1.6 TDI suretusklapi viga P0122
Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI
1.6 TDI suretusklapi viga P0122
Suure külmaga sõites sooja garaazi, lõi auto armatuuri tulesid täis (vilkuv spiraal, mootori tuli jne) ning veakoode vaadates vaatas vastu see:
5301 - Throttle Position Sensor (G69)
P0122 00 [175] - Signal too Low
Kustutasin koodid ära ja ikka tuleb tagasi. Autol mootor töötab ilma probleemideta.
Võtsin suretusklapi maha, ilus puhas tahmavaba. Puhastasin pistiku kontaktid ära ja vaatasin juhtmed üle, kõik paistis korras olevat.
Hästi, võibolla on tõesti klapi elektroonika kutu, võtsin toimivalt autolt klapi maha ja panin oma autole külge, 3-4 sekundit oli tuledevaba armatuur ja siis hakkas uuesti spiraal vilkuma, olgugi et mootor töötab ilusti. Panin kaabli taha ja sain sellise veakoodi:
5300 - Throttle Position Sensor (G69)
P0123 00 [175] - Signal too High
Mõistus otsas, kust peaks edasi otsima hakkama?
5301 - Throttle Position Sensor (G69)
P0122 00 [175] - Signal too Low
Kustutasin koodid ära ja ikka tuleb tagasi. Autol mootor töötab ilma probleemideta.
Võtsin suretusklapi maha, ilus puhas tahmavaba. Puhastasin pistiku kontaktid ära ja vaatasin juhtmed üle, kõik paistis korras olevat.
Hästi, võibolla on tõesti klapi elektroonika kutu, võtsin toimivalt autolt klapi maha ja panin oma autole külge, 3-4 sekundit oli tuledevaba armatuur ja siis hakkas uuesti spiraal vilkuma, olgugi et mootor töötab ilusti. Panin kaabli taha ja sain sellise veakoodi:
5300 - Throttle Position Sensor (G69)
P0123 00 [175] - Signal too High
Mõistus otsas, kust peaks edasi otsima hakkama?
Viimati muutis Lutz, 19 Jaan 2024, 02:26, muudetud 2 korda kokku.
- jussike
- Tunnustatud
- Postitusi: 5483
- Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
- Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
- Asukoht: Peetri
- Tänanud: 52 korda
- Tänatud: 537 korda
1.6 TDI gaasiklapi viga P0122
Gaasi pedaal?
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....
1.6 TDI gaasiklapi viga P0122
Kummaline ongi see, et võibolla tõesti gaasipedaali reostaat võib vigane olla, aga no auto töötab edasi ju ilma probleemideta. Ja mis veel huvitav on see, et teise auto pealt tõstetud suretusklapp ei tööta ka teise auto peal enam, seega see katsetus rikkus ka toimiva detaili ära. Mulle tundub, nagu tekiks ahelas lühis või mõni muu anomaalia. Kas on mõtteid, kuidas edasi pusida?
Viimati muutis Lutz, 18 Jaan 2024, 17:56, muudetud 1 kord kokku.
1.6 TDI gaasiklapi viga P0122
Ma ei tea kas sellest on veel abi vea diagnoosimisel, aga samal ajal kui see viga esimest korda juhtus, olid lisaks suretusklapi veakoodile veel teised koodid tekkinud, mis kustutamisega ära kadusid:
6556 - Sensor Reference Voltage A: Circuit
P0642 00 [032] - Low
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
7381 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0236 00 [032] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
7382 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0236 00 [096] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
7301 - Throttle Position Sensor (G69)
P0122 00 [175] - Signal too Low
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
6031 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 00 [032] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
6033 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0340 00 [032] - Malfunction
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Kas võib olla, et need kõik on ühe juhtmesarja taga ning kusagil on ikka ahelas katkestus? Samas on huvitav see, et kui ma tõstsin teise auto klapi tagasi, siis näitab ka teine auto sama P1022 veakoodi. Mõistus otsas juba.
6556 - Sensor Reference Voltage A: Circuit
P0642 00 [032] - Low
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
7381 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0236 00 [032] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
7382 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0236 00 [096] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
7301 - Throttle Position Sensor (G69)
P0122 00 [175] - Signal too Low
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
6031 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 00 [032] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
6033 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0340 00 [032] - Malfunction
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Kas võib olla, et need kõik on ühe juhtmesarja taga ning kusagil on ikka ahelas katkestus? Samas on huvitav see, et kui ma tõstsin teise auto klapi tagasi, siis näitab ka teine auto sama P1022 veakoodi. Mõistus otsas juba.
Viimati muutis Lutz, 18 Jaan 2024, 17:57, muudetud 2 korda kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 607
- Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
- Auto: Seat alhambra
- Asukoht: Raplamaa
- Tänatud: 35 korda
1.6 TDI gaasiklapi viga P0122
Ma tea kuidas sinu autol, aga ükskord oli vaja ka throttlebody vahetada ja seda oli vaja arvutiga näppida, et tööle hakkaks. Oli küll teine mark ja bensukas, aga võib sul ka olla
1.6 TDI gaasiklapi viga P0122
Nii, saabus selgus. Probleemiks oli ikkagi vigane suretusklapp, mis sai välja vahetatud. Teise auto suretusklapp hakkas ikkagi lõpuks ka tööle teise auto peal. Diislitel ole vaja suretusklappi autole tutvustada ning adaptsioone läbi viia. Lihtsalt Bolt-on lahendus ja kõik.
Ühe ebameeldiva kõrvalmõjuna tekkis probleem DPF-ga, kuna suretusklapi vea korral ei toimu ka tavapärane DPF põletus. Mul sai vigase suretusklapiga päris korralikult kilomeetreid kogutud ning ühel hetkel hakkas ka tahmafiltri tuli põlema. Seega tasub kohe vigased detailid ära vahetada, et hiljem muid probleeme ei tekiks.
Ühe ebameeldiva kõrvalmõjuna tekkis probleem DPF-ga, kuna suretusklapi vea korral ei toimu ka tavapärane DPF põletus. Mul sai vigase suretusklapiga päris korralikult kilomeetreid kogutud ning ühel hetkel hakkas ka tahmafiltri tuli põlema. Seega tasub kohe vigased detailid ära vahetada, et hiljem muid probleeme ei tekiks.