Kasulik teema, kasutatud auto ostjale.
-
- Huviline
- Postitusi: 993
- Liitunud: 06 Mai 2011, 08:52
- Auto: Mercedes E350CDI 4Matic
- Asukoht: Vasalemma
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 0
Kasulik teema, kasutatud auto ostjale.
Leidsin sellise kasuliku kirjatüki netist. Tekst ise on pärit Tauno Mõts´i sulest SIIT
Kasutatud auto on jätkuvalt kulude mõttes kahtlemata kõige mõistlikum autoomamise vorm, sest nagu varasemates artikliteski välja toodud ning eraisiku finantsplaneerimisega tegelevatel inimestel hästi teada, on autode puhul suurimaks ülalpidamiskuluks hinnalangus, mis paratamatult juba vähekasutatud auto puhul on oluliselt tagasihoidlikum kui uue ostmisel.
Kasutatud auto ostmine on mõistlik ja see ei valmista iial peavalu, kui järgida mõnesid lihtsaid põhimõtteid. Olgu mõned peamised neist siis siinkohal ka ära toodud:
1. Kasutatud auto ostmisel on kõige tähtsam mõelda selle müümisele
Kui osta auto, mida on raske mingil põhjusel uuesti maha müüa, oled oma valikuga sisuliselt laulatatud ja see teeb kõik antud autoga seonduvad riskid koheselt kujutlematult palju suuremaks.
Mis siis kui see auto ei sobi sulle? Mis siis kui seda on liiga kulukas ülal pidada? Mis siis kui see on rohkem kulunud kui sa sooviksid?
Kui auto on õigesti valitud, pole probleemi. Müü ta kohe uuesti maha, sest sa ei kaota selle tõttu kuigi palju ja vali enesele juba saadud kogemuse põhjal uus. Raskestimüüdava auto puhul aga võid olla sunnitud masinat müüma mitmeid kuid ja selle ajaga kaotad halvemal juhul rohkem kui mõnisada eurot.
2. Auto ostmisel peab jääma korralik reserv
Mitte kunagi ja ma mõtlen seda väga tõsiselt, ei tohi kasutatud autot osta nii, et sul ei jää pärast kõigi kulude (registreerimine, kindlustus, ülevaatus, esmane hooldus) kandmist vähemalt 500-1000 eurost rahareservi. Kasutatud autosid müüvad garantiiga Eestis väga vähesed ettevõtted ja sel juhul maksid sa selle 500 kuni 1000 eurot juba nagunii sellele ettevõttele tavapärasele hinnale lisaks ära. Palju autodega kokkupuutuva inimesena leian, et see ei ole enamasti mõistlik.
Siiski, kui ostad kasutatud auto, peaks arvestama pärast ostu vormistamist vähemalt järgmiste kuludega:
- Esmane hooldus (hammasrihma, mootoriõlide, õhufiltri, kütusefiltri, võibolla ka käigukastiõlivahetus). See võib tunduda väike asi, aga maksab kokku mitte margiesindust kasutades ikka vähemalt 200-300 eurot. Kallimatel mudelitel mõistagi kaugelt rohkem.
- Sildade kohendamine umbes kuu või paari pärast. Ma ei ole veel näinud kasutatud autot, millel poleks tarvis ühtki silladetaili lähema paari kuu jooksul pärast ostmist, välja vahetada. Taas sõltuvalt mudelist on need kulud väga erinevad, kuid vähemalt 200 eurot peaks selle jaoks ikka alles olema ja sisuliselt võib selle kulu arvestada auto hinnale juurde juba selle ostmisel. Väga levinud suurema keskklassi autode jaoks (näiteks BMW, Mercedese või Audi suuremad mudelid) jääb mainitud summa aga halvemal juhul kaugelt liiga väheseks.
- Üllatused pärast autoga lähemalt tuttavaks saamist. Ükski auto pole täiuslik ja mõni viga võib olla selline, et põhimõtteliselt sõidaks auto veel aastaid, aga sa lihtsalt ei suuda sellega leppida, kui oled just soetanud enda jaoks uue auto. Seega peab selliste üllatuste kordategemiseks ka vähemalt 200 eurot alles jätma.
Kui need eelmainitud kulud on sellised, mis tuleb suhteliselt kindlasti kasutatud autot ostes lähema aja jooksul ära teha, siis mõned lisaväljaminekud võivad olla sellised, et ei sina ega automüüja ei tea iial, millal need vajalikuks osutuda võivad ja selleks peabki sul olema reserv, et auto päris seisma ei jääks.
Sagedamateks sellistest kuludest võib lugeda näiteks ootamatud turbo-, automaatkäigukasti-, siduri-, hooratta-, õhukululugeja-, kliimaseadme- või roolisüsteemirikked. Sisuliselt on nende sõlmede näol tegemist kuluosadega ja paraku on nende töölepingu lõppemine üsna ennustamatu. Seetõttu, isegi väga palju kasutatud autodega tegelenuna eeldame endale autot ostes alati, et lähema aasta jooksul võib olla vajalik mingi suurem, ütleme kuni 1000-eurone remont ja selleks peab sel hetkel raha leiduma, kui pole soovi autot päris seisma jätta.
Kusjuures sellise suurema remondi vajalikkus ei sõltu üldse sellest kui korraliku auto ma endale ostan ning pigem sõltub selliste kulude suurus ja prognoositavus väga palju järgmisest punktist.
3. Auto muretuks omamiseks tuleb osta muretult omatav auto
Sõiduautode ülalpidamiskulude erinevust pole mõtet mõõta protsentides. Seda tuleks teha kordades. Millest siis nii suured erinevused?
Näiteks järgmistest asjadest:
- Kui autol on automaatkäigukast, on vaatamata tootja jutule tarvis vahetada selle õli ja mingi tõenäosusega vajab see ikka millalgi suuremat sorti remonti. Seega kui tõesti vajad automaatkäigukastiga autot, tasub valida selline, mille remont ei ole kallis ja mis pole kuulus oma lagunemisomaduste poolest.
- Kui autol on turbo, siis ilmselt on see millalgi tarvis välja vahetada. Sõltuvalt autost on turbo hinnad väga erinevad, aga hinnast isegi tähtsam on turborikke korral mitte suitsulondi saatel edasi sõita, sest sellisel juhul tuleb tõenäoliselt lisaks turbovahetusele ära remontida ka kogu mootor.
- Kui diiselmootoriga autol on pumppihustid, siis võib kõik veel hästi lõppeda, aga võibolla vajab mõni pihusti millalgi vahetamist. Need ei ole väga odavad. Vigaste pihustitega sõitmise tulemusel aga võivad ka olla huvitavad tagajärjed – näiteks võib mõni kolb ära põleda.
- Kui autol on suur mootor (no näiteks V6 või V8 lihtsa R4 asemel), on selle hooldus mitte 10%, vaid 50-100% kallim. Lisaks hoolduskulude erinevusele tuleb aga suur vahe sisse sellest, et suurte mootorite puhul kasutatakse autotootjate poolt uskumatuid tehnilisi lahendusi, et need ära jahutada, keskkonnanormidele vastama panna ja kapoti alla mahutada. Näiteks võid avastada mõne suurema sedaani mootoriuumist vesijahutusega generaatori, õhukompressori, mis puhub katalüsaatorile lisaõhku või muud tehniliselt suurejoonelist, mille hind uuena võib olla sama suur kui kogu selle kasutatud auto oma.
- Kui autol on bensiinimootor, on väga tõenäoline, et millalgi sa ei kannata välja, et ta aegajalt seletamatult näiteks foori punase tule taga oodates väriseb. Seega vahetad sa välja küünlajuhtmed, süütepoolid või veel midagi, mis seda väidetavalt põhjustada võiks. Sellest ei muutu tavaliselt midagi paremaks, aga kui autol on taaskord suur mootor, maksavad need detailid esiteks päris palju rohkem ning teiseks neid kulub ka rohkem ja viga on veelgi keerulisem diagnoosida.
- Kui autol on ebaõnnestunud mootor või mõni muu osa, siis tee mis sa tahad, ta laguneb ikka ära ja teda on kallis remontida. Kasutatud autode müüjad teavad selliseid versioone hästi ja oskavad sulle selliste vältimise osas kindlasti nõu anda.
- Kui autol on kalleid lisaseadmeid, siis need võivad vajada kallist remonti. Servotronic rool on mugav täpselt selle hetkeni kui temaga midagi juhtub. Nivooreguleeringuga vedrustus on kahtlemata efektne, kuni ühel hetkel mõni su auto nurk maadligi on ja keegi ei suuda sulle kindlat vastust anda, kas seda põhjustab mõni amort, kompressor või hoopis andur. Tegelikult on sama lugu peaaegu iga ägeda lisadega, olgu nendeks roolisuunaga kaasa liikuvad esituled, kümneid andureid kasutav mitmetsooniline kliimaseade või mõni muu vidin. Mida lihtsam auto, seda muretum on teda pidada.
- Kõik autod lagunevad umbes sama jõudsalt. Mõnel margil lihtsalt on väga palju kallimad varuosad kui teisel. Üllataval kombel ei ole sellised margid seni kuulunud Saksamaal valmistatavate hulka sõltumata sellest, kas tegemist on VW või Mercedesega.
Kindlasti tasub enne auto ostmist näiteks uurida, kui palju maksavad erinevate autode puhul mitte vaid hoolduses vahetatavad detailid, aga näiteks esituli, radiaator, sidur või turbo, sest seal on kogemuste põhjal erinevused nii suured, et mõnda näiliselt rahvaautot ei jõuaks siinkirjutaja probleemide korral ka parima tahtmise juures pidada.
4. Kasutatud auto omamisel ei ole mõistlik kasutada margiesindust ja osta vaid originaalvaruosi
Samuti ei ole mõtet uskuda ning välja vahetada kõike, mis väidetavalt vahetamist vajada võiks. Auto omamisel tasub olla loominguline. Kui B-grupi varuosa on odavam, käib see sama hästi. Kui kasutatud originaalvaruosa on odavam, on see kvaliteedi tõttu isegi veel parem.
Mõned sõlmed võivadki olla natuke kulunud ja mõnikord natuke imelikult käituda, sest nad ei ole ju uued. Kui auto on 150 000 km sõitnud, pole mõistlik arvata, et selle roolisüsteemis või tagasillas peaks olema täpselt sama väike lõtk nagu siis kui see tehasest välja veeres ja sõltuvalt autost võis see ka tehasest välja veereda üllatavalt erineva kvaliteediga.
Kallid remondid ei muuda autot enam kunagi uueks. Pigem vastupidi – iga remondi tagajärjel muutub auto tavaliselt ikka natuke kehvemaks, sest keegi peab selle lahti võtma ja seega ei saa ta enam kunagi nii hästi kokku tagasi nagu ta tehases pandi.
5. Auto on lihtsalt auto ja ei midagi enamat
Palju autodega tegelenud inimesed teavad hästi, et ükski ägedana näinud auto ei huvita sind kauem kui paar nädalat pärast selle endale saamist. Ükski neist pole kosmiliselt hea ja kui esimene vasikavaimustus mööda läheb, on tegemist samasuguse tootega nagu kõik teised ja see ei muuda oluliselt sinu elukvaliteeti.
Just seetõttu ei ole mõtet ühegi auto puhul üle pingutada, sest lõppkokkuvõttes ei ole ta nagunii seda väärt. 10 000 eurot maksev auto ei ole palju parem 8 000 eurosest autost ja 5 000 euroga ostetud auto pole eriti ägedam 3 000 eurot maksnust. Auto tasub valida lihtsalt selline, mille jaoks selgelt raha on, mida jaksad vabalt ülal pidada ja mille omamine oleks sinu jaoks emotsionaalselt ok (ehk ei põhjustaks piinlikkust, vaid pigem meeldiks).
Kui vajad selles osas nõu, on kasutatud autode müüjad, kellel on müügis rohkem kui paar autot, millest nad hirmsasti lahti saada tahavad, kindlasti heaks soovitajaks, sest nad teavad kogemuste tõttu üsna hästi, millised on parimad valikud ükskõik millises hinnaklassis ehk siis 3 000 euro, 5 000 euro või 10 000 euro ja rohkema eest. Kui mitte muud, siis saavad nad sulle vähemalt öelda, millise auto nad ise selle raha eest ostaksid ja piisavalt paljude vastuste korral saad ise omad järeldused teha.
Kas autot on mõistlik osta laenuga? Kui see raha on olemas ja sellega oleks midagi kasumlikumat teha kui auto all hoida, siis jah. Kui laen võimaldab kõike välja pannes 1000 või 2000 eurot kallima auto osta, siis kindlasti mitte, sest sel juhul teeb see uus auto elu paremaks muutmise asemel selle hoopis ebamugavamaks, närvilisemaks ja kokkuvõttes halvemaks.
Pean nõustuma, et põhimõtteliselt on olemas autosid, mis on ilusad ja head ja mida tasub väga tahta, kuid on tähtis aru saada, et selliste autodega ei ole sisuliselt võimalik igapäevaselt ringi sõita ja kui me räägime igapäevasõidukitest, siis on kõik need ikkagi võrdlemisi sarnased.
6. Autot tasub hästi hoida
Kui sa oled ostnud kasutatud auto ja tahad sellega enamvähem rahul olla ka aasta või kahe aasta pärast, on mõistlik teda hästi hoida. Hästi hoidmine ei tähenda suuri kulutusi. Näiteks tasub autot hoida puhtana, sest siis ei levi rooste, on alati näha kui mõni uus kriim või defekt tekib, aga lisaks sellele tundub puhas auto sulle endale ka alati palju uuema ja paremana.
Kui miski katki läheb, tasub see kiirelt remontida, sest vastasel juhul läheb peagi mõni teine asi ja siis kolmas ja neljas katki ning lõppkokkuvõttes hirmutab sind kulude kuhjumine nii palju, et lõpuks ei taha sa autot üldse ära remontida, püüad sellest odavalt loobuda, saad teada, et halvas seisukorras ei taha seda automüüjad isegi vahetuseks võtta ning lõpuks oled pettunud ja kaotad ebamõistlikult palju raha. Targem on sellist halba emotsiooni eos vältida.
Selleks, et auto kaubanduslik väärtus säiliks, ei ole sageli tarvis teha suuri kulutusi, vaid oma varast tuleb lihtsalt piisavalt hoolida.
7. Auto valik ei ole eluküsimus
Auto ei ole midagi muud kui üks lühike etapp sinu elus. Sõltuvalt inimesest on see etapp erineva pikkusega, aga kui oled neid juba mitukümmend läbi teinud, saad aru, et tegelikult ei sõltu sinu elu sellest kuigi palju. Autod tulevad ja lähevad ning kui järgisid selle artikli esimest punkti, ei kaota sa kunagi nii palju, et see erilist peavalu valmistaks.
Seega mõtle rahulikult, vali auto, mis on mõistlik ja sulle endale meeldib, ära kuula ülearu tuttavaid, sõpru või igasuguseid eksperte (ka mind) ja saa kogemusi, ükskõik millised need ka välja ei kukuks.
Lõppkokkuvõttes ei ole sinu tundmises nagunii keegi sinust targem ja seega võivad teiste nõuanded sinu puhul olla täiesti kasutud.
Muretut uue kasutatud auto omamist!
Kasutatud auto on jätkuvalt kulude mõttes kahtlemata kõige mõistlikum autoomamise vorm, sest nagu varasemates artikliteski välja toodud ning eraisiku finantsplaneerimisega tegelevatel inimestel hästi teada, on autode puhul suurimaks ülalpidamiskuluks hinnalangus, mis paratamatult juba vähekasutatud auto puhul on oluliselt tagasihoidlikum kui uue ostmisel.
Kasutatud auto ostmine on mõistlik ja see ei valmista iial peavalu, kui järgida mõnesid lihtsaid põhimõtteid. Olgu mõned peamised neist siis siinkohal ka ära toodud:
1. Kasutatud auto ostmisel on kõige tähtsam mõelda selle müümisele
Kui osta auto, mida on raske mingil põhjusel uuesti maha müüa, oled oma valikuga sisuliselt laulatatud ja see teeb kõik antud autoga seonduvad riskid koheselt kujutlematult palju suuremaks.
Mis siis kui see auto ei sobi sulle? Mis siis kui seda on liiga kulukas ülal pidada? Mis siis kui see on rohkem kulunud kui sa sooviksid?
Kui auto on õigesti valitud, pole probleemi. Müü ta kohe uuesti maha, sest sa ei kaota selle tõttu kuigi palju ja vali enesele juba saadud kogemuse põhjal uus. Raskestimüüdava auto puhul aga võid olla sunnitud masinat müüma mitmeid kuid ja selle ajaga kaotad halvemal juhul rohkem kui mõnisada eurot.
2. Auto ostmisel peab jääma korralik reserv
Mitte kunagi ja ma mõtlen seda väga tõsiselt, ei tohi kasutatud autot osta nii, et sul ei jää pärast kõigi kulude (registreerimine, kindlustus, ülevaatus, esmane hooldus) kandmist vähemalt 500-1000 eurost rahareservi. Kasutatud autosid müüvad garantiiga Eestis väga vähesed ettevõtted ja sel juhul maksid sa selle 500 kuni 1000 eurot juba nagunii sellele ettevõttele tavapärasele hinnale lisaks ära. Palju autodega kokkupuutuva inimesena leian, et see ei ole enamasti mõistlik.
Siiski, kui ostad kasutatud auto, peaks arvestama pärast ostu vormistamist vähemalt järgmiste kuludega:
- Esmane hooldus (hammasrihma, mootoriõlide, õhufiltri, kütusefiltri, võibolla ka käigukastiõlivahetus). See võib tunduda väike asi, aga maksab kokku mitte margiesindust kasutades ikka vähemalt 200-300 eurot. Kallimatel mudelitel mõistagi kaugelt rohkem.
- Sildade kohendamine umbes kuu või paari pärast. Ma ei ole veel näinud kasutatud autot, millel poleks tarvis ühtki silladetaili lähema paari kuu jooksul pärast ostmist, välja vahetada. Taas sõltuvalt mudelist on need kulud väga erinevad, kuid vähemalt 200 eurot peaks selle jaoks ikka alles olema ja sisuliselt võib selle kulu arvestada auto hinnale juurde juba selle ostmisel. Väga levinud suurema keskklassi autode jaoks (näiteks BMW, Mercedese või Audi suuremad mudelid) jääb mainitud summa aga halvemal juhul kaugelt liiga väheseks.
- Üllatused pärast autoga lähemalt tuttavaks saamist. Ükski auto pole täiuslik ja mõni viga võib olla selline, et põhimõtteliselt sõidaks auto veel aastaid, aga sa lihtsalt ei suuda sellega leppida, kui oled just soetanud enda jaoks uue auto. Seega peab selliste üllatuste kordategemiseks ka vähemalt 200 eurot alles jätma.
Kui need eelmainitud kulud on sellised, mis tuleb suhteliselt kindlasti kasutatud autot ostes lähema aja jooksul ära teha, siis mõned lisaväljaminekud võivad olla sellised, et ei sina ega automüüja ei tea iial, millal need vajalikuks osutuda võivad ja selleks peabki sul olema reserv, et auto päris seisma ei jääks.
Sagedamateks sellistest kuludest võib lugeda näiteks ootamatud turbo-, automaatkäigukasti-, siduri-, hooratta-, õhukululugeja-, kliimaseadme- või roolisüsteemirikked. Sisuliselt on nende sõlmede näol tegemist kuluosadega ja paraku on nende töölepingu lõppemine üsna ennustamatu. Seetõttu, isegi väga palju kasutatud autodega tegelenuna eeldame endale autot ostes alati, et lähema aasta jooksul võib olla vajalik mingi suurem, ütleme kuni 1000-eurone remont ja selleks peab sel hetkel raha leiduma, kui pole soovi autot päris seisma jätta.
Kusjuures sellise suurema remondi vajalikkus ei sõltu üldse sellest kui korraliku auto ma endale ostan ning pigem sõltub selliste kulude suurus ja prognoositavus väga palju järgmisest punktist.
3. Auto muretuks omamiseks tuleb osta muretult omatav auto
Sõiduautode ülalpidamiskulude erinevust pole mõtet mõõta protsentides. Seda tuleks teha kordades. Millest siis nii suured erinevused?
Näiteks järgmistest asjadest:
- Kui autol on automaatkäigukast, on vaatamata tootja jutule tarvis vahetada selle õli ja mingi tõenäosusega vajab see ikka millalgi suuremat sorti remonti. Seega kui tõesti vajad automaatkäigukastiga autot, tasub valida selline, mille remont ei ole kallis ja mis pole kuulus oma lagunemisomaduste poolest.
- Kui autol on turbo, siis ilmselt on see millalgi tarvis välja vahetada. Sõltuvalt autost on turbo hinnad väga erinevad, aga hinnast isegi tähtsam on turborikke korral mitte suitsulondi saatel edasi sõita, sest sellisel juhul tuleb tõenäoliselt lisaks turbovahetusele ära remontida ka kogu mootor.
- Kui diiselmootoriga autol on pumppihustid, siis võib kõik veel hästi lõppeda, aga võibolla vajab mõni pihusti millalgi vahetamist. Need ei ole väga odavad. Vigaste pihustitega sõitmise tulemusel aga võivad ka olla huvitavad tagajärjed – näiteks võib mõni kolb ära põleda.
- Kui autol on suur mootor (no näiteks V6 või V8 lihtsa R4 asemel), on selle hooldus mitte 10%, vaid 50-100% kallim. Lisaks hoolduskulude erinevusele tuleb aga suur vahe sisse sellest, et suurte mootorite puhul kasutatakse autotootjate poolt uskumatuid tehnilisi lahendusi, et need ära jahutada, keskkonnanormidele vastama panna ja kapoti alla mahutada. Näiteks võid avastada mõne suurema sedaani mootoriuumist vesijahutusega generaatori, õhukompressori, mis puhub katalüsaatorile lisaõhku või muud tehniliselt suurejoonelist, mille hind uuena võib olla sama suur kui kogu selle kasutatud auto oma.
- Kui autol on bensiinimootor, on väga tõenäoline, et millalgi sa ei kannata välja, et ta aegajalt seletamatult näiteks foori punase tule taga oodates väriseb. Seega vahetad sa välja küünlajuhtmed, süütepoolid või veel midagi, mis seda väidetavalt põhjustada võiks. Sellest ei muutu tavaliselt midagi paremaks, aga kui autol on taaskord suur mootor, maksavad need detailid esiteks päris palju rohkem ning teiseks neid kulub ka rohkem ja viga on veelgi keerulisem diagnoosida.
- Kui autol on ebaõnnestunud mootor või mõni muu osa, siis tee mis sa tahad, ta laguneb ikka ära ja teda on kallis remontida. Kasutatud autode müüjad teavad selliseid versioone hästi ja oskavad sulle selliste vältimise osas kindlasti nõu anda.
- Kui autol on kalleid lisaseadmeid, siis need võivad vajada kallist remonti. Servotronic rool on mugav täpselt selle hetkeni kui temaga midagi juhtub. Nivooreguleeringuga vedrustus on kahtlemata efektne, kuni ühel hetkel mõni su auto nurk maadligi on ja keegi ei suuda sulle kindlat vastust anda, kas seda põhjustab mõni amort, kompressor või hoopis andur. Tegelikult on sama lugu peaaegu iga ägeda lisadega, olgu nendeks roolisuunaga kaasa liikuvad esituled, kümneid andureid kasutav mitmetsooniline kliimaseade või mõni muu vidin. Mida lihtsam auto, seda muretum on teda pidada.
- Kõik autod lagunevad umbes sama jõudsalt. Mõnel margil lihtsalt on väga palju kallimad varuosad kui teisel. Üllataval kombel ei ole sellised margid seni kuulunud Saksamaal valmistatavate hulka sõltumata sellest, kas tegemist on VW või Mercedesega.
Kindlasti tasub enne auto ostmist näiteks uurida, kui palju maksavad erinevate autode puhul mitte vaid hoolduses vahetatavad detailid, aga näiteks esituli, radiaator, sidur või turbo, sest seal on kogemuste põhjal erinevused nii suured, et mõnda näiliselt rahvaautot ei jõuaks siinkirjutaja probleemide korral ka parima tahtmise juures pidada.
4. Kasutatud auto omamisel ei ole mõistlik kasutada margiesindust ja osta vaid originaalvaruosi
Samuti ei ole mõtet uskuda ning välja vahetada kõike, mis väidetavalt vahetamist vajada võiks. Auto omamisel tasub olla loominguline. Kui B-grupi varuosa on odavam, käib see sama hästi. Kui kasutatud originaalvaruosa on odavam, on see kvaliteedi tõttu isegi veel parem.
Mõned sõlmed võivadki olla natuke kulunud ja mõnikord natuke imelikult käituda, sest nad ei ole ju uued. Kui auto on 150 000 km sõitnud, pole mõistlik arvata, et selle roolisüsteemis või tagasillas peaks olema täpselt sama väike lõtk nagu siis kui see tehasest välja veeres ja sõltuvalt autost võis see ka tehasest välja veereda üllatavalt erineva kvaliteediga.
Kallid remondid ei muuda autot enam kunagi uueks. Pigem vastupidi – iga remondi tagajärjel muutub auto tavaliselt ikka natuke kehvemaks, sest keegi peab selle lahti võtma ja seega ei saa ta enam kunagi nii hästi kokku tagasi nagu ta tehases pandi.
5. Auto on lihtsalt auto ja ei midagi enamat
Palju autodega tegelenud inimesed teavad hästi, et ükski ägedana näinud auto ei huvita sind kauem kui paar nädalat pärast selle endale saamist. Ükski neist pole kosmiliselt hea ja kui esimene vasikavaimustus mööda läheb, on tegemist samasuguse tootega nagu kõik teised ja see ei muuda oluliselt sinu elukvaliteeti.
Just seetõttu ei ole mõtet ühegi auto puhul üle pingutada, sest lõppkokkuvõttes ei ole ta nagunii seda väärt. 10 000 eurot maksev auto ei ole palju parem 8 000 eurosest autost ja 5 000 euroga ostetud auto pole eriti ägedam 3 000 eurot maksnust. Auto tasub valida lihtsalt selline, mille jaoks selgelt raha on, mida jaksad vabalt ülal pidada ja mille omamine oleks sinu jaoks emotsionaalselt ok (ehk ei põhjustaks piinlikkust, vaid pigem meeldiks).
Kui vajad selles osas nõu, on kasutatud autode müüjad, kellel on müügis rohkem kui paar autot, millest nad hirmsasti lahti saada tahavad, kindlasti heaks soovitajaks, sest nad teavad kogemuste tõttu üsna hästi, millised on parimad valikud ükskõik millises hinnaklassis ehk siis 3 000 euro, 5 000 euro või 10 000 euro ja rohkema eest. Kui mitte muud, siis saavad nad sulle vähemalt öelda, millise auto nad ise selle raha eest ostaksid ja piisavalt paljude vastuste korral saad ise omad järeldused teha.
Kas autot on mõistlik osta laenuga? Kui see raha on olemas ja sellega oleks midagi kasumlikumat teha kui auto all hoida, siis jah. Kui laen võimaldab kõike välja pannes 1000 või 2000 eurot kallima auto osta, siis kindlasti mitte, sest sel juhul teeb see uus auto elu paremaks muutmise asemel selle hoopis ebamugavamaks, närvilisemaks ja kokkuvõttes halvemaks.
Pean nõustuma, et põhimõtteliselt on olemas autosid, mis on ilusad ja head ja mida tasub väga tahta, kuid on tähtis aru saada, et selliste autodega ei ole sisuliselt võimalik igapäevaselt ringi sõita ja kui me räägime igapäevasõidukitest, siis on kõik need ikkagi võrdlemisi sarnased.
6. Autot tasub hästi hoida
Kui sa oled ostnud kasutatud auto ja tahad sellega enamvähem rahul olla ka aasta või kahe aasta pärast, on mõistlik teda hästi hoida. Hästi hoidmine ei tähenda suuri kulutusi. Näiteks tasub autot hoida puhtana, sest siis ei levi rooste, on alati näha kui mõni uus kriim või defekt tekib, aga lisaks sellele tundub puhas auto sulle endale ka alati palju uuema ja paremana.
Kui miski katki läheb, tasub see kiirelt remontida, sest vastasel juhul läheb peagi mõni teine asi ja siis kolmas ja neljas katki ning lõppkokkuvõttes hirmutab sind kulude kuhjumine nii palju, et lõpuks ei taha sa autot üldse ära remontida, püüad sellest odavalt loobuda, saad teada, et halvas seisukorras ei taha seda automüüjad isegi vahetuseks võtta ning lõpuks oled pettunud ja kaotad ebamõistlikult palju raha. Targem on sellist halba emotsiooni eos vältida.
Selleks, et auto kaubanduslik väärtus säiliks, ei ole sageli tarvis teha suuri kulutusi, vaid oma varast tuleb lihtsalt piisavalt hoolida.
7. Auto valik ei ole eluküsimus
Auto ei ole midagi muud kui üks lühike etapp sinu elus. Sõltuvalt inimesest on see etapp erineva pikkusega, aga kui oled neid juba mitukümmend läbi teinud, saad aru, et tegelikult ei sõltu sinu elu sellest kuigi palju. Autod tulevad ja lähevad ning kui järgisid selle artikli esimest punkti, ei kaota sa kunagi nii palju, et see erilist peavalu valmistaks.
Seega mõtle rahulikult, vali auto, mis on mõistlik ja sulle endale meeldib, ära kuula ülearu tuttavaid, sõpru või igasuguseid eksperte (ka mind) ja saa kogemusi, ükskõik millised need ka välja ei kukuks.
Lõppkokkuvõttes ei ole sinu tundmises nagunii keegi sinust targem ja seega võivad teiste nõuanded sinu puhul olla täiesti kasutud.
Muretut uue kasutatud auto omamist!
Viimati muutis argo, 16 Sept 2015, 16:10, muudetud 2 korda kokku.
Põhjus: Kleeps.
Põhjus: Kleeps.
M.O.T.T
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 0
- Tänatud: 1 kord
Re: Kasulik teema, kasutatud auto ostjale.
Aga ürita seda põhilist kulu, metsikut hinnalangust, uue auto ostul selgeks teha liisingufirmadele. Alles hiljuti lugesin üht ilmselt teatud "seltskonna" poolt tellitud artiklit, kus üritati lolle otsida väites, et uue auto ülal pidamine on odavam, kui kasutatud auto ülal pidamine. Kuid siin on üks aga....just seesamune hinnalangus peale 5 aastat kasutamist ja a la 150tkm läbimist....see oli neil sootuks nimetamata jäetud. Lisaks sellele, toodi uute autode ostuhindade "madalast" tasemest näitena mingite Lõuna-Korea "ostukärude" hinnad - camoon, kas üks keskmine pere hakkab ostma endale pereautoks sellist "kuubikut", kuhu 4 kesi sisse mahtuda lisaks lapse vankri ja/või muu nodiga?
Viimase näite võin tuua ka omast kogemusest ja lähikondalstest: ämma alles läbi saanud liisingu järel on tänaseks "õhku köetud" umbes 13 000 EUR iga...lisaks hiljutine elektriline viga, mis enam garantii alla ei läinud ja kuna tegu pole just rahva autoga, siis tuli osta uus jupp 500EUR mille näiteks sama vanale VAG masinale saab pmt kilo hinnaga. Minu vanake trakats on kaotanudoma hinnas umbes 3-4k EUR ostuhinnast ning remontinud olen samuti(DMF oli näiteks teada võimalik kuluallikas ostes) pluss nipet näpet kokku samuti a la 500EUR eest. Läbisõitu oleme mõlemad suurusjärgus sama palju teinud.
Viimase näite võin tuua ka omast kogemusest ja lähikondalstest: ämma alles läbi saanud liisingu järel on tänaseks "õhku köetud" umbes 13 000 EUR iga...lisaks hiljutine elektriline viga, mis enam garantii alla ei läinud ja kuna tegu pole just rahva autoga, siis tuli osta uus jupp 500EUR mille näiteks sama vanale VAG masinale saab pmt kilo hinnaga. Minu vanake trakats on kaotanudoma hinnas umbes 3-4k EUR ostuhinnast ning remontinud olen samuti(DMF oli näiteks teada võimalik kuluallikas ostes) pluss nipet näpet kokku samuti a la 500EUR eest. Läbisõitu oleme mõlemad suurusjärgus sama palju teinud.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 298
- Liitunud: 19 Apr 2005, 17:56
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 14 korda
Re: Kasulik teema, kasutatud auto ostjale.
Ja kui poleks uue auto ostjaid, siis poleks ka neid, kes kasutatud autosid leiavad
Lõpuks on asi ikka mugavuses ja efektiivsuses. Uus auto ON uus auto ja see välistab nii mitmedki üllatused. Ja kui tekivadki, siis aitab garantii. Kasutatud auto ostul tuleb aga vähemalt mõttes olla valmis, et midagi võib olla varjatut, mis kohe ei pruugi teadagi olla.
Lõpuks on asi ikka mugavuses ja efektiivsuses. Uus auto ON uus auto ja see välistab nii mitmedki üllatused. Ja kui tekivadki, siis aitab garantii. Kasutatud auto ostul tuleb aga vähemalt mõttes olla valmis, et midagi võib olla varjatut, mis kohe ei pruugi teadagi olla.
Oettinger Powered
Uued rehvid ja veljed
Uued rehvid ja veljed
-
- Huviline
- Postitusi: 442
- Liitunud: 08 Nov 2012, 08:13
- Auto: Skoda Superb 1.4TSI Elegance Plus DSG
- Asukoht: Jõhvi
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Kasulik teema, kasutatud auto ostjale.
margus kirjutas:Ja kui poleks uue auto ostjaid, siis poleks ka neid, kes kasutatud autosid leiavad
Lõpuks on asi ikka mugavuses ja efektiivsuses. Uus auto ON uus auto ja see välistab nii mitmedki üllatused. Ja kui tekivadki, siis aitab garantii. Kasutatud auto ostul tuleb aga vähemalt mõttes olla valmis, et midagi võib olla varjatut, mis kohe ei pruugi teadagi olla.
You said it, bro!
Autosid ostetakse vastavalt vajadusele ja võimalustele. Tegelen ise uute ja kasutatud autode müügiga igapäevaselt ning isikuid, kes reaalselt ka mõtlevad hinnalangusele ja järelturuväärtusele, on käputäis. Miks? Sest valdav enamus annab auto peale liisingu lõppu ära ja võtab uue, seega ei morjenda neid eriti see hinnalangus. Hinnalanguse ja järelturuväärtuse pärast muretsemine uue auto puhul tuleks kõnealla vaid siis, kui auto on soetatud ilma liisinguta või siis kasvõi kapitalirenti (mispuhul peale liisingu lõppu jääb auto kohe viimase makse tasumisel kliendile kätte). Olen nii mõneltki kliendilt uurinud, et miks siis garantiiaja lõpul uue auto kohe võtab ja pahatihti ongi põhjuseks see, et uus auto ON uus auto ning elu on muretum, kui pidada peale garantiid oma autot edasi, teadmata, millal see auto võib suurt väljaminekut nõuda. Mis sest, et täna või homme on see auto veel ilus ja tore ja hea, aga varem või hiljem ta suuremat remonti ootab (sõltumata margist) ja paljud tahavad sellisest suurest väljaminekust hoiduda, makstes selle asemel igakuiselt liisingut ning pidades garantiilist autot. Ausalt öeldes, võimaluse tekkides kasutan ka ise seda varianti.
Auto hind langeb igal juhul, hoolimata sellest, kui uus või vana ta on. Seega hinnalangus-kaotus on garanteeritud ka kasutatud auto puhul. Mingil määral on õigus neil, kes väidavad, et uue auto pidamine on soodsam, kui vana auto pidamine. See kehtib muidugi vaid garantiiajal, mil maksad vaid liisingut (millele pakuvad ka täna enamus pankasid imeväikest intressi) ja korralisi hoolduseid. Igasugu "üllatused", mille jaoks pead valmistuma või raha koguma või reserve kasutama, jäävad tulemata.
Selles mõttes on uue autoga elu OLULISELT muretum, kui kasutatud autoga. Uue auto puhul sa tead, et sina oled esimene omanik, sa tead, et selle autoga pole mingeid lollusi kuskil tehtud, pole rikutud hooldusnõudeid, pole kasutatud kehva kütust jnejnejne. Kasutatud auto puhul aga ei tea sa seda üldjuhul mitte iial, mida selle autoga tehtud on, kuidas teda hooldatud jne. Eriti suur on risk nn "läänest toodud kirikuõpetaja autodega".
Muidugi ma mõistan kasutatud autode ostjaid (olen seni ka ise üks paljudest olnud, kuid ilmselt järgmine auto tuleb juba uus)- liising on finantskohustus ja selle pidamiseks peab olema vahendeid. Kui neid vahendeid-võimalusi pole, tulebki osta kasutatud auto ning ise korralikku eeltööd tehes loota, et saad võimalikult murevaba liikuri otsa (minul on viimase autoga ses osas väga vedanud).
Algset teksti lugedes, ei saa ma nõustuda kuidagi selle väitega (üldistusega): "Palju autodega tegelenud inimesed teavad hästi, et ükski ägedana näinud auto ei huvita sind kauem kui paar nädalat pärast selle endale saamist. Ükski neist pole kosmiliselt hea ja kui esimene vasikavaimustus mööda läheb, on tegemist samasuguse tootega nagu kõik teised ja see ei muuda oluliselt sinu elukvaliteeti." - See lähenemine on ikka VÄGA sügavalt personaalne ja igaühel erinev. Mina näiteks ei osta autot emotsiooni pealt vaid arvestan ka sellega, et ma sõidan selle autoga vähemalt 2a (kuigi varasemalt on olnud ka erandeid) ja see auto peab mulle meeldima kogu selle aja, mitte vaid paar nädalat, kui ahvivaimustus üle läheb. Tegelikult kogu see algne postitus on selline ümmargune mull, mida enamus inimesi, kes autodest ja nende ostmisest natukenegi jagab, teab isegi ilma, et keegi seda ette peaks dikteerima neile. Aga eks alati on ka erandeid.
Viimati muutis Markko_, 17 Juun 2016, 21:18, muudetud 1 kord kokku.
- kuzmits
- Huviline
- Postitusi: 39
- Liitunud: 26 Aug 2015, 09:14
- Auto: VW Passat Alltrack 2,0 TDI DSG 130kw 4motion 2014a, VW Sharan 2,0 TDI DSG 130kw, 2013a
- Asukoht:
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Kasulik teema, kasutatud auto ostjale.
Markko_ kirjutas:margus kirjutas:Ja kui poleks uue auto ostjaid, siis poleks ka neid, kes kasutatud autosid leiavad
Lõpuks on asi ikka mugavuses ja efektiivsuses. Uus auto ON uus auto ja see välistab nii mitmedki üllatused. Ja kui tekivadki, siis aitab garantii. Kasutatud auto ostul tuleb aga vähemalt mõttes olla valmis, et midagi võib olla varjatut, mis kohe ei pruugi teadagi olla.
You said it, bro!
Autosid ostetakse vastavalt vajadusele ja võimalustele. Tegelen ise uute ja kasutatud autode müügiga igapäevaselt ning isikuid, kes reaalselt ka mõtlevad hinnalangusele ja järelturuväärtusele, on käputäis. Miks? Sest valdav enamus annab auto peale liisingu lõppu ära ja võtab uue, seega ei morjenda neid eriti see hinnalangus. Hinnalanguse ja järelturuväärtuse pärast muretsemine uue auto puhul tuleks kõnealla vaid siis, kui auto on soetatud ilma liisinguta või siis kasvõi kapitalirenti (mispuhul peale liisingu lõppu jääb auto kohe viimase makse tasumisel kliendile kätte). Olen nii mõneltki kliendilt uurinud, et miks siis garantiiaja lõpul uue auto kohe võtab ja pahatihti ongi põhjuseks see, et uus auto ON uus auto ning elu on muretum, kui pidada peale garantiid oma autot edasi, teadmata, millal see auto võib suurt väljaminekut nõuda. Mis sest, et täna või homme on see auto veel ilus ja tore ja hea, aga varem või hiljem ta suuremat remonti ootab (sõltumata margist) ja paljud tahavad sellisest suurest väljaminekust hoiduda, makstes selle asemel igakuiselt liisingut ning pidades garantiilist autot. Ausalt öeldes, võimaluse tekkides kasutan ka ise seda varianti.
Auto hind langeb igal juhul, hoolimata sellest, kui uus või vana ta on. Seega hinnalangus-kaotus on garanteeritud ka kasutatud auto puhul. Mingil määral on õigus neil, kes väidavad, et uue auto pidamine on soodsam, kui vana auto pidamine. See kehtib muidugi vaid garantiiajal, mil maksad vaid liisingut (millele pakuvad ka täna enamus pankasid imeväikest intressi) ja korralisi hoolduseid. Igasugu "üllatused", mille jaoks pead valmistuma või raha koguma või reserve kasutama, jäävad tulemata.
Selles mõttes on uue autoga elu OLULISELT muretum, kui kasutatud autoga. Uue auto puhul sa tead, et sina oled esimene omanik, sa tead, et selle autoga pole mingeid lollusi kuskil tehtud, pole rikutud hooldusnõudeid, pole kasutatud kehva kütust jnejnejne. Kasutatud auto puhul aga ei tea sa seda üldjuhul mitte iial, mida selle autoga tehtud on, kuidas teda hooldatud jne. Eriti suur on risk nn "läänest toodud kirikuõpetaja autodega".
Muidugi ma mõistan kasutatud autode ostjaid (olen seni ka ise üks paljudest olnud, kuid ilmselt järgmine auto tuleb juba uus)- liising on finantskohustus ja selle pidamiseks peab olema vahendeid. Kui neid vahendeid-võimalusi pole, tulebki osta kasutatud auto ning ise korralikku eeltööd tehes loota, et saad võimalikult murevaba liikuri otsa (minul on viimase autoga ses osas väga vedanud).
Algset teksti lugedes, ei saa ma nõustuda kuidagi selle väitega (üldistusega): "Palju autodega tegelenud inimesed teavad hästi, et ükski ägedana näinud auto ei huvita sind kauem kui paar nädalat pärast selle endale saamist. Ükski neist pole kosmiliselt hea ja kui esimene vasikavaimustus mööda läheb, on tegemist samasuguse tootega nagu kõik teised ja see ei muuda oluliselt sinu elukvaliteeti." - See lähenemine on ikka VÄGA sügavalt personaalne ja igaühel erinev. Mina näiteks ei osta autot emotsiooni pealt vaid arvestan ka sellega, et ma sõidan selle autoga vähemalt 2a (kuigi varasemalt on olnud ka erandeid) ja see auto peab mulle meeldima kogu selle aja, mitte vaid paar nädalat, kui ahvivaimustus üle läheb. Tegelikult kogu see algne postitus on selline ümmargune mull, mida enamus inimesi, kes autodest ja nende ostmisest natukenegi jagab, teab isegi ilma, et keegi seda ette peaks dikteerima neile. Aga eks alati on ka erandeid.
"Tegelen ise uute ja kasutatud autode müügiga igapäevaselt ning isikuid, kes reaalselt ka mõtlevad hinnalangusele ja järelturuväärtusele, on käputäis. Miks? Sest valdav enamus annab auto peale liisingu lõppu ära ja võtab uue, seega ei morjenda neid eriti see hinnalangus."
- Ma täitsa usun, et paljud ei mõtle hinnalangusele aga väide, et seda tehakse sellepärast, et kui annad auto peale liisingu lõppu ära, võtad jälle uue ja sellepärast sind ei morjenda hinnalangus on küll imelik. Mida suurem on hinnalangus seda väiksem summa sul jääb ju järgi auto müügihinna ja liisingu jääkväärtuse vahest. See on ju reaalne raha, mida kasutada uue auto sissemakseks ntx.
"Mingil määral on õigus neil, kes väidavad, et uue auto pidamine on soodsam, kui vana auto pidamine. See kehtib muidugi vaid garantiiajal, mil maksad vaid liisingut (millele pakuvad ka täna enamus pankasid imeväikest intressi) ja korralisi hoolduseid. Igasugu "üllatused", mille jaoks pead valmistuma või raha koguma või reserve kasutama, jäävad tulemata. "
-ei ole ju nii. Auto pidamise tegelik hind selgub alles peale auto müüki kui saad väla arvutada astuhinna ja müügihinna vahe ja lisada sinna kütuse, hooldused jne.(ostuhind -müügihind+hooldused,kütus, rehvid, remondid)=auto pidamise tegelik hind. Isegi kui sa pead seda autot ainult garantiiajal ja müüd kohe peale seda on kasutatud auto pidamine ikkagi odavam, sest uue auto puhul on hinnalangus nii suur, et isagi kui sul on a la 3 aastat hooldust tasuta nagu mõni mark pakub, siis see kolme hoolduse raha on tühine summa uue auto hinnalangust arvestades.
Uue auto põhiline omamise argument ongi muretus. Vähem on neid igasugu agasid.
- rako
- Huviline
- Postitusi: 5765
- Liitunud: 10 Aug 2011, 08:49
- Auto: 1 Kolhv 1
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Re: Kasulik teema, kasutatud auto ostjale.
Elupõline küsimus ja vaidluse teema Kõigil pole võimalik omale lubada liising autot aga see selleks.
Kõigeparem auto on tööauto.
Kõigeparem auto on tööauto.
Päikesepaneelide müük ja paigaldus - Kaevetööd 2,7T - 25T igasugune transport ja tõstetööd kraanaga kuni 27m
- vredestein
- Veteran
- Postitusi: 1301
- Liitunud: 09 Okt 2003, 16:36
- Telefon: 5045339
- Auto: Derby Mk1 1980
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 155 korda
- Tänatud: 72 korda
Re: Kasulik teema, kasutatud auto ostjale.
Uue auto ost on mõtekas kui sa viid ta margiesindusse peale liisingperjoodi lõppu ja võtad sealt vastu uue.
Sest selle viie aasta sees on juba ka ilmselt toimunud mudeliuuendus ning auto on loodud tarbeesemeks.
Enam ei ehitata autosid isalt pojale või vana-vanaisalt pojapojale nagu seda kunagi tehti.
Sest selle viie aasta sees on juba ka ilmselt toimunud mudeliuuendus ning auto on loodud tarbeesemeks.
Enam ei ehitata autosid isalt pojale või vana-vanaisalt pojapojale nagu seda kunagi tehti.
miks ma siis närvi ei pea minema kui niisugune jant siin käib
Vanakooli volkarid looduskaitse alla!!! Kui midagi vaja siis helista 5045339
Vanakooli volkarid looduskaitse alla!!! Kui midagi vaja siis helista 5045339
-
- Huviline
- Postitusi: 250
- Liitunud: 28 Veebr 2016, 14:23
- Asukoht: Tln
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 38 korda
Kasulik teema, kasutatud auto ostjale.
20/4/10 reegli järgi auto ost siin väga popp ei ole, huvitav kas see on pigem USA teema? https://www.skookautosales.com/blog/how ... 4-10-rule/
Reegel on siis järgmine, saad omale mõistlikult lubada autot, kui:
Keskmine töötasu stati järgi on 1515 bruto, oleme suuremeelsed ja ütleme, et see on hoopis neto.
Ehk liising+intress võiks olla kuus max 152 eurot.
Tehes näidisarvutuse sihtides seda kuumakset, siis tiba üle keskmine eestlane saab lubada omale, trummipõrin... uue Dacia Sandero
või midagi sarnast kasutatult samas hinnaklassis 9000 euro ümber.
Kahtlustan, et tihti makstakse isegi vähem kui 20% ja laenatakse ligi 200 000 sõitnud 5a vana auto, mille liisingut makstakse 84 kuud (heaks näiteks longo.ee)
Ehk saab vist öelda, et kui sa teenid tublisti üle keskmise palga ja liisid omale baasvarustuses uue Golfi, elad sa täiega üle oma võimete
Reegel on siis järgmine, saad omale mõistlikult lubada autot, kui:
- maksad vähemalt 20% sisse
- ei liisi kauem kui 4 aastat
- ei kuluta rohkem rohkem kui 10% oma töötasust autoliisinguks (liising+intress)
Keskmine töötasu stati järgi on 1515 bruto, oleme suuremeelsed ja ütleme, et see on hoopis neto.
Ehk liising+intress võiks olla kuus max 152 eurot.
Tehes näidisarvutuse sihtides seda kuumakset, siis tiba üle keskmine eestlane saab lubada omale, trummipõrin... uue Dacia Sandero
või midagi sarnast kasutatult samas hinnaklassis 9000 euro ümber.
Kahtlustan, et tihti makstakse isegi vähem kui 20% ja laenatakse ligi 200 000 sõitnud 5a vana auto, mille liisingut makstakse 84 kuud (heaks näiteks longo.ee)
Ehk saab vist öelda, et kui sa teenid tublisti üle keskmise palga ja liisid omale baasvarustuses uue Golfi, elad sa täiega üle oma võimete
-
- Huviline
- Postitusi: 2194
- Liitunud: 10 Jaan 2007, 15:23
- Telefon: 5kolm423753
- Auto: 4motion 142kw-müüdud, 330xd e91-müüdud, B6 dsg-müüdud, passat b7 4mo-müüdud, e61 525i-müüdud, Allroad 10a-müüdud. Passat b8 bitdi 2/3R-line 4mo, Audi a8d3 2004 v8 pre fl, Fiat Dethleffs 2021
- Asukoht: tallinn / jõgeva :5kolm423753
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 125 korda
- Kontakt:
Kasulik teema, kasutatud auto ostjale.
Mu arust terved
Magala rajoonid elavad oma võimetest üle, kui vaadata autoparki nende ees. Ei usu, et 5-s vasja tulusa firmaomanik
Magala rajoonid elavad oma võimetest üle, kui vaadata autoparki nende ees. Ei usu, et 5-s vasja tulusa firmaomanik
www.kamadorent.ee
HUVILINE ....
HUVILINE ....
-
- Huviline
- Postitusi: 250
- Liitunud: 28 Veebr 2016, 14:23
- Asukoht: Tln
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 38 korda
Kasulik teema, kasutatud auto ostjale.
Ühtaegu kurb arvestus ka, selleks, et omada mõistlikult uuelähedast Passatit, pead saama palka rohkem kui riigikogus
Viimati muutis Vvariant, 22 Mai 2021, 09:48, muudetud 2 korda kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 821
- Liitunud: 31 Mai 2011, 15:41
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 94 korda
- Tänatud: 121 korda
Kasulik teema, kasutatud auto ostjale.
Samas kui autondus on Sinu huvi, siis paned 10% kuu sissetulekust nii nagu kirjeldatud eelnevalt ja siis ka panustad huvitegevusele Nii ehk tuleb osadel välja. Samas ei saa ka kade olla ja tuleb tunnistada, et osad inimesed teenivadki hästi ja saavad lubada.
Tallinna ümbruses saab minult ka tekstiilipesurit rentida!
-
- Huviline
- Postitusi: 901
- Liitunud: 24 Mär 2015, 19:27
- Auto: VW Passat B8 Highline 2.0TSI 162kW
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 182 korda
Kasulik teema, kasutatud auto ostjale.
ingel [VW Bot: "Keel korda!"] ma elan täiega alla oma võimete. Nüüd täitsa mures, miks ma ei kasuta oma võimeid ja potentsiaali ära
- jussike
- Tunnustatud
- Postitusi: 5366
- Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
- Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
- Asukoht: Tallinn. Peetri
- Tänanud: 60 korda
- Tänatud: 609 korda
Kasulik teema, kasutatud auto ostjale.
Kui sul on üle, siis pool anna ära - Ida Türi vanasõna
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....
- JaanusVambola
- Huviline
- Postitusi: 420
- Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
- Asukoht:
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 39 korda
Kasulik teema, kasutatud auto ostjale.
Teemaalgataja jutt suurte mootorite kohta ei pea kohe üldse paika. Muidugi on erandeid, aga üldiselt on suured (3 liitrine pole suur) parema kestvusega kui näiteks 1.6 liitrised võrrid. Nad vajavad tunduvalt vähem pöördeid normaalseks sõiduks ja ka õlikogus on neil suurem. See kehva jahutuse ja imelahenduste jutt käib kahjuks vagi kohta.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!
-
- Moderaator
- Postitusi: 4429
- Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
- Telefon: 5515335
- Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 75 korda
- Kontakt:
Kasulik teema, kasutatud auto ostjale.
No see on tegelikult kahe otsaga asi. Mis siis oleks lahendus, et sõidad vana golf 3-ga ja ehitad hambad ristis endale Tallinna külje alla põllule maja? On imimesi kes öelnud, et nemad ei viitsi ise maja ümbert lund rookida, igasugu kommunaalsüsteemidega majandada jne. Kortermajas tehakse sulle kõik ette-taha ära ühiselt. Ausalt öeldes ma veel vähem näiteks saan aru inimestest, kes elavad paarismajas või ridaelamus. Et oled nagu maal, aga tegelikult on sul ikka naaber seina taga ja muusikat näiteks kõvemini kuulata ei saa.
Eks see kallim auto ja kortermajas elamine on suhteline. Olen ka kortermajas elanud, aga tutikaid autosid aja jooksul erinevaid maja ees olnud. Vahepeal sai uutest siiber, aga nüüd 2020 lõpus sai jälle uus auto maja ette.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335
- martin333
- Huviline
- Postitusi: 345
- Liitunud: 11 Juul 2019, 09:24
- Auto: BMW 330i F31
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 79 korda
Kasulik teema, kasutatud auto ostjale.
Elage ise ja lubage teistel elada. Mõne jaoks on paneelmaja õudu tekitav, teine aga ei taha kamina kütmisest midagi kuulda. Mõne jaoks õige auto algab Porschest, teine aga mõtleb, et saab oma igapäeva sõidud ka Passatiga tehtud.
Päev on lühike, kuid ööbik.
-
- Klubiline
- Postitusi: 2202
- Liitunud: 29 Juun 2003, 14:26
- Auto: Bora
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 144 korda
Kasulik teema, kasutatud auto ostjale.
Kui eestlane ei elaks üle oma võimete, siis poleks ta eestlane ju - kuidas muidu saaks naabrist parem olla (näida)?
-
- Huviline
- Postitusi: 901
- Liitunud: 24 Mär 2015, 19:27
- Auto: VW Passat B8 Highline 2.0TSI 162kW
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 182 korda
Kasulik teema, kasutatud auto ostjale.
Kui su ridakas papist ja kipsist ainult on, siis jah. Mul ridakas, mitu korda olen naabrilt küsinud kas mu muusika ja lärm pole häirinud, kuid tema sõnul pole ta midagi kuulnud.
Aga see kellel on prioriteet auto või elamine ja kumba pidi õige on, see on sama "kellele ema-kellele tütar või siis üldse naabri Mati" teemaga. Pole ilus teise rahakotis sobramas või teise magamistoas targutamas käia.
-
- Huviline
- Postitusi: 2576
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 32 korda
Kasulik teema, kasutatud auto ostjale.
Uus või kasutatud auto. Dellu. 24 mai 2021.sinu tekst,lugege uuesti.Minul on kasutuses G3.1997.Rooste vaba.Rikke vaba. Lisasi on küllaga(selle aastakäigu viimane väljalase luukpära)Loomulikult hooldusi tehtud (ise).Kõik ei ela Tallinas,et minna jussikese juurde,on ju nii.Aga need ,,uued,,autod on siiski seda väärt,et kasuta garantii aeg ära ja jehhat. Lugeda neid lisade probleeme. Luuk ei avane puldist,uks ei sulgu sujuvalt puldist(füüsiliselt lükates sulgub),rool ei ole kiirus tundlik (mingi aju vist),kahe positiooniline salongi soojendus,üks osa ei tööta,istme soojendus ei tööta(soojendus matt ju läbi),mitte elektri viga. JNE. Kui elukohast teil dellu ja murf jutuks tuli, siis minul on kivi maja.
- jussike
- Tunnustatud
- Postitusi: 5366
- Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
- Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
- Asukoht: Tallinn. Peetri
- Tänanud: 60 korda
- Tänatud: 609 korda
Kasulik teema, kasutatud auto ostjale.
Jaa, jaa, ja targad blondiinid ja jõuluvana on ka päriselt olemas. Nii vana võiks juba teada, et muinajutte pole mõtet tõepähe võtta.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....
-
- Huviline
- Postitusi: 406
- Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
- Asukoht:
- Tänanud: 58 korda
- Tänatud: 62 korda
Kasulik teema, kasutatud auto ostjale.
Kas sa siis ei tea? Golf 3 puhul roostevaba tähendab, et karpidest kannatab tõsta veel.
- Kes tänasid kasutajat twist selle postituse eest:
- anonymous2