Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Moderaator: etnies858
- HawkHill
 - Foorumi ja kodulehe admin
 - Postitusi: 3371
 - Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
 - Telefon: 58043333
 - Auto: VW CC Sport Plus
 - Asukoht: Tallinn / Haapsalu
 - Tänanud: 83 korda
 - Tänatud: 56 korda
 
Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Huvitav video mis selgitab, kuidas mõjutab saastenorm tänapäeval auto hinda ja vastupidavust ning kuidas on võimalik endiselt toota ka väljapoole karme saastenorme jäävaid sportautosi:
						
			
									
						- 
				t6nis3
 - Huviline
 - Postitusi: 2968
 - Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
 - Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
 - Asukoht: harjumaa
 - Tänanud: 1 kord
 - Tänatud: 40 korda
 
Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Einoh jummalast õige jutt  mis  puudutab teemat...saastamine,aga  mida teevad venelased,hiinlased,hindud oma  auto  pargiga ? Meile pakutakse  autosi,millel  on  väljalase igasuguste filtritega kinni  poodud.Roheline. Euro 7 tulekul. Ei noh. Ikka  vähe  oma  rohelisest. Tahma filtrist oli  ikka  vähe. Ja lõppkokkuvõtteks. Auto  mootor ei  kesta nagu  varem? kui  palju varem,kuid  OSTA  kohe  ruttu  uus. Vaatame  neid.  Passat  B8. Viimaseid väljalaskeid.Üks  häda  ajab  teist  taga.  Jube.Elektroonika. Aga  osta  ja  osta uus.Kas  see  on  roheline,kui ,,vana,, veel  kestab.Aga  uus  ei  ole  tehtud  enam  vastupidavamaks kui  C A. 200000 km.
						
			
									
						- kaupo51
 - Huviline
 - Postitusi: 275
 - Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
 - Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123
 - Asukoht: Tallinn
 - Tänanud: 12 korda
 - Tänatud: 42 korda
 
Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Eks ta rääkis enamjaolt teada tuntud asju. Midagi päris uut ja põnevat minu jaoks selles jutus ei olnud. Dilemma on jah selles, et ühest küljest ei soovi me elada maailmas, kus sõidavad ringi tossavad Kamazid, aga teisest küljest ei taha me enda diiselautode küljes näha vidinaid, mis heitgaasid puhtaks teevad ja seeläbi mootori võimsust näiteks piiravad.
						
			
									
						- 
				t6nis3
 - Huviline
 - Postitusi: 2968
 - Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
 - Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
 - Asukoht: harjumaa
 - Tänanud: 1 kord
 - Tänatud: 40 korda
 
Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Kaupo51.  Kah jmmalast õige  jutt,aga  seisneb  selles,et  kui  maakera  on  ümmargune,olgu  siis  tervele  maakerale  roheline  energia. Ühes  nurgas  on  roheline  tehnoloogia(oi  kui  kalliks  läheb).Euroopa  oma  rohelisega  ja  teises servas Kamazid (venelased),hiinlased,hindud  ja N B.kui  palju  neid tossavaid  on  maakeral. Õhk  ju  liigub. Kuidagi nagu  pseudo  on  see  roheliste  teema. Näed teeme kõik  endast  oleneva.pinguta  mida  pingutad,naaber laseb  kohe  kõik  tahma  täis. Peaasi,et  sinul  hästi  ei  lähe Meie  autodel  on  praegu euro 6 väljalaskes. Mis  on  vene  autol? Ei  kiru,kuid  mõni  riik  on  teistest  ülevalt alla  vaatav. Kui minu tehniline  jutt  on  arusaamatu  siis  palun  korrigeerige.
						
			
									
						- 
				MustVälk
 - Veteran
 - Postitusi: 3608
 - Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
 - Auto: Subaru Outback 2015 2.4 129kw Bensiin
 - Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
 - Tänanud: 799 korda
 - Tänatud: 115 korda
 
Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Mu arust kõik vidinad mis auto külge pannakse võiks töötada korralikult. Kui autotootja on vaid saksa kiiretee turule mõelnud selle auto, siis ei ole väga ka imestada, et eesti ummikus see asi ei tööta kaua. Kui autotootja on lihtsalt kehva mootori koosluse teinud, siis samuti ei ole tarbija selles süüdi. Pigem tuleks hääletada rahakotiga, et kui midagi sellest ökost vaja eemaldada autolt, siis kas on tarbija viga või tootja viga.kaupo51 kirjutas: ↑26 Jaan 2025, 22:22 Eks ta rääkis enamjaolt teada tuntud asju. Midagi päris uut ja põnevat minu jaoks selles jutus ei olnud. Dilemma on jah selles, et ühest küljest ei soovi me elada maailmas, kus sõidavad ringi tossavad Kamazid, aga teisest küljest ei taha me enda diiselautode küljes näha vidinaid, mis heitgaasid puhtaks teevad ja seeläbi mootori võimsust näiteks piiravad.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
			
						- kaupo51
 - Huviline
 - Postitusi: 275
 - Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
 - Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123
 - Asukoht: Tallinn
 - Tänanud: 12 korda
 - Tänatud: 42 korda
 
Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Vastuseks eelmisele kommentaarile natukene. Ma kulgen igapäevaselt euro6 diisliga. Adblue, tahmafilter. Adblue süsteem vahetati garantiiajal ka korra välja. Paak, aju, pump, kõik pidi ühes tükis olema. Hetkel kõik töötab. Aastas sõidan läbi 30 000- 35 000 km. See võiks diiselautopidamise miinimumkilometraaz olla. Minu arvates. Tarbija on siis "süüdi", kui läheb salongi, kuulab libekeelset müügimehe juttu diiselmootori väikesest kütusekulust ja ostab auto ära, aga....ise sõidab aastas 4 000- 5 000 km ja sedagi enamasti linnas. OK, täna on üldse raske diiselmootoriga uut autot salongist osta ja need tahmafiltri ja adblue mured kaovad iseenesest varsti, sest polegi enam diiselmootoriga sõiduautosid:)))
Mina ei taha elada nagu Mumbais Indias, kus sudu matab hinge, sest hindud kimavad oma tuktukkidega mööda linna ja mingeid heitmenorme ei tunta. Parem olgu Eesti puhtam linnaõhk ja euro6.
						
			
									
						Mina ei taha elada nagu Mumbais Indias, kus sudu matab hinge, sest hindud kimavad oma tuktukkidega mööda linna ja mingeid heitmenorme ei tunta. Parem olgu Eesti puhtam linnaõhk ja euro6.
- 
				Vvariant
 - Huviline
 - Postitusi: 266
 - Liitunud: 28 Veebr 2016, 14:23
 - Asukoht: Tln
 - Tänanud: 5 korda
 - Tänatud: 38 korda
 
Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Kasutatult on ka diislid väga teemas (mida nüüd ka automaksu hirmus rabati) , aga seepärast  et pole ju võtta bensukaid ja nad on kallimad. Nt vaadake mitu B8  bensukat ja mitu diislit A24s müügil on? Kui tahad ka head varustust, siis selle auto uuena ostja ei tahtnud sõita 5000km aastas, pigem 35K.
						
			
									
						- 
				MustVälk
 - Veteran
 - Postitusi: 3608
 - Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
 - Auto: Subaru Outback 2015 2.4 129kw Bensiin
 - Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
 - Tänanud: 799 korda
 - Tänatud: 115 korda
 
Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Ma Kaupoga nõus. Diisel on pikaks maaks või korralikule töö autole mis saab koormust ka. 
Linnavahel töristada sellega enam ei tasu.
Ajad on muutunud. Autoturg näitab ära, et mida tasub osta ja hoida.
Kunagi 15 aastat tagasi oli vastupidi, et diisel auto kallim ja varustuse tase kehvem.
Nüüd saad täis varustuse diisliga ostes. Varsti hakkavad peale maksma, et keegi ostaks diisel autot.
Mõned autotootjad lihtsalt ei teegi enam diisel mootorit.
Ja isegi rekkad ja laevad ehitatakse ringi LPG või CNG peale.
						
			
									
						Linnavahel töristada sellega enam ei tasu.
Ajad on muutunud. Autoturg näitab ära, et mida tasub osta ja hoida.
Kunagi 15 aastat tagasi oli vastupidi, et diisel auto kallim ja varustuse tase kehvem.
Nüüd saad täis varustuse diisliga ostes. Varsti hakkavad peale maksma, et keegi ostaks diisel autot.
Mõned autotootjad lihtsalt ei teegi enam diisel mootorit.
Ja isegi rekkad ja laevad ehitatakse ringi LPG või CNG peale.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
			
						- 
				t6nis3
 - Huviline
 - Postitusi: 2968
 - Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
 - Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
 - Asukoht: harjumaa
 - Tänanud: 1 kord
 - Tänatud: 40 korda
 
Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Vanakooli  diisel on  ja  jääb.,lollikindlaks.  Kahju. On  minevik,kuid  autod  ei tahtnud iial  mingit  ,A,La  vaata  viga  arvutist. Must Välk .Ajad  on  muutunud,kuid  autode  kohapealt  ju  siiski  ka  ostja  kahjuks. Tönga  saamine  on  kordades suurem kui  eeldaks  ,,uuemalt,,  autost. Lisad.  Äitähh. Viibutas  jalga  taga stange  all. No  ei  tule  luuk  lahti.  Pani  koti  maha  ja  avas  luugi  mehaaniliselt. Mine remonti?  Õige sellist  lisa  memmekat  vaja. J N E. Mis  edasi  saab? Elektri  auto.  Tore. Elektri  laadimine  on  ju  hoopis  teine,kui kütuse  laadimine  tanklas. Korraks  vaid  ja  asi  tehtud. Elekter  laadimine. Nagu siga  ja  kägu. Üks  tangib  minutiga ,teine......jube  roheline. Ja varuosadest  pole juttugi  kuulnud. Ei  vaja  hooldust. Akust  rääkimatta.
						
			
									
						- kaupo51
 - Huviline
 - Postitusi: 275
 - Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
 - Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123
 - Asukoht: Tallinn
 - Tänanud: 12 korda
 - Tänatud: 42 korda
 
Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Vanakooli diiselmootorid olid lollikindlad, aga tagasi nad ei tule. Autotootjale ei kasulik toota diiselmootoriga sõiduautot, mis läbib ilma suurema remondita pool miljonit km (Mercedes W124 näiteks). See on vaid üks põhjus, aga põhjuseid on veelgi. Need ajad on möödas. Elektriautode müük Euroopas ei lähe just kõige paremini ja Donald Trump teatas, et USA astub roheleppest välja ja asus toetama fossiilkütusega liikuvaid sõidukeid. Usun seda, et Euroopa ei saa seda mokk töllakil pikalt pealt vaadata ja varsti kannab autotootjate lobi vilja ning rohelisi eesmärke hakatakse nihutama edasi. Diiselmootor ei ole sõiduauto peal veel päris surnud ja nõudlus nende järgi on olemas Euroopas, lihtsalt täna ei saa neid piisavalt toota, sest autotootjatel on trahvid kukil. Lõpetuseks uudis accelerista portaalist.
https://accelerista.com/uudis/valismaa/ ... -tootmist/
						
			
									
						https://accelerista.com/uudis/valismaa/ ... -tootmist/
- 
				t6nis3
 - Huviline
 - Postitusi: 2968
 - Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
 - Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
 - Asukoht: harjumaa
 - Tänanud: 1 kord
 - Tänatud: 40 korda
 
Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Kaupo 51. Oleks  nagu tehniliselt  naabri  poiss. Oli  auto  Mercedes  123 minu  hoolduses. Sõitis  1 . 237 ca. 000 km.,kui  vahetati  kolvirõngad. Väljalase  aastast  1978. Tava  diisel. Ei  mingit  blumaluma ja köhimist  ,,arvutiga,,.Et  aeg  läheb edasi,on  siililegi  selge ,kuid  miks  halvema  poole ,autode  kohapealt ,kui  koguaeg läheb ju  paremaks.Rike  siin,rike  seal. Appi.  Arvuti  tule  appi. Auto  olgu auto,mitte  mingi  arvuti  vidin. Ja  paljud  ELAVAD  Tallinast  kaugemal. Tule  teenindusse. Rääkides  veel  mootoritest. Diisel mootor  on  ju  kordades ökonoomsem, kui  bensukas.  Miks? rekad  EI ole  bensiini  mootoritega ? Vastake.
						
			
									
						- kaupo51
 - Huviline
 - Postitusi: 275
 - Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
 - Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123
 - Asukoht: Tallinn
 - Tänanud: 12 korda
 - Tänatud: 42 korda
 
Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Sul on õigus t6nis. Mercedes oli sõiduautodest vist ainus, kes kasutas Boschi PE rivipumpa, teistele meeldis rohkem VE jaoturpump. Samas see rivipump oli paganama töökindel. Kestis ilma remondita 500 000 km ja kui vedas, siis veel rohkem. Miks neid täna ei kasutata? Nad ei täidaks kehtivaid euronorme ja kütusekulu on Common Railiga võrreldes ikkagi suur. Aga arvuti abi nad testimisel tõesti ei vajanud:)
						
			
									
						
								
