Polo 1.4 tdi nuka ja vända suhe? cam crank waveform

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Kasutaja avatar
JarmoTalv
Uustulnuk
Postitusi: 5
Liitunud: 17 Juul 2025, 11:43
Asukoht:

Polo 1.4 tdi nuka ja vända suhe? cam crank waveform

Lugemata postitus Postitas JarmoTalv »

Hei.
Autoks siis polo 2008a 1.4 3 silindriline õmblusmasin
Pikk lugu lühidalt. Mootor käis lahti ja vahetatud sai palju asju. Uus turbo kaane tihend simmerid sidur jne. Kuna turbo lendas laiali siis otsustasin suurema remondi ette võtta.
Kokku ladudes panin uue kastipoolse vända simmeri ja ilusti korrektselt märki, et vända andur segast ei hakkaks panema.
Nüüd siis mootor peal tagasi ja käivitus pikk. Umbes 5 sec käiab.
Pärast seda kui 5 seki käiad siis hakkab lubama ja turtsatab käima. Eelsüüte küünalte tuli vilgub ja mootori tuli ka põleb.

Veakoodiks on cam cranck sync. P0341 oli vist.
Live datat vaadates on vända ja nuka pöörded olemas. Andurid peaksid selle alusel nagu töötama. Just on nende vaheline suhe küsimuseks.

Kahtlen juba kõiges. Olen korra juba kast maha võtnud ja vahetand nii simmeri kui vända anduri. Kartsin, et tegin mõnele paigaldades viga. Simmeri paigaldamises on ju ka vaja märki panna. Rihmarattad võtsin eile maha ja veendusin, et neid ei saaks valesti kokku panna. Ja kõik on justkui timm. Aga käima pannes peksab segast.
Kas kellelgi võiks olla bnm mootorile cam crank correlation waveformi? Siis suudaks endale selgitada millest võib tekkida selline probleem.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2929
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 40 korda

Polo 1.4 tdi nuka ja vända suhe? cam crank waveform

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Olen mootoreid remontinud (ei,mingil juhul reklaam),kuid ei ole kokku puutunud,et simmerlingi paigaldamiseks oleks vaja ,,märke,, kokku panna. Äkki räägime kahest erinevast asjast. Simmerling on võlli otsas olev õli tihend. Kuidas siis simmerling nõuab mootori märki?

12345
Huviline
Postitusi: 51
Liitunud: 03 Veebr 2019, 01:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda

Polo 1.4 tdi nuka ja vända suhe? cam crank waveform

Lugemata postitus Postitas 12345 »

Tere

Mis auto omaniku asukoht on?

Homme võin mootorikoodi järgi otsida, kas leian sobiva cam&crank waveformi.
Kuidas sellel mootoril eelsüüteküünalde ligipääsetavus on? Saaks läbi silindri ka ajastust kontrollida.
Diagnostika ja elektritööd Harjumaal.

5303 viiskuus37

Kasutaja avatar
JarmoTalv
Uustulnuk
Postitusi: 5
Liitunud: 17 Juul 2025, 11:43
Asukoht:

Polo 1.4 tdi nuka ja vända suhe? cam crank waveform

Lugemata postitus Postitas JarmoTalv »

12345 kirjutas: 17 Juul 2025, 20:58 Tere

Mis auto omaniku asukoht on?

Homme võin mootorikoodi järgi otsida, kas leian sobiva cam&crank waveformi.
Kuidas sellel mootoril eelsüüteküünalde ligipääsetavus on? Saaks läbi silindri ka ajastust kontrollida.
Ardu, kose vald. On asukohaks.
Eelsüüte küünalde augud on lihtsasti ligipääsetavad.
BNM on mootori kood. Polo 1.4 51kw aastast 2005 hakati neid kasutama.

Lisaks panen siia pildid seletuseks mõnele eelmisele kommentaarile, et miks peab panema simmeri paigaldamiseks vända ülemisse surnud seisu.
Nimelt väntvõlli andur on sidurikorvi taga ja pärast simmeri paigaldamist on vaja sinna otsa panna veel magnetvöö nagu on osadel abs anduritel ja rattalaagritel. Magnet vööl on kindel null punkt ja see tuleb panna rakisega paika, et asetseks õigesti väntvõlli suhtes. Kui see valesti on siis isegi kui väntvõll ja nukkvõll on füüsiliselt õiges suhtes arvab ECU et need on paigast ära.
Manused
IMG_4437.jpeg
IMG_4438.jpeg

teet82
Huviline
Postitusi: 703
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 31 korda

Polo 1.4 tdi nuka ja vända suhe? cam crank waveform

Lugemata postitus Postitas teet82 »

Seda peaks täitsa remondijuhendist vaatama, et mida teha käseb selle mootori puhul, äkki käib simmer mingis muus asendis kui R4 mootoritel. Väntvõll oli ikka lukus rakisega kui simmerit vahetasid?
Kui sellel mootoril näitab "torsiooninurka", siis see annab ka natuke infot, peab ikka nulli lähedal olema kui füüsiliselt on kõik õigesti pandud.

EDIT: Kui vaadata pilte selle koodiga mootorist, siis on üldse tavaline simmer, ilma andurita.

Kasutaja avatar
JarmoTalv
Uustulnuk
Postitusi: 5
Liitunud: 17 Juul 2025, 11:43
Asukoht:

Polo 1.4 tdi nuka ja vända suhe? cam crank waveform

Lugemata postitus Postitas JarmoTalv »

Jah. Vänt oli ka ikka lukus selle rakisega mis nõutud on.
Kuu varuosa kataloog lahti võtta siis on võimalik tellida anduriga simmeri komplekti ja andurita. On mõlemaid variante aga kõnealune isend tuli koos anduriga.

teet82
Huviline
Postitusi: 703
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 31 korda

Polo 1.4 tdi nuka ja vända suhe? cam crank waveform

Lugemata postitus Postitas teet82 »

Aga kas siis juhe on ikka taga anduril?
Ei tahaks uskuda, et sama koodiga mootoril on mõlemad variandid kasutusel.

12345
Huviline
Postitusi: 51
Liitunud: 03 Veebr 2019, 01:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda

Polo 1.4 tdi nuka ja vända suhe? cam crank waveform

Lugemata postitus Postitas 12345 »

Küsimus, kas juhe on taga anduril.

Auto ei suudaks siis cam&crank suhte viga anda. Tuleks open/short circuit veakood.
Saab veel olla ka, et andur loeb valesti, on kas valesti komplekteeritud andur tehases või mitte kõige kvalitseetsem toode.
Ma otsin õige graafiku üles(kui on) ja siis sealt läheb edasi.

Kas teemaalgataja suudab cam&cranki waveformi ära mõõta ja faili või pildi siia üles riputada?
Diagnostika ja elektritööd Harjumaal.

5303 viiskuus37

Kasutaja avatar
JarmoTalv
Uustulnuk
Postitusi: 5
Liitunud: 17 Juul 2025, 11:43
Asukoht:

Polo 1.4 tdi nuka ja vända suhe? cam crank waveform

Lugemata postitus Postitas JarmoTalv »

Tundub, et pani ise mööda selle mootorikoodiga. Mnt näitab, et kood on BNM;BWB. Kui wikit vaadata siis mõlema koodi puhul annab sama mootori kw, kubatuuri ja silindrite arvu. BWB mootor tuli kasutusse 2006 ja usun et see on see dpiga variant. Aga case on ikka sama ja juhe on küljes ja selle pealt saab ka ECU crank signaali.

12345
Huviline
Postitusi: 51
Liitunud: 03 Veebr 2019, 01:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda

Polo 1.4 tdi nuka ja vända suhe? cam crank waveform

Lugemata postitus Postitas 12345 »

PiltBWB mootori koodiga ei leia midagi. Ei tea palju neil mootorikoodidel vahet ka on.


BNM on korras graafik see. Eks sa vaata üle ja anna teada, siis saab edasi menetleda
Manused
image.png
Diagnostika ja elektritööd Harjumaal.

5303 viiskuus37

Kasutaja avatar
JarmoTalv
Uustulnuk
Postitusi: 5
Liitunud: 17 Juul 2025, 11:43
Asukoht:

Polo 1.4 tdi nuka ja vända suhe? cam crank waveform

Lugemata postitus Postitas JarmoTalv »

Ma loodan, et ei ole palju vahet. Nuka impulsid paistavad vastama sellele mida on näha nuka peal.
Mul on vähemalt mingi base line olemas nüüd. Kardan, et jääb kogu värk mõneks ajaks pausile kuni saan oma scope kätte. Olen ammu tahtnud seda osta. Nüüd on reallne põhjus ka lõpuks😀.

Kasutaja avatar
volksusees1
Huviline
Postitusi: 171
Liitunud: 10 Juun 2023, 22:56
Asukoht: eu
Tänatud: 3 korda

Polo 1.4 tdi nuka ja vända suhe? cam crank waveform

Lugemata postitus Postitas volksusees1 »

veitse arusaamatu mis seal üldse tehtud on, ala vana jupp oli siis ka anduriga või pagassi/raamatu küljes pole koode ja milline rihma pinguti sellel on? bnm mootoril pole näiteks saatjarõngast (a lõpuga kood) ja rakisest saaks ka mõne pildi?

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3572
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Auto: Subaru Outback 2015 2.4 bensiin
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 795 korda
Tänatud: 112 korda

Polo 1.4 tdi nuka ja vända suhe? cam crank waveform

Lugemata postitus Postitas MustVälk »

Ma ei tea kas aitab, aga Møllerist saate kere numbri järgi täpselt küsida kõik andmed. :)
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

teet82
Huviline
Postitusi: 703
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 31 korda

Polo 1.4 tdi nuka ja vända suhe? cam crank waveform

Lugemata postitus Postitas teet82 »

Mõttetu on asja nii keeruliseks ajada ja hakata mingeid graafikuid vaatama, lõpuks tuleb niikuinii füüsiliselt mootor õigesti kokku panna. Kui viga enne remonti polnud, siis valesti koostatud või vale varuosa. Kas midagi muud pole vahetanud, näiteks nukaratast, R4 näiteks on erinevused seal.

Ja see veakood pigem ei ole sünkronisatsiooni viga, vaja on õige info panna siia, muidu on keeruline aidata. Kogemustest oskan öelda, et kui näiteks B6 Passatil oli simmer täiesti suvaliselt pandud, siis näitas nukaanduri viga. Ehk siis auto eeldab, et väntvõlli signaal on igal juhul õige.

12345
Huviline
Postitusi: 51
Liitunud: 03 Veebr 2019, 01:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda

Polo 1.4 tdi nuka ja vända suhe? cam crank waveform

Lugemata postitus Postitas 12345 »

Teet, selliste testide eelis ongi see, et ilma mootorit lahtivõtmata saad aru mis on viga. Võtad lahti, paned oma timing toolsid peale, mootor on märgis, mis siis teed? Vända ja nuka triggerwheelid on ka paigas ja uued, mis siis saab?

Konkreetne test on üks mitmest mida on võimalik teha. Ajakulu max 15 min mõõtmisel.

Kogu asja point on võimalikult vähese vaevaga koguda võimalikult palju infot, et lahti võttes teaksid mida otsida.

Eks igaüks teeb lõpuks kuidas tahab, ma eelistan seda varianti, et mootorisse sisse vaadates tean mida ma sealt leian.
Diagnostika ja elektritööd Harjumaal.

5303 viiskuus37

teet82
Huviline
Postitusi: 703
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 31 korda

Polo 1.4 tdi nuka ja vända suhe? cam crank waveform

Lugemata postitus Postitas teet82 »

Kirjutasin kohe alguses, et samahästi võib ka torsiooninurka vaadata. Targemaks otseselt ei saa, sest ikka ei tea ju, et kumb valesti loeb.

twist
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 72 korda

Polo 1.4 tdi nuka ja vända suhe? cam crank waveform

Lugemata postitus Postitas twist »

Rakis oli ikka see?
s-l1200.jpg

Vasta

Mine “Mootor”