Ventilatsiooni probleemid Jetta mkII
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 139
- Liitunud: 09 Jaan 2007, 14:11
- Auto: 2xT3, S13, 4xP80 ...
- Asukoht: Tallinn
Ventilatsiooni probleemid Jetta mkII
Tere,
Mure seoses salongiventilaatori ja sellega seonduvaga. Kuna ilmad on sellised niisked ja klaasid koguaeg udused, siis on teema eriti aktuaalne.
Mul isiklikult puudub kogemus mk2 kerega, aga ma tean ka et mk1 kere peal see õhu liikumine on nigel. Üks põhjus on kindlasti see, et õhu väljatõmme puudub neil kõigil ja õhk ei liigu salongist läbi. Oma kogemusest näiteks vana e30-ga on vahe nagu öö ja päev. Tollel käib õhk ikka hästi läbi. VW-d uutemate autodega ei tasu võrreldagi.
Teine mure on seoses ventilaatoriga, mis minuarust ei puhu absoluutselt nii nagu võiks. On kolm kiirust, kõik toimivad. Samuti toimib õhu suunamise kang: alla-üles-klaasile. Aga õhu tootlikkus ise on väike. Siuliselt pole vahet, kas ventika kiirus on 2. või 3. astme peal, vahe on aint ventiga tekitatud müras. Kas võib näiteks olla nii, et ventikal on süsteemist mingi suunaja puudu, et see ei tekita õiget rõhku torudesse? Kui käega katsuda kõravalistuja jalgade pealt (ventika alt), siis päris palju õhku puhub välja ventika keskelt avast otse salongi. Saan aru, et läbi selle käib ka takistite jahutus, aga kas sealt peab puhuma? Ühesõnaga mulle tundub, et see vent töötab seal tühja.
Mure seoses salongiventilaatori ja sellega seonduvaga. Kuna ilmad on sellised niisked ja klaasid koguaeg udused, siis on teema eriti aktuaalne.
Mul isiklikult puudub kogemus mk2 kerega, aga ma tean ka et mk1 kere peal see õhu liikumine on nigel. Üks põhjus on kindlasti see, et õhu väljatõmme puudub neil kõigil ja õhk ei liigu salongist läbi. Oma kogemusest näiteks vana e30-ga on vahe nagu öö ja päev. Tollel käib õhk ikka hästi läbi. VW-d uutemate autodega ei tasu võrreldagi.
Teine mure on seoses ventilaatoriga, mis minuarust ei puhu absoluutselt nii nagu võiks. On kolm kiirust, kõik toimivad. Samuti toimib õhu suunamise kang: alla-üles-klaasile. Aga õhu tootlikkus ise on väike. Siuliselt pole vahet, kas ventika kiirus on 2. või 3. astme peal, vahe on aint ventiga tekitatud müras. Kas võib näiteks olla nii, et ventikal on süsteemist mingi suunaja puudu, et see ei tekita õiget rõhku torudesse? Kui käega katsuda kõravalistuja jalgade pealt (ventika alt), siis päris palju õhku puhub välja ventika keskelt avast otse salongi. Saan aru, et läbi selle käib ka takistite jahutus, aga kas sealt peab puhuma? Ühesõnaga mulle tundub, et see vent töötab seal tühja.
Viimati muutis argo, 02 Mär 2012, 18:41, muudetud 1 kord kokku.
Re: Ventilatsiooni probleemid Jetta mkII
kas sellel salongiõhu filter on? kui jah siis kontrolli seda ja proovi ilma filtrita.
-
- Huviline
- Postitusi: 139
- Liitunud: 09 Jaan 2007, 14:11
- Auto: 2xT3, S13, 4xP80 ...
- Asukoht: Tallinn
Re: Ventilatsiooni probleemid Jetta mkII
Ei ole. Ventikas täitsa paistab veerenni alt, läbi resti. Proovisin vahepeal isegi nii, et võtsin plastikkatte ära sealt kapoti alt, veerenni pealt, aga tolku ei miskit.ounou kirjutas:kas sellel salongiõhu filter on? kui jah siis kontrolli seda ja proovi ilma filtrita.
-
- Huviline
- Postitusi: 139
- Liitunud: 09 Jaan 2007, 14:11
- Auto: 2xT3, S13, 4xP80 ...
- Asukoht: Tallinn
Re: Ventilatsiooni probleemid Jetta mkII
Tänks pildi eest. Nüüd ma saan aru, et läbi stange kinnitusavade peaks välja tõmbama õhku. Mul juba oli mõte väljapoole küljele stange taha mingi sarnane klapp teha. Huvitav kuidas neile olemasolevatele ligi pääseb? Üldse kahtlane on nende klappide effektiivsus, sest pagass on seestpoolt ju polsterdatud vahtplasti moodi asjaga, mis on õhutihe. Peaks proovima, kui polstrid ära võtta, äkki hakkab õhk liikuma.
Viimati muutis Versus, 04 Jaan 2012, 16:01, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 106
- Liitunud: 08 Aug 2010, 10:49
- Auto: G2 1.9 TD, E28, 2102, T3 Doka, Jetta mk1
- Asukoht: Tallinn, Laagri / Kernu
Re: Ventilatsiooni probleemid Jetta mkII
Vb pääseb tiiva seest ka aga kui stange ära võtta siis saab käe sealt poolraamist sisse pista ja klapi lahti teha.Mul igatahes aitas st. aknad pole enam udused.
KohatuGarage: https://www.facebook.com/KohatuGarage?ref=hl
-
- Huviline
- Postitusi: 139
- Liitunud: 09 Jaan 2007, 14:11
- Auto: 2xT3, S13, 4xP80 ...
- Asukoht: Tallinn
Re: Ventilatsiooni probleemid Jetta mkII
Tõepoolest ongi klapid seal peidus ja täitsa liiguvad õhuvooluga kui luuke sulgeda.

Aga minu loogika ütleb küll, et need asjad seal õigesti toimida ei saa. Stange kinnituse kanal on avatud stange sisse, sõites peaks seal üldse ülerõhk olema, niiet mis ta sealt välja tõmbab? Võibolla on olukord parem kitsa stangega, mille järgi see kere disainitud on.
Prooviks võtsin pagassi polstri ühelt poolt ära, näis kas midagi muutub.
Ja endiselt salongi ventikas tundub problemaatiline, pole võimalik, et sealt nii vähe õhku tuleb, midagi peab valesti olema.
Aga minu loogika ütleb küll, et need asjad seal õigesti toimida ei saa. Stange kinnituse kanal on avatud stange sisse, sõites peaks seal üldse ülerõhk olema, niiet mis ta sealt välja tõmbab? Võibolla on olukord parem kitsa stangega, mille järgi see kere disainitud on.
Prooviks võtsin pagassi polstri ühelt poolt ära, näis kas midagi muutub.
Ja endiselt salongi ventikas tundub problemaatiline, pole võimalik, et sealt nii vähe õhku tuleb, midagi peab valesti olema.
Re: Ventilatsiooni probleemid Jetta mkII
Prooviks piisab ju sellestki kui akna avad. Kui siis hakkab vent tugevamalt puhuma on selge,et avad kinni.
[ Postitus tehtud Android'i kaudu ]
[ Postitus tehtud Android'i kaudu ]

-
- Huviline
- Postitusi: 139
- Liitunud: 09 Jaan 2007, 14:11
- Auto: 2xT3, S13, 4xP80 ...
- Asukoht: Tallinn
Re: Ventilatsiooni probleemid Jetta mkII
Eks seda ole proovitud korduvalt. Arvan, et järgmiseks vaatan, mis karul kõhus on, ehk võtan ventika ja mõned torud armatuuri seest lahti.ounou kirjutas:Prooviks piisab ju sellestki kui akna avad. Kui siis hakkab vent tugevamalt puhuma on selge,et avad kinni.
[ Postitus tehtud Android'i kaudu ]
-
- Moderaator
- Postitusi: 7962
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: Ventilatsiooni probleemid Jetta mkII
Kas ventika mootor käib ikka õigetpidi ringi? Vahest mõni osavnäpp on juhtmed sassi ajanud?Versus kirjutas:Kui käega katsuda kõravalistuja jalgade pealt (ventika alt), siis päris palju õhku puhub välja ventika keskelt avast otse salongi. Saan aru, et läbi selle käib ka takistite jahutus, aga kas sealt peab puhuma? Ühesõnaga mulle tundub, et see vent töötab seal tühja.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 139
- Liitunud: 09 Jaan 2007, 14:11
- Auto: 2xT3, S13, 4xP80 ...
- Asukoht: Tallinn
Re: Ventilatsiooni probleemid Jetta mkII
Ma annaks selle eest GTI-le auhinna. Täpselt nii oligi. Hakkasin juba kurvalt asju kokku tagasi panema, mõtlesin veel, et kuidas üldse on võimalik juhtmeid valesti panna. Takistiplaadi peal saab aga vabalt nii või naapidi juthmed ühendada ja loomulikult olid juhtmed vahetusesGTI kirjutas:Kas ventika mootor käib ikka õigetpidi ringi? Vahest mõni osavnäpp on juhtmed sassi ajanud?Versus kirjutas:Kui käega katsuda kõravalistuja jalgade pealt (ventika alt), siis päris palju õhku puhub välja ventika keskelt avast otse salongi. Saan aru, et läbi selle käib ka takistite jahutus, aga kas sealt peab puhuma? Ühesõnaga mulle tundub, et see vent töötab seal tühja.



AInuke asi, mis pead vaevama jäi on see, et kuidas ennem õhku õiges suunas puhuda sai. Loogiline oleks olnud, et imeb salongist välja kapoti alla. Nüüd jälle targem

-
- Huviline
- Postitusi: 1300
- Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
- Telefon: 56682276
- Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Ventilatsiooni probleemid Jetta mkII
Ega see vent seal telgventilaator ju pole, et suudaks mõlemas suunas efektiivselt puhuda... See on tsentrifugaalventilaator, mis suudab efektiivne olla ainult ühes suunas. Teistpidi töötades põhimõtteliselt töötab endale vastu- tiivik püüab õhku enda sisse imeda, samas tsentrifugaaljõud töötab sellele vastu. .Versus kirjutas: AInuke asi, mis pead vaevama jäi on see, et kuidas ennem õhku õiges suunas puhuda sai. Loogiline oleks olnud, et imeb salongist välja kapoti alla. Nüüd jälle targem
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...