NB! Käesoleva õptusega näitan ma kuidas lülitasin välja 1999-aasta Boral kõrvalistuja airbagi. Ma ei võta vastutust selle eest, kui keegi antud õpetust järgides midagi nässu keerab!
Õpetus toimib Golf 4 ja Bora peal. Usun, et sama ajastu Passatid ei tohiks ka väga erineda. Suur osa infost pärineb siit: http://volkswagen.workshop-manuals.com/ ... hp?id=1327
Tehase poolt näeb kõrvalistuja airbagi väljalülitamine ette seda, et kõigepealt tuleb kaabliga airbag välja lülitada ning seejärel airbag pistikust lahti ühendada! Väidetavalt on olnud juhus, kus ainult kaabliga väljalülitatud airbag avarii ajal aktiveerus.
Autodel, mille airbagi mooduli versioon on VW5 või kõrgem, sellega asi ka piirdub. Seda saab vaadata kaabliga airbagi mooduli alt "Component" väljalt. Sama moodi piirdub asi eelpool kirjeldatuga neil, kelle airbagi mooduli versioon on VW3 ja tootekood on 1J0 909 609 (näeb "VAG Number" väljalt). Ülejäänutel tuleb airbagi pistiku lahtiühendamisel airbagi viga, mille tulemusel jääb airbagi tuli armatuuris põlema ning süsteem ei ole töökorras. Tehas pakub selle jaoks abinõud, mille tootekoodiks on 1J0 998 521. Forss küsib selle eest 42€ ning kohapeal seda neil ei olnud. Sisuliselt on see airbagi pistik, millele on sisse pandud takisti. Ühendad selle airbagi asemele ja moodul arvab, et airbag on ühedatud ning veakoodi ei teki.
Nagu juuresolevalt pildilt näha võib on mu auto airbagi moodul selline, millele on vaja seda takistit. Component väljal on küll VW3, kuid tootekood ei ole 1J0 909 609.
Kuid 42€ takisti eest on törts palju minu arvates. Seega ma tegin selle ise.
Kuna mul ei õnnestunud leida kuskilt ainult airbagi pistikut, siis ostsin ma terve kõrvalistuja airbagi, lõikasin sellelt pistiku ära ja airbagile andsin ohutust kaugusest 12V. Takistid maksavad oomipoes 5senti tk. Vaja oli 3oomi (selle teadmise eest tänud kasutajale golfi_vend). Kuna seda väärtust ei olnud ostsin kaks 1,5oomist 0,6W 1%. http://www.oomipood.ee/product/m0.6w+1r ... met-film-1
Pistik koos kinnitusega + takistid
Eemaldasin pistiku kinnituse küljest ning jootsin takistid jadamisi külge. Lisasin termokahaneva.
Veel termokahanevat
Seejärel lõikasin pistiku kinnituse lühemaks ning panin pistiku tagasi kinnituse külge. Oligi valmis autosse paigaldamiseks
Autol lülitasin kõigepealt kaabliga kõrvalistuja airbagi välja. Seda saab teha Airbagi alt > Adaption
Channel 01 ning Value 0 tuleb asendada 1-ga.
Seejärel ühendasin lahti aku klemmi ning kruvisin lahti kindalaeka 6 kruvi (Torx 20) Kindalaegas tuleb parasjagu nii palju irvakile, et sealt vahelt saab toimetada. Sealt paistab airbagi pistik
Pistiku lahti ühendamiseks kasutasin peente otstega näpitsaid. Piisab õrnast pigistusest.
Seejärel paigaldasin takitstiga pistiku. Pistik läheb airbagi külge selle musta kinnitusega. Selle saab airbagi otsast külge lükata.
Nüüd juhe külge, kindalaegas kinni kruvida, aku ühendada ja ongi valmis.
Kui kõik õigesti sai, siis peaks süüte sisse keeramisel airbagi tuli armatuuris 6 korda vilkuma (näitamaks, et airbag on välja lülitatud) ning seejärel ära kustuma.
DIY: G4 kõrvalistuja airbagi väljalülitamine
Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI
-
- Huviline
- Postitusi: 125
- Liitunud: 06 Jaan 2012, 01:06
- Auto: Volkswagen Bora 1.6 1999; 06' Jetta
- Asukoht: Rakvere
Sellel teemal on 3 vastust
Vastuste nägemiseks peate olema registreeritud liige ja sisse logitud.
Registreeru Logi sisse