mootorisse tõmbamiseks ja kepsude kõveraks saamiseks. Ise just remontisin sellise Golfi mootorit (66 kW ALH). Nii,et enne paarutamist vahejahuti alumisse pauna auk, lasta õli välja, keerata puukruvi ette ja minek.
Ja copilot, ära hakka siin jälle mingit umbluud tuututama, kõverad kepsud on FAKT.
Ja copilot, ära hakka siin jälle mingit umbluud tuututama, kõverad kepsud on FAKT.
Viimati muutis bora24, 12 Mai 2013, 10:21, muudetud 2 korda kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Turbo geomeetria tahmumine
Bora24,kui sul midagi isikliku mu vastu on,saada mulle PS,mitte ära üllita vastuseid,kus mind idioodiks pmt sõimad. See,et sinu ostetud saial kepsud kõveraks lõi,tähendab,et mootoriga v turboga oli juba pikemat aega ennem sind midagi valesti,et seda õli vahejahutisse nii palju kogunes ja ilma lappi andmata üles mootorisse tõmbas rahuliku sõidu pealt...või omanik/omanikud olid just need nn vanaemad,kes diislil üle 2000rpm lasta pidasid suureks patuks. See sinu juhtunud asi on jah fakt,mis juhtub kui seda õli palju korraga mootorisse satub, aga mitte massiprobleem,nagu sina seda kajastad. 99%selliseid juhtumeid,mis mina olen lugenud,on olnud turbo lekkimise tõttu,ja sinu üksik juhtum ei ole kûll põhjuseks,et tekitada paanikat karterituulutusest moototisse jõudvast õliaurudest...veel vähem soovitada kellelgil puurida auke vahejahutisse.
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: Turbo geomeetria tahmumine
Ei viitsi suga vaielda rohkem, kui mainin, et kui otsisisn auto24 kaudu mootori alumist osa, siis sattusin JÄRJEST 3 kuulutuse peale, kus selgus, et kepsud kõverad. Ma rohkem ei viitsi siin tuututada, sinu isiku vastu pole mul midagi, kui vaid sinu jäärapäisuse vastu võimalikku probleemi eitada.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Turbo geomeetria tahmumine
Aga kas sa ka tead,miks neil kepsud kõverad olid, st miks neil see õli sisselaskesse sattus. Kas laiali nennanud v kulunud turbo v et õliaurud karterituulutusest,mis vahejahutisee kogunenud väga pika aja peale?
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: Turbo geomeetria tahmumine
Konkreetsel Golfil, mida remontisin, oli turbo täiesti korras, kuid pärast karterituuluse junni (see mis asub klapikambrikaanel) oli sisselase õline. Olen seda korduvalt maininud oma ALH kolbide teemas. Proovi meelde jätta. Info mõttes, et nüüd see auto sõidab väga hästi. Ja see pole ainukene analoogiline mootor, millel olen seal õli märganud. Alguses oli mu käes remondis AGR mootoriga Bora, millel sama probleem.
Kui tahad, võin siis kõveratest kepsudest pilte panna, mul on selliseid ligi 8 tükki, kuid osade lühenemine pole pildi järgi tuvastav, kuna on ligi 0,5 mm, mis nähatav vaid mõõteriistadega.
Selles mõttes ma juba irvitan, et eirake pealegi seda probleemi, mul on terve ALH mootori korras alumine osa käes, hea meelega ostan mõne laksu saanud mootoriga Golfi või Bora ca 1000 Euriga ülesse, .
Kui tahad, võin siis kõveratest kepsudest pilte panna, mul on selliseid ligi 8 tükki, kuid osade lühenemine pole pildi järgi tuvastav, kuna on ligi 0,5 mm, mis nähatav vaid mõõteriistadega.
Selles mõttes ma juba irvitan, et eirake pealegi seda probleemi, mul on terve ALH mootori korras alumine osa käes, hea meelega ostan mõne laksu saanud mootoriga Golfi või Bora ca 1000 Euriga ülesse, .
Viimati muutis bora24, 12 Mai 2013, 11:56, muudetud 2 korda kokku.
Re: Turbo geomeetria tahmumine
Üks pilt ka kõverast kepsust.
http://www.upload.ee/files/3306776/Foto-0063.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Siin on kepsu 8mm lühemaks löönud ja vända vastukaalud on kolvi seeliku lõhkunud.
Oli jah mingi aeg tagasi sama teema seoses vahejahutist õli lekkega.
http://www.upload.ee/files/3306776/Foto-0063.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Siin on kepsu 8mm lühemaks löönud ja vända vastukaalud on kolvi seeliku lõhkunud.
Oli jah mingi aeg tagasi sama teema seoses vahejahutist õli lekkega.
Viimati muutis ping, 15 Mai 2013, 08:07, muudetud 3 korda kokku.
ABS on argadele, roolivõim on nõrkadele, pidurid on kiiruse surm :-)
Re: Turbo geomeetria tahmumine
Veel üks kõver keps.
Kas siin on ka võimalik autojuhti õpetada, et "Torud tuleb vahepeal tühjaks lasta."?
Lugu ise siin: http://www.tv3play.ee/play/310356/?autostart=true 4:09
(Kõik piloodid pole vist selleks võimelised.)
http://www.upload.ee/files/3312296/KAUA_KEPS_3.bmp.html
Kas siin on ka võimalik autojuhti õpetada, et "Torud tuleb vahepeal tühjaks lasta."?
Lugu ise siin: http://www.tv3play.ee/play/310356/?autostart=true 4:09
(Kõik piloodid pole vist selleks võimelised.)
http://www.upload.ee/files/3312296/KAUA_KEPS_3.bmp.html
ABS on argadele, roolivõim on nõrkadele, pidurid on kiiruse surm :-)
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Turbo geomeetria tahmumine
Ping, mis sa lahmid. See viimane teema on kuskilt üles kaevatud jama. Mul naise vennal oli samasuguse Passatiga sarnane teema....põhjuseks oli kusev pihusti ja õli sattumisest sisselaskesse oli asi kaugel...vana mootor on praegugi kuuri all vaadata. Antud videoloos pole juttugi, miks just see keps lendas ja mootori hävitas. Ennem postitamist sildi all "õli sattumine karterituulutusest vahejahutisse ja sealt edasi mootorisse hävitaval viisil" võiks oma vastused läbi mõelda ja välja tuua ka tõestatud faktid, mitte kohe väita, et õli lekkimine vahejahutist mootorisse olnud põhjuseks, teadmata, kas see õli on sattunud vahejahutisse mingi aeg vb hoopis turbost(üldjhuhul just turbo vead). Ei saa aru, millest on hakatud karteri tuulutuse teemal mingit paanikat tekitama ja seletema, et ennem kui hakata pöördeid veidi üle 3000 punnitama, tuleb kuskile auke puurida ja õli välja laskma hakata, sest muidu tõenäeoliselt lööb kepsud segamini sinna kogunenud õlist. See õlikogus peab olema ikka üpris suur, et selle lausa rahuliku sõidu pealt üles tõmbab. Teie jaoks on see vb minu jauramine, aga sellist paanika tekitamist ja ühe venna mootori laiali lagunemise põhjal seda massiprobleemiks tembeldada, on küll BS. Minu jaoks on see esimene selline juhtum, kus peetaks karterituulutust veaks....ülejäänud sarnased õli lekke põhjused olnud just turbod, mida mina olen lugenud. Kui teil on vastuväiteid, tooge mulle teemad ja lingid puust ja punasest ette. Tahaks näha üht keskmist autokasutajat, kes hakkab kuskile soovitatud auke puurima. Ja pikalt ainult kuni 2500rpm kulgedes, on kinni tahmanud geomeetria jms jamad garanteeritud.
Viimati muutis copilot, 15 Mai 2013, 09:14, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Turbo geomeetria tahmumine
Üks kogemus ei muuda asja pandeemiaksalkeemik kirjutas:Mõnel tüübil on vähemalt reaalseid kogemusi, mitte Google tarkus. Eks igaüks tunneb nüüd ise ära.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Klubiline
- Postitusi: 2202
- Liitunud: 29 Juun 2003, 14:26
- Auto: Bora
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 57 korda
- Tänatud: 112 korda
Re: Turbo geomeetria tahmumine
Ja kuidas on see kogemus seotud nakkushaigustega? Et rumalus levib ka interneti kaudu?copilot kirjutas:Üks kogemus ei muuda asja pandeemiaks
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Turbo geomeetria tahmumine
Alkeemik, sa ei pea oma google kasutamise oskust mulle demonstreerima. Ja vabandan su ees, kui sulle ei sobi vastata ülekantud tähenduses.
Diesel Power KEEPS ME GOING
- tito
- Klubiline
- Postitusi: 5176
- Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
- Asukoht:
- Tänanud: 188 korda
- Tänatud: 219 korda
Re: Turbo geomeetria tahmumine
No teema nii laiali valgund, oleks ma administraator: lahmiks kick bänne nii et verd lendakscopilot kirjutas:Alkeemik, sa ei pea oma google kasutamise oskust mulle demonstreerima. Ja vabandan su ees, kui sulle ei sobi vastata ülekantud tähenduses.
Nägin esimest korda elus CC oli tagatuleks olevõiolegLED tuli- mine pekki mida valgus ja värvide mäng!
Re: Turbo geomeetria tahmumine
Tädikese hea jutt viidatud videost (0:50):
Sõitsin asfaltteed mööda 140 km, kui ta nüüd juba ära lagunes.... no aga kui ma hakkan maal juba mujal sõitma, no mis siis see on nagu munakoor tuleb välja... see ei ole auto, see on munakoor. ,
Sõitsin asfaltteed mööda 140 km, kui ta nüüd juba ära lagunes.... no aga kui ma hakkan maal juba mujal sõitma, no mis siis see on nagu munakoor tuleb välja... see ei ole auto, see on munakoor. ,
Viimati muutis bora24, 15 Mai 2013, 13:06, muudetud 1 kord kokku.