VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Näita oma Volkswagenit.

Moderaator: etnies858

Vasta
Kasutaja avatar
HendrikSilm
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 03 Juul 2022, 21:06
Telefon: 58633663
Auto: VW Golf V Kombi
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 23 korda

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas HendrikSilm »

Tere!

Mõtlesin, et võiks lõpuks väikse päeviku omale siia panna, mida tehtud ja mida vaja teha ning samuti oleks vahel hea targemate nõu lugeda või küsida :)

Kõigepealt kirjutan ehk kogu romaani ära ja siis lisan pilte aegadest ja tegemistest, mida olen jõudnud klõpsata. Kõigest pilte ei ole ja üldse on pilte vähem kui juttu, kuna ma pole suurem pildistaja lihtsalt :)

NB! Kuna mina ei ole veel überkogenud ja harjutan kätt, et ikka ise rohkem raha säästa ja tunda uhkust ise vähemalt hiljem, siis kindlasti kellegi jaoks võivad miskid kas värvitööd prostad tunduda või mingid ajutised lahendused paras jama. Keegi kindlasti tahab ka arvamust avaldada selle kohta, aga ütlen kohe ette ära, et tegelikult see kriitika väga ei huvita mind. Autot teen endale ja kui ise tunnen, et mulle sobib siis see on ainus arvamus mis loeb tegelikult. Muidugi tore on ikka, kui kellegile veel meeldivad mu ideed ja nägemus sellisest daily driverist.


Autot oman 2020 märtsist alates, siiani kõige kauem omatud auto. Auto tuli 2007 lõpp - 2008 algus Mehhiko tehasest välja ja veetis 6 aastat Saksamaa teedel, peale mida toodi Eestisse. Eestis olnud 2 omanikku enne mind, viimane omanik oli üks parim sõber kes hooldas autot väga hästi (oli AastaAuto töötaja) ja minu kätte tuli auto väga mõistliku hinnaga.


Autot viib edasi 1.9TDI 77kW mootor koos viiese manuaalkastiga, läbisõit oli ostuhetkel ehk 370k kilomeetrit, praeguseks on see number suurenenud pea 70k võrra. Eks vanuse ja kilometraažiga annab vaikselt tunda, et siit-sealt tahaks värskendust mootor ja on ka mõned kerged lekked ilmnenud.

Kere on nagu keskmine universaalkerega Volkswagen ikka - roostet leiab mitmelt poolt aga eks järgemööda katsun jõudu sellega, kuniks kuskilt leiab kas uut või paremas seisus keredetaili asemele. Vähemalt enda silma ei häiri miski kui jälle teha kuskilt mingi koht ära ja pilk on peal koguaeg, mis seis kuskil on ikkagi.

Varustus on autol üle keskmise - originaalis oli suur raadio mis on praeguseks asendatud Androidiga, kliimaautomaatik, teisaldatav konks (mis kulub marjaks ära!), kaltssisu, tavaline rool. Sõbra poolt tuli kaasa alguses pea poole pagasniku peale laiutav lustikummut, mille vahetasime pool aastat hiljem omavahel ära, kuna tal oli vaja midagi suurema kastiga ja mulle sobis just miski väiksem, et saaks ka praktilisust kasutada autol :D


Esimesed 1,5 aastat autot omades oli totaalselt kalla ja talla - ei vajanud tegemist mootor ega kere. Sai käidud Leedus ja muidu Eestis, nautisin esimese diiselauto omamist ja selle ökonoomsust ;) Esimese suve lõpu poole sai tehtud veermikus värskendusi, esisild kolises veidi kuna teed on meil Balti riikides üldiselt väga head! Ülejäänud auto sai korrapärast hooldust ehk 10k järel õlivahetus koos õhu- ja õlifiltriga, üle õlivahetuse said vahetust ka salongifilter ja kütusefilter (seda traditsiooni hoian ka praegu ikka).

Esimene talv sai käidud lausa ühel jää/lumerajal, õnneks auto liiga ei saanud ja ise sain kogemust juurde just antud autoga. Muidu samamoodi, tavahooldused ja kalla-talla. Ainult ülevaatus tuli korduv, kuna suverattad on veidi liiga laiad (ca sentimeeter koopast väljas) ja numbrituledel ei olnud EU kirja peal :crazy:

Lisaks käisin vahepeal viisin auto töökotta, veermikut oli vaja veidi jälle teha nipetnäpet. Sain info, et rehvid on väga treppis ja pidi olema paras trend hetkel, et autodel kuluvad treppi rehvid. Sai otsitud pikalt põhjust, miks siis nii ja järeldus - amordid on piisavalt kulunud, et ÜV ei näe muret aga rehvid saavad valu, kuna peale amortide vahetust pole praegu enam treppi kulutanud :) Muidugi talverehvid said vahetatud peale seda.

Teine suvi sai jällegi lihtsalt reisitud Eestis ringi, nauditud taaskord ökonoomset autot. Aga võrreldes eelmise aastaga, sai seekord enne septembri ülevaatust rohkem teha autoga.

Tuled oli jubedalt tuhmunud, 2021 kuumalainega istusin vana töökoha garaazis üks nädalavahetus ja otsustasin tuled siis ette võtta. Oma ülemusele sain nii ajaviiteks ennem Fiat Coupe tule väga kenaks lihvi ja lakiga. Kahjuks selleks ajaks, kui ma enda tuledeni jõudsin, oli garaazis märkamatult liiga palavaks ja niiskeks läinud ja oma tuled keerasin totaalselt metsa :D Ehk siis ülevaatusele läksin, siis tagasi tulin rohkemate vigadega. Põhiliselt siis EGR jahuti susises ja lekkis ning esituled ei näidanud enam midagi.


Tuled tellisin Poolast uued Depo omad, kuna tundus parim lahendus ja soodsaim (kuna tegelen ise Poolast/Leedust just uute ja kasutatud varuosade toomise/müügiga). EGR jahutiga oli lõbusam - uut osta ei raatsi (ca 300€/tk ja ei pidavat kestma kauem kui aasta-kaks). Seega sai see membraan klapp, mis avab ja suleb jahutit summutipastat täis surutud. Ülevaatuselt läks läbi küll, seega senikauaks piisas sellest lahendusest. Küll aga tuleb selle peale mõelda veel, mida edasi teha.

2021 talv möödus üldpildis samamoodi nagu eelmine, küll aga märkasin nagu üleöö tekkinud roostet tagatiibadel ja kõige rohkem just tagaluugil. Rebane oli leidnud mu auto :( Otsustasin oodata talve lõpuni, et see õudne sool soola otsa toppimine läbi saaks.

2022 kevadel võtsin siis ennast kätte ja hakkasin tegema keretöid. Kuna keevitus nagu püsiks käes aga otsest vajadust esialgu ei näinud, otsustasin vana hea liivapaber-pahtel-krunt-sprei-lakk teha. Esimese korra värvimist ja tegemist keerasin tagaluukil väga nahka, ehk selle sain teist korda uuesti teha. Tagatiibadel oli vaja hajutus uuesti teha ehk siis suhtkoht samamoodi algprotsessist uuesti proovida. Kapotti aga ei hakanudki tegema, tegin pool ära ja mõtlesin, et teen siis mõne päeva pärast selle "üllatuse" ka ära, aga sain mõistliku hinnaga peaaegu roostevaba kapoti ja lihtsalt vahetasin ära :D

Samal kevadel tuli ettevõtta lõpuks tagasilla remont ehk kõik puksid ja muksid olid kutud ja tahtsid värskendust. Küsisin mitmest kohast hinnapakkumist ja otsustasin algul, et mina nii rikas ei ole (pakuti ca 700€ koos varuosadega!) ja tellisin kõik varuosad õõtsadena endale ära ja plaanisin ise teha. Kuna enam tõstuki võimalust ei ole ja ainuke variant oli auto tungida ja pukkide peale tagaots saada külmal betoonpõrandal, siis andsin kiirelt alla ja otsisin töökoja, kes teeksid normaalse hinnaga selle poltide keeramise ise ära. Peale seda remonti oli lihtsalt imeline sõita jälle, kuna miski ei kolisenud ega ujunud :)

Kevadel ka värskendasin rooli välimust (nahk oli kulunud ja kole) ning ka käigukangi nupu koos nahaga vahetasin värskema ja (isiklik arvamus) mugavama vastu välja.

Huuuh, vist sai praegu enamus kirja mis on tehtud ja läbielatud niiöelda veidi kaugemas minevikus. Aeg mõne pildi jaoks!


Siin pilte viimasest omanikust enne mind. Võiksid olla need pildid 2019 või 2018 kevad-suvi-sügis.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Suvi 2020 paar üksikut pilti kodulinnast Tartust :)

Pilt
Pilt
Pilt

Pildid, kui said uued tuled 2021 suve lõpp tellitud ja väike võrdlus

Pilt
Pilt

Vahepeal ei olnud pildiväärseid kordi või ei tehtud pilti lihtsalt, aga jõuame 2022 kevadeni, mil sai rooste lõpuks ettevõetud...

Seis peale kahte soolast talve Tallinnas (auto veetis eelnevalt aja Tartus/Sondas) :( :( :( Enne mind oli auto roostevaba ja selvepesulas käin siiani nädalas korra vähemalt, kui mitte rohkem, võimalusel pesen üldse kenasti svammi ja õigete võtetega...

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Siis kapotti lihvides leidsin "üllatuse" ka :roll:

Pilt
Pilt

Siin siis esimene katse värvida, 85% läks aia taha aga harjutamine teeb meistriks (või siiski harjutajaks?). Pilte praegu ei leidnud (kuskilt messengerist leiaks ehk, kui ma nii laisk ei oleks sellega), aga hajutamisest ei olnud mul juttugi (tiivad olid nagu mingi eraldi tükk oleks peale pandud) :D Ja tagaluuk oli nagu kuumaastik...

Pilt
Pilt
Pilt

Teine kord tuli juba oluliselt parem nii hajutuse kui ka eeltöö/viimistlusega, praeguseni ootab veel poleeri, et läigiks koos kerega samamoodi.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Vahel sai ka uus kapott peale pandud, kuna seda kapotti ei olnud mõtet taastada enam...

Pilt

Pakkusin elukaaslasele välja, et ta võiks oma kunstiande panna kapotile käiku, kuna tahaks midagi huvitavat äkki ja otsustasime mõlemad "sharpie-art" kasuks, mis meerikamaal on päris popp hetkel. Praegu on see veel poolik, kuna tahaks sinna ka ehk miskit vanast stickerbombist lisada (vaata küljed kus kapott muudab nurka) ja tahaks ikka suht ära täita seda kapotti igast vägeva kunstiga ja ideedega :)

Pilt
Pilt

Saksamaal oli juba läinud rändama üks väga oluline asi selles autos - keskkonsooli topsihoidjasse käiv pudeliavaja/separaator. Ilma selleta ei püsi ükski asi normaalselt seal ja minu arust ei ole just kõige levinum asi :D Poolast sai tellitud uus avaja ja see pani ilusa punkti sinna :)

Pilt

Veljed tahtsid minu silmis randiparandust ja samuti ka midagi kontrastsemat, kui hõbe. Jah, ma värvisin rehvi peale kuna need läksid niiehknaa utiili :)

Pilt
Pilt

Veljed said uued rehvid peale ja auto alla, mulle see tulemus meeldib juba :P

Pilt

Ja siit viimane pilt, mille klõpsas sõber jaanide ajal.

Pilt


Lõppu lisask miskid plaanid/tegemised, mis vaja teha:

Hammasrihma vahetus võiks olla nüüd juuli 2022 tehtud.
Tagatuledelt lakk maha (kuna see ei tulnud välja) ja kerge toonkile peale, ette tuledele tavaline kaitsekile (kuna Depo kaup on tuntud oma õhukese ja kehva plastklaasiga), võiks ka juuli 2022 saada tehtud.
Sillastend on siiani tegemata, äkki rahakott lubab 2022 juuli teha ära.
Mootorit tuleb hakata nokitsema, alustan EGR süsteemi puhastuse ja ülevaatusega sellel nädalal.
Kunagi tahaks jõudu juurde saada... :twisted:
Ja madaldusvedrud on pikalt mõttes olnud, kuna praeguse veljega ei ole fitmentist haisugi :lol:

Ja kui neid ideid veel tekib, siis lisan siia postitusse! Kena suve ja hüva Volkswagenit kõigile! :)
Viimati muutis HendrikSilm, 05 Juul 2022, 08:12, muudetud 2 korda kokku.
Soodsad varuosad Poolast ja Leedust - https://www.xdalys.lt/en/

Lisaks pakun "mobiilset" sisukoristust/puhastust, kellel soovi siis PM.

Sellel teemal on 44 vastust

Vastuste nägemiseks peate olema registreeritud liige ja sisse logitud.


Registreeru Logi sisse
 
Vasta

Mine “Huviliste autod”