Kuidas turbot mägedes säästa

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
suts
Huviline
Postitusi: 9
Liitunud: 19 Dets 2009, 00:32
Auto: Passat 1.8T '01
Asukoht:

Kuidas turbot mägedes säästa

Lugemata postitus Postitas suts »

Autoks: Passat 1.8T '01

Plaanis minna Horvaatiasse ning läbida ka Austriat, ehk liigelda omajagu mägedes. Olen kuulnud, et turbod lähevad seal kergesti ära. Kuidas peaks sõitma mägedes ja mida ei tohiks teha? Kuidas näiteks käiguga pidurdamisega on? Või tasub peatuse teha iga mingi aja järel?

Niipalju ma tean, et enne seismajätmist peaks laskma autol rahulikult seista oma 30seki.
Ja enne minekut panen uue täissünt õli sisse.

Ja aitäh ette nõu eest!

samzik
Klubiline
Postitusi: 1615
Liitunud: 21 Jaan 2004, 17:21
Telefon: 55558855
Auto: Passat tdi 4M 96kw 04/ Audi 90 tq 134kw/ Bully Syncro 2.1 82kw
Asukoht: Harjumaa, uuemõisa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Kuidas turbot mägedes säästa

Lugemata postitus Postitas samzik »

Käiguga pidurdades ei tohiks probleeme olla, kuna siis pannakse kütusekraan kinni ja turbo põhimõtteliselt jääb seisma. Eks ta mäkke ronides piitsa andes väsib, kuna siis tallatakse ilsmelt ja koormus suur. Las targemad räägivad sellest edasi.
Palun helistada tööpäeviti 17:00-22:00 nädalavahetusel 10-22 ni, Tänu. Tel 55 558 855 Rain.

qoolager
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 01 Sept 2005, 12:46
Asukoht:

Re: Kuidas turbot mägedes säästa

Lugemata postitus Postitas qoolager »

Kui värske täissünteetiline õli sisse läheb, siis ei tohiks midagi hullu küll juhtuda.
Võid jälgida õlitemperatuuri kui sul kompuuter olemas on, vajadusel seista ja jahutada.
Vaata õhufilter ka kindlasti ennem üle.
Enne seisma jätmist, peale tallamist ja peale pikemaid sõite on alati hea lasta natuke kohapeal mootoril käia...

kps
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 09 Apr 2010, 09:17
Auto: 3xQuattro+4Motion
Asukoht:

Re: Kuidas turbot mägedes säästa

Lugemata postitus Postitas kps »

Liigse üle vägistamise panevad reeglina paika kiirusepiirangud. Ja vaevalt nende piires hakkad 6000+rpmi kogu aeg mootorit piinama. Ülejäänu osas oled juba ise ära maininud, mis tegema peaks. Kui siis veel äkki varuks mingi potike õli pagassi varuks kaasa, et peale valada. Käiguga pidurdamine on ka nõutav mägiteedel ja igati mõistlik, kuna rikke korral mootori seiskudes võid saada üllatuse osaliseks kui ka roolivõim ja pidurivõim on äkki kadunud :).
PS! Mäest alla tulekul ainult piduriga mängides on suhteliselt suur tõenäosus, et mingil hetkel tunned kuidas pidureid enam lihtsalt POLE. Ma peaks seda pigem suuremaks mureks kui turbo tervise üle kartust ;).
Viimati muutis kps, 25 Aug 2010, 11:14, muudetud 2 korda kokku.

Garfield
Huviline
Postitusi: 306
Liitunud: 17 Juun 2004, 13:43
Auto: (oli) Golf IV TDI 2003
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kuidas turbot mägedes säästa

Lugemata postitus Postitas Garfield »

suts kirjutas: Kuidas peaks sõitma mägedes ja mida ei tohiks teha? Kuidas näiteks käiguga pidurdamisega on?
Allapoole sõites:
Esimene reegel on see, et mingi käik peab KOGU AEG sees olema. Soovitav on enne pikka langust üks käik allapoole vahetada -siis on mootoripidurdus effektiivsem. Kusjuures üldjuhul ei saa ainult mootoriga pidurdamisega hakkama. Languse keskel ei ole soovitav seda teha, kui sa siis näiteks (madalamat) käiku sisse ei saa, oled ainult piduritest sõltuv. Enne sõitu kontrolli kindlasti pidurid ja pidurivedelik üle.
Ülespoole:
Ürita sidurit säästa, ehk vaheta minimaalselt käike. Kui mingi serpentiini otsa 180-kraadise pöörde saab II käiguga läbi ajada, siis ära vaheta alla (et peale kurvi kohe II jälle panna). Kondi või kliima võiks ka välja lülitada.
Puhkused on autole head, aga arvesta, et turbo ja pidurid ei jahtu 1 minutiga - ja kui vähegi kannatab, jäta turbomootor peale ponnistust ikka 1-2 minutiks tühikäigul tööle. Võta rahulikult ja naudi mägede vaateid (kui ikka ilma on) :)

Ületasin kunagi Alpide peaahelikku Lada tüüpi autoga. Ülespoole sõites kärsas sidur (pidas ikka lõpuni vastu) ja allpoole pidurid. Ühel hetkel pidurile vajutades enam erilist pidurduseffekti ei olnud (suitsueffekt oli küll olemas), õnneks oli III käik sees ja mootor ikka niipalju pidurdas, et asi päris ekstreemseks ei läinud. Eestisse tagasi jõudes ühte piduriklotsi enam ei olnud, ülekuumenedes lõi vist lahti. Metall-vastu-metalli.

Jurmola
Huviline
Postitusi: 1493
Liitunud: 05 Juun 2007, 23:05
Auto: Golf 2
Asukoht: Tartu
Tänatud: 25 korda
Kontakt:

Re: Kuidas turbot mägedes säästa

Lugemata postitus Postitas Jurmola »

Tean soovitada ka seda, et kui pidur juba vedel on, ei ole soovitatav jätta autot kohapeale seisma nt käsipidur peal, kuna need võivad ideeliselt lihtsalt kinni sulada. Seista kohapeal kas käik sees või kasutada ala tõkiskinga(kui mootor käib).

suts
Huviline
Postitusi: 9
Liitunud: 19 Dets 2009, 00:32
Auto: Passat 1.8T '01
Asukoht:

Re: Kuidas turbot mägedes säästa

Lugemata postitus Postitas suts »

qoolager kirjutas: Võid jälgida õlitemperatuuri kui sul kompuuter olemas on, vajadusel seista ja jahutada.
Kompuuter on olemas, aga see kuidagi õlitemperatuuri ei näita. Ainult jahutusvedeliku temperatuurinäidik on olemas.

Sai Valvoline täissünt sisse pandud. Õhufilter on ka nüüd uus peal.
2l õli on ka pagasiruumis igaksjuhuks varuks.
Pidurisüsteem peaks ka korras olema(tase ok, uued klotsid ees ja eelmine kuu sai tehnoülevaatuses käidud).
samzik kirjutas:Käiguga pidurdades ei tohiks probleeme olla, kuna siis pannakse kütusekraan kinni ja turbo põhimõtteliselt jääb seisma.
Aga kui mäest alla käiguga pidurdades on pöörded üle 2500 kas siis turbo ei käi ringi? Ega ju turbo kütusega pole otse seotud?

Kasutaja avatar
anti555
Huviline
Postitusi: 145
Liitunud: 09 Aug 2006, 11:22
Auto: VW Passat B8 Variant 4Motion Highline 2.0TDi 140kw
Asukoht: tartu

Re: Kuidas turbot mägedes säästa

Lugemata postitus Postitas anti555 »

Ringi ikka käib aga mitte nii et rõhku toodaks.
Tekstiilipesuri rent Tartus.
LISATULED.COM - Lisatuled, LED BARid, töötuled

suts
Huviline
Postitusi: 9
Liitunud: 19 Dets 2009, 00:32
Auto: Passat 1.8T '01
Asukoht:

Re: Kuidas turbot mägedes säästa

Lugemata postitus Postitas suts »

anti555 kirjutas:Ringi ikka käib aga mitte nii et rõhku toodaks.
Ja see niisama pikaajaliselt ringikäimine pole kahjulik turbole?

Boxerdaja
Huviline
Postitusi: 1150
Liitunud: 21 Veebr 2007, 16:19
Telefon: 59031818
Auto: 2x Jetta mk2, 80 b2, A6 C4 TdiQ
Asukoht: Põlva lähistel

Re: Kuidas turbot mägedes säästa

Lugemata postitus Postitas Boxerdaja »

suts kirjutas:
anti555 kirjutas:Ringi ikka käib aga mitte nii et rõhku toodaks.
Ja see niisama pikaajaliselt ringikäimine pole kahjulik turbole?
Turbo käib sul kogu aeg ringi ja ka maantel sõites toodab rõhku. Enne trippile minekut soovitan pidurivedeliku ära vahetada, sest ajapikku see vananeb ja keemistemperatuur langeb.

Gee60
Huviline
Postitusi: 351
Liitunud: 12 Apr 2005, 20:19
Telefon: 555 3 444 3
Auto: B5.5 ja A6C5 ja Kollane Leon
Asukoht: Raplamaa

Re: Kuidas turbot mägedes säästa

Lugemata postitus Postitas Gee60 »

suts kirjutas:
anti555 kirjutas:Ringi ikka käib aga mitte nii et rõhku toodaks.
Ja see niisama pikaajaliselt ringikäimine pole kahjulik turbole?
Kui turbo korras ja ÕLITUS turbol eeskujulik siis ei juhtu midagi. Käib kuni surmani :D

Vasta

Mine “Mootor”