Passat B6 diisel jahutusventikad undavad

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Kasutaja avatar
Escobar1
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 18 Okt 2020, 16:38
Telefon: +37255606240
Auto: Passat B6
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 5 korda

Passat B6 diisel jahutusventikad undavad

Lugemata postitus Postitas Escobar1 » 17 Mai 2023, 19:22

Tervitused. Viimasel (talvel juba) ajal olen märganud, et jahutusventikad lähevad täistuuridel tööle ja seda väga kergekäeliselt. Samal ajal jäävad ka tühikäigu pöörded 1100-1200 juurde, mis on tunduvalt kõrgemad, kui peaks. Probleemi lahendab see, kui auto lihtsalt seisma jätta ja uuesti käima panna. Siis ventikad ei ulu ja pöörded paigas. Temperatuuri näitab kelladel õigesti ja muud nagu ei oskagi lisainfoks öelda. Võib-olla veel niipalju, et kliimast see jama ei olene. On sisse või välja lülitatud, probleem on ikka. Teinekord vaja külma mootoriga paar km sõita ja probleem tuleb esile. Kas siis mõni temp andur ikka jamab? Ventikatel mõni relee? Ei oska ise kuskilt kohe läheneda. OBD ei too ka esile mõnda viga, mida võiks sellega seostada.

Passat 2009 2.0 diisel 81kw
Viljandi ümbruses võin aidata OBD2 veakoode lugeda ja kustutada!

passatist
Klubiline
Postitusi: 219
Liitunud: 20 Okt 2003, 22:15
Auto: Touareg ja Passat
Asukoht: eesti
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda

Passat B6 diisel jahutusventikad undavad

Lugemata postitus Postitas passatist » 17 Mai 2023, 21:46

Näidikutele ja mootori ajule on tegelikult erinevad signaalid. Lisaks oli vist veel radiaatoril temp andur. Midagi sul auto arvates seal liiga kuum on , et ventikad tööle lähevad. Vaja ikka arvutiga lähemalt uurida. Kliima võib ka ventikad lolliks ikkagi ajada.

Kasutaja avatar
Olzz
Huviline
Postitusi: 113
Liitunud: 09 Nov 2014, 23:03
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 2 korda

Passat B6 diisel jahutusventikad undavad

Lugemata postitus Postitas Olzz » 18 Mai 2023, 00:28

Kas auto kliimasüsteemi remondis või täitmises ei käinud enne kui anomaaliad tekkisid?
Kui süsteemis on ülerõhk, siis ka hakkab jahutama kogu aeg.

Olzz
B6 Passat Variant, 2007 2,0TFSI (BWA),automat.
B7 Alltrack, 2014 2,0 TDI(130KW), automat.

passatist
Klubiline
Postitusi: 219
Liitunud: 20 Okt 2003, 22:15
Auto: Touareg ja Passat
Asukoht: eesti
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda

Passat B6 diisel jahutusventikad undavad

Lugemata postitus Postitas passatist » 18 Mai 2023, 15:44

Jah, kliima rõhuandur võib tegelikult villast visata ja arvata , et süsteemis on ülerõhk. Ikka arvuti abiks.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Passat B6 diisel jahutusventikad undavad

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 18 Mai 2023, 16:17

Kas ei või tegemist olla tahmafiltri põletamisega või sellel mootoril ei ole seda peal?
Kes tänasid kasutajat J.Aru selle postituse eest:
Siim

Kasutaja avatar
Siim
Huviline
Postitusi: 2487
Liitunud: 11 Juul 2009, 11:00
Auto: A6 C7 BiTDI, b6 TDI
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 6 korda

Passat B6 diisel jahutusventikad undavad

Lugemata postitus Postitas Siim » 18 Mai 2023, 16:41

J.Aru kirjutas:
18 Mai 2023, 16:17
Kas ei või tegemist olla tahmafiltri põletamisega või sellel mootoril ei ole seda peal?
“vea” kirjeldus viitab vägagi tahmafiltri põletus protsessile.

Kasutaja avatar
Escobar1
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 18 Okt 2020, 16:38
Telefon: +37255606240
Auto: Passat B6
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 5 korda

Passat B6 diisel jahutusventikad undavad

Lugemata postitus Postitas Escobar1 » 18 Mai 2023, 17:43

Kliima käis täitmisel. Probleem või siis nö "viga" esines ka enne kliima täitmist. Tahmafiltri osas on nii, et olen sõitnud ka väga pikki otsi, ala 200km jutti. Armatuur ka tahmafiltri kohta midagi ei ütle.
Kes aga pakkus, et tegu võiks olla kliima rõhuanduriga, siis seal võib küll mingi kala peituda, kuna külma hakkab puhuma peale seismist 5-6km pärast ja siis järsku ja nii nagu peab. Tegelikult peaks ju suhteliselt kohe hakkama jahedat tulema. Kas see ka ventikad lolliks ajab, seda on raske öelda, sellepärast et probleem esineb nii kliimaga, kui kliimata. Aga seda klappi tahaksin proovida küll vahetada, kuna see külma puhumise asi on ka veidike häiriv. Õnneks toimib hästi, aga alles peale lühikest sõitu.

Endal mul on OBD võimalus olemas, aga seal niisama midagi vaadata, on keeruline. Lihtsam oleks, kui mõnd viga näitab, aga neid ajus ei ole jah!

Edit: Tellisin selle rõhuklapi ära ja käisin välja uudistamas, et kas on lihtne vahetada. Tundub selline 10-15 minuti töö :thumbup:
Eks kui klapp saabub, siis annan teada, kas ja mis muutus.
Viimati muutis Escobar1, 18 Mai 2023, 18:30, muudetud 1 kord kokku.
Viljandi ümbruses võin aidata OBD2 veakoode lugeda ja kustutada!

teet82
Huviline
Postitusi: 616
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

Passat B6 diisel jahutusventikad undavad

Lugemata postitus Postitas teet82 » 18 Mai 2023, 20:09

passatist kirjutas:
17 Mai 2023, 21:46
Näidikutele ja mootori ajule on tegelikult erinevad signaalid. Lisaks oli vist veel radiaatoril temp andur. Midagi sul auto arvates seal liiga kuum on , et ventikad tööle lähevad. Vaja ikka arvutiga lähemalt uurida. Kliima võib ka ventikad lolliks ikkagi ajada.
Mina alustaks ka sellest, vaataks arvutiga reaalsed temperatuurid üle, veakoode ei pruugi olla kui andurid väga hullu ei pane. Osadel on jah ka teine temperatuuriandur kuskil radika lõdvikute küljes, arvutiga vaadates "coolant temp 2", "coolant outlet" või midagi taolist. Tahmafiltri julgeks välistada, külma mootoriga ei toimu seal midagi. Kliima alt võib live andmeid uurida, kuskil seal peaks olema kompressori kohta info, et kas on sees/väljas, põhjus ka kirjas kui väljas. Rõhku näeb ka arvutiga, vist küll ainult kõrgrõhu poolel.

Vasta

Mine “Mootor”