automaatsed tuled

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

drze
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 12 Mär 2007, 12:19
Auto: suuskadega jetta
Asukoht: võsu/päälinn

automaatsed tuled

Lugemata postitus Postitas drze »

kuidas teha nii et autol hakkaks tuled põlema automaatselt kui mootor töötab mitte nii et süütega. see peaks käima kuidagi generaatori laadimisega ja dioodidega?

Vader
Huviline
Postitusi: 249
Liitunud: 29 Aug 2005, 08:05
Auto: vw passat 2008 2,0tdi DSG
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas Vader »

mis auto mis aasta ??
ma võiks ju siin seletada poolpäeva kuidas see käib aga kui sul ei ole see masin millest räägin pole nagu eriti kasu
vw ei hoia meid elus
meie hoiame vw elus

rauli
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 09 Aug 2007, 12:06
Asukoht: 1 Tallinna mägedest

Lugemata postitus Postitas rauli »

Mul on 97 aasta golf 3 ja ka mina olen üks suur kõrv, kuidas seda teha?:)
Käes on hommik, sa tegid ära juba voodi, istud mugavas tugitoolis,
ühes käes ajaleht, teises kohv!

Huligaan
Veteran
Postitusi: 441
Liitunud: 25 Veebr 2008, 00:40
Auto: B8 Alltrack
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Huligaan »

Passat variant a 98, ka kuulaks näpunäiteid :D
Kui nupp ei jaga, siis käed korrutavad või rahakott astendab.

daff
Huviline
Postitusi: 601
Liitunud: 06 Dets 2006, 00:25
Auto: GMC Suburban 5.7, Golf III 1.8
Asukoht: Rakvere-Tallinn

Lugemata postitus Postitas daff »

Passat B4ja kohta huvitaks ka, aga see peaks sisuliselt nagu Gof III käima ma eeldan.

Wizard
Huviline
Postitusi: 1127
Liitunud: 01 Mär 2005, 13:30
Auto: g4 variant `05
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Wizard »

pange õlisurve pealt
üldiselt kui sa releed oskad ühendada siis saad hakkama

[Muudetud: 15-9-2009 Wizard]
Br.

drze
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 12 Mär 2007, 12:19
Auto: suuskadega jetta
Asukoht: võsu/päälinn

Lugemata postitus Postitas drze »

autoks on 91 aasta diisel passat.
kuidas seda õli surve pealt ühendada?

[Muudetud: 15-9-2009 drze]

Wizard
Huviline
Postitusi: 1127
Liitunud: 01 Mär 2005, 13:30
Auto: g4 variant `05
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Wizard »

õli andurist võtad releele signaali
Br.

jurka056
Huviline
Postitusi: 175
Liitunud: 19 Okt 2005, 13:52
Auto: vw sharan 2,8 aut
Asukoht: Rakvere/Aseri

Lugemata postitus Postitas jurka056 »

vw sharan 1996a :P
kuiads seal saab automaatselt teha?

Kasutaja avatar
tito
Klubiline
Postitusi: 5176
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 188 korda
Tänatud: 219 korda

Lugemata postitus Postitas tito »

Wizard kirjutas:õli andurist võtad releele signaali
See tähendab mida???
Kui mootor seisab tuled ei põle ja kui süüde sisse keerata ikka ei põle? Mu keerulise jutu point ,et sama süsteemiga diisel autole panna on see probleem, et talvel aku niigi nigel ja kui tuled süüte sisse keerates juba põlevad koormab selline tegevus akut lisaks ( mul ühel autol oli nii ,et nii kui süüde sees läksid tuled automaatselt põlema ja talvel oli paras peavalu koguaeg. pidi lülitama parkide peale aga teinekord unisena panid ikka ämbrisse. seni kuni eelsüüteküünlad soojenesid oli aku juba ka kärvand :) seda muidugi tuli ette u -25 + kraadi juures )
Sry et teemasse enda asjadega vahele lendasin :blush:

drze
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 12 Mär 2007, 12:19
Auto: suuskadega jetta
Asukoht: võsu/päälinn

Lugemata postitus Postitas drze »

to tito
tuled ongi vaja nii tööle saada et kui on ainult süüde siis veel tuled ei põle ja kui mootori käima saad siis hakkavad alles tuled põlema

Kasutaja avatar
tito
Klubiline
Postitusi: 5176
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 188 korda
Tänatud: 219 korda

Lugemata postitus Postitas tito »

drze kirjutas:to tito
tuled ongi vaja nii tööle saada et kui on ainult süüde siis veel tuled ei põle ja kui mootori käima saad siis hakkavad alles tuled põlema
Seda minagi ;) Kui see õlirõhuandurilt nii peaks toimima oleks üli pro :thumbup:

Vader
Huviline
Postitusi: 249
Liitunud: 29 Aug 2005, 08:05
Auto: vw passat 2008 2,0tdi DSG
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas Vader »

kui on passat 98a ja ka muud masinad mis on samasuguse tulelülitiga siis lihtne
aga kui on muud sorti lüliti soovitan mina panna tulede automaatika ploki mis ei ole nii hirm kallis mingi 300-400 eeki aga on kindlasti kindlam kui isearetatud relee süsteem mida on muidugi ka võimalik panna
vw ei hoia meid elus
meie hoiame vw elus

Kasutaja avatar
tito
Klubiline
Postitusi: 5176
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 188 korda
Tänatud: 219 korda

Lugemata postitus Postitas tito »

Vader kirjutas:kui on passat 98a ja ka muud masinad mis on samasuguse tulelülitiga siis lihtne
aga kui on muud sorti lüliti soovitan mina panna tulede automaatika ploki mis ei ole nii hirm kallis mingi 300-400 eeki aga on kindlasti kindlam kui isearetatud relee süsteem mida on muidugi ka võimalik panna
Sellised vist jah 97 + aasta autodel sarnased, vanematel vähe teistsuguse ehitusega. Ok käin vana töökaaslase jutul arutamas teemat, ise pusima ei hakka :)

Hops9
Huviline
Postitusi: 1
Liitunud: 18 Jaan 2008, 16:11
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas Hops9 »

vb keegi juhendaks, kuidas saada lihtsalt süüte taha tuled :P

romeoD

Lugemata postitus Postitas romeoD »

Vader kirjutas:kui on passat 98a ja ka muud masinad mis on samasuguse tulelülitiga siis lihtne
aga kui on muud sorti lüliti soovitan mina panna tulede automaatika ploki mis ei ole nii hirm kallis mingi 300-400 eeki aga on kindlasti kindlam kui isearetatud relee süsteem mida on muidugi ka võimalik panna
Ehk räägiksid ka, kust sellist plokki saaks? Ja kas ta g3-le ka läheb?

Talvel tulede põlemine syytega....osad inimesed ergutavad akut niimoodi, et lasevad tuledel enne käivitamist põleda, et akus vool ringi hakkaks käima paremini. Endal pole seda probleemi ja diisli probleemideta käima saanud. Tankil aitas muidugi pisike sutsakas eetrit õhuvõtu avasse:)

Vader
Huviline
Postitusi: 249
Liitunud: 29 Aug 2005, 08:05
Auto: vw passat 2008 2,0tdi DSG
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas Vader »

üks koht mis neid plokke müüb on http://www.autoalarm.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
vaja on veel paari dioodi ja isoleeri ning asi toimib
ja seda ploki saab paigaldada mis iganes autole
see plokk ise näeb välja selline
vw ei hoia meid elus
meie hoiame vw elus

GTI
Moderaator
Postitusi: 7850
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 159 korda

Lugemata postitus Postitas GTI »

Isearetatud relee õlirõhu pealt on see viga et töötava mootori korral (e. tulelüliti lüliti 2. astmes) ei saa lähitulesid maha keerata et ainult gabariidid põleksid nagu TÜV nõuab, seega on ülalkirjeldatud blokk mõttekam panna, nuputamist vähem.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Minul ise aretatud süsteem ja tuled lähevad siis maha kui mootor töötab ja keeran lülitit park asendisse.

Vader
Huviline
Postitusi: 249
Liitunud: 29 Aug 2005, 08:05
Auto: vw passat 2008 2,0tdi DSG
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas Vader »

T6nis2 kirjutas:Minul ise aretatud süsteem ja tuled lähevad siis maha kui mootor töötab ja keeran lülitit park asendisse.
sellisel juhul on kasutuses rohkem kui üks relee
ühe releega ei saa sellist lahendust, et park asendis pooltuled maha võtab
vw ei hoia meid elus
meie hoiame vw elus

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Ise panin sellise süsteemi ja ühe releega. Võtan selle südame asjaks ja vaatan uuesti üle. Kuna üle 10 a. asjast möödas,ei ole täpsused meeles. Saadan sulle siis ps.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7850
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 159 korda

Lugemata postitus Postitas GTI »

Avalda info ikka kõigile, T6nis2 - ei maksa salatseda!:)
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

drze
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 12 Mär 2007, 12:19
Auto: suuskadega jetta
Asukoht: võsu/päälinn

Lugemata postitus Postitas drze »

minu meelst peaks saama nii et see relee tuleks panna sellele juhtmele vahele kust saab tulede lüliti voolu aga siis on nii et kui mootor ei tööta siis tulesid ei saagi põlema panna ja tulede lüliti saaks olla koguaeg pool tulede asendis

Krisss
Huviline
Postitusi: 254
Liitunud: 13 Aug 2008, 18:16
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Krisss »

Ise ma endale seda lollikindlat süsteemi peale ei paneks, et kui mootor käib, alles sis lähevad tuled põlema.
Pigem GOOGELDAKS ning teeks skeemi, kus süüte sisse keeramisel tuled põlema lähevad, ning kui käivitile vool anda, kustuvad ära. Kui käivitile voolu andmine lõpetada, rakendub uuesti esialgne relee ning tuled lähevad põlema.
Selle süsteemi plussid:
Talvel ergutab külmaga akut enne käivitamist (aku eluea pikendamine)
Pimedal ajal sõites, kui peaks midagi juhtuma (gene ei lae või kui mootor seiskub) jäävad tuled põlema.
Tsitaat teisest foorumist:
Aga miks teha asja nii keeruliselt? Kas poleks lihtsam kasutada võimalust, et süüte sissekeeramisel aetakse tuledele vool peale, kuid käiviti rakendamise ajaks need kustutatakse? Vähemal minu rondil sai seda asja vaadatud põhimõttel: üks või kaks releed juurde panna pole probleem. Seal jookseb võtme alt kahes asendis vool välja. Üks annab pinge välja, kui võti on süüteasendis ning teise kaudu antakse pinge käivitile. Nüüd miks mitte lahendada asi kahe releega, millest üks rakendub süüte sisse keerates (kahe kontaktiga relee) ning laseb pinge peale lähi- ja parktuledele. Teine relee on lahutuvate kontaktidega ning rakendub, kui käiviti töötab ning rakendudes katkestab eelmisele releele antava pingeahela. Tulemuseks variant, kus tuled lähevad põlema süüte rakendudes ning kustuvad käivitamise ajaks Kaugtulede kasutamiseks tuleb siis küll nupust tuled sisse lülitada, kuid selline lahendus oli mu rondil tehase poolt
Anna mehele vabad käed ja sa tead, kust neid leida...

mclx
Huviline
Postitusi: 238
Liitunud: 21 Apr 2004, 11:50
Asukoht: Võru - Tallinn

Lugemata postitus Postitas mclx »

Kahe releega on ju lihtne teha selliselt, et tuled kustuvad kui töötamise ajal park peale lülitada. Lähitulede lülitusrelee, mis töötab siis õlirõhu signaali pealt, käib lülituspool läbi 5 otsaga relee kus kabariidi lülitist voolu peale andes ahel katkeb ning lülitus toimib täpselt nii nagu oleks ilma automaatikata, ehk saab panna kabariidid eraldi põlema ning lähituled eraldi põlema pannes saab kasutada ka kaugtulesid. Vb saab ka lihtsamalt, ei viitsi väga süveneda, kuna ei leia automaattuledel eriti mõtet :).

Vasta

Mine “Elektroonika”