VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN
Moderaator: etnies858
-
- Huviline
- Postitusi: 42
- Liitunud: 22 Mai 2021, 17:20
- Telefon: 53486483
- Asukoht: Paldiski-Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 5 korda
VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN
Niisiis.
Esiteks tervitan kõiki uue tegelasena siin foorumis. Mõtlesin, et kuna rändas minu kätte üks huvitav neljarattaline, ja ideed veel lahtised, mis temaga teha, teeks siia ühe väikese teemakese, kus panen kirja seiklused, tegemised, ideed ja mured.
Kaitse ja pirn on uued, ilmselt parempoolsel gabariidil kuskil mingi ühendus jamab.
Tegemist siis 88´ Jettaga. Veab edasi monopritsega 1.6 mootor koos viiekäigulise kastiga. Läbisõit on 300 968 km (tubli poiss) ja peaks mainima, et salongist väga seda ei näe. Samas MNT andmetel Eestisse saabumisest alates 97. aastast, on läbisõit suht stabiilse ja loogilise tõusuga. Kerel jällegist on aeg ja teeolud oma töö teinud ja arme on näha. Üleüldiselt kere on tugev ja läbivat roostet kuskil , eriti tavakohtades (ukseääred, koopaservad, karbid jne) pole. Pindmise roostemullitamisega hakkan vaikselt tegelema peale seda, kui kõik ülejäänud, häirivamad ja elulisemalt tähtsamad pudinad on likvideeritud, mis on siis järgmised:
- Klapikambrikaane tihend lekib.
- Karpa vajab regullimist, natuke ebaühtlane mootoritöö tühikäigul ja sõidul.
- El-süsteemist vaja eemaldada mingi 2000-ndate algusaegadel külgearetatud odav immo.
- Uued küünlad ja juhtmed.
- Mittepõlevad gabariidid korda teha.
- Diskreetselt kuskile üks lisa kelladeblokk tekitada, kus näitaks veetempi, laadimist ja õlirõhku.
Masin ise muidu sõidab, töötab väga hästi ja minu jaoks üllatavalt vaikselt ja pehmelt. Sillad on tuugad, kolinaid, kolkse ja kiskumisi pole. Mis veel mind üllatas oli see, kui hea läbitavusega ta on, arvestades mootori võimsust ja üherattavedu . Käisin natuke kooserdasin metsas ja Pakri poolsaare mereäärsetel teedel ja no nagu mingi mägikits läheb igalt poolt läbi ja veab end üles. See iseenesest andis mõningaid ideid tuleviku jaoks aga sellest teeb juttu hiljem Lisaks sai äsja kasti ja mootori vahele uus sidurikomplekt koos uue kastiõli, survelaagri ja survevardaga?-(parandage kui eksin selle sõnastusega). Sellest lühike ülevaade ka siin- viewtopic.php?f=146&t=158062
Aga ma arvan, et hetkel aitab jutust ja allpool paar pilti ka
Üks üllatav hea avastus oli veel klaasitihendite vettpidavus- ainult üks tagumine ukseklaas natuke lasi vett läbi kui survekaga hagu andsin. Pole paha saavutus 34 aasta vanuste tihendite kohta
Esiteks tervitan kõiki uue tegelasena siin foorumis. Mõtlesin, et kuna rändas minu kätte üks huvitav neljarattaline, ja ideed veel lahtised, mis temaga teha, teeks siia ühe väikese teemakese, kus panen kirja seiklused, tegemised, ideed ja mured.
Kaitse ja pirn on uued, ilmselt parempoolsel gabariidil kuskil mingi ühendus jamab.
Tegemist siis 88´ Jettaga. Veab edasi monopritsega 1.6 mootor koos viiekäigulise kastiga. Läbisõit on 300 968 km (tubli poiss) ja peaks mainima, et salongist väga seda ei näe. Samas MNT andmetel Eestisse saabumisest alates 97. aastast, on läbisõit suht stabiilse ja loogilise tõusuga. Kerel jällegist on aeg ja teeolud oma töö teinud ja arme on näha. Üleüldiselt kere on tugev ja läbivat roostet kuskil , eriti tavakohtades (ukseääred, koopaservad, karbid jne) pole. Pindmise roostemullitamisega hakkan vaikselt tegelema peale seda, kui kõik ülejäänud, häirivamad ja elulisemalt tähtsamad pudinad on likvideeritud, mis on siis järgmised:
- Klapikambrikaane tihend lekib.
- Karpa vajab regullimist, natuke ebaühtlane mootoritöö tühikäigul ja sõidul.
- El-süsteemist vaja eemaldada mingi 2000-ndate algusaegadel külgearetatud odav immo.
- Uued küünlad ja juhtmed.
- Mittepõlevad gabariidid korda teha.
- Diskreetselt kuskile üks lisa kelladeblokk tekitada, kus näitaks veetempi, laadimist ja õlirõhku.
Masin ise muidu sõidab, töötab väga hästi ja minu jaoks üllatavalt vaikselt ja pehmelt. Sillad on tuugad, kolinaid, kolkse ja kiskumisi pole. Mis veel mind üllatas oli see, kui hea läbitavusega ta on, arvestades mootori võimsust ja üherattavedu . Käisin natuke kooserdasin metsas ja Pakri poolsaare mereäärsetel teedel ja no nagu mingi mägikits läheb igalt poolt läbi ja veab end üles. See iseenesest andis mõningaid ideid tuleviku jaoks aga sellest teeb juttu hiljem Lisaks sai äsja kasti ja mootori vahele uus sidurikomplekt koos uue kastiõli, survelaagri ja survevardaga?-(parandage kui eksin selle sõnastusega). Sellest lühike ülevaade ka siin- viewtopic.php?f=146&t=158062
Aga ma arvan, et hetkel aitab jutust ja allpool paar pilti ka
Üks üllatav hea avastus oli veel klaasitihendite vettpidavus- ainult üks tagumine ukseklaas natuke lasi vett läbi kui survekaga hagu andsin. Pole paha saavutus 34 aasta vanuste tihendite kohta
Viimati muutis ERN, 06 Nov 2021, 19:36, muudetud 1 kord kokku.
-
- Veteran
- Postitusi: 3384
- Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
- Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
- Tänanud: 712 korda
- Tänatud: 97 korda
VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN
Ega sa juhuslikult ei ostnud seda sellise mehe käest nagu Edgar?
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
-
- Veteran
- Postitusi: 3384
- Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
- Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
- Tänanud: 712 korda
- Tänatud: 97 korda
VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN
Tundub jah, et üks endine (Norma) kolleeg müüs oma talve auto maha.
Suvel seisis köetud garaazis ja talvel sõitis ringi.
Talvel seisis megane köetud garaazis millega siis suvel sõitis ringi.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
-
- Huviline
- Postitusi: 42
- Liitunud: 22 Mai 2021, 17:20
- Telefon: 53486483
- Asukoht: Paldiski-Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 5 korda
VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN
Samamoodi nagu sullegi, oli ta minu endine (Norma) kolleeg kes pakkus selle mulle romula saatusest pääsemiseks
-
- Huviline
- Postitusi: 42
- Liitunud: 22 Mai 2021, 17:20
- Telefon: 53486483
- Asukoht: Paldiski-Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 5 korda
VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN
Mis veel- kaasa tuli igasugune posu pudinaid ja muid varuosi, kaks pierburgi kahelõõrilist karpat, talverattad, igasuguseid nuppe, pistikuid jne. Seisab veel üks mootoriblokk, mille peaks igaksjuhuks ära tooma endise omaniku käest.
- links
- Klubiline
- Postitusi: 1031
- Liitunud: 12 Mai 2018, 18:31
- Auto: 1.9 TDI hallmetallik
- Asukoht: Eestimaa
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 59 korda
-
- Veteran
- Postitusi: 3384
- Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
- Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
- Tänanud: 712 korda
- Tänatud: 97 korda
VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN
Suht sama nagu meil klubiline marko sõidab G1'ga talvel ja T3'ga suvel.
Aga tore teada, et eesti on väike ja normas on palju rahvast.
Juba kolmas klubiline Normast.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
-
- Huviline
- Postitusi: 821
- Liitunud: 31 Mai 2011, 15:41
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 74 korda
- Tänatud: 72 korda
VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN
Nüüdseks räägime kõik sellest kui minevikust
Tallinna ümbruses saab minult ka tekstiilipesurit rentida!
-
- Veteran
- Postitusi: 3384
- Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
- Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
- Tänanud: 712 korda
- Tänatud: 97 korda
VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN
Kahju, aga jah mõnikord on vaja edasi liikuda.
Ja kunagi ei tea millal on vaja tagasi liikuda.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
-
- Huviline
- Postitusi: 42
- Liitunud: 22 Mai 2021, 17:20
- Telefon: 53486483
- Asukoht: Paldiski-Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 5 korda
VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN
See oli jah siis kui sidur laiali lendas ja oli vaja silma alla tuua turvalisemasse keskkonda
-
- Huviline
- Postitusi: 42
- Liitunud: 22 Mai 2021, 17:20
- Telefon: 53486483
- Asukoht: Paldiski-Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 5 korda
VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN
Kuna viimasel paaril päeval on suht paks lumevaip maha sadanud, siis mõtlesin, et naudiks natuke talverõõme aparaadiga, millega sa oled teega natuke rohkem kontaktis (loe: puudub abs, roolivõim, veojõukontroll jne). Seega otsustasin Jetta lume alt välja kaevata ja natuke tiirutada, et pidurid kinni ei jääks, õli saaks natuke ringelda mootoris jne. Väga palju ei hullanud sest suverehvid veel all ja seega piirdusin pooletunnise sõiduga maja ümber.
Ca 25cm tuli meil siin kahe päevaga Paldiskis.
Ilupilt
Natuke juttu ka.
Kuna apastraadil on juba eos suht kõrge kliirens ja üllatavalt hea maastikusuutlikkus ja madalaks tehtud Golfe ja Jettasid suht palju, mis pole minu cup of tea (ma olen rohkem offroadi vend), siis tekkis idee teha temast mingi Country-laadne toode, ehk siis lisaks veel kerge tõste (idee oli kuskilt diiseluniversaalpassati vedrud vahele panna, kunagi ühel golf 2-el andis ca 10cm mälu järgi juurde kliirensit), leida alla, ilma keret retsimata mingid 13-14 mudakad või kruusakad ja siis kasutada nädalalõpu metsaeiklustel ja matkadel. Järgmine tase oleks juba ehitamise lõbu pärast neljaveoliseks teha.
Midagi sellelaadset just kliirensi poolest.
Seniks kuni need lennukad ideed ootavad oma järjekorda, siis eelnevalt on vaja:
Immo eemaldada ja aku vajab vahetust. Mingi nädalake tagasi sai suht suur tiir tehtud ja järgmisel hommikul oli täiesti kutu. Genekas korras, annab ilusti 14,5 välja. Aku toimetasin tuppa, laadisin ilusti täis ja tunni ajaga langes 12.5 pealt 9.6 voldile. Kässaritrossid vaja määrida, sest külmade saabudes on käsipidur end peale asendisse jätnud (koputasin haamriga lahti täna, rohkem peale ei tõmba ). Nipet näpet nokitsemist on veel, kundepoolne esigabariit tahab uut pistikut, sest vanasse oli pirn ära mädanenud ja pesas on ühtne roostemass. Hannese juurest peaks läbi käima ja selle Jet-Tronicu laskma tal ilusti käima panna ( tühikäik natuke liiga madal ja ebaühtlane - samas, sain eelmiselt omanikult kaasa kaks komplekti topeltlööriga webereid, äkki hoopis üks neist panna selle asemele?) ja siis eelnevalt mainitud lisakellad kuskile diskreetselt integreerida.
Praegu soovin kõigile turvalist liiklemist ja mõnusaid, eesolevaid pühi
Ca 25cm tuli meil siin kahe päevaga Paldiskis.
Ilupilt
Natuke juttu ka.
Kuna apastraadil on juba eos suht kõrge kliirens ja üllatavalt hea maastikusuutlikkus ja madalaks tehtud Golfe ja Jettasid suht palju, mis pole minu cup of tea (ma olen rohkem offroadi vend), siis tekkis idee teha temast mingi Country-laadne toode, ehk siis lisaks veel kerge tõste (idee oli kuskilt diiseluniversaalpassati vedrud vahele panna, kunagi ühel golf 2-el andis ca 10cm mälu järgi juurde kliirensit), leida alla, ilma keret retsimata mingid 13-14 mudakad või kruusakad ja siis kasutada nädalalõpu metsaeiklustel ja matkadel. Järgmine tase oleks juba ehitamise lõbu pärast neljaveoliseks teha.
Midagi sellelaadset just kliirensi poolest.
Seniks kuni need lennukad ideed ootavad oma järjekorda, siis eelnevalt on vaja:
Immo eemaldada ja aku vajab vahetust. Mingi nädalake tagasi sai suht suur tiir tehtud ja järgmisel hommikul oli täiesti kutu. Genekas korras, annab ilusti 14,5 välja. Aku toimetasin tuppa, laadisin ilusti täis ja tunni ajaga langes 12.5 pealt 9.6 voldile. Kässaritrossid vaja määrida, sest külmade saabudes on käsipidur end peale asendisse jätnud (koputasin haamriga lahti täna, rohkem peale ei tõmba ). Nipet näpet nokitsemist on veel, kundepoolne esigabariit tahab uut pistikut, sest vanasse oli pirn ära mädanenud ja pesas on ühtne roostemass. Hannese juurest peaks läbi käima ja selle Jet-Tronicu laskma tal ilusti käima panna ( tühikäik natuke liiga madal ja ebaühtlane - samas, sain eelmiselt omanikult kaasa kaks komplekti topeltlööriga webereid, äkki hoopis üks neist panna selle asemele?) ja siis eelnevalt mainitud lisakellad kuskile diskreetselt integreerida.
Praegu soovin kõigile turvalist liiklemist ja mõnusaid, eesolevaid pühi
- kaupo51
- Huviline
- Postitusi: 198
- Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
- Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 25 korda
VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN
Huvi pärast küsin, kas sel autol on peal originaalmootor? Mootori kood RF? Sel peaks olema peal karburaator mitte monopritse. Äkki Pierburgi 2E?
-
- Huviline
- Postitusi: 42
- Liitunud: 22 Mai 2021, 17:20
- Telefon: 53486483
- Asukoht: Paldiski-Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 5 korda
VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN
Jään vastuse võlgu kui aus olla. Võimalik, et see monopritse on ise kunagi peale pandud ja sellepärast karpad kaasavarana kastis olid. Tehniliste andmete järgi peaks olema RF mootor. Ma ei mäleta peast kas nondel karpadel oli manuaalne toores? Salongis pole üht asja, mis viitaks tooreklapi manipulaatorile.
-
- Klubiline
- Postitusi: 340
- Liitunud: 31 Dets 2005, 10:59
- Auto: vw jetta mk2 ,passat b4 ,passat b2 ja b1
- Asukoht: kohila
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 6 korda
VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN
Toore klapi salongist sa ei leia ,Karpal on automaatne tooreklap ehk mootori soojenedes plii metall tooreklap avaneb .
-
- Huviline
- Postitusi: 42
- Liitunud: 22 Mai 2021, 17:20
- Telefon: 53486483
- Asukoht: Paldiski-Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 5 korda
VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN
Ega ma väga ei uurinud kogu seda kaasavara. Ajusopist kuskilt mäletasin, et ühel pillil kunagi oli weberil manuaalne tooreklapp. Aga noh see oli ka vanem kui see jetta.
-
- Veteran
- Postitusi: 2245
- Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
- Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
- Auto: T***a P***s+
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 66 korda
- Tänatud: 16 korda
VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN
Mis mootoriga see Weberiga pill oli?
Konkreetse Jetta toitesüsteemi identifitseerimise küsimuse aitaks ilmselt lahendada pilt või paar kapotialusest.
Manuaalse tooreklapiga tehasest olid muidu varased Keihini karpaga G2-d (EGR-ga, Šveitsi ja Rootsi turule).
Konkreetse Jetta toitesüsteemi identifitseerimise küsimuse aitaks ilmselt lahendada pilt või paar kapotialusest.
Manuaalse tooreklapiga tehasest olid muidu varased Keihini karpaga G2-d (EGR-ga, Šveitsi ja Rootsi turule).
-
- Huviline
- Postitusi: 2576
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 32 korda
VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN
Kui autol kõrgust tahad anda,siis loe reegleid auto kõrguse max kohapealt. Et ikka ülevaatus kehtiks.
-
- Huviline
- Postitusi: 42
- Liitunud: 22 Mai 2021, 17:20
- Telefon: 53486483
- Asukoht: Paldiski-Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 5 korda
VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN
Kusjuures mul oli kunagi üks pill, millel oli talve-suve setup ehk siis talvel oli kõrgeks tõstetud (rohkem kui passis märgitud) ja suvel oli madaldusega ja kummalgil juhul ei tekkinud ülevaatusel isegi küsimust, et kas on liiga kõrge või madal. Sama oli kunagi mul Pajeroga millel oli 20cm tõstet pluss katuseraam pluss kaugtulede rida katusel, mitte mingit küsimust selle kohta, peaasi, et tahma liiga palju ei ajaks
-
- Veteran
- Postitusi: 3384
- Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
- Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
- Tänanud: 712 korda
- Tänatud: 97 korda
VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN
Tehniliselt korrektselt on passis kirjas automõõdud.
Ülevaatus kohti need mõõdud enamasti ei huvita.
Sest mitte kõik ei aja komakohta pooleks.
Ülevaatus kohti need mõõdud enamasti ei huvita.
Sest mitte kõik ei aja komakohta pooleks.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
- kaupo51
- Huviline
- Postitusi: 198
- Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
- Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 25 korda
VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN
Hannese juurest läbi käimine pole paha mõte. Tegu on ilmselt firmaga Speedster. Hannes peaks oskama timmida nii karburaatoreid kui ka vanemaid sissepritseid. Karburaatorite puhul tekib varsti see mure, et need mehed kipuvad ära kaduma, kes karburaatorite hingeelu tunnevad ja karburaatorite varuosade saadavus on üha nigelam, mida aasta edasi. Et mehe veel leiad, aga pole juppe enam karburaatori jaoks saada.
-
- Veteran
- Postitusi: 3384
- Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
- Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
- Tänanud: 712 korda
- Tänatud: 97 korda
VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN
Karpadega on see, et iga normaalne mootorratta töökoda suudab mingi uuema sinna asemele leida ja ära timmida.
Isegi vredesteini polol on tsiklikarpad juba pikalt.
Vaat, et saad kahe või nelja karpaga oluliselt kiiremini edasi kui selle ühega.
Isegi vredesteini polol on tsiklikarpad juba pikalt.
Vaat, et saad kahe või nelja karpaga oluliselt kiiremini edasi kui selle ühega.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
-
- Huviline
- Postitusi: 42
- Liitunud: 22 Mai 2021, 17:20
- Telefon: 53486483
- Asukoht: Paldiski-Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 5 korda
VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN
Niisiis, olude sunnil (loe: volvol kadus õlirõhk ära ja mootor hakkas popsuma ja klagisema) sai Jettale täna õhtul uus aku peale ja talvekad alla maadeldud, et saaks ikka iga päev trassi edasi nühkida. Kiire küsimus. Akule tuleb ilusti 14-14.2 pinge peale aga vahetevahel aku tuli hakkab põlema, mõni hetk eredamalt mõni hetk hõõgub. Kas põlemise ajal on 14 midagi aku otstel peal. Tarbijad taga (puhur, kaugtuled, udukad) langeb sinna 13.8 juurde, mis on ka igati ok. Pingeregulaator?