VW Sharan 2.0TDI Blue Motion ::: 2012 ::: M-Tech

Näita oma Volkswagenit.

Moderaator: etnies858

Vasta
M-Tech
Veteran
Postitusi: 1349
Liitunud: 01 Mär 2003, 15:45
Auto: 3x G4, 1x Arosa
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

VW Sharan 2.0TDI Blue Motion ::: 2012 ::: M-Tech

Lugemata postitus Postitas M-Tech »

Kirjutan siia sissejuhatuseks väikese taustaloo, kuidas ma antud auto otsa sattusin ja kuidas mul tegelikult vedas, et teised müüad ei raatsinud enda autot turuväärtusega müüa.
Ühesõnaga otsisin naisele vaikselt suuremat sõidukit Seat Exeo ST 2.0T asemele, kuna kahe väikse lapsega on see Audi A4 B7 ikka väga väike.
Sõber Dan vaikselt uuris maad ja selgus, et paar Seat Alhambra omaniku olid oma autosid kohe varsti välja vahetamas.
Kuna mul asjaga ei põlenud, siis ei olnud probleem mõned kuud kannatada, et saada nö. Eesti esindusest uuena ostetud ja vaid esinudse ajalooga normaalse hinnaga pill.
Kõnealla tekkisid tegelikult kaks autot, üks oli 100k sõitnud 2013a tumehall ja teine 150k sõitnud 2013a ferraripunane.
Hallil oli isegi minimaalselt talutav varustus (el. küljeuksed, tagaluuk vist oli kondimootoriga, xenonid ja no muu medium varustus), punane oli full blankline mälu järgi (seda isegi ei jõudnud vaadata, enne kui minema läks).
Enivei saabus siis päev kui hall pidi diiliks minema, kokkulepe 12k, käisin vaatamas, ADBlue kat-id nagu nagu ikka aga 12k hind muidu nagu sobis, kuna see oli alla turuhinna.
Kunde ütles, et ta vahepeal proovis Renoo esindusse ka seda pakkuda ja nemad pakkusid ilma autot nägemata 13.5k, ütlesin, et fine mine näita, kui diiliks ei lähe, siis anna märku.
Nagu ikka, võõras esindus tüüpvigu teadmata võttis pilli ligi ja paiskas 16k+ müüki vist.
Mainin ära, et ametlikult asja remontides on adblue kat-id 2k+ eur väljaminek. 100k sõitnud autol olid need juba tuksis, imeline, garantii ammu läbi muidugi.
Punane läks vist mingi ~14k kundel käest ära, plangu eest polnud sellist hinda huvitatud maksma. Mõlemad autod ikkagi suht igavad minu jaoks.
No jäädes kahest oodatud pillist ilma surfasin ka Auto24 läbi. Olgu mainitud, et seal on 50%+ Sharan-idest Prantsuse taksod 500k+ läbisõiduga.
99% kindel saab selles olla siis, kui pillil on mingi talutav varustus peal ja hind ei ole 2k+ teistest samaväärsetest lahjema varustusega pillidest erinev.
Enivei, avastasin täiesti juhuslikult müüdavate autode vahelt ühe vist 9800.- eur küsitud 2012a isendi (konkreetse teema auto), kiire kõne peale ja see muidugi jälle Rakveres nagu aasta esimestel päevadel Dan-iga kahasse soetatud MK4 VR6-ki. Näha sai muidugi seal kohapeal alles ~nädala pärast.
Pildid olid kuskil koduhoovis lumehanges tehtud, varustuse list selline nii ja naa, müüjaks pereisa, kelle 4 last peres ja oli endale uue V-klassi ostnud.
Soovis pillist lahti saada aga telefoni vestluses jäi mulje, et ega kellegil huvi väga pole asja vastu, ilmselt pildid asjas süüdi ja mitte ilustatud varustuse list.
No kannatasin ära, lendasin laivi ja autot nähes läks huvi kohe üles. Olgu eelnevalt öeldud, et varasemalt kaevasin välja ka VIN koodi ja tegin läbi enda käsutuses olevate kanalite kiire varustuse uurinug.
Selgus, et pill Eestist uuena ostetud, praeguse omaniku peretuttav uuena ostis ja ~130k läbisõidult ostis antud pere auto ära.
Ostu hetkel oli ees ~205k, kõik ametlik esinduse hooldusajalugu 95%, kuna Eesti auto, siis oli ka kontroll kerge.
Kiire proovisõit ja sügavam diagnost, kõik lisavarustus toimis, ainult mootoril oli tüüpviga küljes, summuti vasturõhk ~1bar ehk nagu ikka ADBlue kat-id tuksis.
Sai üritatud hinda veel kaubelda ning kunde oli täitsa käpp hinda veel langetama, kuna soovis autost lõpuks vabaneda.
Päevake veel kannatust ja tuli tüübi poolt pakkumine, millega mina kohe käpp olin, summa oli lihtsalt ~30% odavam, kui järgmine samasuguse varustusega auto.
Tegelikult olin ma müüdud juba autot vaatama minnes, minu jaoks said argumentideks DSG, keyless, el. küljeuksed, el. luuk, led elementidega tuled, 7 kohta.
Kirsiks tordi tipus oli auto tumepruuni värvi, ehk väga sarnane mu igapäevaauto Lava Braun Audi Q5-ega, lisaks ka varustus samaväärne.
Diili lõpphind muidugi lõi ka selle viimase kirsi tordi tipust maha ning enne auto oma nimele saamist olid vaid unetud ööd, et pillist ilma ei jääks. :)
Auto tehnilisest seisust oli mul selleks hetkeks juba suhteliselt kama, kuna kõik need sellises vanuses autod tahavad tööd, ideaalne pole neist ükski.

Mõned pildid, mis said õhtuämaruses peale Dan-i poolt tehtud esmast hoolikat pesu tehtud:
Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt

Üks pilt parklanaabritest kojutoomise päevast ka:
Pilt

Mootor ja jõuülekanne:
* 2.0TDI CR 103kw (CFFB)
* DQ250 DSG (NJQ)

Välimus:
* Pruun metallik (H8Z Toffee Brown Metallic)

Veermik & pidurid:
* 16" OEM valuveljed

Sisu & lisavarustus:
* Tume riidest salong
* Sport-Comfort eesmised istmed
* 7 kohta
* 5-el tagumisel istmel ISOFIX
* Elektrilised puldist avatavad ja suletavad küljeuksed
* Elektriline puldist avatav ja suletav tagaluuk
* Keyless-Go
* Vihmasensor
* LED päevasõidutuledega esituled
* LED numbrituled
* Xenon lähituled koos kurvituledega
* Püsikiirushoidik (tavaline)
* Start-stopp süsteem
* Servotronic roolivõimendi
* Klapitavad mäludega välispeeglid
* Tehase toonklaasid B-piilarist tahapoole
* Webasto mootori lisasoojendi
* Ees ja taga parkimisandurid
* Kahe aurustiga kliimasüsteem (ees ja taga)
* Kahe soojusvahetiga salongisoojendus (ees ja taga)
* Kroom pakett
* Helisummutuspakett Extra
* Talve pakett
* Teisaldatav Thule veokonks koos OEM konksu mooduliga

Peale ostu tehtud asjad:
* ADBlue katalüsaatorid eemaldatud
* ADBlue süsteem mootori juhtajust välja kirjutatud (ESRacing)
* Webasto seisusoojendi upgrade/retrofit koos puldist juhtimisega (9M9)
* 3D värvilise kelladeploki retrofit (9Q4, tehtud tarkvarauuendus, eesti keelne, Webasto taimerite juhtimine)
* Multifunktsionaalse DSG labadega rooli retrofit (2FQ)
* Mootoriõli + filtri, salongifiltri, õhufiltri, kütusefiltri vahetus ja tehtud mootori läbipesu (208578km@30.07.19)
* DSG õli + filtri vahetus (211364km@15.11.19)
* Hammasrihma ja rullikute + veepumba + nuka ja vändasimmeri + jahutusvedeliku vahetus (212926km@22.12.19)
* Abiseadmete rihma ja rihmapinguti vahetus (212926km@22.12.19)
* Hankook Winter i*Pike RS2 W429 215/60/16 naastrehvide paigaldus talveks (2019 sügishooaeg)

Pakilisem TO-DO:
* Strongflex esisilla pukside komplekt paigaldada

Peale autoga koju jõudmist sai esmajoones tegeletud summuti ummistuse vabastamisega.
ADBlue katid maha, veendutud, et eesmine katt sodi ja tagumise ära ummistanud (tüüpteema), sai korpused lahti lõigatud ja sisu minema visatud.
Olgu vahe märkuseks öeldud, et softist midagi ei muutnud ja praegu mingi 1500km jooksul polnud viimati ajus mitte ühtegi selle kohast viga :).
Testisõit ilma summutita sai ka vahepeal tehtud, mis näitas, et DPF ilusti korras, vasturõhk 0.05bar (ulme, et nii väike).
Vabaks tehtud summuti alla tagasi pannes tõusis rõhk 0.25bar peale, ilmselt ADBlue pihusti järgne aine segunemistoru tekitab sellise vasturõhu koos terve summutijooksuga.
Summutisukk sai ka kohe ära vahetatud, kuna see oli kõrge vastusurve tõttu juba osaliselt läbi põlenud.
Nüüd väikse sõitmisperioodi jooksul on selgunud, et vahetada tuleks ära ka pihustid

Üldjoones olen ma kogu selle diili ja autoga lihtsalt sigarahul. Praeguse hetkeni vaatan seda autot veel kui superdiili.
Juba kindlustuste osas, kasko oli ~270.- eur aasta, liikluskindlustus vist ~100.- eur aasta, minu jaoks võrreldes Audiga üle 2x soodsam.
Kütet võtab nii suure auto kohta olematult, minek just racing ei ole aga sõita on sigamugav nagu sõidukaga ja see kompenseerib mineku.
Mahutavus võrreldes Exeo-ga on lihtsalt ulme.
Spetsiaalselt vedasin Dan-i juurde Jaanipäevaks mõlema lapse liigutamisvahendid (käru + vanker) kaasa, kuna seda pole kunagi varem saanud ühe autoga minnes teha :).
Sabas vedasin lisaks ka käru koos endale juubeliks soetatud mänguasjaga, no et nagu täis pere värk :)
Vedrustus ka üllatavalt mõnus, tahtsin küll ammu ootel olnud 18"x8.5" BBS RA517 (originaal) veljed 16" originaalide asemele panna aga raisk see rikub ilmselt sõidumugavuse ära.
Praegu juba kaldun tehasemõõdus 215/60/16 uute suverehvide ostu poole, kuna hetkel all kellegi poolt valesti valitud liiga madalad 215/55/16 rehvid.

Kogu selle pika jutu lõpuks ei saa ma siiani aru, miks ei läinud seda autot keegi varem vaatama ja ostma???
Autot on selle raha eest ilmselt 10x rohkem kui Auto24-ja teiste rondiärikate Prantsuse taksodes, millele manatud 500k asemel alla 200k läbisõit.
Roostetavad need kõik ühtemoodi, kere on praegusel autol identsete vigadega nagu see 12k küsitud 100k sõitnud pillil.
Too 100k sõitnud pill millest ÕNNEKS tänu jumalale ilma jäin oli terve elu veel Rootsis sõitnud, Eestis käis ainult korralistes hooldustes ja remontides.

Vahest ikkagi unistused täituvad mõistliku tasu eest, kuna antud kompott on rohkem, kui ma antud mudelit otsides loota oskasin,
Panoraam katus võiks veel tehaselisadest olla, kuna seda ei järelpaigalda mõistusega inimene aga olen ikkagi realist ja võimatut ei nõua :).
Viimati muutis M-Tech, 07 Veebr 2021, 12:34, muudetud 16 korda kokku.
G4 2.8 VR6T 4MOTION '01 | G2 R30 VR6T 4MOTION '91 | AROSA 1.8T '04 | PASSAT B5.5 6.0 W12 '01 |
SHARAN 2.0TDI '12 | Q5 3.0TDI OFF-ROAD PACKAGE '09 (daily)
ECUMASTER juhtajud http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://m-tuning.ee

Sellel teemal on 22 vastust

Vastuste nägemiseks peate olema registreeritud liige ja sisse logitud.


Registreeru Logi sisse
 
Vasta

Mine “Huviliste autod”