Golf III-me kõrge tühikäik külmalt

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Golf III-me kõrge tühikäik külmalt

Lugemata postitus Postitas Siksaator »

Autoks siis 1996 aasta Vw Golf III ning mootoriks 1.8 66kW ADZ (monopritsung).
Äkiliselt tuli viimasel ajal selline viga külge, et ''külma''/seisnud mootorit käivitades ning korra pöördeid andes jäävad tühikäigupöördeid sinna 2000-200rpm kanti seisma, vahest harvem ka 3000rpm kanti. Pöörded ise alla ei tule- käikudega kohalt startides on võimalik pöördeid alla tuua ning seljuhul jäävad ka uuesti tühikäigupöörded kenasti sinna 1000rpm kanti, kui aga järjekordselt niisama jalggaasi anda siis jäävad järjekordselt sinna 2000-2200rpm kanti seisma. Kui aga mootor natukenegi soojeneb, sinna 60-65 kraadi kanti, siis automaatselt kukuvad ka tühikäigupöörded ise paika ning töösooja mootoriga enam seda kõrget tühikäigu probleemi ei esine. Maha jahtunud ning seisnud mootoriga aga hakkab sama jama otsast peale :roll: .
Kellegil ideid? Tühikäigumootor omadega otsas? (samas miks sooja mootoriga seda probleemi pole?)

Tannu19
Huviline
Postitusi: 907
Liitunud: 28 Sept 2013, 11:48
Auto: Buumer
Asukoht: Tallinn

Re: Golf III-me kõrge tühikäik külmalt

Lugemata postitus Postitas Tannu19 »

2000+ rpm on vähe pöörane külma mootori soojendamisprotseduuriks.
Algses tekstis öeldud, et "korra pöördeid andes ....". Aga kui masina käivitad ja midagi ei puutu, siis ka pöörded kõrgel ?
Kui nii, siis tühikäigumootori klapp jääb liiga lahtisesse asendisse ning ei lähe tagasi.

Teine võimalus, et temp andur saadab mingit huvitavat infot edasi.

Deemu
Huviline
Postitusi: 1403
Liitunud: 19 Aug 2009, 18:16
Skype: altzu007
Auto: Audi A4 TDI
Asukoht: Tartu,Jõgevamaa,Torma
Tänatud: 1 kord

Re: Golf III-me kõrge tühikäik külmalt

Lugemata postitus Postitas Deemu »

Tannu19 kirjutas:2000+ rpm on vähe pöörane külma mootori soojendamisprotseduuriks.
Algses tekstis öeldud, et "korra pöördeid andes ....". Aga kui masina käivitad ja midagi ei puutu, siis ka pöörded kõrgel ?
Kui nii, siis tühikäigumootori klapp jääb liiga lahtisesse asendisse ning ei lähe tagasi.

Teine võimalus, et temp andur saadab mingit huvitavat infot edasi.
Vaevalt,et temperatuuri anduri viga, sest isegi kui annaks ajule infot, et väljas kõva pakane, ei tõuseks mootoripöörded 2000-3000 kanti, vähemalt ma arvan :D

Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Golf III-me kõrge tühikäik külmalt

Lugemata postitus Postitas Siksaator »

Tannu19 kirjutas:2000+ rpm on vähe pöörane külma mootori soojendamisprotseduuriks.
Algses tekstis öeldud, et "korra pöördeid andes ....". Aga kui masina käivitad ja midagi ei puutu, siis ka pöörded kõrgel ?
Kui nii, siis tühikäigumootori klapp jääb liiga lahtisesse asendisse ning ei lähe tagasi.

Teine võimalus, et temp andur saadab mingit huvitavat infot edasi.
Algselt külmalt käivitades hoiab kenasti seal 1000-1100rpm kandis aga nii kui natukenegi gaasi puutuda, siis viskab pöörded üles ja sinna nad jäävadki. Alati pole aega ka oodata, et millal ta kohapeal käies soojaks läheb ja pöörete teema ära kaob :roll: . Temperatuuri andur on uus, seega selles probleem pole.
Ise kahtlustan ka, et asi ikkagi selles tühikäigumootoris aga lihtsalt imestama paneb, et ainult külmalt see pöörete jama on. Töösooja mootoriga on kõik bueno ning mitte grammigi ei trikita pööretega ning pöörded langevad jalggaasi vabastades koheselt paika.
Lammutasin ka ühe vana tühikäigumootori laiali ning seal sees midagi keerulist pole- väike mootorike kerib ühte hammasratast, seega ma ei saanudki aru, et mida see natukenegi mootori soojenemine seal asju parandab :? .
Viimati muutis Siksaator, 09 Mär 2015, 22:48, muudetud 1 kord kokku.

Tannu19
Huviline
Postitusi: 907
Liitunud: 28 Sept 2013, 11:48
Auto: Buumer
Asukoht: Tallinn

Re: Golf III-me kõrge tühikäik külmalt

Lugemata postitus Postitas Tannu19 »

Väga kitsas silmaring erinevate mootorite suhtes, aga kas sinu tühikäigumootoril elektroonilist plokki polegi küljes ?

Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Golf III-me kõrge tühikäik külmalt

Lugemata postitus Postitas Siksaator »

Tannu19 kirjutas:Väga kitsas silmaring erinevate mootorite suhtes, aga kas sinu tühikäigumootoril elektroonilist plokki polegi küljes ?
Ülipisike skeemike on seal tühikäigumootori sees olemas küll aga see korpusega ühte liimitud, niiet selle eemaldamine võimatu.
Pakud, et mingi asi soojaga seal skeemil ''paisub'' korda ning lahendab probleemi?

Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Golf III-me kõrge tühikäik külmalt

Lugemata postitus Postitas Siksaator »

Tühikäigumootor vahetatud uue vastu aga probleem ikka endine. Nüüd uue mootoriga kukuvad pöörded küll kiiremini normi piiresse aga hoiab algul ikka tsirka minut või kaks seal 2000rpm kandis pöördeid külmalt. Sooja mootoriga enam probleemi ei esine. Üldine kütusekulu normis ning muidu anomaaliad ei esine mootori töös. Ise juba üsna nõutu ja mõtted ummikus :roll: .

GTI
Moderaator
Postitusi: 7849
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 159 korda

Re: Golf III-me kõrge tühikäik külmalt

Lugemata postitus Postitas GTI »

Kas jalaga gaasipedaali alt üles tõmmates pöörded langevad? Teine teema oli siin foorumis ka kellelgi, kui gaasitrossi ots jäi gaasi andes monopritse küljes kuhugi taha kinni (lõdvikuklamber vist?)- vaata ka see üle.
Viimati muutis GTI, 02 Mai 2015, 14:51, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: lisatud üks eriti hea idee!
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Golf III-me kõrge tühikäik külmalt

Lugemata postitus Postitas Siksaator »

GTI kirjutas:Kas jalaga gaasipedaali alt üles tõmmates pöörded langevad? Teine teema oli siin foorumis ka kellelgi, kui gaasitrossi ots jäi gaasi andes monopritse küljes kuhugi taha kinni (lõdvikuklamber vist?)- vaata ka see üle.
Seda pedaali või trossi takerdumist kahtlustasin ka ise kõige algul aga ei, nendes probleemi pole. Nagu ka eelnevalt kirjutasin siis tühikäigu pöörded normaliseeruvad kohe, siis kui mootor on natukenegi soojenenud ja soojast peast seda anomaaliat pole. Pritsepadi äkki- soojaga paisub mingi mikropragu kinni? Visuaalselt vaadates oli see padi OK.

Tannu19
Huviline
Postitusi: 907
Liitunud: 28 Sept 2013, 11:48
Auto: Buumer
Asukoht: Tallinn

Re: Golf III-me kõrge tühikäik külmalt

Lugemata postitus Postitas Tannu19 »

Kas välistemperatuur mängib olulist rolli ?
Siin vahepeal meil ju +18 olnud ja mõni hommik +3. Ei ole mingit erinevust ?
Enda omal ka selline tunne, et päris õige ei ole see teema, et pöörded 1500-2000 miinuskraadidega. Tapab mootorit ju niimodi vanade klõbisevate tõukuritega.

Sümptomite põhjal väidaks, et elektrooniline viga nagu.

Kasutaja avatar
etnies858
Moderaator
Postitusi: 1754
Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
Asukoht: Tartu
Tänanud: 318 korda
Tänatud: 180 korda

Re: Golf III-me kõrge tühikäik külmalt

Lugemata postitus Postitas etnies858 »

Enda autol sarnane probleem vahest.

Paned auto tööle ja tõmbab pöörded 2000RPM peale vahest isegi 3000RPM peale, vajutad korra gaasi ja kõik OK.

golfrace
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
Asukoht: Elva

Re: Golf III-me kõrge tühikäik külmalt

Lugemata postitus Postitas golfrace »

Vabandust, aga selleks, et pöörded 2000 juurde tõuseksid tühikäigul ei saa padi lekkida. Kontrolli drosselklapi mehaanikat ja Tannu19, lõpeta palun see tühikäigumootori teema juba lõpuks ära. Olgugi, et tegemist on Golfiga on seal siiski peale tühikäigumootori muid juppe ka.

Võta õhufiltrikast lahti, õhufilter pane kenasti kummuti peale ja tutvu selle kastiga pisut. Tannu19, kui sul on piisavalt huvi, siis võin sulle saata veidi materjali Boschi pritsungipeade kohta ja sellest, millised komponendid sellega seotud on.
Viimati muutis golfrace, 14 Mai 2015, 17:19, muudetud 1 kord kokku.

Tannu19
Huviline
Postitusi: 907
Liitunud: 28 Sept 2013, 11:48
Auto: Buumer
Asukoht: Tallinn

Re: Golf III-me kõrge tühikäik külmalt

Lugemata postitus Postitas Tannu19 »

golfrace kirjutas:Vabandust, aga selleks, et pöörded 2000 juurde tõuseksid tühikäigul ei saa padi lekkida. Kontrolli drosselklapi mehaanikat ja Tannu19, lõpeta palun see tühikäigumootori teema juba lõpuks ära. Olgugi, et tegemist on Golfiga on seal siiski peale tühikäigumootori muid juppe ka.

Võta õhufiltrikast lahti, õhufilter pane kenasti kummuti peale ja tutvu selle kastiga pisut. Tannu19, kui sul on piisavalt huvi, siis võin sulle saata veidi materjali Boschi pritsungipeade kohta ja sellest, millised komponendid sellega seotud on.
Emm...su jutt jäi küll väga segaseks praegu.
Ütled, et kontrollida drosselklapi mehaanikat ning see ongi see asi, millest ma räägin...et vigane ning mehaanika ei suuda enam klappi reguleerida.
Milleks mul õhufiltrikastiga vaja tutvuda ? Hetkel jätkub nii palju huvi kui sellest on, koolitöödeks :wink:

Ilmselgelt ei ole tegemist ühe komponendiga selles ahelas ja praeguse teema kohta ütleb minu vaist, et tegemist elektroonika kalaga. Ei taha uskuda, et lihtsalt soojuspaisumisega, hakkab korrektselt tööle.

golfrace
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
Asukoht: Elva

Re: Golf III-me kõrge tühikäik külmalt

Lugemata postitus Postitas golfrace »

Drossel ja tühikäigumootor on ikka erinevad jupid.

Tannu19
Huviline
Postitusi: 907
Liitunud: 28 Sept 2013, 11:48
Auto: Buumer
Asukoht: Tallinn

Re: Golf III-me kõrge tühikäik külmalt

Lugemata postitus Postitas Tannu19 »

golfrace kirjutas:Drossel ja tühikäigumootor on ikka erinevad jupid.
Diislitel või samuti ka bensukatel ? Minu omal ikka üks ja ainus asi ehk eelnevatega nimetades mõeldakse ühte asja.
Google ka nagu mingit pidi ei aidanud. :problem:

golfrace
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
Asukoht: Elva

Re: Golf III-me kõrge tühikäik külmalt

Lugemata postitus Postitas golfrace »

1.8 66 kw.

Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Golf III-me kõrge tühikäik külmalt

Lugemata postitus Postitas Siksaator »

Tannu19 kirjutas:Kas välistemperatuur mängib olulist rolli ?
Siin vahepeal meil ju +18 olnud ja mõni hommik +3. Ei ole mingit erinevust ?
Enda omal ka selline tunne, et päris õige ei ole see teema, et pöörded 1500-2000 miinuskraadidega. Tapab mootorit ju niimodi vanade klõbisevate tõukuritega.

Sümptomite põhjal väidaks, et elektrooniline viga nagu.
Välistemperatuurist ei sõltunud- jupsis ikka nii miinus kui ka plusskraadidega ning kuiva ja niiske ilmaga.
etnies858 kirjutas:Enda autol sarnane probleem vahest.

Paned auto tööle ja tõmbab pöörded 2000RPM peale vahest isegi 3000RPM peale, vajutad korra gaasi ja kõik OK.
Noo minul lõi just siis see probleem välja, kui natukenegi tühikäigul gaasi vajutada. Kui lasid autol tühikäigul korralikult soojaks tiksuda, siis ei ilmenenud seda probleemi üldse.
Möödunud nädalavahetus sai siis pritselaune padi vahetatud ning kuna juba seal kandis möllasin, siis panin profülatika mõttes ka juba uue sisselaskekollektori tihendi. Igatahes peale neid toiminguid pole seda pöörete probleemi enam esinenud, vähemalt viimased viis päeva jutti on kõik ideaalne olnud :wink: . Ehk siis praeguse seisuga on minu probleem lahenduse leidnud :thumbup: .
Viimati muutis Siksaator, 14 Mai 2015, 21:04, muudetud 1 kord kokku.

Tannu19
Huviline
Postitusi: 907
Liitunud: 28 Sept 2013, 11:48
Auto: Buumer
Asukoht: Tallinn

Re: Golf III-me kõrge tühikäik külmalt

Lugemata postitus Postitas Tannu19 »

Tihend läks välise vaatluse tulemusena lihtsalt vahetusse või niisama ?
Mingi vaakumleke seletaks küll asja.

Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Golf III-me kõrge tühikäik külmalt

Lugemata postitus Postitas Siksaator »

Tannu19 kirjutas:Tihend läks välise vaatluse tulemusena lihtsalt vahetusse või niisama ?
Mingi vaakumleke seletaks küll asja.
Leidsin kuskilt netist Inglismaal ühel tegelasel olnud sama veaga foorumi postituse ning tema viga sai samamoodi selle padjaga lahendatud. Kuna see padi pole ka hirm kallis ning vanale padjale oli nagunii aeg juba töö teinud, siis sai vahetus ettevõetud- kaotada polnud peale 15 euro midagi :mrgreen: . Vana patja väänasin ja vaatlesin igatepidi aga noo mina mingeid pragusi või deffekte küll visuaalselt ei tuvastanud :crazy: .

golfrace
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
Asukoht: Elva

Re: Golf III-me kõrge tühikäik külmalt

Lugemata postitus Postitas golfrace »

Nii, jõudsime siis õige komponendini, kuigi jah, sisselaskekollektori tihedi puhul ei oleks päris õige rääkida lekke rollist tühikäigule, pigem oleks õige rääkida mis juhtub kui sul on eelsoojendatud õhk temperatuuril x1 ja kuskilt kisub juurde sahmaka õhku külmema temperatuuriga x2. Drosselklappi rohkem irvakile ajades hakkab ahi rohkem tõmbama. Mootori soojenedes soojeneb ka x2, tühikäik langeb. Kuigi jah, jupike pärast käivitust on normaalne kui masin pisut kõrgemalt pöördeid hoiab.

Aga eks tühikäigumootoriga võid ju jupsi kui aiga om.

Tannu19
Huviline
Postitusi: 907
Liitunud: 28 Sept 2013, 11:48
Auto: Buumer
Asukoht: Tallinn

Re: Golf III-me kõrge tühikäik külmalt

Lugemata postitus Postitas Tannu19 »

golfrace kirjutas:Nii, jõudsime siis õige komponendini, kuigi jah, sisselaskekollektori tihedi puhul ei oleks päris õige rääkida lekke rollist tühikäigule, pigem oleks õige rääkida mis juhtub kui sul on eelsoojendatud õhk temperatuuril x1 ja kuskilt kisub juurde sahmaka õhku külmema temperatuuriga x2. Drosselklappi rohkem irvakile ajades hakkab ahi rohkem tõmbama. Mootori soojenedes soojeneb ka x2, tühikäik langeb. Kuigi jah, jupike pärast käivitust on normaalne kui masin pisut kõrgemalt pöördeid hoiab.

Aga eks tühikäigumootoriga võid ju jupsi kui aiga om.
Vabandust, et ma ei ole diislitega sinapeal :) , aga kus see äsjakäivitatud masin eelsoojendatud õhku võtab üldse ?
Kas siis väljalaskekollektorist mingi soojusregulaatorklapiga ühendatud ?

golfrace
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
Asukoht: Elva

Re: Golf III-me kõrge tühikäik külmalt

Lugemata postitus Postitas golfrace »

Me räägime siin bensiinimootorist ja Boschi monopritsungist ehk elektrooniliselt juhitavast pritsungipeast. Kui sa pritsungipealt korpuse küljest võtad, siis näed selle all järgnevaid komponente: õhu temperatuuri andur, pihusti ja rõhuregulaator. Rõhuregulaator peaks olema seadistatud 0,8-1 bar rõhu kanti, vist oli pigem 1 bar - täpselt ei meenu.

Tühikäigumootori tunned sa kindlasti ära, aga drosselklapi küljes on veel selline asi nagu drosselklapi asendi andur. See on selleks, et pritsungile anda infot kui rammusat vägijooki püttidesse pritsida. Kus juures kui nüüd mingi viivitus tekib, siis võib ka see kurjajuur olla.

Kindlasti oled sa näinud, et "monokas" on pesa teinud sisselaskekollektori peale ja rõibe on veel aseme (loe: kummipadja) ka alla nurunud. Kui see kummipadi seal katki põriseb aastatega, siis hakkab kollektorisse jõudma rohkem õhku kui inseneeria on arvestanud (koks on liiga lahja -palju õhku ja vähem jooki). Mootor hakkab puterdama või välja surema. Kummipatja on lihtne testida, tutista pritsungikorpust vasakule-paremale ja kuula mis juhtub. Kui midagi ei juhtu, siis arvatavasti sellega on bueno. Muuseas, selle padja vahetusel tasub jälgida, et padja all on ka üks O-tihend soonde pressitud. Soovitan muidugi padja aluse pinna korralikult kliineriga puhtaks teha.

Padja alt paistavad juba hukkamisorad ehk küttekeha. Küttekeha on kinnitatud sisselaskekollektori alt ja voolu saab see jupi kaabli kaudu. Milleks seda pliiti sinna vaja on? Kuskil tanklas paaki soristatud kütus pumbatakse vedelal kujul läbi filtri pritsungisse mis pihustab selle edasi kollektorisse. Tänu süsteemi vaakumile see aurustub. Kollektor on külm ja aja jooksul kasvab sinna kenake härmatis. Kui sa nüüd otsustad mingi hetk talda anda, siis vaakumi energia langeb alla normi ja kütus kondenseerub(!) kollektori seintele. See protsess võtab mingi 2-3 sekundit, selle aja jooksul pole su mootoril mingit jõudu, sest kütus ju ei jõua silindritesse! Õhuvoog püüab selle rikkaliku koksi kinni ja ujutab osad (!) silindrid üle. Küünlad feilivad ja rahakott enam tankimist ei kannata.

Selle vältimiseks on kollektori all "pliit", mis hoiab kütuse aurustunud vormis ja kollektori seinad soojad. Märgin veel juurde, et peno ja kivivill ei aita kui pliit ei tööta. Tähtis on ka aru saada, et "pliit" ei soojenda õhku, vaid kollektorit!

Tagasi tulles nüüd selle juurde kuidas õhufiltri kast on kogu selle süsteemiga seotud, siis vastus on lihtne: sealt tuleb õhk. Põhitoru jookseb pritsungi katte külge ja teine (allpool olev, teistmoodi materjalist) läheb otse kollektorisse. Sisse- ja väljalaskekollektorit ühendab alumiiniumist raam. Sinna see toru kinnitub. Kuna alumiinium (nt. teelusikas millega näppe kõrvetada) juhib jube hästi sooja, siis selle pleki kaudu soojeneb ka sisselaskekollektorisse lastud õhk (eelsoojendatud õhk). Vastaspool filtrikastis on klapp, mis laseb-ei lase õhku kollektorisse. Seda klappi juhib diameetrilt väike vaakumvoolik. Kui mootor on kuum, siis tuleb sealt külm õhk. Kogu pulli juhib temperatuuri regulaator.

Kui on küsimusi, siis küsige, ma rohkem ei viitsi seda postitust täiendada.

Tannu19
Huviline
Postitusi: 907
Liitunud: 28 Sept 2013, 11:48
Auto: Buumer
Asukoht: Tallinn

Re: Golf III-me kõrge tühikäik külmalt

Lugemata postitus Postitas Tannu19 »

Üks rääkis aiast, teine aia august :)
Ma seda teemat mõni aeg jälginud, aga oli meelest läinud ning eeldasin teema postitajast (Siksaator), et tegemits GTD mootoriga 8)

Kahjuks ma ei saanud endale mitte mingisugust pilti eelnevast jutust, sest endal täispritse ning pole kunagi kätt monopritse külge pannud.
Aga teoorias sain küll palju targemaks :wave:

Vasta

Mine “Mootor”