1.9 TD 55kW suur kütusekulu ja kõrge tühikäik

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
jyrgen61
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 18 Nov 2011, 20:20
Asukoht:
Tänatud: 1 kord

1.9 TD 55kW suur kütusekulu ja kõrge tühikäik

Lugemata postitus Postitas jyrgen61 »

Autoks Volkswagen Passat 1993.a. 1.9TD 55kW. Mure siis järgmine, et autol küttekulu liig suur ning sõidul 90-ga pöörded tunduvad liiga kõrged. 90-ga maanteel liigeldes on pöörded 3000 kanti ning küttekulu jääb keskmiselt 9-10 liitri juurde. Samas on ka tühikäigu pöörded liiga suured (1200). Mis oleks selle auto norm. pöörded 90-ga sõites ning milles võib viga peituda? Foorumit uurides lugesin välja, et küttekulu võib suurendada ka rikkis termostaat. Täna siis jälgisin, et umbes 20km maha sõites jääb mootori töötemperatuur 70-80C vahele, mis on natuke vähe või kuidas?
Pihustid on kontrollitud ning tagasivool ka ei leki enam nii, et seal ei tohiks suure kulu põhjus peituda. Aga ehk pumba nurk vale? Musta igatahes tagant ei aja kuid auto väga uimane TD kohta. Nii palju veel, et autole peale pandud järgmise põlvkonna Passati (B4) tahhomeeter. Kas see võib ka valetada, kui pole originaal?

Ette tänades,
Jürgen
Viimati muutis argo, 11 Sept 2012, 02:12, muudetud 2 korda kokku.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5298
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 58 korda

Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

temperatuur peaks ikka 90c juures olema. Süütenurk võib liiga hiline olla kui auto tuim

[ Postitus tehtud Mobile Device'i kaudu ] Pilt

marko
Huviline
Postitusi: 269
Liitunud: 23 Mai 2009, 10:02
Auto: ford focus c-max 06a
Asukoht: kohila

Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga

Lugemata postitus Postitas marko »

roomlane2 kirjutas:temperatuur peaks ikka 90c juures olema. Süütenurk võib liiga hiline olla kui auto tuim

[ Postitus tehtud Mobile Device'i kaudu ] Pilt

ei pae olema.. mul kah sama mootor ja talvel seal 70-80 vahel ning suvel on 90 lähistel.
elu on karm ja sellega peab harjuma;

jyrgen61
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 18 Nov 2011, 20:20
Asukoht:
Tänatud: 1 kord

Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga

Lugemata postitus Postitas jyrgen61 »

Samas on ka radikas jahe ning radika alumine lõdvik jahe. See vist ikkagi seotud termostaadiga?!

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5298
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 58 korda

Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

No siis termostaad korras kui radikas ja alumine lõdvik külm.

[ Postitus tehtud Mobile Device'i kaudu ] Pilt

jyrgen61
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 18 Nov 2011, 20:20
Asukoht:
Tänatud: 1 kord

Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga

Lugemata postitus Postitas jyrgen61 »

Oskab ehk keegi pöörete kohta ja küttekulu kohta mingit nõu anda?

stoner
Huviline
Postitusi: 22
Liitunud: 27 Dets 2010, 19:36
Auto: VW Passat 1.9td
Asukoht:

Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga

Lugemata postitus Postitas stoner »

viska see ise aretatud tahhokas minema ja ongi pöörete pobleem lahendatud! :wink:
minu sama vanal passatil pole tahhokat ja pole probleemi kah!(kuigi jah,oleks huvitav teada palju pöördeid maanteel on...)
kui kunagi oma vanale fordiuunikule tahhoka peale panin, hakkasin kah koguaeg aint seda kella jälgima ja tegi ikka elu sõidu ajal raskemaks küll :D
ja kui ONGI liiga kõrged pöörded, siis on sul järelikult mingid golfi 13" rattad all ja madala profiiliga rehvid. pane õige mõõt alla ja asi tahe! saad kütusekulu kah leebemaks.
tühikäiku saad ise hõlpsalt maha keerata. uuri pumba tagant,plokikaane poolt natuke ja leiad ise üles,mis kruvi näppida. hästi lihtne.

terv.
Viimati muutis stoner, 26 Veebr 2012, 16:43, muudetud 1 kord kokku.

jyrgen61
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 18 Nov 2011, 20:20
Asukoht:
Tänatud: 1 kord

Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga

Lugemata postitus Postitas jyrgen61 »

Tahhokas tal päris enda aretus ei ole. Tal oli müüja jutu järgi juba originaalis see olemas. Ainuke vahe, er ta pani sinna b4 kerega Passati tahhoka. Mis seal siis tahhoka asemel muidu peaks olema? Kell on tal muidu originaalis elektrooniline. Veljed on ikka ettenähtud 14tollised ning ka kummimõõt on enamvähem õige. Maantee sõidul sain nüüd viimati kütusekuluks umbes 7.14 sajale. See vist natuke palju maanteesõidu kohta, kuigi jah talv siiski veel õues...

tnacc
Huviline
Postitusi: 5
Liitunud: 26 Veebr 2012, 20:06
Asukoht:

Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga

Lugemata postitus Postitas tnacc »

bensiinimootori käigukast võib küljes olla. otsi kasti pealt kood ja uuri asja.

jyrgen61
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 18 Nov 2011, 20:20
Asukoht:
Tänatud: 1 kord

Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga

Lugemata postitus Postitas jyrgen61 »

Kasti pealt leidsin nüüd sellise koodi CEY 19121 0222
Kas on see üldsegi õige asi või olen vale koodi vaadanud?

Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga

Lugemata postitus Postitas Siksaator »

Ma panustaks selle peale, et keegi on pumba kütuse etteande kruvi näppinud- kuna enda omal (sama mootoriga sedaankerega b3 Passat) unustasin talveks toda etteande kruvi tagasi keerata, siis sain samamoodi kütusekulu numbriteks üsna ulmelised arvud. Keerasin toda kruvi tagasi ning nüüd külmadega ka kütusekulu hoopis teine :P . 80 kraadi ligidal olev mootoritemp on normaalne- mul endal on ta talvel seal 80-85 kraadi kandis. Tühikäigu pöörded tunudvad ka üsna kõrged- ma sätin talveks tavaliselt maximum 1000rpm ning suveks keeran kuskil 900rpm peale :P .
Siin lehel asjalikku lugemist: http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php?f=74&t=80384" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimati muutis Siksaator, 29 Veebr 2012, 17:24, muudetud 1 kord kokku.

jyrgen61
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 18 Nov 2011, 20:20
Asukoht:
Tänatud: 1 kord

Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga

Lugemata postitus Postitas jyrgen61 »

Aga kui kõrged on sul pöörded 90-ga liigeldes? Mul 3000, aga targemad mehed räägivad, et peaks ikka kuskil seal 2000 juures olema.

Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga

Lugemata postitus Postitas Siksaator »

jyrgen61 kirjutas:Aga kui kõrged on sul pöörded 90-ga liigeldes? Mul 3000, aga targemad mehed räägivad, et peaks ikka kuskil seal 2000 juures olema.
Ma nüüd küll päris pead ei anna aga pakun, et see tahhomeeter näitab sul aiateibaid :roll: . Pole ma kuulnud/näinud, et mõnel b3 Passatil Eestimaa peal oleks tehasepoolt tahhomeeter peal olnud- oli ta omal ajal olnud defitsiit juba :P .
Ning minu teada on nii, et B4 Passati spidoplokk võtab tahhomeetri signaali ECU ehk siis aju kaudu ning b3 Passat kasutab ära generaatori väljundit ehk siis W klemmi :roll: . Teadagi on ju see, et 1.9TD 55kw mootoril kahjuks mootori tarbeks juhtaju pole- kõik puhta mehhaaniline :wink: .
Pole isiklikult küll täheldanud, et mootor nüüd maantesõidul seal aiste vahel uluks- kõrva järgi pakuks pööreteks miskine 2400-2600rpm :roll: .

jyrgen61
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 18 Nov 2011, 20:20
Asukoht:
Tänatud: 1 kord

Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga

Lugemata postitus Postitas jyrgen61 »

Oletame, et tal ei peaks siis seda tahhomeetrit olema, aga sel juhul mis tal seal olema peaks? Minu Passatil praegu nii, et paremal tahhomeeter, keskel spidomeeter ning vasakul ääres jahutusvedeliku temperatuuri + kütuse taseme näidik + elektrooniline kell. Kas tal siis midagi ümber ehitatud? Umbes nagu sellel pildil:

http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Vabandan, et kasutan kellegi autot...
Tegu siin kohal muidugi kahjuks bensukaga.
Viimati muutis jyrgen61, 29 Veebr 2012, 21:31, muudetud 5 korda kokku.

Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga

Lugemata postitus Postitas Siksaator »

jyrgen61 kirjutas:Oletame, et tal ei peaks siis seda tahhomeetrit olema, aga sel juhul mis tal seal olema peaks?
Diiselmootoritega b3 Passatitel on parempoolne näidik tavaliselt seieritega kell, bensiinimootoritega isenditel on too parempoolne näidik kas siis tahhomeeter või samamoodi seieritega kell :wink: .
Mul ühe klubilisega on pooleli ehitus sellest, et saada bensumootoriga isendi pealt pärit spidoplokk koos tahhomeetriga korralikult tööle oma diiselmootori peal :roll: . Eks elame näeme, mis sellest saab- põhimõtteliselt on süsteem koos ning tahhomeeter juba näitab aga pole ta päris see, mis olema peaks (seier hakkab pöörete aeg ''pendeldama'').
Eks kui kunagi korralikult tööle saab, siis vast pajatab täpsemalt asjast :roll: .

mx1989
Uustulnuk
Postitusi: 1
Liitunud: 15 Jaan 2012, 11:57
Telefon: 56615229
Auto: vw b3 passat 1,6td
Asukoht:

Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga

Lugemata postitus Postitas mx1989 »

Minu 1,6 td 89a. passatil on küll tahhomeeter olemas ja peal kirjad, et disel. Ma ei usu, et see kellegi oma aretis oleks.

pppp
Veteran
Postitusi: 2245
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 67 korda
Tänatud: 16 korda

Re: 1.9 TD 55kW suur kütusekulu ja kõrge tühikäik

Lugemata postitus Postitas pppp »

http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php? ... 87#p512683" onclick="window.open(this.href);return false;

Passat´ski
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 04 Nov 2011, 11:22
Auto: vw passat, 1.9 td, 55kw!
Asukoht:

Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga

Lugemata postitus Postitas Passat´ski »

Siksaator kirjutas:
jyrgen61 kirjutas:Aga kui kõrged on sul pöörded 90-ga liigeldes? Mul 3000, aga targemad mehed räägivad, et peaks ikka kuskil seal 2000 juures olema.
Ma nüüd küll päris pead ei anna aga pakun, et see tahhomeeter näitab sul aiateibaid :roll: . Pole ma kuulnud/näinud, et mõnel b3 Passatil Eestimaa peal oleks tehasepoolt tahhomeeter peal olnud- oli ta omal ajal olnud defitsiit juba :P .
Ning minu teada on nii, et B4 Passati spidoplokk võtab tahhomeetri signaali ECU ehk siis aju kaudu ning b3 Passat kasutab ära generaatori väljundit ehk siis W klemmi :roll: . Teadagi on ju see, et 1.9TD 55kw mootoril kahjuks mootori tarbeks juhtaju pole- kõik puhta mehhaaniline :wink: .
Pole isiklikult küll täheldanud, et mootor nüüd maantesõidul seal aiste vahel uluks- kõrva järgi pakuks pööreteks miskine 2400-2600rpm :roll: .
hmm! kas siis B4-l 1.9 td 55kw on ajuga??

Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga

Lugemata postitus Postitas Siksaator »

Passat´ski kirjutas:hmm! kas siis B4-l 1.9 td 55kw on ajuga??
Noo vahet ei ole, mis isendi peal täpselt see 1.9TD 55kw mootor on- juhtaju selle mootori tarbeks vaja pole.
Viimati muutis Siksaator, 01 Mär 2012, 14:57, muudetud 1 kord kokku.

Passat´ski
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 04 Nov 2011, 11:22
Auto: vw passat, 1.9 td, 55kw!
Asukoht:

Re: 1.9 TD 55kW suur kütusekulu ja kõrge tühikäik

Lugemata postitus Postitas Passat´ski »

nu siis sel juhul sobib ju B4-ja spidoplokk ka B3le nagu valatult..??

pppp
Veteran
Postitusi: 2245
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 67 korda
Tänatud: 16 korda

Re: 1.9 TD 55kW suur kütusekulu ja kõrge tühikäik

Lugemata postitus Postitas pppp »

Kui see B4 näidikuplokk on pärit AAZ mootoriga isendi küljest, siis see peaks õigesti näitama küll.
Viimati muutis pppp, 01 Mär 2012, 16:47, muudetud 1 kord kokku.

jyrgen61
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 18 Nov 2011, 20:20
Asukoht:
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9 TD 55kW suur kütusekulu ja kõrge tühikäik

Lugemata postitus Postitas jyrgen61 »

Täna sai ülevaatuspunktis kontrollis käidud ning välja tuligi see, et tahhomeeter näitab aiateibaid. Kui mul tahhomeeter näitab 3000 pööret, siis tegelik mootori pöörete arv on umbes 2400. Tühikäik näitab 1200, aga tegelik 920. Nii, et minu puhul see tahhokas siiski õigesti ei näita. Kütusekulu tuleb hakata siis otsima ikkagi pumbast. Aga igatahes tänud kes siiani on raatsinud/viitsinud kaasa mõelda. Katsun asja edasi uurida.

võsavormel
Huviline
Postitusi: 563
Liitunud: 25 Veebr 2008, 08:35
Telefon: 56986238
Auto: passat 92a 1.9TD 55kw, G2 86 GTD 1.9 55kw, caddy 86, G4 tdi, toledotdi
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 10 korda
Kontakt:

Re: 1.9 TD 55kW suur kütusekulu ja kõrge tühikäik

Lugemata postitus Postitas võsavormel »

Võin omalt poolt lisada nii palju, et kui paned b4 pärit tahokaga kellad siis peaksid ka samalt isendilt võtma generaatori ja rihmarullikud. Kuna enamasti b3 on kiilrihm ja b4 juba soonrihm. Sai oma passati peal proovitud erinevaid diisli tahomeetriga kellasid ja kõigil näitasid valesti, välja arvatud vanema tüübi kella plokk kus suunad on ühe ledi all, näitas usutavaid numbreid. Mulle teada olevalt oli see kiilrihmaga isendilt pärit.
Viimati muutis võsavormel, 24 Dets 2014, 00:32, muudetud 1 kord kokku.
Buy it, build it, break it, rebuild it, sell it!

Vasta

Mine “Diislid”